Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se

Vierailija
25.01.2026 |

Huono asia?

Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää 

Kommentit (235)

Vierailija
161/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.

Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.

Ap

En näe tuossa mitään pahaa. Tyypillistä älykkään ihmisen käytöstä vaikka pelinappuloilla pelata voittaakseen. Eivätkö kaikki sitten yritä tehdä parhaansa saadakseen itselleen hyvän lopputuloksen?  

No sehän riippuu ihan asiasta. On myös muita asioita kuin omat mielihalut ja edut, esim. yhteisön (mikä se nyt kussakin tilanteessa on, perhe, ystäväpiiri, työyhteisö, työnantaja) edut. Ja tuollainen grandiöösi kuvitelma, että muut ihmiset eivät tajua - monet ovat myös liian kohteliaita sanomaan mitään.

Suomalainen on aivan liian kohtelias sanomaan tuollaiselle mitään. Yleensä ihmiset vaan häipyy ja yrittää pitää mahdollisimman paljon etäisyyttä tuollaseen. Tulee yksinäinen vanhuus kun kukaan ei välitä. 

Jos fyysinen voima tai suora vaikutusvalta vähenee, hän saattaa turvautua entistä hienovaraisempaan manipulointiin, kuten syyllistämiseen tai "uhriutumiseen", saavuttaakseen tavoitteensa.

Sosiaalinen eristyneisyys: Koska suhteet ovat usein perustuneet hyötyyn aitojen tunnesiteiden sijaan, verkostot saattavat murentua vanhuudessa. Kun makiavellisella ihmisellä ei ole enää tarjota resursseja muille, hän saattaa jäädä yksin.

Katkeruus ja kyynisyys: Maailmankuva, jossa kaikki nähdään kilpailuna tai pelinä, voi johtaa syvään kyynisyyteen.

Vierailija
162/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^
tse uskon, että minulla on hyvä, taloudellisesti turvattu vanhuus rakastamieni ihmisten keskellä. 

Siltä nyt ainakin vahvasti näyttää :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^
tse uskon, että minulla on hyvä, taloudellisesti turvattu vanhuus rakastamieni ihmisten keskellä. 

Ap

Kukaan meistä ei tiedä päiviensä määrää.

Vierailija
164/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein puolitutut ja ventovieraatkin tulevat tukemaan, lohduttamaan ja puolustamaan minua, kun olen kokenut jotakin epäoikeudenmukaista (tai saan aikaan vaikutelman siitä). 

Minä niin nautin näistä tilanteista!

Ap

Annat valheellisen kuvan, että sinä oletkin uhri, eli huijaat tuttuja ja läheisiä. Saat myötätuntoa ja lohdutusta ja nautit siitä. Kuulostaa sairaalta.

Vierailija
165/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap käyt terapiassa, jos kerta nautit elämästäsi, ihmissuhteesi ovat kunnossa ja kaikki muutoinkin mallillaan?

Vierailija
166/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein puolitutut ja ventovieraatkin tulevat tukemaan, lohduttamaan ja puolustamaan minua, kun olen kokenut jotakin epäoikeudenmukaista (tai saan aikaan vaikutelman siitä). 

Ap

Kuvailemasi toiminta on kyllä aika narsistisen kuuloista. Ikäville itsekeskeisille ihmisille vähintäänkin tyypillistä. Olit sitten itse trolli tai ei.

Eikö omasta mielestäni toisten manipuloinnissa, mikä ilmeisesti on jatkuva toimintatapa elämässäsi, ole mitään vikaa, väärää tai onglmaa? Eikö tule huono omatunto? Millaisista asioista sinulle ylipäätään tulee huono omatunto, vai tuleeko mistään?

Vierailija
167/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloivien ja valehtelevien ihmisten kanssa pelaan toisinaan samaa peliä, eli lohdutan ja päivittelen ja esitän, että uskon valheita ja vedätyksiä. Taustalla turvaan selustaani ja mietin seuraavia pelimerkkejäni kyseisen henkilön kanssa. Joidenkin kohdalla teen armottomia paljastuksia, mutta vain silloin jos olen itse turvassa.

Vierailija
168/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ap käyt terapiassa, jos kerta nautit elämästäsi, ihmissuhteesi ovat kunnossa ja kaikki muutoinkin mallillaan?

Se on yksinäinen. Ei sillä ole läheisiä ihmisiä, kun on ontto sisältä. Terapiassa ap harjoittaa veivitystaitojaan. 

Vierailija
169/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐰

Vierailija
170/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^

Ap

Kukaan meistä ei tiedä päiviensä määrää.

No mitä lyhyempi elämä, sitä todennäköisemmin on.

Ap

Vierailija
171/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen liian herkkä.

Ap

Vierailija
172/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistäs tiedät etteivät ne sinua auttavat ole samalla tavalla omaksi hyödykseen teeskentelijöitä kuin sinä?

Noh, vitsi vitsi, normiempatialla varustettu ihminen kun tekee noin, auttaa. Normi-ihminen ei ajattele yhtä pimeästi kuin kaltaisesi. Ja vaikutat myös siltä että luulet huijaamisen olevan jotenkin arvostettava tai tavoiteltava piirre, miksi ihmeessä? Vaikutat vähän keskenjääneeltä.

Vierailija
173/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen terapiasta ei ole ollut mitään apua. Kyky nähdä omia tekojaan eettiseltä kannalta puuttuu.

Vierailija
174/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuvailemasi toiminta on kyllä aika narsistisen kuuloista. Ikäville itsekeskeisille ihmisille vähintäänkin tyypillistä. Olit sitten itse trolli tai ei.

Eikö omasta mielestäni toisten manipuloinnissa, mikä ilmeisesti on jatkuva toimintatapa elämässäsi, ole mitään vikaa, väärää tai onglmaa? Eikö tule huono omatunto? Millaisista asioista sinulle ylipäätään tulee huono omatunto, vai tuleeko mistään?

No lapsena minulla oli huono omatunto koko ajan ja minut pakotettiin pyytämään jatkuvasti anteeksi, vaikka olin kiltti ja hiljainen lapsi. Mikään, mitä tein, ei ollut hyvää eikä koskaan kelvannut.

Nyt sitten aikuisena en enää tunne huonoa omaatuntoa oikeastaan mistään. Se on ilmeisesti käytetty loppuun.

Ap

Vierailija
175/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No lapsena minulla oli huono omatunto koko ajan ja minut pakotettiin pyytämään jatkuvasti anteeksi, vaikka olin kiltti ja hiljainen lapsi. Mikään, mitä tein, ei ollut hyvää eikä koskaan kelvannut.

Minut kasvatettiin kuten sinä, olin kuin sinä. Kasvoin empaattiseksi ihmiseksi, joka erottaa oikean väärästä, ei satuttaisi ketään tahallisesti ja kohtelee muita aina arvostaen. Minulla on hyvä itsetunto, olen myös herkkä, enkä manipuloida koskaan muita omaa etuani hakien.

Vierailija
176/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No lapsena minulla oli huono omatunto koko ajan ja minut pakotettiin pyytämään jatkuvasti anteeksi, vaikka olin kiltti ja hiljainen lapsi. Mikään, mitä tein, ei ollut

Eli olet jostain syystä taantunut lastakin alhaisemmalle henkiselle tasolle.

Vierailija
177/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiselämässä on niin kovia kriisejä, että ne nostavat yksilössä hetkellisesti pimeän triadinkin piirteitä esiin. Vaikutat olevan vähän harhainen, ja erittäin vahvojen itseä puolustelevien defenssien johdattelemana nyt. Voisiko se traumasi nostaa tuollaista (vähän teinimäistä) käytöstä esiin? Ymmärräthän että et ole ihan tolkuissasi grandiöösien juttujesi perusteella.

Vierailija
178/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No lapsena minulla oli huono omatunto koko ajan ja minut pakotettiin pyytämään jatkuvasti anteeksi, vaikka olin kiltti ja hiljainen lapsi. Mikään, mitä tein, ei ollut

Eli kostat vanhempiesi virheet ihmisille joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Varmasti jokaikinen joka huomaa tekemisesi lähtee ja pysyvästi. 

Vierailija
179/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^
Kuten kerroin, taustani on 20 vuotta kestänyt vakava trauma (osin jatkui vielä tuonkin jälkeen), jota terapeutti on kuvannut sanalla kidutus. 
Ap

Vierailija
180/235 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiselämässä on niin kovia kriisejä, että ne nostavat yksilössä hetkellisesti pimeän triadinkin piirteitä esiin. Vaikutat olevan vähän harhainen, ja erittäin vahvojen itseä puolustelevien defenssien johdattelemana nyt. Voisiko se traumasi nostaa tuollaista (vähän teinimäistä) käytöstä esiin? Ymmärräthän että et ole ihan tolkuissasi grandiöösien juttujesi perusteella.

Olen tyytyväinen itseeni tällaisena. Minua eivät haittaa muiden ajatukset tai mielenliikkeet.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme