Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se
Huono asia?
Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää
Kommentit (245)
Mistä pitäisi olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta?
Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.Ap
Tarkoitat, että päämäärät hyviä sinulle itsellesi. Vähät niistä muista
Ihmiset kyllä ovat huomanneet, millainen olet. Puhuvat sitten selän takana, ei sinun kuultesi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin kovasti ihmettelen :) Jostain syystä sinä et tykkää siitä, että aloittamani aihe menestyy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta?
Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.Ap
Tarkoitat, että päämäärät hyviä sinulle itsellesi. Vähät niistä muista
Ihmiset kyllä ovat huomanneet, millainen olet. Puhuvat sitten selän takana, ei sinun kuultesi.
Kuten jo mainitsin, ei ole haitannut minua mikään puhuminen, eikä haittaa nytkään.
Ap
Sanoiko myös että olet läpinäkymätön ja venäjäläinen? Eiköhän siinä ammatissa ole sana tuota paremmin hallussa joten.. uusi yritys, kiitos. Tai kiitos ei.. oikeastaan. :D
Mitenkä se nyt olikaan? Oliko sinulla omia saavutuksia, vai ovatko vanhempiesi saavutukset ainoita asioita, joilla voit kehuskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmiselämässä on niin kovia kriisejä, että ne nostavat yksilössä hetkellisesti pimeän triadinkin piirteitä esiin. Vaikutat olevan vähän harhainen, ja erittäin vahvojen itseä puolustelevien defenssien johdattelemana nyt. Voisiko se traumasi nostaa tuollaista (vähän teinimäistä) käytöstä esiin? Ymmärräthän että et ole ihan tolkuissasi grandiöösien juttujesi perusteella.
Olen tyytyväinen itseeni tällaisena. Minua eivät haittaa muiden ajatukset tai mielenliikkeet.Ap
Kuitenkin kyselet muiden mielipiteitä täällä. Valehteletko siis muiden lisäksi myös itsellesi. Mahtaa olla mahtava elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin kovasti ihmettelen :) Jostain syystä sinä et tykkää siitä, että aloittamani aihe menestyy.Ap
Menestyy? Miten harhainen ihminen voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä se nyt olikaan? Oliko sinulla omia saavutuksia, vai ovatko vanhempiesi saavutukset ainoita asioita, joilla voit kehuskella?
On omiakin, samoin puolisolla. Nykyään monella on, mutta heidän vanhempansa harvoin mitään akateemisia ovat. Nykyään kun jokaiselle työläisperheen lapselle on maksettu ilmainen korkeakoulututkinto, että hänkin saa niitä saavutuksia :)
Ap
En olekaan koskaan ajatellut, että joku haluaisi keulia sillä, että hänen aloittamansa ketju on pitkä. Sen innoittamana tarkistin, että eräässä mun aloittamassa ketjussa on yli 12 000 viestiä. Voin käsi sydämellä sanoa, että en tunne saavuttaneeni mitään sen ketjun ansioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmiselämässä on niin kovia kriisejä, että ne nostavat yksilössä hetkellisesti pimeän triadinkin piirteitä esiin. Vaikutat olevan vähän harhainen, ja erittäin vahvojen itseä puolustelevien defenssien johdattelemana nyt. Voisiko se traumasi nostaa tuollaista (vähän teinimäistä) käytöstä esiin? Ymmärräthän että et ole ihan tolkuissasi grandiöösien juttujesi perusteella.
Olen tyytyväinen itseeni tällaisena. Minua eivät haittaa muiden ajatukset tai mielenliikkeet.Ap
Kuitenkin kyselet muiden mielipiteitä täällä. Valehteletko siis muiden lisäksi myös itsellesi. Mahtaa olla mahtava elämä.
Minusta on hauska lukea muiden mielipiteitä. Viihdytään niillä itseäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On omiakin, samoin puolisolla. Nykyään monella on, mutta heidän vanhempansa harvoin mitään akateemisia ovat. Nykyään kun jokaiselle työläisperheen lapselle on maksettu ilmainen korkeakoulututkinto, että hänkin saa niitä saavutuksia :)Ap
Kehtaisitko sanoa tuota asiaa ääneen kenellekään? Jos et, miksi et?
Vierailija kirjoitti:
^
Kuten kerroin, taustani on 20 vuotta kestänyt vakava trauma (osin jatkui vielä tuonkin jälkeen), jota terapeutti on kuvannut sanalla kidutus.
Ap
Alkaa kuulostaa siltä, että olet itse kiduttanut ja kiusannut jotakuta toista. Mennyt sitten terapiaan "uhrina", kuvaten sen omien tekojesi uhrin reaktioita, tunteita, kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulta puuttuvat tällä hetkellä ns. korkeammat, kehittyneemmät tunteet ja käytössä ovat vain primääriset tunteet.
Eli sinulla ei ole mitään mainittavampia saavutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin kovasti ihmettelen :) Jostain syystä sinä et tykkää siitä, että aloittamani aihe menestyy.Ap
Eli pitkä ketju ei ole menestynyt, ainoastaan sellainen, joka saa yhden kommentin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein puolitutut ja ventovieraatkin tulevat tukemaan, lohduttamaan ja puolustamaan minua, kun olen kokenut jotakin epäoikeudenmukaista (tai saan aikaan vaikutelman siitä).
Minä niin nautin näistä tilanteista!
ApKuvailemasi toiminta on kyllä aika narsistisen kuuloista. Ikäville itsekeskeisille ihmisille vähintäänkin tyypillistä. Olit sitten itse trolli tai ei.
Eikö omasta mielestäni toisten manipuloinnissa, mikä ilmeisesti on jatkuva toimintatapa elämässäsi, ole mitään vikaa, väärää tai onglmaa? Eikö tule huono omatunto? Millaisista asioista sinulle ylipäätään tulee huono omatunto, vai tuleeko mistään?
No lapsena minulla oli huono omatunto koko ajan ja minut pakotettiin pyytämään jatkuvasti anteeksi, vaikka olin kiltti ja hiljainen lapsi. Mikään, mitä tein, ei ollut hyvää eikä koskaan kelvannut.
Nyt sitten aikuisena en enää tunne huonoa omaatuntoa oikeastaan mistään. Se on ilmeisesti käytetty loppuun.
Ap
No tässähän ainakin on yksi tärkeän kuuloinen teema, jota voisit työstää siellä terapiassa?
Kyllähän se olisi tärkeää, että olisi sellainen omatunto, sekä eettinen ja moraalinen kompassi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastailette tyhjänpäiväistyksiä länkyttävälle trollille?
Oletko kateellinen? Tuota itse pitempi ketju!
Ap
Hyvänen aika, miksi ihmeessä kukaan kadehtisi tilannettasi? Surullistahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitkä ketju ei ole menestynyt, ainoastaan sellainen, joka saa yhden kommentin?Ap
Ehkä ihmiset eivät yleensä ajattele keskustelupalstalla käytyjä keskusteluja menestyksen mittarina.
Oletko kateellinen? Tuota itse pitempi ketju!
Ap