Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on jäänyt kokematta teininä ensisuudelmat, ensimmäiset seurustelut, ensimmäiset humalat

Vierailija
24.01.2026 |

Mitä on jäänyt paitsi ja mitä siitä on seurannut?

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä olen kärsinyt siitä, että en koskaan ollut päivähoidossa. Olin yksinäinen lapsi enkä saanut kokemusta sosiaalisten suhteiden luomisessa. Se oli vaikeaa vasta koulussa.

Vierailija
162/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo voi kokea aikuisena. Parempi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen mies ja edelleen on kaikki kokematta. Seurustelu, suutelu, seksi... 

Elän lähes erakon elämää. 

Eniten ihmettelen sitä, miten nopeasti vuodet kuluvat. 

Vierailija
164/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä tiedän harmittelevat kokemusten puutetta.

Multa jäi ne kokematta koulukiusaamisen vuoksi, ja koen, että koulukiusaajat ovat vastuussa nuoruuteni pilaamisesta.

Sama juttu. Ja vielä yrittävät nyt päästä kavereiksi. Alkanut ilmeisesti omatunto painaa. Moni asia on heidän takiaan jäänyt tekemättä, kun itsetunto oli poljettu pohjamutiin. Onneksi muut onnistumiset elämässäni, ovat sitten kompensoineet tätä. Mutta katkera olen, menetetystä nuoruudesta. Mitään muuta en odota kun. Että pääsen kostamaan jollain tavalla. Jos ei karma hoida.

Vierailija
165/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt, mutta suoraan sanoen en kaipaa.

Vierailija
166/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jäänyt kokematta silloin kun piti. Ikinä en ole naista uskaltanut lähestyä netin ulkopuolella eikä kukaan nainen ole ikinä lähestynyt minua missään. En tule ikinä saamaan noita tuhoutuneita ja pieleen menneitä nuoruusvuosia takaisin. En tule koskaan saavuttamaan samaa kokemustasoa elämässä onnistuneiden ja normaalien ihmisten kanssa.

Olen niin saatanan katkera kaikesta. Katkeruudellani voisi polttaa planeettoja tuhkaksi.

Sen, sen se nuoruuden tärkeimpien kokemusten missaaminen miehelle aiheuttaa.

Vierailija
167/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä jäi opiskelut vähäiseksi. En voinut kouluttautua, käydä töissä tai matkalla koska teinirakkaus sekä muut vastaavat asiat jäivät kokematta. Muuta ei oikeastaan ollut tehtävissä kun istua kiltisti ja kunnollisesti kotona tietokoneen äärellä. Nyt elän hengettömän tylsää elämää mitättömän palkkaisessa työssä ja tulot on sillä tasolla ettei mistään parisuhteesta kannata edes etäisesti haaveilla.

Tapahtuisiko jotain kamalaa, jos lähtisit jonnekin ihmisten ilmoille, johonkin vähemmän materialististen ihmisten suosimiin tapahtumiin jne? Kaikkien ihmisten elämä ei mene romanttisten tarinoiden kaavan mukaan. Voisit hyvinkin löytää jonkinlaisen kohtalotoverin, jonka kanssa synkkaa.

Vierailija
168/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella kuten minullakin noin, eikä ole estänyt tekemästä erinäisiä asioita myöhemmin :)

Aikaisimmat kokeilut on huono-osaisilla, jotka etsivät hyväksyntää ja rakkautta muualta epätoivon vimmalla. Akateemisesti suuntautuvat osaavat ns. siirtää sekundäärisiä tarpeita, eli keskitytään opiskeluun, harrastuksiin ym.

Vierailija
169/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on jäänyt kokematta silloin kun piti. Ikinä en ole naista uskaltanut lähestyä netin ulkopuolella eikä kukaan nainen ole ikinä lähestynyt minua missään. En tule ikinä saamaan noita tuhoutuneita ja pieleen menneitä nuoruusvuosia takaisin. En tule koskaan saavuttamaan samaa kokemustasoa elämässä onnistuneiden ja normaalien ihmisten kanssa.

Olen niin saatanan katkera kaikesta. Katkeruudellani voisi polttaa planeettoja tuhkaksi.

Olen pahoillani katkeruudesta. Mutta kumma ajatus, että kokemattomuus nuoruusvuosina tuhoisi elämän, eihän se nyt niin mene. 

Itse luovuin neitsyydestä 25-vuotiaana rakkaani kanssa ja se oli just hyvä aika, enkä ole koskaan kaivannut teinisekoilua. Kamalaa jos olis mennyt hässimään kännissä, jossain puskassa vaikka, tuoko olisi lisännyt onnea?

onnellinen 

Vierailija
170/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 vuotiaana kun menee poikuus niin tottakai sitä on itsevarmempi naisten kanssa aikuisena 👍

Lasun paikka

Vierailija
171/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella kuten minullakin noin, eikä ole estänyt tekemästä erinäisiä asioita myöhemmin :)

Aikaisimmat kokeilut on huono-osaisilla, jotka etsivät hyväksyntää ja rakkautta muualta epätoivon vimmalla. Akateemisesti suuntautuvat osaavat ns. siirtää sekundäärisiä tarpeita, eli keskitytään opiskeluun, harrastuksiin ym.

Mutta Maslowin tarvehierarkian mukaan et voi loikata perustason tarpeista korkeamman tason tarpeisiin joten jäät junnaamaan sinne ensimmäiselle portaalle jos ne perustarpeet jää toteutumatta. Et pysty sieltä loikkaamaan vaikka kuudennelle portaalle.

Vierailija
172/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyistä kieltäytyminen on aina viisas päätös.

Vierailija
173/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanu seksiä niin mun moraali on tällä hetkellä aika lailla 35 prosentin kohdalla ei kiinnosta saanko porkut töistä tai nillittääkö joku jostain pskasta. Oon todella based mikään ei kiinnosta.

Vierailija
174/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa ihan kelpo päivystäjäksi, nuo voi kokea eläkkeelläkin 👴🏼👍🏻

Vierailija
175/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla nuo kaikki on niin helppoo

Vierailija
176/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tod. ole, älä viitsi puhua 💩:aa!

Vierailija
177/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani katkeruudesta. Mutta kumma ajatus, että kokemattomuus nuoruusvuosina tuhoisi elämän, eihän se nyt niin mene. 

Itse luovuin neitsyydestä 25-vuotiaana rakkaani kanssa ja se oli just hyvä aika, enkä ole koskaan kaivannut teinisekoilua. Kamalaa jos olis mennyt hässimään kännissä, jossain puskassa vaikka, t

Sivusta, mutta tuossa kai useimmiten on kyse siitä, että tarvitaan harjoittelua oikeissa ikävaiheissa. Teininä aloitetaan tuo haparoiva känni ja puskahässintä ja harjoitellaan suhdekokeiluja. Sitten vakavampiin ja aikuisempiin suhteisiin. Sinulla mennyt eri tavalla, mutta useimmilla jos nuo jää välistä, kolmikymppisenä kokemattomana ei enää mennäkään puskiin kopeloimaan ikätovereita, vaan pitäisi osata käyttäytyä ja löytää kunnon suhde, johon vaikea sellaisen päästä, jolla ei ole harjoituksia taustalla.. eli tälleen voi teinihässintä ulkona lisätä onnea ja vakautta myöhemmin elämässä.

Vierailija
178/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tod. ole, älä viitsi puhua 💩:aa!

Instagramissakin naisilla joku trendi jossa kerrotaan aikaväliä 2016-2026. Kaikilla on kymmenessä vuodessa tullu jotain kymmenen eksää eli saanu paljon rakkautta ja seksiä

Vierailija
179/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ulkomailla, muualla euroopassa paljon tällaisia jo nuorena sosiaalisesti syrjäytettyjä?

Vierailija
180/202 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ulkomailla, muualla euroopassa paljon tällaisia jo nuorena sosiaalisesti syrjäytettyjä?

https://yle.fi/a/74-20109190

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi