En hae enää töitä tosissani enkä edes haaveile työllistymisestä
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Pidän hulluina ihmisiä, jotka raatavat itsensä uuvuksiin, jotta voisivat esim. lähteä mahdollisimman usein pois kodistaan ulkomaille.
Ap
Mua ei kiinnosta ulkomaat. Mutta tilanne on se, että fyysisiin töihin ei minusta ole. On tullut pahat nivelkivut. Iältäni alle eläkeiän.
Tää on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että kuolet pian pois kuormittamasta yhteiskuntaa. Kaltaisesti ovat tämän maan syöpä.
Toivotaan, että sinä pysyt työkykyisenä eläkeikääsi saakka ja siitä vielä hautaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ajatusta herättää, että pärjäät pikku rahalla. Hyvä se.
Hyvin pärjää, kun ei ole koskaan ollut tarvetta haalia materiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet suomiloisjäte. Suosittelen eutanasiaa tai mene junan alle. Yhteiskunta kiittää kun päästään heikosta aineksesta eroon.
Toivon, että pysyt terveenä eläkeikään saakka, ja että et jää auton alle ja joudu yhteiskunnan elätiksi pyörätuoliin.
Vaimoni kielsi minulta palkkatyön täytettyäni 71 vuotta. Nyt joudun lojumaan eläkkeellä ja kutomaan poppanoita :( Viinakin närästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, huonoja ajatuksia se herättää!
Miksi? Nykyään työpaikkoja on muutenkin liian vähän niin eikö ole vain hyvä, että joku työtön jättäytyy pois hakurumbasta? Tietenkään kun ei hae töitä ei saa myöskään työttömyystukea, mutta se seikka pitää ottaa huomioon päätöstä tehdessä.
Mä saan työttömyyspäivärahaa ja täytän toki hakuvelvoitteen lähettämällä geneerisen hakemuksen ja cv:n koulutustani vastaaviin työpaikkailmoituksiin. En siis tee mitään räätälöityjä ja avainsanoilla varustettuja hakemuksia enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kielsi minulta palkkatyön täytettyäni 71 vuotta. Nyt joudun lojumaan eläkkeellä ja kutomaan poppanoita :( Viinakin närästää.
Harmi. Kuka niitä osaamattomia nuoria tyttöjä nyt sitten neuvoo työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Sano vaimolle, että mies päättää itse mitä tekee.
Kiitos ap, en ole ajatuksineni ja tuntemukseni yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Nykyään työpaikkoja on muutenkin liian vähän niin eikö ole vain hyvä, että joku työtön jättäytyy pois hakurumbasta? Tietenkään kun ei hae töitä ei saa myöskään työttömyystukea, mutta se seikka pitää ottaa huomioon päätöstä tehdessä.
Mä saan työttömyyspäivärahaa ja täytän toki hakuvelvoitteen lähettämällä geneerisen hakemuksen ja cv:n koulutustani vastaaviin työpaikkailmoituksiin. En siis tee mitään räätälöityjä ja avainsanoilla varustettuja hakemuksia enää.
Ap
Mä en ees tiedä onko noista räätälöimisistä mitään hyötyä. Yhtäkään työpaikkaa en ole sellaisella saanut (enkä myöskään soittamalla, hakemalla tai suhteilla), viimeisimmän sain ihan perusbulkkihakemuksella työkkärin sivuilla ilmoitettuun työpaikkaan. Työpaikka olikin sitten mukavan mutkaton, ei siellä muutenkaan tarvinnut esittää mitään Superia.
En mäkään. Tajuan kyllä realiteetit, että kukaan ei minua tule palkkaamaan. Olen niin vanha ja yhteiskunnan kelkasta pudonnut. Siihen päälle vielä epäsosiaalinen luonteeni.
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä myymään poppanoita markkinoille ja myyjäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä olen hakenut ns. piilotyöpaikkoja, joissa ei oo ilmoitettu avoinna tehtäviä. Työkkäritäti oikein öyhötti, että tapaamisessa työelämä valmentaja voisi löytää minulle työpaikan(tiskin alta ilmeisesti)
Minä siihen, että minä osaan hakea ja haenkin nimenomaan piilosellaisia.
Todellisuudessa kukaan ei ota kuuskybästä nivelvaivaista töihin. Kaikkien aikaa vaan haaskataan tässä rumbassa.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään. Tajuan kyllä realiteetit, että kukaan ei minua tule palkkaamaan. Olen niin vanha ja yhteiskunnan kelkasta pudonnut. Siihen päälle vielä epäsosiaalinen luonteeni.
Et sitten ole ajatellut tehdä niille puutteillesi mitään?
En minäkään enää haaveile työpaikasta. Pari vuotta työttömänä, ikää 63, Parin vuoden aikana hakenut n. 500:ttä työpaikkaa. En ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Keskityn metsästykseen ja kalastukseen. Ehkä myös vikittelen nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puutteena on naissukupuoli, yli 40 vuoden ikä ja olematon työkokemus uudelta alaltani. Kahdelle ekalle ei oikein voi mitään, kolmatta puutetta voi yrittää korjata hankkimalla työkokemusta, mutta kun kokemusta ei ole, ei saa töitä.
Pattitilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puutteena on naissukupuoli, yli 40 vuoden ikä ja olematon työkokemus uudelta alaltani. Kahdelle ekalle ei oikein voi mitään, kolmatta puutetta voi yrittää korjata hankkimalla työkokemusta, mutta kun kokemusta ei ole, ei saa töitä.
Pattitilanne.
Jaa, kyllä mä vaan sain yli 40-vuotiaana naisena heti ensimmäisen paikan jota hain uudelta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, että simsalabim, ja nuorrun reippaasti alle viiskymppiseksi .
Ja simsalabin, muutan luonteeni extrovertiksi?
Helkatin pätevä neuvo sulta tuli. Tos sulle mitali🥇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pattitilanne.
Jaa, kyllä mä vaan sain yli 40-vuotiaana naisena heti ensimmäisen paikan jota hain uudelta alalta.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sit sulle vaan.
Töissä vaan kiusataan, että eipä kiinnosta..