Työtön tradenomi
En ole koskaan työllistynyt suomessa ib tradenomin tutkinnolla. Kuinka yleistä on tradenomien työttömyys?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Sama, aloin opiskelemaan uutta ammattia
Minkä ammatin opiskelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ammatin opiskelit?
Aloitan ja amista lastenohjaamists
Olen tradenomi, enkä ole tehnyt koskaan koulutustani vastaavaa palkkatyötä. En ole työllistynyt tällä koulutuksella yhtään mihinkään työhön. Olen siis työtön. Valmistuin tradenomiksi 6 vuotta sitten siis vähän ennen koronaa.
Yleisyys varmaankin löytyy tilastoista. Miksi aika moni lähtee opiskelemaan tradenomiksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen tradenomi, enkä ole tehnyt koskaan koulutustani vastaavaa palkkatyötä. En ole työllistynyt tällä koulutuksella yhtään mihinkään työhön. Olen siis työtön. Valmistuin tradenomiksi 6 vuotta sitten siis vähän ennen koronaa.
Itse valmistuin 2007.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleisyys varmaankin löytyy tilastoista. Miksi aika moni lähtee opiskelemaan tradenomiksi?
En oikein tiennyt mitä olisin opiskellut lukion jälkeen. En ollut oikein missään tosi hyvä, vain englannissa mutta niin oli muutkin. Hainkin yliopistoon puolitosissani lukemaan englannin filologiaa. Onneksi en päässyt. Olisi ollut turha tutkinto minulle. Vanhempani ehdotti ib tradenomin tutkintoa ja velikin oli tradenomi niin siksi.
En silloin kun opiskelin edes miettinyt että päätyisin työttömäksi. Jos olisin tiennyt niin olisi jäänyt opiskelematta. Vuosia hukkaan meni tuossa.
Sama. Enkä voi edes uudelleenopiskella koska liian tuore tutkinto eikä enää tukikuukausia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiennyt mitä olisin opiskellut lukion jälkeen. En ollut oikein missään tosi hyvä, vain englannissa mutta niin oli muutkin. Hainkin yliopistoon puolitosissani lukemaan englannin filologiaa. Onneksi en päässyt. Olisi ollut turha tutkinto minulle. Vanhempani ehdotti ib tradenomin tutkintoa ja velikin oli tradenomi niin siksi.
Kiitos, kun kerroit. Jotain tuollaista näin ihan eri alan ihmisenä kuvittelisikin, kun on vaikeaa ajatella, että olisi mikään suuren kiinnostuksen kohde ainakaan nuorelle.