Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön tradenomi

Vierailija
13.12.2025 |

En ole koskaan työllistynyt suomessa ib tradenomin tutkinnolla. Kuinka yleistä on tradenomien työttömyys? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, aloin opiskelemaan uutta ammattia

Vierailija
2/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ammatin opiskelit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ammatin opiskelit? 

Aloitan ja amista lastenohjaamists

Vierailija
4/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi, enkä ole tehnyt koskaan koulutustani vastaavaa palkkatyötä. En ole työllistynyt tällä koulutuksella yhtään mihinkään työhön. Olen siis työtön. Valmistuin tradenomiksi 6 vuotta sitten siis vähän ennen koronaa.

Vierailija
5/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisyys varmaankin löytyy tilastoista. Miksi aika moni lähtee opiskelemaan tradenomiksi?

Vierailija
6/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tradenomi, enkä ole tehnyt koskaan koulutustani vastaavaa palkkatyötä. En ole työllistynyt tällä koulutuksella yhtään mihinkään työhön. Olen siis työtön. Valmistuin tradenomiksi 6 vuotta sitten siis vähän ennen koronaa.

Itse valmistuin 2007. 

Ap

Vierailija
7/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisyys varmaankin löytyy tilastoista. Miksi aika moni lähtee opiskelemaan tradenomiksi?

En oikein tiennyt mitä olisin opiskellut lukion jälkeen. En ollut oikein missään tosi hyvä, vain englannissa mutta niin oli muutkin. Hainkin yliopistoon puolitosissani lukemaan englannin filologiaa. Onneksi en päässyt. Olisi ollut turha tutkinto minulle. Vanhempani ehdotti ib tradenomin tutkintoa ja velikin oli tradenomi niin siksi. 

Vierailija
8/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silloin kun opiskelin edes miettinyt että päätyisin työttömäksi. Jos olisin tiennyt niin olisi jäänyt opiskelematta. Vuosia hukkaan meni tuossa. 

Vierailija
9/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Enkä voi edes uudelleenopiskella koska liian tuore tutkinto eikä enää tukikuukausia

Vierailija
10/10 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiennyt mitä olisin opiskellut lukion jälkeen. En ollut oikein missään tosi hyvä, vain englannissa mutta niin oli muutkin. Hainkin yliopistoon puolitosissani lukemaan englannin filologiaa. Onneksi en päässyt. Olisi ollut turha tutkinto minulle. Vanhempani ehdotti ib tradenomin tutkintoa ja velikin oli tradenomi niin siksi.

Kiitos, kun kerroit. Jotain tuollaista näin ihan eri alan ihmisenä kuvittelisikin, kun on vaikeaa ajatella, että olisi mikään suuren kiinnostuksen kohde ainakaan nuorelle.