Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on jäänyt kokematta teininä ensisuudelmat, ensimmäiset seurustelut, ensimmäiset humalat

Vierailija
24.01.2026 |

Mitä on jäänyt paitsi ja mitä siitä on seurannut?

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huvittanut noin pienenä, pianointi ja kitarointi vei kaiken ajan. 

Nyt +40v, luovuus ja opiskelu kiinnostaa yhä niin, että unohtelen sovittuja treffejäkin.

Tiedän vain, että en tule asumaan koskaan toisen aikuisen kanssa. Helpompaa sille toiselle LoL.

-Monomaanisesti polymaatikko

Vierailija
142/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen 50 enkä osaa suudella,menen paniikkiin ja pakenen jos mies yrittää.  En myöskään  osaa olla luonteva miesten kanssa,hymyilen vain hermostuneena ja puren kynsiä. Seksiä olen harrastanut,kännissä. 

Rankka koulukiusaaminen ja ujous niin normaali nuoruus jäi välistä. Eka seurustelu 29vuotiaana. Eka humala 22vuotiaana. 

Täällä toinen samanlainen, tosin seksiä en ole edes kännissä uskaltanut harrastaa. Pitäisiköhän ruinata lääkäriltä tiedättekyllämikä resepti ja kokeilla, jos sen voimalla onnistuisi? Ja jos kokemus olisi huono, niin eipä siitä mitään jälkeenpäin muistaisi juuri em. nappien ansiosta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niinkään mitä ei ole kokenut, eihän sellaisesta edes tiedä, vaan se negatiivinen paska mitä on joutunut kokemaan!

Vierailija
144/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien elämä nyt ei vaan mene saman kirjan mukaan eikä kuulukaan mennä.

Vierailija
145/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa näkee hyvin sukupolvien erot. 60-80 luvulla eläneillä on ollut aivan erilainen nuoruus kuin myöhemmin syntyneillä. Alkoholin käyttö ja se millä tavalla kaveruussuhteet ovat saaneet alkunsa on erilaisia. Nuoremmat eivät ehkä ymmärrä millaista elämä oli ennen kännyköitä. Silloin tavattiin kasvotusten. Oli pakko tavata ellei halunnut jäädä yksin.

Vierailija
146/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä hyvää seuraa. Multa kaatuu kaikki suhteet juuri siihen etten osaa koskettaa luontevasti,suudella ym. Jokainen mies jonka kanssa olen koettanut seurustella on tuskastunut pelokkuuteeni. Ja ymmärrän kyllä,ei 44vuotiaan pitäisi joutua paniikkiin kun poikafrendi ottaa kiinni ja suutelee.

Samoin keski-ikäinen känniäliö on säälittävä näky huutaessaan "WHOO OON VTTU KÄNNISSÄ!" Ja hyppiessään suihkulähteessä. Kovin moni ei pyydä mua kanssaan juomaan koska häpeää käytöstäni että "Hei me ei olla enää 14."

Vierailija
147/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävätkö koulukiusaajat porukkaansa jonain jumalan kerhona?

Vierailija
148/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun kokemuksesi. Oman ikäryhmäni kokemus on toinen. Lähes kaikki istuivat pussikaljan ääressä alaikäisinä ja nuorena baareissa. Siellä tapahtui sosiaalinen koulu. Ne ketkä eivät käyneet noissa tipahtivat pois. Suuri osa niistä ketkä eivät käyneet noissa jäivät huonosti koulutetuksi.  Parhaiten pärjäsivät kohtuudella juovat ja ne ketkä tulivat toimeen parhaiten toisten kanssa. 

Ja ylpeilet tuolla vieläkin?

Vierailija
149/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kostautuu sitten aikuisena. Keski-ikäisenä on sitten niin kömpelö niin kömpelö ettei uskalla edes kättä koskea.

Itse olen luonteeltani sellainen, että varmaan olen vieläkin vaikka kokemustakin on.

Vierailija
150/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun kokemuksesi. Oman ikäryhmäni kokemus on toinen. Lähes kaikki istuivat pussikaljan ääressä alaikäisinä ja nuorena baareissa. Siellä tapahtui sosiaalinen koulu. Ne ketkä eivät käyneet noissa tipahtivat pois. Suuri osa niistä ketkä eivät käyneet noissa jäivät huonosti koulutetuksi.  Parhaiten pärjäsivät kohtuudella juovat ja ne ketkä tulivat toimeen parhaiten toisten kanssa. 

Miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hyväksyä tosiasiat?

Vierailija
151/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä hyvää seuraa. Multa kaatuu kaikki suhteet juuri siihen etten osaa koskettaa luontevasti,suudella ym. Jokainen mies jonka kanssa olen koettanut seurustella on tuskastunut pelokkuuteeni. Ja ymmärrän kyllä,ei 44vuotiaan pitäisi joutua paniikkiin kun poikafrendi ottaa kiinni ja suutelee.

Samoin keski-ikäinen känniäliö on säälittävä näky huutaessaan "WHOO OON VTTU KÄNNISSÄ!" Ja hyppiessään suihkulähteessä. Kovin moni ei pyydä mua kanssaan juomaan koska häpeää käytöstäni että "Hei me ei olla enää 14."

Minulla ei ole ikinä ollut mitään tarvetta käyttäytyä noin kännissä tai selvinpäin missään iässä...

Vierailija
152/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ikinä ollut mitään tarvetta käyttäytyä noin kännissä tai selvinpäin missään iässä...

Monella on tapoja joita sinulla ei ole...

Vierailija
153/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin nuo, kun olin 19v eli jo aikuinen, eikä mennyt kun viikkoja, niin olin jo 20v. Olen ylpeä, että en alaikäsenä kokenut. Aikuisena on mun mielestä ihan ok kokea nuo asiat ja itse olen yhä yhdessä ensimmäisen poikaystävän kanssa, joten hyvin mulla meni. Osalla saattaa olla entisiä kumppaneita tosi paljon, jos on nuorena seurustellut, mutta minulla yhä sama

Alaikäisenä kännäämisessäkin olisi huonoja puolia.

Vierailija
154/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 18, kun aloin seurustella ekaa kertaa. Ja luojan kiitos en alkanut härveltää tätä aiemmin! Tuossakin iässä ero otti koville, saati sitten nuorempana, kun olisi ollut vielä vähemmän elämänviisautta takana. Plus mitä nuorempana seurustelee, sitä alttiimpi on toisen vaikutuksille. Ties mitä sairasta toinen esittää normaalina seurusteluna. Uskon vahvasti, että myöhäisemmässä iässä on oppinut sen verran erottamaan hyvikset pahiksista, jolloin suojaa omaa psyykettä ihan vain paremmilla parivalinnoilla. En koe jääneeni paljosta paitsi, kyllä sitä ehti seurustella silloinkin ihan tarpeeksi, kunnes löytyi se nykyinen.

Tässä ei nyt puhutakaan mistään juuri ja juuri 18-vuotta täyttäneistä, jotka eivät pääse edes viikonloppuisin laivalle ilman holhoojan mukanaoloa, vaan aikuisista, yli 30- tai 40-vuotiaista, joilla on kaikki edelleen kokematta ja pitäisi alkaa suhteeseen sen

Miksi kokemattomat eivät etsisi toisinaan?

Vierailija
155/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hyväksyä tosiasiat?

En nyt ole ihan varma mitä ajat takaa, mutta on säälittävää aikuisena brassailla sillä, että pärjäsi teininä porukoissa. En usko, että noita pidetään hyvätapaisina tuon piirin ulkopuolella.

Vierailija
156/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on tapoja joita sinulla ei ole...

Tarkoitat siis, että ei ole (käytös)tapoja.

Vierailija
157/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen voi lähteä rannalle kaljoittelemaan ikäistensä kavereiden kanssa. Sen kun ottaa mukaan viltin ja monenlaista syötävää, niin menee piknikistä eikä kukaan katso kieroon.

Siellä sitten juostaan pitkin rantoja välillä hölmöillen ja kopataan nainen/mies kainaloon yms. Juu-u...

Perustatko sinä kokemuksesi vain siihen, mitä olet nähnyt Poliisit-sarjasta koulujen päättäjäisöistä? Siltä tuo kuulostaa.

En. Vaan ihan todelliseen elämään. Siihen mitä itse elin nuorena alaikäisenä. Kaikkea viatonta hölmöä ja typerää mitä aikuisena ei enää halua tehdä.

Sammuit rannalle ja heräsit jostain vieraasta paikasta alasti? En todellakaan kadehdi.

Vierailija
158/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen voi lähteä rannalle kaljoittelemaan ikäistensä kavereiden kanssa. Sen kun ottaa mukaan viltin ja monenlaista syötävää, niin menee piknikistä eikä kukaan katso kieroon.

Siellä sitten juostaan pitkin rantoja välillä hölmöillen ja kopataan nainen/mies kainaloon yms. Juu-u...

Perustatko sinä kokemuksesi vain siihen, mitä olet nähnyt Poliisit-sarjasta koulujen päättäjäisöistä? Siltä tuo kuulostaa.

En. Vaan ihan todelliseen elämään. Siihen mitä itse elin nuorena alaikäisenä. Kaikkea viatonta hölmöä ja typerää mitä aikuisena ei enää halua tehdä.

Sammuit rannalle ja heräsit jostain vieraasta paikast

Onpa erilaiset käsitylset ihmisillä. Tuo yksi kirjoittaja ilmeisesti rarkoittaa että kun juostaan öisillä rannoilla ja pannaan on viatonta, hölmöä & typerää. Musta tuo on aika hc-kamaa, viatonta ja typerää oli omassa teinielämässä joku salaisen ihastuksen kodin lähellä pyöräily ja se et ruuhkaisella koulun käytävällä pääsi hipaisemaan tätä vahingossa. 

Joo, ei ihan panot ollut ajankohtaisia teininä mulla eikä kavereillakaan, oikeeati viattomia oltiin. Luokalla tietty oli muutama kovis, jotka vamraan harrasti tuollaista rankkaa elämää... mutta ne oli poikkeuksia.

Vierailija
159/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuoruuden poikaystävä oli tällainen. Päätti sitten 30 v irrotella ja tutustua muihin naisiin, vaikka seurustelimme. 

Vierailija
160/192 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole mitenkään pakollisia. Elämää voi elää niinkuin itselle sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän