Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on jäänyt kokematta teininä ensisuudelmat, ensimmäiset seurustelut, ensimmäiset humalat

Vierailija
24.01.2026 |

Mitä on jäänyt paitsi ja mitä siitä on seurannut?

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt paitsi noista kokemuksista. Seuraa se, että harjoittelut tehdään sitten iäkkäämpänä. Huonommat lähtökohdat kuin aiemmin aloittaneilla.

Vierailija
2/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaan juova ihminen on alkoholisti iästä riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalaan juova ihminen on alkoholisti iästä riippumatta.

Tee tälle oma aloituksesi.

Vierailija
4/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmempi ainakin. 

Vierailija
5/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jäänyt kaikki kokematta, niin eipä siinä paljoa "elämää nähnyt ja juoksunsa jo juossut aikuinen nainen" enää kiinnosta. Valitettavasti.

Vierailija
6/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin nuo, kun olin 19v eli jo aikuinen, eikä mennyt kun viikkoja, niin olin jo 20v. Olen ylpeä, että en alaikäsenä kokenut. Aikuisena on mun mielestä ihan ok kokea nuo asiat ja itse olen yhä yhdessä ensimmäisen poikaystävän kanssa, joten hyvin mulla meni. Osalla saattaa olla entisiä kumppaneita tosi paljon, jos on nuorena seurustellut, mutta minulla yhä sama

Vierailija
7/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä tiedän harmittelevat kokemusten puutetta.

Vierailija
8/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kokematta suudelmat, kännit, seurustelut ja panot teininä ja on jäänyt kokematta senkin jälkeen.

Vierailija
9/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin nuo, kun olin 19v eli jo aikuinen, eikä mennyt kun viikkoja, niin olin jo 20v. Olen ylpeä, että en alaikäsenä kokenut. Aikuisena on mun mielestä ihan ok kokea nuo asiat ja itse olen yhä yhdessä ensimmäisen poikaystävän kanssa, joten hyvin mulla meni. Osalla saattaa olla entisiä kumppaneita tosi paljon, jos on nuorena seurustellut, mutta minulla yhä sama

Minulla taas päinvastainen kokemus. Kokemuksien saaminen kesti liian pitkään. Harjoittelin kun muut jo osasivat. Se näkyi negatiivisessa mielessä.

Vierailija
10/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne samat kokemukset saa kyllä aikuisenakin. Eikä ainakaan itseni haitannut, vaikka myöhemmin koin. Aluksi kyllä vähän hirvitti, että jos jää ilman

T.6

Vierailija
11/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä joku humala mihinkään liittyy?

Vierailija
12/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jäi kokematta suudelmat, kännit, seurustelut ja panot teininä ja on jäänyt kokematta senkin jälkeen.

Ei ole myöhäistä.

Vierailija
13/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tervehenkistä puhetta. Harjoitellaan ne sitten yhdessä ensimmäisen poika-/tyttöystävän kanssa kun sen aika joskus on ja jätetään ne teinitytöt rauhaan!

Vierailija
14/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne samat kokemukset saa kyllä aikuisenakin. Eikä ainakaan itseni haitannut, vaikka myöhemmin koin. Aluksi kyllä vähän hirvitti, että jos jää ilman

T.6

Saa kyllä muttei samanlaisia kokemuksia. Ja kuten kirjoitat, niin sinua hirvitti. Epätoivo näkyy jne. Ikävä kyllä kokemusten puutteen vuoksi epävarmat ovat huonommassa asemassa seuranhaussa. 

Vierailija
15/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi kysymys AP:lle, vain yksi kysymys.

Onhan se ensimmäinen TYÖPAIKKA jo koettu?

Vierailija
16/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18, kun aloin seurustella ekaa kertaa. Ja luojan kiitos en alkanut härveltää tätä aiemmin! Tuossakin iässä ero otti koville, saati sitten nuorempana, kun olisi ollut vielä vähemmän elämänviisautta takana. Plus mitä nuorempana seurustelee, sitä alttiimpi on toisen vaikutuksille. Ties mitä sairasta toinen esittää normaalina seurusteluna. Uskon vahvasti, että myöhäisemmässä iässä on oppinut sen verran erottamaan hyvikset pahiksista, jolloin suojaa omaa psyykettä ihan vain paremmilla parivalinnoilla. En koe jääneeni paljosta paitsi, kyllä sitä ehti seurustella silloinkin ihan tarpeeksi, kunnes löytyi se nykyinen.

Vierailija
17/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas päinvastainen kokemus. Kokemuksien saaminen kesti liian pitkään. Harjoittelin kun muut jo osasivat. Se näkyi negatiivisessa mielessä.

Ikävä juttu. Itse myös opin jälkeenpäin asioita, mutta en itse pitänyt sitä huonona juttuna, eikä poikaystäväkään näyttäny haittaavan

Vierailija
18/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut alaikäisenä, vasta aikuisena koin kaikki koska vanhempani välittivät minusta.

Vierailija
19/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä joku humala mihinkään liittyy?

Yhdessäoloon. Teininä porukan mukana ensimmäiset humalakokemuset. En tiedä mitä ikäpolvea edustat, mutta omat ikäiseni sosialisoituivat noin. Jos et ollut mukana, niin jäi ulkopuolelle.

Vierailija
20/160 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama, missä iässä aloittaa. Pääasia on, että on itse tarpeeksi kypsä siihen touhuun! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi