Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se

Vierailija
25.01.2026 |

Huono asia?

Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää 

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on potentiaalia  johtajaksi. Niccolo Macciavelli opetti eri hoveissa vallankäyttöä. M51

Olen tästä tietoinen :). Miehenikin sanoo, että olen määräilevä ja hän tuntee minut yli 20 vuoden ajalta.

Ap

Vierailija
42/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.

Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.

Ap

Mikä tässä on sinusta hienoa? Tunnetko ylemmyyttä muita ihmisiä kohtaan? Olet myös melkoisen tyhmä tai kirjolla, jos luulet, etteivät muut huomaa. Kyllä huomaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^

En luule olevani älykäs enkä voi myöskään mitenkään saada nenilleni. Olen ennakolta varautunut kaikkeen.

Ap

Olet mitä ilmeisemmin myös hyvin ylimielinen.

Sinulla on oikeus sinun kokemukseen. Se taitaa kummuta siitä, että argumentointitaitosi ovat varsin puutteelliset :)

Ap

Vierailija
44/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^

Ei katsota. Samaa pimeää kolmiota/ neliötä ovat. Machiavellisti ei myöskään ole mikään diagnoosi.

Ap

Olet väärässä.

Olet mies. Luuletko muka, ettei kukaan tajua. 

Vierailija
45/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.

Ap

Mikä tässä on sinusta hienoa? Tunnetko ylemmyyttä muita ihmisiä kohtaan? Olet myös melkoisen tyhmä tai kirjolla, jos luulet, etteivät muut huomaa. Kyllä huomaavat.

Se, että nautin siitä. Isällläni on muuten todettu Mensa-tason älykkyys ja molemmat vanhempani ovat väitelleet nk. kovista tieteistä. Mitenkäs sinulla - oletko luokkaretkellä?

Ap

Vierailija
46/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^

Ei katsota. Samaa pimeää kolmiota/ neliötä ovat. Machiavellisti ei myöskään ole mikään diagnoosi.

Ap

Olet väärässä.

Olet mies. Luuletko muka, ettei kukaan tajua. 

Heh, nainen olen ollut syntymästäni lähtien. Miksi ihmeessä olisin mies?

Ap

Vierailija
47/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jossain kohdassa kaltaisesi narsistiastuu väärille varpaille, näet sitten. Ihmiset kyllä tietävät mikä olet, mutta eivät sano sitä sinulle itsellesi. 

En ole narsisti, joten ei päde minuun. Yleensä se menee niin, että kun toivot pahaa jollekin toiselle, se paha tapahtuu sinulle itsellesi. Siksi ei kannata toivoa pahaa toiselle :)

Ap

Jos Ap oikeasti uskoisit tällaiseen luonnon mekanismiin jossa muille pahaa toivonut saisi kokea toivomansa pahan omalla kohdallaan (ja oletettavasti hyvää toivonut kokisi hyvän omalla kohdallaan), niin sinulla ei olisi mitään tarvetta siirrellä tai manipuloida "nappuloita taustalla" itsellesi mieluisaksi, vaan keskittyisit vain ajattelemaan muista hyvää.

Toimintasi kertoo, että puhut puppua. Joko ensimmäisessä viestissäsi, tai vastauksessasi. Tai molemmissa.

Vierailija
48/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi mies järjesti naisen ystävystymään kanssani. Nainen auttoi minua kyllä asiassa, jossa tarvitsin apua, mutta samalla tämä nainen hyväksikäytti minua, manipuloi, valehteli ja raportoi narsistimiehelle taustalla. Tämä mies luulee varmasti yhä, etten tajunnut mitään. Hän luultavasti kokee auttaneensa salaa ja tehneensä hyvää. Katkaisin välit naiseen.

Vierailija
49/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta? 

Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.

Ap

Älä selitä. Juurihan sanoit, että olet mukava ja empaattinen, kun siitä on sinulle hyötyä. Pelailet pelejäsi saavuttaaksesi haluamasi lopputuloksen. Mitä ne hyvät päämäärät on, joita yrität tuolla toiminnalla saavuttaa? Oma etu? Se ei ole mikään hyvä päämäärä. Mutta tunteettomana ja narsistisia piirteitä omaavana, tuskin ymmärrät sitä.

Ja olet harhainen, jos luulet, ettei ihmiset näe käytöksesi läpi. Kynnys sanoa tuollaisesta mitään päin naamaa on vain aika iso. Varsinkaan ihmiselle, jolla ei mitään merkityksellistä roolia omassa elämässä. Joku random työkaverin käärmeily on aika sama, ei siihen jaksa puuttua, ellei ole liian räikeää. Sellaista ihmistä vaan hiljaisesti vältellään. Voit myös olla varma, että susta puhutaan kyllä paskaa selän takana ja käytöstäsu ruoditaan niiden normaalien ihmisten piirissä, johon sua ei huolita.

Vierailija
50/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jossain kohdassa kaltaisesi narsistiastuu väärille varpaille, näet sitten. Ihmiset kyllä tietävät mikä olet, mutta eivät sano sitä sinulle itsellesi. 

En ole narsisti, joten ei päde minuun. Yleensä se menee niin, että kun toivot pahaa jollekin toiselle, se paha tapahtuu sinulle itsellesi. Siksi ei kannata toivoa pahaa toiselle :)

Ap

Jos Ap oikeasti uskoisit tällaiseen luonnon mekanismiin jossa muille p

Toimin oikein ja yhteiseksi hyväksi. Lisäksi olen hyvin pidetty ihminen.

Ap

Vierailija
51/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persläpi ku persläpi. Teitä on maailma pullollaan. Ei mitään ihmeellistä

Vierailija
52/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ne ihmiset tietää. 

Oletko menettänyt monta työpaikkaa? Entä parisuhteet? Ystävät? 

Vierailija
53/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on potentiaalia  johtajaksi. Niccolo Macciavelli opetti eri hoveissa vallankäyttöä. M51

Olen tästä tietoinen :). Miehenikin sanoo, että olen määräilevä ja hän tuntee minut yli 20 vuoden ajalta.

Ap

Omaan itsekin macciavellistisiä piirteitä. En ole määräilevä, vaan pikemminkin manipulatiivinen eritoten politiikan kontekstissa. M51

Vierailija
54/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta? 

Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.

Ap

Älä selitä. Juurihan sanoit, että olet mukava ja empaattinen, kun siitä on sinulle hyötyä. Pelailet pelejäsi saavuttaaksesi haluamasi lopputuloksen. Mitä ne hyvät päämäärät on, joita yrität tuolla toiminnalla saavuttaa? Oma etu? Se ei ole mikään hyvä päämäärä. Mutta tunteettomana ja narsistisia piirteitä omaavana, tuskin ymmärrät sitä.

Ja olet harhainen, jos luulet, ettei ihmiset näe käytöksesi läpi. Kynnys sanoa tuollaisesta mitään päin naamaa on vain aika iso. Varsinkaan ihmiselle, jolla ei mitään merkityksellistä ro

Minua ei haittaa, vaikka näkisivätkin. Lopputulos on niin palkitseva.

Ap

Vierailija
55/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kaikki psykopaatit on narsisteja, kuten tiedät.

Vierailija
56/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja olet ylpeä tästä? Narsistisella tavalla? Yök.

Vierailija
57/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persläpi ku persläpi. Teitä on maailma pullollaan. Ei mitään ihmeellistä

No niin, tuollaista se on, kun argumentointitaitosi ei riitä: menet henkilökohtaisuuksiin.

Ap

Vierailija
58/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ne ihmiset tietää. 

Oletko menettänyt monta työpaikkaa? Entä parisuhteet? Ystävät? 

En. Pitkä parisuhde. Ystäviä on.

Ap

Vierailija
59/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omaan itsekin macciavellistisiä piirteitä. En ole määräilevä, vaan pikemminkin manipulatiivinen eritoten politiikan kontekstissa. M51

Tämä on siis vain subjektiivinen näkemykseni, ei kenenkään ulkopuolisen esiintuomaa. M51

Vierailija
60/123 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se, että nautin siitä. Isällläni on muuten todettu Mensa-tason älykkyys ja molemmat vanhempani ovat väitelleet nk. kovista tieteistä. Mitenkäs sinulla - oletko luokkaretkellä?

Ap

Olen psyykkisesti normaali ja todellakin välttelen kaltaisiasi manipuloivia kusipäitä. Korkea äo ei onneksi korreloi psykopatian kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi