Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle

Vierailija
24.01.2026 |

Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.

Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.

Onko uskottavaa? 

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä persu, siellä vilppi, valhe ja Putinin viides kolonna.

T li

Vierailija
122/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten tehdään kun niin monesta asiasta on sekä tutkijoilla että asiantuntijoilla täysin vastakkaiset näkemykset?  Niin kuin onkin.  Et voi enää perustella mielipiteitäsi "tutkittuun tietoon" ja "asiantuntijoihin".  Ei sieltä löydy objektiivista tietoa vaan poliittisesti kustomoitua.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa. "

Miten tuo käytännössä näkyy arjessa? 

Mies ei tykkää jos panee prismassa jonkun randomin kanssa?

Vierailija
124/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on."

Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.

Miksipä nainen ottaisi persun, jolla on naisviha-asenne noin pinnassa :D

Miksi ottaisin persun, joka piittaa vain itsestään ja terskannupistaan?

Miksi ottaisin oersun, joka tuhoaa lyhytnäköisesti luontoa ja heikentää lasten koulutusmahdollisuuksia? 

En helvetissä ota. Mieskumppani on aina tuntemattomia riskejä täynnä, mutta persujen riskit onneksi näkyvät jo kaukaa.

Ihan vain huomiona. Kirjoituksen perusteella et vaikuta lottovoitolle parisuhdemarkkinoilla.

Miksi kuvittelet että esim. minä olisin naisvihamielinen? Siksi kun kannatan tasa-arvoa?

Ei, vaan koska setäselität näin: "Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison."

Älä puutu naisten valintoihin. Naiset on oikeutetusti valinneet olla huolimatta sinua. Sinä käytännössä raiskaat täällä, yrität pakottaa parisuhteeseen eli seksiin kanssasi. Tasa-arvon käsitettäkään et tajua.

Typerä misogyyniketjuusi todistaa, että persuista kannattaa pysyä helvetin kaukana.

Eivät natsaa arvot, ei asenteet, käytös, äly. 

Aihetta on tutkittu. Äärioikeistolaisuutta ennusti parhaiten keskimääräistä matalampi älykkyys 10-12-vuotiaana (joka tietysti näkyy aikuisiälläkin).

Vierailija
125/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä puutu naisten valintoihin. Naiset on oikeutetusti valinneet olla huolimatta sinua. Sinä käytännössä raiskaat täällä, yrität pakottaa parisuhteeseen eli seksiin kanssasi. Tasa-arvon käsitettäkään et tajua."

Olen onnellisesti parisuhteessa.

Vierailija
126/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persumies olisi parasta mitä vasemmistonainen voi saada, hieman järjen ja realismin ääntä elämään.

Kellä tässä olikaan pillupula?

Ei Demarinaisella vaan ulipersulla. Tajua jo: et kelpaa koska olet

1. Tyhmä

2. Itsekäs ja ilkeä

Mene etsimään itsellesi  itsesi kaltainen n a t s i h u o r a. Kai niitä jossain böndellä piilee.  Ja mieskin käy, koska te misogyynit olette enimmäkseen kaappihomoja. 

Aika järkyttävää tekstiä.  Naisen kirjoittama?  Onhan se helppoa rakentaa olkiukko ja tapella sitä vastaan kun ei haluta todellisuutta kohdata.  Liekkö yleinen vasemmistonaisen sielunmaisema?

Vierailija
127/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole tullut vastaan vasemmistolaisia kunnioittavaa persua. Ja toisen kunnioitus on parisuhteen perusedellytys.  En siis usko alun väitteeseen. 

Voipi olla että ne eivät mainosta sinun seurassa äänestyskäyttäytymistään. Toisaalta jos toinen rupeaa suorilta haukkumaan, niin usein ei tule rakentavaa keskustelua. Tuokin voi olla syy miksi sinä et ole kohdannut kunnioittavaa keskustelua mutta minä olen.

Mitä haukkumista? Mielestäni persut ovat ihan ylpeästi sitä mieltä, että vasemmistolaiset ovat huuhaata. Ja itse olen oikeistolainen. 

Vierailija
128/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Purran "köyhiltä ei oteta" ja se, että persut valehtelivat ennen vaaleja, että tukevat kiky-maksujen siirtoa työnantajille,minkä peruivat ennakkoäänestuksen jälkeen."

Ennen vaaleja en kuullut Purran puhuvan tuollaista. Katsoin useita haastatteluita, joissa hän kertoi kuinka taloutta pitää sopeuttaa. Minua miellytti realistinen talouspolitiikka joten äänestin persuja. Eivätkä he ole minua pettäneet.

Nyt pitäisi sitten ihmisten tehdä oma osansa. Perustakaa firmoja, kansanvälistykää yms.

https://yle.fi/a/74-20025090

Persut valehteli.

Vierailija
129/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

incel-akan ulinat

et kelpaa edes persuille, koska hekin valitsevat ennemmin ulkomaalaisen naisen

Eikö noilla kaikilla ole ulkomaiset miehet, niin naisilla kuin miehillä.

Vierailija
130/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Purran "köyhiltä ei oteta" ja se, että persut valehtelivat ennen vaaleja, että tukevat kiky-maksujen siirtoa työnantajille,minkä peruivat ennakkoäänestuksen jälkeen."

Ennen vaaleja en kuullut Purran puhuvan tuollaista. Katsoin useita haastatteluita, joissa hän kertoi kuinka taloutta pitää sopeuttaa. Minua miellytti realistinen talouspolitiikka joten äänestin persuja. Eivätkä he ole minua pettäneet.

Nyt pitäisi sitten ihmisten tehdä oma osansa. Perustakaa firmoja, kansanvälistykää yms.

https://yle.fi/a/74-20025090

Persut valehteli.

Lähdekritiikki. Demareiden ay-jaos on sinun mielestä se luotettava lähde.

Vierailija
131/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat synnynnäisesti hieman persuja, miehet ovat sellaisia lihaa syöviä metsästäjiä, jotka mökkeilevät, juovat kaljaa ja katsovat jääkiekkoa ja korjailevat bensa-autoja.

Naiset taas syntyvät sellaisiksi humaaneiksi vasemmistolaisiksi johon kuuluu mm suojelevat äidinvaistot ja romantiikka.

Nämä ovat niitä kromosomien aiheuttamia biologisia eroja, jotka meissä asuvat, vaikka emme äänestäisi tai kannattaisi mitään puoluetta.

En tiedä miksi tuo sai niin paljon alapeukkuja mutta olen samaa mieltä. Biologiaan nämä erot palautuvat, sama trendi on muissakin maissa. Naiset ovat keskimäärin hieman empaattisempia ja haluavat muillekin hyvää, miehillä on taas enemmän kilpailuviettiä ja oma pärjääminen usein etusijalla. 

Alapeukkuja ehkä siksi, ettei bensa-ajoneuvot tai varsinkaan kaljoittelu ole mitenkään biologiaan koodattuja hyvänen aika 🥲

Tai jos on niin ei mieskromosomeihin vaan sisäsiittoiseen suomijunttiuteen, jolla on saatu vaalittua kaikki sisäänpäinkääntyneisyys ja alkoholismi -myös naisissa. 

Vierailija
132/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä persu, siellä vilppi, valhe ja Putinin viides kolonna.

Turha yrittää keskustella tuollaisen typeryyksiä toistelevan omahyväisen tollon kanssa.  
Palkattu vassaritrolli, tuota samaa lausetta tarjoat joka ketjuun.  

Vierailija
133/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut EIVÄT KELPAA kuin ulkomaalaisille HOMOILLE,,,ei Suomi neito HUOLI PERSUA,RAISKARIA JNE JNE..

Vierailija
134/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

incel-akan ulinat

et kelpaa edes persuille, koska hekin valitsevat ennemmin ulkomaalaisen naisen

Persuilla tosiaan on tuontivaimoja ja tiedämne kyllä syyn siihen. 

Lue aloitus ja laita jäitä myssyyn ja housuun. Ei sullekaan naiset jonota.

Vierailija
135/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette keskustelusta ja sen tasosta. Pilasiko persut tämänkin keskustelun asiattomuuksillaan?

Vierailija
136/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten tehdään kun niin monesta asiasta on sekä tutkijoilla että asiantuntijoilla täysin vastakkaiset näkemykset?  Niin kuin onkin.  Et voi enää perustella mielipiteitäsi "tutkittuun tietoon" ja "asiantuntijoihin".  Ei sieltä löydy objektiivista tietoa vaan poliittisesti kustomoitua.  

Eli koska seassa on epäluotettavaa tietoa (esim. teollisuuksien maksamia lonbareita) niin sen sijaan että määritettäisiin mikä lähde on luotettava (esim. taloudellisesti riippumaton), pitää nostaa vaan kädet ilmaan ja todeta että kaikki tieto on valhetta ja totuutta ei ole olemassakaan? Millä logiikalla?

Persut harrastaa juuri tuollaista hämmentämistä, koska faktat ei tue heidän narratiiviaan. Totuutta täytyy teidän mielestä vastustaa ihan vain siitä periaatteesta että poliittinen vastustaja on ns. ominut sen osaksi omaa politiikkaa.

Vierailija
137/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on."

Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.

Yleisen keskustelutason pohjaltä pääteltynä voisi sanoa, että fiksummat naiset löytyvät oikeistosta. 

Se on sun mielipiteesi.

Hyvin yleiseksi muodostunut totuus kokemuksienkin pohjalta.

Vierailija
138/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa. "

Mies ei tykkää jos panee prismassa jonkun randomin kanssa?

Mies keksii mielipuolisia seksiaddiktin tarinoita ja oikeuttaa sillä naisen hakkaamisen?

Vierailija
139/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim töissä en jaksa kuunnella persujen ulkomaalaisjuttuja ja valkoista heteromies uhriutumista. En varmasti jaksaisi kuunnella sitä parisuhteessa senkään vertaa. 

Enkä itse yritä puolustaa sukupuolten moninaisuuttaa tms. Koska siitä.keskusteöusta ei koskaan tulisi loppua. Niin jotenkin emme ymmärrä toisiamme, koska  näemme asiat niin valtavan eri tavalla. 

Vierailija
140/211 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole tullut vastaan vasemmistolaisia kunnioittavaa persua. Ja toisen kunnioitus on parisuhteen perusedellytys.  En siis usko alun väitteeseen. 

Voipi olla että ne eivät mainosta sinun seurassa äänestyskäyttäytymistään. Toisaalta jos toinen rupeaa suorilta haukkumaan, niin usein ei tule rakentavaa keskustelua. Tuokin voi olla syy miksi sinä et ole kohdannut kunnioittavaa keskustelua mutta minä olen.

Mitä haukkumista? Mielestäni persut ovat ihan ylpeästi sitä mieltä, että vasemmistolaiset ovat huuhaata. Ja itse olen oikeistolainen. 

Tuohan pikemminkin vahvistaa sitä ettei yhdenkään vasemmistolaisen naisen kannata ottaa perussuomalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi