Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se

Vierailija
25.01.2026 |

Huono asia?

Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää 

Kommentit (245)

Vierailija
201/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä se nyt olikaan? Oliko sinulla omia saavutuksia, vai ovatko vanhempiesi saavutukset ainoita asioita, joilla voit kehuskella?

On omiakin, samoin puolisolla. Nykyään monella on, mutta heidän vanhempansa harvoin mitään akateemisia ovat. Nykyään kun jokaiselle työläisperheen lapselle on maksettu ilmainen korkeakoulututkinto, että hänkin saa niitä saavutuksia :)

Ap

Kehtaisitko sanoa tuota asiaa ääneen kenellekään? Jos et, miksi et?

Olen sanonut, monta kertaa. Mitä ihmeellistä totuuden sanomisessa on?

Ap

Vierailija
202/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pitäisi olla kateellinen?

Sitä minäkin kovasti ihmettelen :) Jostain syystä sinä et tykkää siitä, että aloittamani aihe menestyy.

Ap

Menestyy?  Miten harhainen ihminen voi olla.

Eli pitkä ketju ei ole menestynyt, ainoastaan sellainen, joka saa yhden kommentin?

Ap

Ehkä ihmiset eivät yleensä ajattele keskustelupalstalla käytyjä keskusteluja menestyksen mittarina.

No itselleni akateeminen ja taloudellinen menestys ovat tärkeimmät, mutta sinua haittaa lisäksi se, että myös aloittamani ketju menestyy :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiselämässä on niin kovia kriisejä, että ne nostavat yksilössä hetkellisesti pimeän triadinkin piirteitä esiin. Vaikutat olevan vähän harhainen, ja erittäin vahvojen itseä puolustelevien defenssien johdattelemana nyt. Voisiko se traumasi nostaa tuollaista (vähän teinimäistä) käytöstä esiin? Ymmärräthän että et ole ihan tolkuissasi grandiöösien juttujesi perusteella.

Olen tyytyväinen itseeni tällaisena. Minua eivät haittaa muiden ajatukset tai mielenliikkeet.

Ap

Eli sulta puuttuvat tällä hetkellä ns. korkeammat, kehittyneemmät tunteet ja käytössä ovat vain primääriset tunteet.

Kyllä.

Ap

Vierailija
204/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin kovasti ihmettelen :) Jostain syystä sinä et tykkää siitä, että aloittamani aihe menestyy.

Ap

Eli pitkä ketju ei ole menestynyt, ainoastaan sellainen, joka saa yhden kommentin?

Ap

Öö tämä ketju on pitkä, koska olet itse kirjoittanut varmaan puolet kommenteista, ja koko päivän täällä roikkunut.

Vierailija
205/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin turhaa provoamista. Tavallaan huvittaa lukea aloittajan lötinöitä, mutta ehkäpä nyt on syytä tehdä jotain tähdellisempää. 

Vierailija
206/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ehkä ihmiset eivät yleensä ajattele keskustelupalstalla käytyjä keskusteluja menestyksen mittarina.

No itselleni akateeminen ja taloudellinen menestys ovat tärkeimmät, mutta sinua haittaa lisäksi se, että myös aloittamani ketju menestyy :)

Ap

Ok. Mun on vaikea ajatella mitään keskustelupalstoihin liittyvää menestyksenä.

Vierailija
207/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan akateeminen menestys tarkoittaa sitä, että hänen isänsä ja äitinsä ovat väitelleet. (Hän itse on käynyt sihteeriopiston.)

Ikävä todeta, ettei asia ole näin :)

Ap

Vierailija
208/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä varsinaisen huono provo. Hän kertoo olevansa tyytyväinen itseensä, käy terapiassa ja on "liian" herkkä. Hänellä ei ole myötätuntoa ja käyttää ihmisiä omaa etuaan tavoitellen. Kaiken hän oikeuttaa traumallaan. Eipä kuulosta siltä, että.tällä ihmisellä mikään on hyvin, vaikka onkin provo. Kukaan terve ei keksi tällaista tuubaa...

Vierailija
209/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^
Voit keksiä tilalle paremman määreen, mikäli menestys ei sinulle kelpaa.

Ap

Vierailija
210/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täyttä sontaa. 

Vierailija
211/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä se nyt olikaan? Oliko sinulla omia saavutuksia, vai ovatko vanhempiesi saavutukset ainoita asioita, joilla voit kehuskella?

On omiakin, samoin puolisolla. Nykyään monella on, mutta heidän vanhempansa harvoin mitään akateemisia ovat. Nykyään kun jokaiselle työläisperheen lapselle on maksettu ilmainen korkeakoulututkinto, että hänkin saa niitä saavutuksia :)

Ap

Kehtaisitko sanoa tuota asiaa ääneen kenellekään? Jos et, miksi et?

Olen sanonut, monta kertaa. Mitä ihmeellistä totuuden sanomisessa on?

Ap

Hmm... Suomessa on ollut mahdollisuus maksuttomaan yliopistotutkintoon jo kohta sadan vuoden ajan, ja sinä puhut, että nykyään on mahdollista. Erikoista. Kerroit, että ihmiset pitävät sinua empaattisena ja kivana, mutta tuollainen eri taustoista tulevien ihmisten halveksunta ei ehkä kauheasti tuota kuvaa pidä yllä. Jotenkin kun esität, että kukaan ei tajua, miten taitavasti manipuloit ja vaikutat.

Vierailija
212/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit linkata tämän menestyneen ketjun terapautillesi, niin hän saa aika hyvää materiaalia erityislaatuisuudestasi.

Vierailija
213/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä varsinaisen huono provo. Hän kertoo olevansa tyytyväinen itseensä, käy terapiassa ja on "liian" herkkä. Hänellä ei ole myötätuntoa ja käyttää ihmisiä omaa etuaan tavoitellen. Kaiken hän oikeuttaa traumallaan. Eipä kuulosta siltä, että.tällä ihmisellä mikään on hyvin, vaikka onkin provo. Kukaan terve ei keksi tällaista tuubaa...

En minä mitään oikeuta. Totean vain, että tällainen olen ja käyn terapiassa :)

Ap

Vierailija
214/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^
Voit keksiä tilalle paremman määreen, mikäli menestys ei sinulle kelpaa.

Ap

Mulle keskustelupalstalla käyminen on vähän niin kuin telkkarin katsomista, en jotenkaan näe, miten siinä voisi menestyä. Eli ei ole oikein mitään määrettä, millä voisi jotenkin pönkittää omaa egoaan katsomalla tv:tä.

Vierailija
215/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit linkata tämän menestyneen ketjun terapautillesi, niin hän saa aika hyvää materiaalia erityislaatuisuudestasi.

On hyvin mahdollista, että hän lukee tätä palstaa. Minusta olisi mukavaa, mikäli lukisi.

Ap

Vierailija
216/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, koska sanot, ettei sinussa ole mitään vikaa? Samaan kyllä kerrot olevasi liian herkkä. Sinuna harjoittelisin vielä tätä provoamista. Nämä on tylsiä, jotka ovat näin läpinäkyviä ja täynnä pieniä virheitä. 

Vierailija
217/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi, koska sanot, ettei sinussa ole mitään vikaa? Samaan kyllä kerrot olevasi liian herkkä. Sinuna harjoittelisin vielä tätä provoamista. Nämä on tylsiä, jotka ovat näin läpinäkyviä ja täynnä pieniä virheitä. 

Tottakai minussa on vikoja, kaikissa on. En ole väittänyt, etteikö minussa olisi.

Terapiassa käyn, koska olen liian herkkä ja hauras.

Ap

Vierailija
218/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet ittellesikin. Et edes itte tiedä oletko lintu vai kala. Surkeaa. 

Vierailija
219/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet ittellesikin. Et edes itte tiedä oletko lintu vai kala. Surkeaa. 

No sitten se menee minulle täydestä. Ihminenhän antaa itse asioille merkityksen - eivät ne itsessään ole mitään.

Ap

Vierailija
220/245 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei narsistien ynnä muiden jutuista ota mitään selvää. Sotkevat ja sekoittavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi