Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se

Vierailija
25.01.2026 |

Huono asia?

Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta? 

Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.

Ap

Sinä olet tässä ketjussa kertonut, että päämääräsi on oma etusi. Oman edun ajatteleminen on hyvää sinun kannaltasi, mutta ei välttämättä laajemmin vaikkapa perheen, työyhteisön tai muun yhteisön kannalta.

Minun etuni on usein myös muiden etu.

Ap

Vierailija
22/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.

Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.

Ap

Jossain kohdassa kaltaisesi narsistiastuu väärille varpaille, näet sitten. Ihmiset kyllä tietävät mikä olet, mutta eivät sano sitä sinulle itsellesi. 

En ole narsisti, joten ei päde minuun. Yleensä se menee niin, että kun toivot pahaa jollekin toiselle, se paha tapahtuu sinulle itsellesi. Siksi ei kannata toivoa pahaa toiselle :)

Ap

Yleensä. machiavellimäisyys katsotaan kyllä narsismin muodoksi.

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Ei katsota. Samaa pimeää kolmiota/ neliötä ovat. Machiavellisti ei myöskään ole mikään diagnoosi.

Ap

Vierailija
24/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.

Ap

Tuskinpa vain. Jos et ymmärrä termiä macchiavellistinen, et voi olla kovin älykäs. Sitä ei lasketa nappuloiden siirtelyksi, että puhut työkavereistasi pahaa toisille työkavereille, tai muita vastaavia "nokkeluuksia". Jos kykenet toimimaan sellaisella tasolla, että olisit voinut kirjoittaa Sodankäynnin taidon, olet älykäs taustavaikuttaja.

Kuten joku totesikin, ne narsistit tulette aina jossain kohtaa astuneeksi väärille varpaille. Luulette olevanne älykkäitä vaikka ette ole, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. 

Vierailija
25/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta? 

Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.

Ap

Sinä olet tässä ketjussa kertonut, että päämääräsi on oma etusi. Oman edun ajatteleminen on hyvää sinun kannaltasi, mutta ei välttämättä laajemmin vaikkapa perheen, työyhteisön tai muun yhteisön kannalta.

Ap

Tai niin sinä kuvittelet, koska olet persoonallisuudeltasi machiavellistinen.

Vierailija
26/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

En luule olevani älykäs enkä voi myöskään mitenkään saada nenilleni. Olen ennakolta varautunut kaikkeen.

Ap

Vierailija
27/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^

En luule olevani älykäs enkä voi myöskään mitenkään saada nenilleni. Olen ennakolta varautunut kaikkeen.

Ap

Tai kuvittelet, että olet varautunut kaikkeen.

Vierailija
28/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tai niin sinä kuvittelet, koska olet persoonallisuudeltasi machiavellistinen.

No sittenhän terapeutti oli oikeassa.

Ap

Vierailija
29/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla termien kanssa tarkkana. Psykopaatti on 100% narsisti, täysin tunteeton ja empatiakyvytön oman edun tavoittelija. Kun terapeutti sanoi, että oot machiavellistinen, tarkoitti että sussa on siihen viittaavia piirteitä, mutta ei niin paljon että voisi sanoa 100% machiavellistiksi. Mitä vähemmän piirteitä, sitä paremmat mahdollisuudet päästä näistä piirteistä eroon, JOS ITSE HALUAA. Vaikutat olevan ylpeä näistä piirteistä, joten eroon et niistä taida haluta.

Väärin. Kaikki psykopaatit eivät ole narsisteja.

Ap

Kyllä se noin on. Kaikki psykopaatit ovat myös narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. Tämä on ihan puhdas fakta. En tiedä mistä olet tämän toisen tietosi saanut. 

Vierailija
30/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No sittenhän terapeutti oli oikeassa.

Ap"

Niin varmasti oli. Oma kuvauksesi ajatusmaailmastasi kuulostaa machiavellistiseltä kyllä. Onko sulla pershäiriödiagnoosi?

Vierailija
31/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä olen manipulatiivisia ihmisiä joutunut tuntemaan, he usein kokevat ajavansa muiden hyvää ja mielellään hyvesignaloivat ja nuoleskelevat itseään siitä. Oikeasti he eivät osaa ajaa muiden hyvää, sillä he eivät edes tiedä, mikä vaikuttaa muihin oikeasti myönteisesti ja mikä taas elämää kurjistavasti. Oikeasti he haluavat vallanhimoisina vain sanella, mikä se muiden hyvä on.

Välttelen machiavellistejä ihan terveen itsesuojelun takia, se on jo nähty, miten he paskovat toisten yksityisen pihan.

Vierailija
32/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollotiloo ja 0/5 tälle provoyritykselle 

Vierailija
33/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla termien kanssa tarkkana. Psykopaatti on 100% narsisti, täysin tunteeton ja empatiakyvytön oman edun tavoittelija. Kun terapeutti sanoi, että oot machiavellistinen, tarkoitti että sussa on siihen viittaavia piirteitä, mutta ei niin paljon että voisi sanoa 100% machiavellistiksi. Mitä vähemmän piirteitä, sitä paremmat mahdollisuudet päästä näistä piirteistä eroon, JOS ITSE HALUAA. Vaikutat olevan ylpeä näistä piirteistä, joten eroon et niistä taida haluta.

Ap

Kyllä se noin on. Kaikki psykopaatit ovat myös narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. Tämä on ihan puhdas fakta. En tiedä mistä olet tämän toisen tietosi saanut. 

Ei ole näin. 

Ap

Vierailija
34/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ovat. Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. 

Vierailija
35/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on potentiaalia  johtajaksi. Niccolo Macciavelli opetti eri hoveissa vallankäyttöä. M51

Vierailija
36/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No sittenhän terapeutti oli oikeassa.

Ap"

Niin varmasti oli. Oma kuvauksesi ajatusmaailmastasi kuulostaa machiavellistiseltä kyllä. Onko sulla pershäiriödiagnoosi?

Minulla on diagnoosi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Terapeuttini mukaan minulla ei sitä kuitenkaan ole, ainoastaan PTSD.

Ap

Vierailija
37/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jossain kohdassa kaltaisesi narsistiastuu väärille varpaille, näet sitten. Ihmiset kyllä tietävät mikä olet, mutta eivät sano sitä sinulle itsellesi. 

En ole narsisti, joten ei päde minuun. Yleensä se menee niin, että kun toivot pahaa jollekin toiselle, se paha tapahtuu sinulle itsellesi. Siksi ei kannata toivoa pahaa toiselle :)

Ap

Yleensä. machiavellimäisyys katsotaan kyllä narsismin muodoksi.

<

Asiaa ei tule tulkita noin dikotomisesti. Eli siis selkeä jako kahteen ääripäähän. M51

Vierailija
38/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ovat. Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. 

Eivät ole. Kysy vaikka Vakninilta.

Vierailija
39/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattaisin terapeutille joka tekee diagnooseja vaikkei ole lääkäri 

Vierailija
40/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^

Ap

Olet mitä ilmeisemmin myös hyvin ylimielinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi