Mikä on sinun oma lohtu/turvaruoka? Kaikilla on sellainen
Pittumuusi ja lohi on hyvä mulle
Kermainen pasta
Kommentit (60)
kalja, eli nestemäinen leipä, eikä tarvitse erikseen ruokajuomaakaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta. Ruoka ei lohduta eikä tuo turvaa.
Suomen kielessä on ymmärretty "comfort food" väärin, koska lohtu on sanana niin voimakas ja täällä liittyy vahvasti suruun. Parempi käännös olisi mukavuusruoka. Ruoka, jota on mukavaa syödä ja sen jälkeen on mukava olo.
Mannapuuro on itselleni nostalginen ruoka. Sopivasti kohtuudella joskus sillä herkuttelen. En tiedä onko se lohturuoka, mutta lapsuudesta tuttu ja hyvää.
Teetä ja näkkäriä
Minttukaakao kuumana pakkaspäivän reippailun jälkeen
Niin semmoinen nostalgiaruoka joka aina maistuu on kunnon kalamureke ja kansnmunakastike
Kanaviillokki ja mustaherukkahillo
Minä tykkään paistetusta lohesta tai siiasta ja kunnon pottuvoi sen kanssa
Merimiespihvi tai joku ihana täyteläinen lihapata, vaikka Burgundinpata. Tai vaikka valkosipulikermaperunat ja naudan pihvi ja punaviinikastike.
En nyt tiedä tuosta lohtu/turvaruuasta, mutta eilen tein kermaista nakkikastiketta ja perunamuussia ja voin sanoa että oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En ole koskaan tarvinnut mitään lohturuokaa, vielä vähemmän turvaruokaa. Tavallinen kotiruoka ruoka-aikoina riittää, eikä mitään välipalojen mussutusta. Joku järki syömisessäkin pitää olla. Nykyään se näyttää olevan elämän päätarkoitus suurimmalla osalla. N55
Ottaisit nyt vaikka ihan pienen lohdun. Pari palaa Ruususuklaata tai ihanan vaaleanpunaisen beben. Kireys helpottaisi ja hymykin voisi tulla huulille.
Jaa, enpä ole koskaan tällaista ajatellut. Kyllä lohtuasia menee käsitellyksi ihan muutoin kuin ruoalla ja syömällä. Mutta jos tässä haetaan sellaista maadoittavaa ruokaa, joka tuo mieleen mukavia muistoja ja jtn nostalgiatunnelmaa, niin pannari.
En ole koskaan ajatellut ruokaa lohtua tai turvana. Nälkään sitä ruokaa syödään. Mieleisiä ruokia toki voi olla montakin Salmiakista tykkään. Ei se mitään lohtua tuo. On vaan hyvän makuista. En ymmärrä edes sitä itsensä palkitsemista. Kun on äiti niin tietyt asiat on vaan hoidettava. Lapset rakastaa lettuja. Ei se heille lohtu ole , vaan äidin järkkääm kiva herkkuhetki
Ei ole kaikilla. Minulle on helpompi olla kokonaan syömättä, kun elämä kolhii.
Vastaan: kuppi teetä, ei maitoa eikä hunajaa