Jos on sairauslomalla selkäkivun takia, niin onko soveliasta mennä shoppailemaan?
Työkaverini ja kaverini muutenkin, soitti, että hakee sairauslomaa kun selkä on niin kipeä. Sanoi, että ei pysty ollenkaan seistä selkä suorassa ja pitää kävellä kumarassa.
Soitti siis illalla ja seuraavana päivänä puolen päivän maissa bongasin hänet vaateostoksilla kauppakeskuksessa...
Hyvinpä näytti kävely sujuvan.
Kommentit (29)
työkaveia, vaan joidenkin mielestä oli ok käydä shoppailemassa, jos kunto vaatii.
En mäkään oikein ymmärrä miksi sä mietit niin kovasti työkaverin selkäkipua ja shoppailua. Jos lääkäri on myöntänyt sairaslomaa, niin luota ammattitaitoon. Se ei sulle kuulu mitä jokainen saikullaan tekee. Ja sä et voi tietää sattuuko mikä ja miten työkaverisi selkää.
Kivun voi näytellä. Ei kukaan lääkäri mene sanomaan, että " ei sulla mitään selkä kipeä ole, töihin vaan" , joten saikkua selkäkivun takia voi hakea ihan syyttä, toisin kuin esim. flunssan takia.
Työkaverini EI tiedä KUNNON selkäkivusta paskan vertaa! Ja meillä ei todellakaan ole sellainen työ, jossa ei hänen kunnossaan olisi pystynyt työskentelemään! Vituttaa tällaiset lusmuilijat ja siipeilijät!
ap
Hän jäi sairaslomalle istumatyöstä selkävaivojen takia (kun ei kertakaikkiaan kuulemma pysty istumaan, kun on raskaanakin jo neljännellä kuulla), nuo samaiset selkävaivat eivät kuitenkaan estäneet häntä lähtemästä parin päivän päästä risteilylle ja Tukholmaan shoppailemaan pariksi päiväksi. Ja meiltäpäin ko. risteilylle pääseminen edellyttää vähintään 6 tunnin istumista autossa Helsinkiin pääsemiseksi... Ja tietenkin tuon reissun jälkeen hän kävi hakemassa uutta saikkua lisää :)
Ei voi mitään että pikkasen ärsyttää kun hänen työnsä on jonkun kuitenkin tehtävä ja ne kaatuu sitten työkamujen niskaan ylitöinä...
Vierailija:
Työkaverini ja kaverini muutenkin, soitti, että hakee sairauslomaa kun selkä on niin kipeä. Sanoi, että ei pysty ollenkaan seistä selkä suorassa ja pitää kävellä kumarassa.
Soitti siis illalla ja seuraavana päivänä puolen päivän maissa bongasin hänet vaateostoksilla kauppakeskuksessa...
Hyvinpä näytti kävely sujuvan.
Mitäs jos olisit kysynyt kaverilta suoraan mikä vointinsa on?
Itsellänikin kävely sujuu selkäkipuisena, mutta auta armias jos hekeksi istun alas, niin en kohta pääse ylös.
Ettei olisi jotain muuta vikaa elämässäsi kun näin jaksat vauhkota toisten sairaslomista?! Et edelleenkään tiedä että miten kipeä selkä on ollut, mistä vaivoista on kyse jne. Sinä et vissiin maksa tämän työntekijän palkkaa? Et ole ollut mukana lääkärissä?
Se on vasta lusmuilua, väärin käytetään särkyjä syynä jos jatkuvasti haetaan sairaslomaa ja todellisuudessa esim. paiskitaan raksalla töitä talopaketin kimpussa!!!!
Hanki oma elämä AP, jooko?
tulee liikuntaa. Selkäkipuisen ei todellakaan pidä jäädä sängyn pohjalle makaamaan.
Tiedän tasan tarkkaan mitä selkäkipu on, sillä se on useaan otteeseen vienyt minulta jalat alta (rakenteellinen vika). Sisulla liikkumaan vaikka kontillaan, niin johan alkaa toipumaan. Sängyssä makaamalla saa itsensä invalidiksi. Pahimmillaan olen joutunut ryömimään lattialla ja viimeksi piti kulkea kyynärsauvoilla, mutta kaikesta huolimatta koin, että minun on päästävä liikkumaan.
Kyllä minä hiukan ihmettelisin shoppailua. Liikkumisen ymmärrän esim. hiekkateillä, mutta kaupoissa on aika kovat lattiat kävellä. Ainakin niillä selkäjumppakursseilla, joilla olen oman särkyni kanssa käynyt, on kehotettu välttämään asfalttia ja muita kovia pintoja. Samoin shoppaillessa joutuu seisomaan ja se on aika rankkaa.
Oletko nähnyt lääkärintodistuksen?
Itse olen kerran valehdellut tutulleni, että olen selän takia saikulla. Oikea syy oli, että isäni oli kuollut ja olin ihan romahduspisteessä. En vain jaksanut selittää kaikille tunnetilojani.
Ja olin todella shoppailemassa kun ostin hautajaisvaatteita.
meinaatko että sinä tiedät että millon jollain on oikeasti ollut kipuja ja milloin ei ole... nyt alkaa jo naurattaa...... ;)