Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se
Huono asia?
Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on potentiaalia johtajaksi. Niccolo Macciavelli opetti eri hoveissa vallankäyttöä. M51
Olen tästä tietoinen :). Miehenikin sanoo, että olen määräilevä ja hän tuntee minut yli 20 vuoden ajalta.Ap
Omaan itsekin macciavellistisiä piirteitä. En ole määräilevä, vaan pikemminkin manipulatiivinen eritoten politiikan kontekstissa. M51
Minäkään en ole määräilevä työelämässä. Kotona teen kaikki suuret päätökset, kuten asuntojen ja autojen ostot, samoin lasten hankinta ja kuinka monta hankimme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persläpi ku persläpi. Teitä on maailma pullollaan. Ei mitään ihmeellistä
No niin, tuollaista se on, kun argumentointitaitosi ei riitä: menet henkilökohtaisuuksiin.Ap
Toki. Sinä itse aloit puhua itsestäsi ja ominaisuuksistasi joten millaisella vähäjärkisellä aivokuperkeikalla tekemisiäsi pitäisi yleistää muihin?
En usko että yllät älykkyydessä edes sataan pinnaan. Mutta narsistisuudessa olet ihan huippu.
Sulla on siis psyykkisiä ongelmia kun käyt terapiassa. Kerropa niistä lisää. Oletko yksinäinen ja masentunut? Ajaudut riitoihin?
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on potentiaalia johtajaksi. Niccolo Macciavelli opetti eri hoveissa vallankäyttöä. M51
Olen tästä tietoinen :). Miehenikin sanoo, että olen määräilevä ja hän tuntee minut yli 20 vuoden ajalta.Ap
Määräilytaipumus ei tarkoita, että on taipumuksia johtajaksi, ainakaan leader-tyyppiseksi. Manageriksi korkeintaan. Määräilijää totellaan yleensä vastentahtoisesti vain siksi, että sitten ei tarvitse kuunnella sitä "johtajan" rutkutusta.
Oletko ap muuten töissä opetusalalla? Kirjoitustyylisi vaikuttaa sellaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.
Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.Ap
Mikä tässä on sinusta hienoa? Tunnetko ylemmyyttä muita ihmisiä kohtaan? Olet myös melkoisen tyhmä tai kirjolla, jos luulet, etteivät muut huomaa. Kyllä huomaavat.
Se, että nautin siitä. Isällläni on muuten todettu Mensa-tason älykkyys ja molemmat vanhempani ovat väitelleet nk. kovista tieteistä. Mitenkäs sinulla - oletko luokkaretkellä?Ap
Elämässä ei ole kyse kilpailusta. Tunnistan sinut,
Hyvä, että minut tunnistetaan :). En etsi muiden arvostusta. Olen sinut itseni kanssa ja minua rakastetaan - se riittää.
Ap
Olet Anonymoukseen kuuluva hakkeri. Et enempää etkä vähempää. Et varmaan uskonut, että tätäkään kukaan tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan itsekin macciavellistisiä piirteitä. En ole määräilevä, vaan pikemminkin manipulatiivinen eritoten politiikan kontekstissa. M51
Minäkään en ole määräilevä työelämässä. Kotona teen kaikki suuret päätökset, kuten asuntojen ja autojen ostot, samoin lasten hankinta ja kuinka monta hankimme.Ap
Pötyä. Lapset joudut tekemään oman kourasi kanssa.
^
En ole opetusalalla. En arvosta sellaista matalakoulutettujen alaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta?
Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.Ap
Mikäs se hyvä päämääräsi tässä tapauksessa on? Jotenkin epäilen, että olisi kovin altruistinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole määräilevä työelämässä. Kotona teen kaikki suuret päätökset, kuten asuntojen ja autojen ostot, samoin lasten hankinta ja kuinka monta hankimme.Ap
Käytät siis itsekin manipulaatiota keinona saavuttaa haluamasi tavoitteet. Itse kanavoin omani lähinnä ainoastaan politiikkaan. Pyrin välttämään "siviilikäyttöä". M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persläpi ku persläpi. Teitä on maailma pullollaan. Ei mitään ihmeellistä
No niin, tuollaista se on, kun argumentointitaitosi ei riitä: menet henkilökohtaisuuksiin.Ap
Toki. Sinä itse aloit puhua itsestäsi ja ominaisuuksistasi joten millaisella vähäjärkisellä aivokuperkeikalla tekemisiäsi pitäisi yleistää muihin?
En usko että yllät älykkyydessä edes sataan pinnaan. Mutta narsistisuudessa olet ihan huippu.
Sulla on siis psyykkisiä ongelmia kun käyt terapiassa. Kerropa niistä lisää. Oletko yksinäinen ja masentunut? Ajaudut riitoihin?
Niin.
Ei niitä tarvitse yhdistää muihin. Mistä sinä sellaisen kehitit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
^
En ole opetusalalla. En arvosta sellaista matalakoulutettujen alaa.Ap
Tulihan se sieltä. Olet niin ennalta-arvattava.
Vierailija kirjoitti:
Olet Anonymoukseen kuuluva hakkeri. Et enempää etkä vähempää. Et varmaan uskonut, että tätäkään kukaan tajuaa.
En tiedä it-asioista mitään ja en valitettavasti ole. Aika harhaista juttua tulee sulta nyt..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.
Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.Ap
Mikä tässä on sinusta hienoa? Tunnetko ylemmyyttä muita ihmisiä kohtaan? Olet myös melkoisen tyhmä tai kirjolla, jos luulet, etteivät muut huomaa. Kyllä huomaavat.
Se, että nautin siitä. Isällläni on muuten todettu Mensa-tason älykkyys ja molemmat vanhempani ovat väitelleet nk. kovista tieteistä. Mitenkäs sinulla - oletko luokkaretkellä?Ap
Ap, tällainen kommentti viittaa kyllä siihen, että olet narsisti. Toinen keskustelijaa kyseenalaistaa erinomaisuutesi, joten alat mustamaalata häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta?
Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.Ap
Mikäs se hyvä päämääräsi tässä tapauksessa on? Jotenkin epäilen, että olisi kovin altruistinen
Eli missähän tapauksessa? Keskustelussako?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. Lapset joudut tekemään oman kourasi kanssa.
Meillä on mieheni kanssa kolme lasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. En näe minäkään tuossa altruistisia tarkoitusperiä tietämättä enemmän. M51
^
Ok. Sitä minulla ei kuitenkaan Mehiläisen psykiatrin mukaan ole, vaan minulla on ainoastaan epävakaa persoonallisuushäiriö, jota taas kokeneen psykoterapeuttini mukaan minulla ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
Tulihan se sieltä. Olet niin ennalta-arvattava.
Eli kysyit itsestäänselvää asiaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
^
Eli sinulla, Ap, ei siis ole korkeakoulututkintoa?
Elämässä ei ole kyse kilpailusta. Tunnistan sinut, näin kirjoitit minulle aiemmin myös. Älykkyys ei tarkoita hyvyyttä. Älykkyys, jota käytetään objektiivisesti katsottuna pahaan, on arvotonta silmissäni. Kun tutustun ihmiseen, määrittelen hänet ensin hyvä-paha akselilla, sitten mietin onko älykäs. Tunnen useita hyviä, muttei niin älykkäitä ihmisiä. Arvostan heitä paljon enemmän kuin älykästä ihmistä, joka toimii ja ajattelee kuten sinä.