Jos on jäänyt kokematta teininä ensisuudelmat, ensimmäiset seurustelut, ensimmäiset humalat
Mitä on jäänyt paitsi ja mitä siitä on seurannut?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä joku humala mihinkään liittyy?
Yhdessäoloon. Teininä porukan mukana ensimmäiset humalakokemuset. En tiedä mitä ikäpolvea edustat, mutta omat ikäiseni sosialisoituivat noin. Jos et ollut mukana, niin jäi ulkopuolelle.
Jos haluaa olla osa baarikärpässeuruetta seuraavat 40 vuotta...
Ei tarvitse. Moni näistä ei käy enää baareissa. He kävivät nuorena paljonkin ja istuivat pussikaljojen kanssa rannalla. Heille jäi kaverit ja kokemukset. Tiedän tapauksia ketkä eivät silloin harrastaneet tuollaista ja alkoholisoituivat myöhemmällä iällä. He ovat surullisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmempi ainakin.
Siis kumpi? Se joka on kokeillut teininiä vai se joka ei?
Se joka on kokeillut. Meinaatko, että kokematon 25 vuotias on kovinkin itsevarma kun tulee aika suudella verrattuna siihen joka on suudellut jo 15 vuotiaasta asti?
Siis se on epävarmempi joka on kokeillut? Yritä nyt päättää.
MItä sinä sekoilet? Tietenkin kokematon on epävarmempi. Miksi tuosta pitää edes vääntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäoloon. Teininä porukan mukana ensimmäiset humalakokemuset. En tiedä mitä ikäpolvea edustat, mutta omat ikäiseni sosialisoituivat noin. Jos et ollut mukana, niin jäi ulkopuolelle.
Mä kokeilin alkoholia aikanaan itseäni vanhemmassa seurassa ja se on kyllä nuorelle paljon tyrvallisempi ympäristö kuin samanikäiset tolvanat. Siis sillä ehdolla, että ne aikuiset on oikeasti turhallisia vastuullisia eikä mitään pedareita.
Itse kokeilin ihan vaan yksin kotona n. 16-vuotiaana varastamalla isän viinakaapista. Ihan hyvä, että myös se oksentaminen tapahtui kotona enkä nolannut itseäni tai päätynyt videolle, muulle kuin sellaiseen minkä pystyin poistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut kastetta mihinkään porukkaan. Harmitti teininä, mutta aikuisuuteen astuessa ei ole haitannut enää. Olen ymmärtänyt, että kohteliaat ja normaalit ihmiset eivät käyttäydy noin. Luulevat itsestään liikoja.
Mistä löysit kavereita aikuisena? Tarkoitan siis syviä ystävyyssuhteita. Samanlaisia kuin lapsuuden/nuoruuden kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtasin ihan tahallaan. En suudellut ketään ennen kuin täytin 20 vuotta. En harrastanut seksiä ennen kuin täytin 20 vuotta. Pääsin nopeasti eroon monesta huonosta kumppaniehdokkaasta. Kyllä kannatti pihdata. Ei kiinnosta epätoivoiset vonkaajat.
Ensimmäinen seksikumppanini tiesi että olin pihdannut pitkään. Pihtasin myös hänen kanssaan puoli vuotta ennen kuin edes harkitsin suutelemista. Seksin harrastamisesta käytiin pitkä keskustelu. Mies oli sängyssä hyvin aktiivinen ja halusi miellyttää.
Mitä hyödyit tästä pihtaamisesta? Etkö halunnut seksiä ja lähempää kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa aiemmin?
Ei naiset tähän osaa vastata, kunhan pihtaavat pihtaamisen ilosta ja vallantunteesta🤣🤣
Minä en ymmärrä, miksi pitäisi harrastaa seksiä vastenmielisen tai yhdentekevän tyypin kanssa, kun tietää etukäteen, että se seksi on 99 %:n todennäköisyydellä huonoa?
No minä olen 50 enkä osaa suudella,menen paniikkiin ja pakenen jos mies yrittää. En myöskään osaa olla luonteva miesten kanssa,hymyilen vain hermostuneena ja puren kynsiä. Seksiä olen harrastanut,kännissä.
Rankka koulukiusaaminen ja ujous niin normaali nuoruus jäi välistä. Eka seurustelu 29vuotiaana. Eka humala 22vuotiaana.
Itse koin seurustelun (ja seksin) vasta 23-vuotiaana ja se kaikki oli sen verran huonoa ettei uudestaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jäi kokematta suudelmat, kännit, seurustelut ja panot teininä ja on jäänyt kokematta senkin jälkeen.
Ei ole myöhäistä.
On. Vai onko keski-ikäisen soveliasta mennä suukottelemaan teinejä?
Mihin sinä käytit opiskeluvuodet? Missäs voisi tavata samanikäisiä nuoria, jotka ovat tulleet eri paikkakunnilta, eivät juuri tunne ketään, heillä ei ole vakiintuneita kaveripiirejä ja ovat parhaassa pariutumisiässä? Voi kun en millään keksi.
Opiskeluun??? Baareissahan he liikkuivat tai pussikaljojen kanssa. Sitä juuri aloitus kysyy. Mitä jos nämä asiat jäivät välistä.
Niin, miksi ei sitten lähde muiden mukaan, kun on ryhmäytymisiä? Kun on paikassa, jossa juuri kukaan ei tunne ketään, on tutustuminen helppoa. Jopa minä ujo ja esiintymisarka sain kavereita, kun avasin suuni ja sanoin hei, minun nimi on Minna.
En kyllä lapsena ollut valmis tuohon touhuun. Ihan hyvä että vasta aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jäi kokematta suudelmat, kännit, seurustelut ja panot teininä ja on jäänyt kokematta senkin jälkeen.
Ei ole myöhäistä.
Mihin sinä käytit opiskeluvuodet? Missäs voisi tavata samanikäisiä nuoria, jotka ovat tulleet eri paikkakunnilta, eivät juuri tunne ketään, heillä ei ole vakiintuneita kaveripiirejä ja ovat parhaassa pariutumisiässä? Voi kun en millään keksi.
Olen eri, mutta kotona meni aika pitkälti opiskeluvuodet kun koko yhteiskunta piti sulkea sen takia, että 80-90 -vuotiaita kuolee flunssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmempi ainakin.
Se joka on kokeillut. Meinaatko, että kokematon 25 vuotias on kovinkin itsevarma kun tulee aika suudella verrattuna siihen joka on suudellut jo 15 vuotiaasta asti?
MItä sinä sekoilet? Tietenkin kokematon on epävarmempi. Miksi tuosta pitää edes vääntää?
Sinähän tässä sekoilet. Kysyin kumpi on epävarmempi ja sinä vastasit, että se joka on kokeillut.
Sen takia kysyin, että joku on voinut tulla epävarmaksi liian nuorena tulleiden huonojen kokeilujen kautta. Mutta sinä olet ainoa joka on sekoillut vastauksensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöhäistä.
Realiteetti on se, että sitä teinityttöä ei jokainen pääse elämänsä aikana kokemaan. Täytyy vaan ymmärtää milloin on aika hyväksyä se, että se jää nyt kokematta. Ei siihen kuole, sattuu niin perkeleesti, mutta ei kuole.
Tässä se tuli hyvin kiteytettyä. Ei siihen kuole, mutta sattuu aivan helvetisti lopun elämää. Keski-ikäinen rupsahtanut mamma ei enää samalla tavalla säväytä.
Siis eihän teini-iästä nyt suoraan keski-ikään hypätä? Kyllä siinä pari-kolmekymppisenä ehtii kokemuksia kerätä yllin kyllin ja moni on sen ikäisenä ulkonäöllisestikin parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lapsena ollut valmis tuohon touhuun. Ihan hyvä että vasta aikuisena.
Jos ei teininä opi pussaamaan niin ei aikuiset jaksa opettaa seurustelukumppania siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöhäistä.
Olen eri, mutta kotona meni aika pitkälti opiskeluvuodet kun koko yhteiskunta piti sulkea sen takia, että 80-90 -vuotiaita kuolee flunssaan.
No mutta sinähän olet vielä nuori.
Koronasta max. 6 vuotta, jos silloin olit opiskeluiässä niin veikkaan ettet ole vielä läheskään kolmekymppinen.
Ehdit hyvin elää nuoruuttasi kun aloitat nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa olla osa baarikärpässeuruetta seuraavat 40 vuotta...
Ei tarvitse. Moni näistä ei käy enää baareissa. He kävivät nuorena paljonkin ja istuivat pussikaljojen kanssa rannalla. Heille jäi kaverit ja kokemukset. Tiedän tapauksia ketkä eivät silloin harrastaneet tuollaista ja alkoholisoituivat myöhemmällä iällä. He ovat surullisia tapauksia.
Minä en koskaan harrastanut mitään pussikaljoittelua eikä minun tuntemista teineistä juuri kukaan tehnyt niin. Ne, jotka teki, eivät jatkaneet lukioon ja osalla jäi amiskin kesken. Parista tuli teiniäiti, jonka lapsen isä oli myös teini. Ne, jotka ei juoneet lapsina meni lukioon ja sieltä yliopistoon. Mutta provohan tuo sinun jankkaus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paskassa porukassa ole ollut, jos ei päässyt porukkaan muuten kuin ryyppäämällä. Varmasti ihania "ystäviä"
Kyllä he ovat ystäviä keskenään. He pitävät yhteyttä vuosikymmenien päästäkin ja ovat eläneet ystävinä kaikki nämä vuodet. Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä?
Tämä. Kuten täälläkin on todistettu monta kertaa. Ystävät saadaan nuorena ja vanhempana se on vaikeampaa. Jos et pääse nuorena
Seurustellessa valitsen mieluummin kumppanin, joka ei "hengaile porukoissa". Nuo tosiaan pitäisi vähintään jättää sinne teini-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöhäistä.
Opiskeluun??? Baareissahan he liikkuivat tai pussikaljojen kanssa. Sitä juuri aloitus kysyy. Mitä jos nämä asiat jäivät välistä.
&nbs
Niin, miksi ei sitten lähde muiden mukaan, kun on ryhmäytymisiä? Kun on paikassa, jossa juuri kukaan ei tunne ketään, on tutustuminen helppoa. Jopa minä ujo ja esiintymisarka sain kavereita, kun avasin suuni ja sanoin hei, minun nimi on Minna.
Koulut on käyty samalla paikkakunnalla missä on asunut koko lapsuuden ja nuoruuden. Suurin osa opiskelijoista on tuttuja tai ainakin tutun tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmempi ainakin.
Sinähän tässä sekoilet. Kysyin kumpi on epävarmempi ja sinä vastasit, että se joka on kokeillut.
Sen takia kysyin, että joku on voinut tulla epävarmaksi liian
Älä viitsi jankata. Etkö osaa lukea vai mikä ongelmasi on?????
Vierailija kirjoitti:
Eli siis nuorena kannattaa räpeltää ja toilailla, koska muutoin sitten kehittymättömänä ja kypsymättömänä setäraakileena ne kuvitellut ja romantisoidut puuttuvat teinikokemukset voivat saada suunnattomat mittasuhteet ja näin ihminen itse pilaa oman elämänsä. Kun on tasapainoisesti elämänkokemusta, asiat asettuvat paremmin oikeisiin mittasuhteisiin ihan itsestään.
Eli olet vieläkin liian epävarma itsestäsi kokeilemaan noita. Teininä et uskaltanut ja nyt "muut pitävät säälittävänä jos keski-ikäinen juo pussikaljaa". Sentään itse kasvoin tuosta nuoruuden epävarmuudesta yli vaikka en silloin porukoihin päässytkään.
14 vuotiaana kun menee poikuus niin tottakai sitä on itsevarmempi naisten kanssa aikuisena 👍