Oli hyvä valinta vaihtaa jauheliha soijarouheeseen
Erittäin halpaa, terveellisempää kuin liha, eikä myöskään tarvitse omatunnon kanssa kärvistellä sitä syödessä
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Soija kasvattaa miestissit!
Tämä on myytti. Olemme olleet vegaaneja toistakymmentä vuotta ja mieheni ja teinipoikani syövät joka päivä jotain soijaa. Oikein komeakroppaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te aikuiset syökää mitä syötte mutta antakaa lapsille lihaa ja kalaa, älkää tuhotko lasten aivoja idealisminne takia.
Lapset rakastavat lihaa ja sylkevät porkkanat lattialle.
Sä se jaksat.
Miten ihmeessä sä kakaras kasvatat kun ne sylkee ruuan lattialle?
Paremmin kuin sinä. Mä en pakota lapselle porkkanoita kurkusta alas niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saakeli, sahanpurua.
Mielummin sitä syön kuin ulosteelta haisevaa ja maistuvaa sianlihaa
Mistä löydät ulosteelta haisevaa sianlihaa ?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni tässä(kin) ketjussa röllää ihan vain vittuillakseen? Minä ainakin olen useamman viestin laittanut ja kaikki viestit on ollut suoraan syöttö lapaan. (sekä lihauskovaisena, että "soijapoikana")....Vattu, et mulla on tylsä elämä kun tämmöisestä pitää koettaa viihdettä sunnuntaille saada
Juuri ajattelin ihan samaa 🤣
Laitan puhelimen pois ja alan tekemään jotain kehittävää. Tää on nykyään vammanen palsta jossa ei ole edes keskustelua.
Tuutko mukaan? Vois lähteä ulos, nätti kevyt lumisade täällä.
Myöhemmin vaikka tulista linssikeittoa.
Juon paljon kaljaa, eikä ole miestissejä. Saati kaljamahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun omatunto sano mitään vaikka syön lihaa monta kertaa päivässä.
Niin, ei silti poista sitä asiaa, että et eroa murhaajasta käytännössä millään tapaa.
Ps. alapeukku ei toimi totuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sianlihalla on tutkimusten mukaan samat terveyshyödyt kuin linsseillä. mutta tuo soijarouhe on ihan helvetin pahanmakuista jopa marinoituna.
Itse sain sen maistumaan oikein hyvältä jo ensimmäisellä kerralla kuin kokeilin. Et vain ole hyvä ruoanlaittaja
Se, että jokin ruoka-aine maistuu pahalta jonkun mielestä ei tarkoita sitä, että olisi huono ruoanlaittaja. Se tarkoittaa vain sitä, että ei pidä siitä mausta. En mäkään voi sietää maksan makua ja silti osaan valmistaa paljon hyviä ruokia muista raaka-aineista. Myöskään soijarouheen mausta ja koostumuksesta en pidä. En pidä myöskään kookoksen, oliivien, homejuuston ja tillin mausta. En siltikään ole huono ruoanlaittaja.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan. Itseäni alkanut suorastaan puistattaa punainen liha, mitä enemmän on vuosien aikana tiedostanut, miten hienojen ja älyllisten olentojen persiettä sitä on mutustanut. Hyi olkoon. Kanaa ja kalaa vielä menee vaikka kanakaan ole mikään haitaton tuotantoeläin. Ja miksi eläimiä ylipäätään pitäisi tuottaa, sairasta.
T. Mies
No kypsennä pihvejä vähän enemmän, niin eivät ole enää niin punaisia.
Söin vuosikaudet (vegaani) ja allergisoiduin soijalle. Jäi ne hommat, nykyään menee sitä parjattua jauhelihaa ja voin huomattavasti paremmin.
Toisekseen sademetsää menee soijapeltojen edestä matalaksi. Niistä tulee sitä lihantuotantoaluetta eli laitumia vasta kun jo lähtöään melko vähäravinteinen sademetsämaa on sillä kasvinviljelyllä ensin kulutettu loppuun. Sitten kasvaa enää heinä ja karjalaumat, varmaan jossain vaiheessa ei enää nekään.
Syökää suomalaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myytti. Olemme olleet vegaaneja toistakymmentä vuotta ja mieheni ja teinipoikani syövät joka päivä jotain soijaa. Oikein komeakroppaisia ovat.
Komeat hinkit kummallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te aikuiset syökää mitä syötte mutta antakaa lapsille lihaa ja kalaa, älkää tuhotko lasten aivoja idealisminne takia.
Lapset rakastavat lihaa ja sylkevät porkkanat lattialle.
Sä se jaksat.
Miten ihmeessä sä kakaras kasvatat kun ne sylkee ruuan lattialle?
Paremmin kuin sinä. Mä en pakota lapselle porkkanoita kurkusta alas niin kuin sinä.
Ei yhtään kärjistettyä 🤣
Mulkut vanhemmat kasvattaa mulkkuja muksuja.
Onnea valutsemallasi tiellä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saakeli, sahanpurua.
Vai niin. Minä skippaan nuo molemmat ja syön naudanlihaa.
Nämä oman elämänsä ravitsemustieteilijät taas! Mistä, ap, olet saanut päähäsi että soijarouhe on terveellisempää kuin liha? Ja miksi levität faktana moista väitettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saakeli, sahanpurua.
Jos marinoit kinkkusi ripulissa niin skill issue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun omatunto sano mitään vaikka syön lihaa monta kertaa päivässä.
Niin, ei silti poista sitä asiaa, että et eroa murhaajasta käytännössä millään tapaa.
Ps. alapeukku ei toimi totuuteen!
LÄÄKKEET!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas.
Taitaa suomimiehellä kuitenkin olla ne miehekkäät kaljat ja makkarat jotka sitä tekee.
Vai tunnetko monta soijan syöjää kenelle on näin käynyt?
Etkö tiedä kun kysyt! Kerro jotain äläkä kysele.
Mahtavaa argumentointia ja perustelua 🤦
Itselläsi se on aivan huippua.
Olen jo pitkään yrittänyt luopua lihasta sen takia, ettei yksikään elävä olento ansaitse elämää tuontantoeläimenä. Lisäksi siat ja lehmät ovat supersympaattisia, erityisesti verrattuna keskivertoihmiseen. Nyt pitäisi vain opetella tekemään maistuvaa kasvisruokaa ja leikkimään lisäravinteiden kanssa...
Jos eläimiä kohdeltaisiin hyvin, en pitäisi kohtuullista lihansyöntiä pahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan. Itseäni alkanut suorastaan puistattaa punainen liha, mitä enemmän on vuosien aikana tiedostanut, miten hienojen ja älyllisten olentojen persiettä sitä on mutustanut. Hyi olkoon. Kanaa ja kalaa vielä menee vaikka kanakaan ole mikään haitaton tuotantoeläin. Ja miksi eläimiä ylipäätään pitäisi tuottaa, sairasta.
T. Mies
No kypsennä pihvejä vähän enemmän, niin eivät ole enää niin punaisia.
Tämä. Minä en koskaan syö punaista lihaa, vaan ainoastaan kunnolla paistettua.
Ei huono ole ehdotuksesi. Ensimmäinen kommentti ei ollut minkään lasien läpi kirjoitettu, vaan objektiivinen toteamus liittyen kyseisen tuotteen riskeihin. Soijassa - kuten täällä on todettukin - vaikuttaa myös mm. se mistä päin maailmaa se on tullut. Tästä mainitsemani glyfosaattipitoisuus verestä. Jos esimerkiksi ostat kasvispihvejä tai syöt jossain lounaalla, et mitenkään voi tietää mitä soijaa siinä on.
Mittaamalla arvot ei tarvitse spekuloida, vaan saa rationaaliset faktat.
Riippumatta siitä, miten syö. Kannatan mainitsemiasi testejä vähintäänkin yhtä paljon. Jokaiselle on suositeltavaa säätää ruokavalio itselleen sopivaksi, ja mittaukset ovat hyödyllinen työkalu tätä arvioitaessa, omien tuntojen lisäksi.
Urheilija