Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun oma lohtu/turvaruoka? Kaikilla on sellainen

Vierailija
25.01.2026 |

Pittumuusi ja lohi on hyvä mulle 

Kermainen pasta 

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään lohturuokaa. Kun oikein surettaa, vi uttaa tai ahdistaa, ei tee mieli syödä yhtään mitään. Ruoka ei tuo mulle mitään iloa.

Vierailija
102/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En OLE syönyt siis! Kirjoitin vahingossa ple. En jaksa etsiä kommenttia erikseen.

Hänelle, joka sanoi minua sekopääksi: haista vee. Minä en vain käsitä tätä lOhTuRuOkA-paskaa, tåysin vieras konsepti minulle ja siksi herättää tunteita. Minusta on vain tosi outoa, että joku saa jotain hemmetin lohtua ruuasta. Wtf.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzan jauhelihapizza. Tuttu ja turvallinen, maistuu vaikka on paha mieli.

Vierailija
104/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna, joten vastaan votka

T. Urpo

Vierailija
105/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lohturuoka tarkoittaa jotain sellaista, jota on joskus pakko saada ja joka ei välttämättä ole mitään gurmeeta eikä ole mikään terveyspommi. Makkaraperunat on sellainen. Joko grillilta tai sitten pakasteranskalaiset ja makkara uuniin ja paljon ketsuppia, sinappia, kurkkusalaattia ja sipulia. 

Vierailija
106/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa. Kebab salami tuplajuustolla.

Syödään käsin tv:n ääressä.

Yleensä syön keittiössä mutta pitsa kuuluu syödä sohvalla ja ilman haarukkaa.

Vierailija
107/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. En ole koskaan tarvinnut mitään lohturuokaa, vielä vähemmän turvaruokaa. Tavallinen kotiruoka ruoka-aikoina riittää, eikä mitään välipalojen mussutusta. Joku järki syömisessäkin pitää olla. Nykyään se näyttää olevan elämän päätarkoitus suurimmalla osalla. N55

No mitenkäs nyt ku syön 5x päivässä. En lohturuokaile, mutta välipalan mussutan. Hoikka N55. 

Vierailija
108/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut ruokaa lohtua tai turvana. Nälkään sitä ruokaa syödään. Mieleisiä ruokia toki voi olla montakin Salmiakista tykkään. Ei se mitään lohtua tuo. On vaan hyvän makuista. En ymmärrä edes sitä itsensä palkitsemista. Kun on äiti niin tietyt asiat on vaan hoidettava. Lapset rakastaa lettuja.  Ei se heille lohtu ole , vaan äidin järkkääm kiva  herkkuhetki 

Puhuit nyt lastesi suulla! Äiti myös, joka ei lohturuokaile. 

Vierailija
109/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole semmoista. Päinvastoin kaikki ruokahalu menee kun ahdistaa/masentaa. 

Vierailija
110/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoat joihin tulee tuoreita tomaatteja ja/tai sitruunaa. Enemmän tosin mielialaa kohottava ruoka kuin lohturuoka

No eikö se mieliala juuri lohturuualla kohene?! 

Vierailija
111/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaalilaatikko on suurin herkkuni. Jo ajatus siitä herauttaa veden kielelleni. Nam.

Ja paljon siirappia!

Vierailija
112/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinenkin oli jolla ei ole lohturuokaa. Joku oli, että ota suklaata että et olisi kireä ja että hymyilisit. Mistä tiedät vaikka hän  olisi oikea ilopilleri. Kai nämä  tyhmät ja  oudot kommentit kuuluu näihin keskusteluihin.

Toki varmasti ystäviä on. Itse ajattelin kommentin niin, että ystävillä voi olla huolia, murheita ja niitä voi lohduttaa esim. hyvällä syömisellä läsnäolon lisäksi. Toki ajatukseni voi mennä mettään mutta. . 

Vierailija
113/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syön mitä vain raaka-aineita. en kuitenkaan syö muuta kuin itseni tai aviomieheni kokkaamia ruokia. ällöttää ajatus huonosta hygieniasta

Miten aloitukseen hygienia liittyy 😳 

Vierailija
114/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v!tun lohturuoka?! Olen kiitollinen vanhemmilleni siitä, etteivät ole opettaneet minua ajattelemaan ruokaa "lohtuna." 🤢 Mihin tuo edes liittyy???? Lohtu???? Ööö. Yök.

Ehkä vanhemmiltasi myös läsnäolo jäi vaillinaiseksi? Kielii kyvyttömyydestä empatiaan. En itsekään lohturuokaile. Pomppas silmille tuo teksti. 

Vierailija
115/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aiemmin joku kirjoitti  ettei hänellä ole mitään lohturuokaa. Niin joku totesi ettei sinulla taida olla paljoa ystäviä. Mten nuo kaksi asiaa  ruoka ja ystävät oikein kuuluvat  yhteen. ?  Minulla ei ole lohturuokaa, mutta on ruokia mistä pidän.  Toki syön kaikkia muitakin. Paitsi en niitä joille olen allerginen.  Ystäviä minulla kyllä on. Varmasti ystäviä.on  tuolla  toisellakin  henkilöllä. Toivon, että  sinullakin on ystäviä, joka  tuon ihan  tyhmän kommentin laitoit 

🤣🤣🤣 nämä joilla on jokin täysin vinoutunut suhde ruokaan (ei ole normaalia ajatella ruokaa LOHTUNA 🤢) kuvittelevat kaikilla muillakin olevan samanlainen sek0päinen suhde ruokaan. Minä en ole ikinä ymmärtänyt sanaa lohturuoka, lähinnä oksettaa tuollainen lässynlää-sana.

Syliä olisit tarvinut?! 

Vierailija
116/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te sekoitatte syömiseen tunteet? Ihmekkään kun on Suomi pulleita täynnä.

Tiedätkö, nämä mainitsemasi ihmiset syövät esim. töissä maltillisesti nk. terveellistä ruokaa. Eivät lohturuokaile vaan syövät salaa muiden katseilta. On jo ihan eri asioista kyse. 

Vierailija
117/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on hyvää. En usko että kukaan saa lohtua porkkanoista. Oikein juustoinen pasta,kebab,pitsa, tortillat,suklaa,jäätelö..

Vierailija
118/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syön mitä vain raaka-aineita. en kuitenkaan syö muuta kuin itseni tai aviomieheni kokkaamia ruokia. ällöttää ajatus huonosta hygieniasta

Miten aloitukseen hygienia liittyy 😳 

tarkoitan ettei minulla ole niinkään turvaruokaa mutta turvaomakeittiö. en syö ulkona, en syö eineksiä

Vierailija
119/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lettukestejä ennen syödään Seikeittoa. Kun lohelle allergiaa

Vierailija
120/133 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuoka on hassu sana. Mutta onhan se joskus mukavaa syödä liikaa. Ja joskus jopa jotain ihan överiepäterveellistä.

Mun saattaa olla Uunimakkara ja muusi. Siihen joku kermainen pippurisoosi kylkeen vielä. Vaikka ei välttämötön. Nam... 

Jotkut yrjöö ajatuksestakin. :D 

Ja niin. Paino on ihan normaalipainossa, ja lihastakin on jonkin verran tarttunut vuosien varrella harrastuksien sivutuotteina. 

Veriarvotkin ja muut kondiksessa, joten en mä hätäänny.