Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On raskas olo, kun mies raivoaa. Tämä on ihan oikeasti totta meillä.

Vierailija
25.01.2026 |

Asensi itselleen kaappeja seinään. Kysyin, että voinko laittaa keittiökoneita sinne kaappiin. Räjähti ja paukutti ovia. Hän tietää mitä hän omiin kaappeihinsa laittaa. Sitten huusu, että minä olin tietsikan vivun kääntänyt, ettei se avannut ohjelmia.  Haukkui minua paskiaiseksi. En nyt voi tästä mihinkään lähteä kun on 35 vuotta oltu.

Näitä raivareita se saa toisinaan. Minä niin kärsin siitä.

On raskas olo, miehellä ihan tavallinen, hän kun ei kärsi omista raivokohtauksistaan.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet copypeistannut tätä samaa aloitusta samoilla kirjoitusvirheillä myös muualle. Säälittävää.

Vierailija
62/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen miesvihaa lietsova narratiivi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ap:llä minkäänlaista kykyä ajatustenvaihtoon.

Vierailija
64/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuonne aiemmin meidän pitkästä avioliitosta. Olen itse uskossa. En halua erota mielestäni. Tiedän että aikanaan mies tulee uskoon.  Vaikka sitten tapahtuisi  vasta kuoleman esessä. 

Vierailija
65/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esineiden paiskominen ja huutaminen on sekin väkivaltaa, henkistä väkivaltaa. Pelottelua, tai ainakaan mies ei ota huomioon, että nainen voi pelätä, ja varsinkin lapset.

Mulla oli raivoava mies, ja näin asian hermostollisena heikkoutena. Hänen isänsä oli myös raivoaan vapaasti ilmaiseva, lastenkodissa kasvanut äitinsä kuoleman jälkeen pikkupojasta saakka.

Jos lapsi elää stressaavissa oloissa tai joutuu esim. pelkäämään kotonaan, hänen hermostonsa synapsit aivoissa eivät kehity niin kuin terveessä ympäristössä. Tästä on tutkittua tietoa. Se johtaa siihen, että stressitilanteissa aikuisena tällainen henkilö "pimahtaa" helposti, menettää hermonsa, ei kykene hillitsemään itseään.

Voiko siitä parantua? Jotkut voi, jotkut ei.

Usein raivoa ilmaisevan henkilön perheessä muut yrittää välttää tilanteita, joissa henkilö raivostuisi, ja siksi ovat koko ajan vähän varuillaan. Siis jännittävät. Ei hyvä!

Käsitin, että ap ei halua lähteä, vaan haluaa kehittää elämäntavan, jossa miehen raivot eivät vaikuta hänen omaan mielialaansa. Se vaatii vahvaa luonnetta, ja oman huoneen, jonne voi vetäytyä omaan rauhaan. Myös miehen vanheneminen helpottaa aggressiivisuutta, kun testosteroni-tasot putoaa.

Tärkeää olisi  myös, että ap voisi keskustella tilanteestaan jonkun kanssa. Sisko, ystävä, terapeutti? Ei kannata hautoa yksin asioita. Miestä ei varmaan saa terapiaan?

Vierailija
66/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskas olo, miehellä ihan tavallinen, hän kun ei kärsi omista raivokohtauksistaan.

Mies todennäköisesti kokee olonsa parantuneen, kun saa purskauttaa ulos omat kielteiset tunteensa. Sinä jäät allapäin olemaan. Se ei ole oikein. Tavallaan hän käyttää sinua hyväkseen oman tunne-elämänsä hoitamisessa. Raivoaisiko hän ollessaan yksin?

Vierailija
67/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös toisen syyttely on väärin ja kierouttaa suhdetta.

Vierailija
68/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko +50v helsinkiläisiä? 

Vierailija
69/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nostelee sulla vielä hyvää elämää eteenpäin. Loppuu pelko ja paukutus, rauhassa eläminen on parasta. 

Vierailija
70/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo, kuten jo kirjoitin. Tämä ontoisinaan hyvin raskasta.

No miksi et voi lähteä? Pitkä suhde ei ole mikään syy jatkaa paskassa suhteessa. Tuo on ihan sun oma valintasi kestää tuota.

Vierailija
71/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset raivopäät ovat vaarallisia, jos nuorena jo ilmenee tuollaista, tuollaiset raivoajat pitää ehdottomasti jättää. Voivat aiheuttaa todellisen hengenvaaran lähellään eläville. Ei tuollainen pimahtaminen ole normaalia, ja jos eivät osaa hillitä itseään yhtään, niin ei tuollaisesta ole kenenkään kanssa yhdessäeläjäksi.

Muussa elämässä näitä näkee tuolla moottoriteillä rattiraivoamassa, kamalia ihmisiä ja valitettavasti ovat yleensä miehiä. 

Vierailija
72/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylästä

Vierailija
73/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivahumalakäytöstä?

Vierailija
74/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea. Oliko taas ammattivalittajan ruikutusta?

Se, että on ollut jonkun kanssa 35 vuotta, ei tarkoita, että sen kiukuttelua pitäisi sietää seuraavat 35 vuotta.

Oma valinta jäädä paskaan suhteeseen.

Vierailija
75/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kaulapartainen misogyyni-incel internetissä. Luuserien luuseri.

Vierailija
76/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin kuvaus mun avioliiton loppuvuosista. En alkanut 3 minuuttia ennen palaverin alkua kokkaamaan miehelle munakasta, niin sain kuulla olevani lehmä ja idiootti. Herra itse oli vapaapäivää viettämässä. Näitä vastaavia oli paljon, kunnes mulle riitti ja lähdin. 

Vierailija
77/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde nyt äkkiä sieltä ja sitten myöhemmin hae tavarasi kaverin/perheenjäsenen kanssa

En minä tästä pois ole lähdössä. 

Ajattelin, että mikä saa ihmisen kiivastumaan ja syyttämään toista?

Oletko miettinyt tuota jo 35 vuotta? Minä opin itkun ja fyysisten, sekä henkisten loukkaamisten kautta tuossa ajassa huutamaan takaisin ja jokaista nöyryyttävää asennetta tai tekoa kohden kaiku vastaa. On muuttunut koko ajan vain säyseämmäksi, varoo jo sanojaan. Mitä tuota hyvin taloudellisesti tienaavaa miestä jättäisin.

Vierailija
78/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi keksiä mitään tekosyitä ja surkutarinoita lapsuudesta selittelemään miehen huonoa käytöstä, monilla on ollut lapsuudessa ikäviä kokemuksia eikä me muille silti raivota ja paiskota tavaroita. Tuo on tekosyyn antamista ja väkivaltaisen käytöksen hyväksymistä.

Mies käyttäytyy miten käyttäytyy, koska hän kokee olevansa oikeutettu käyttäytymään niin. Eihän hän töissäkään oletettavasti huuda muille, tai kaupassa työntekijöille, tai ystävilleen. Ei siis ole kyse siitä, että "pimahtaisi" tai ei voisi hillitä itseään. Tuo on harkittua ja itselleen oikeutettua käytöstä. Jos huutaa kaikkialla ja kaikille, niin sitten varmaan on mielenterveyden haasteita. Jos pelkkä puoliso (ja lapset) on maalitauluna, niin ihan harkittua käytöstä se on.

Kenenkään ei tarvitse kuunnella huutoa tai pelätä puolison käytöstä. Kannattaa keksiä omaan elämään kivoja juttuja, harrastuksia tai läheisiä ja viettää aikaa niiden parissa.

Vierailija
79/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole diagnoosia. mutta paljon hänellä on nepsy piirteitä. Olen jo tottunut moneen hänen useaan erikoiseen tapaan reagoina  asioihin. Juominen varmasti,myös pilannut aivotoimintaa.

Vierailija
80/127 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi keksiä mitään tekosyitä ja surkutarinoita lapsuudesta selittelemään miehen huonoa käytöstä, monilla on ollut lapsuudessa ikäviä kokemuksia eikä me muille silti raivota ja paiskota tavaroita. Tuo on tekosyyn antamista ja väkivaltaisen käytöksen hyväksymistä.

Olisipa elämän noin yksinkertaista ja mustavalkoista! Tutkimustieto sanoo toisin:

Mitä pienempi lapsi on, sitä voimakkaammin traumaattinen kokemus vaikuttaa. Stressihormonit vaikuttavat kehittyviin aivoihin voimakkaasti, ja pitkittynyt stressi aiheuttaa pysyviä muutoksia lapsen aivojen rakenteissa. 

Tämä ei tarkoita, että käyttäytymisen häiriöt pitäisi hyväksyä, mutta toteaa, että niillä on omat neuropsykologiset juurensa.