Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle

Vierailija
24.01.2026 |

Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.

Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.

Onko uskottavaa? 

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä persu, siellä vilppi, valhe ja Putinin viides kolonna.

Vierailija
82/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen. 

Ihan mielenkiinnosta miksi et? Itse esimerkiksi äänestän persuja koska he ovat mielestäni ainoa puolue joka on kiinnostunut siitä että myös keski- ja sitä pienempipalkkaiset ihmiset pystyvät elämään omalla palkallaan, ilman sosiaalitukia.

On sinulla outo mielipide, samalla tietenkin vastustat ammattiyhdistyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on persuja *aiemmin* äänestänyt mies, eikä hänellä ainakaan ole empatiassa tai älyssä mitään vikaa.

Mutta jos joku NYT aikoo äänestää persuja massiivisen petturuuden ja takinkäännön jälkeen, kun on päivänselvää etteivät he sen enempää halua parantaa suomalaisten hyvinvointia ja menestystä kuin vähentää hait*amaahanmuuttoa (väkivaltaiset p akolaiset ja "p akolaiset", halpatyövoima) niin epäilen kyllä älykkyyttä heikoksi. Tai persoonaa niin kehittymätömäksi, että äänestetään omaa maata vastaan koska luullaan jauhottavansa sillä jotain paria wokea mt-potilasta, joiden näkemyksiä edes suurin osa visusti vasemmalla olevista ei jaa. : /

Miten älyllisesti kehittymätön on ihminen, joka kuvittelee, että persut yksin voisivat saada aikaan suuria muutoksia?

Persut on ihan yksinään onnistuneet tuhoamaan ihmisten luottamuksen poliitikkoihin ja koko yhteiskuntaan. 

PS on yksinään onnistunut pilaamaan keskusteluilmapiirin ja normalisoimaan rasismin ja misogynian sekä köyhiin, työttömiin ja vanhuksiin/vammaisiin kohdistuvan vihapuheen.

PS on Venäjältä johdettu fasistinen, demokratian vastainen rikollisliike. PS ihailee autoritariaa.

Vierailija
84/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisia työsuhteita helpotettiin, mikä johtaa kulutuksen vähenemiseen, kun ei luoteta omaan taloudelliseen vakauteen.

Irtisanomisia helpotettiin, mikä johtaa kulutuksen vähenemiseen, kun ei luoteta omaan taloudelliseen vakauteen.

Köyhimmiltä vietiin tukia, mikä johtaa kulutuksen vähenemiseen.

Kaikki tämä johti konkurssisumaan.

Siihen päälle Purran "köyhiltä ei oteta" ja se, että persut valehtelivat ennen vaaleja, että tukevat kiky-maksujen siirtoa työnantajille,minkä peruivat ennakkoäänestuksen jälkeen.

Persut on valehteleva talouden tuholaispuolue.

Vierailija
85/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on."

Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.

Yleisen keskustelutason pohjaltä pääteltynä voisi sanoa, että fiksummat naiset löytyvät oikeistosta. 

Vierailija
86/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että kun kaksi vassaria seurustelee, niin tulee koko ajan riitaa rahasta, kun kumpikaan ei halua maksaa kuin Max puolet yhteistyöstä kuluista ja ollaan niin tarkkoja siitä, ettei makseta yhtään ylimääräistä.

Siinäpä sitä sito tietous taas vasemmistosta.

Vierailija
87/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin."

Tuo on ihan ymmärrettävää. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tai äänestää samaa puoluetta. Tässä ketjussa kuitenkin herättelin keskustelua siitä, onko oikeasti äänestyskäyttäytyminen se joka kannattaa ottaa poissulkevaksi tekijäksi parisuhdetta hakiessa.

Totta kai on, koska äänestämällä PS edistät rasismia, fasismia ja misogyniaa  sekä heikennät köyhien ja keskituloistenkin asemaa. Ja lisäät valtion velkaantumista.

Miksi helvetissä yksikään nainen tuota haluaisi? Nainen ajattelee tulevaisuutta, sinä elät menneessä. PS tuhoaa tulevaisuutta. Pudottaa lapsia köyhyyteen. Seuraus näkyy koko eliniän.

Vierailija
88/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin."

Tuo on ihan ymmärrettävää. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tai äänestää samaa puoluetta. Tässä ketjussa kuitenkin herättelin keskustelua siitä, onko oikeasti äänestyskäyttäytyminen se joka kannattaa ottaa poissulkevaksi tekijäksi parisuhdetta hakiessa.

Minusta esim persu ja demari voi muodostaa aivan normaalin parisuhteen, monista asioista ovat tavalliset persut ja demarit samaa mieltä, vaikka puolueiden poliitikot eivät ole.

Esim minä en tunne mitään woke-demareita yhtään, kyllä kaikki on tavispulliaisia ja kovaksi keitettyjä ihmisiä, ei mitään lumihiutaleita akateemisia pridettäjiä. 

Somessa kuplautuneet hörhöt vaan leimaa toisiaan, todellisuus voi olla täysin erilainen. 

Vierailija
89/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persumies olisi parasta mitä vasemmistonainen voi saada, hieman järjen ja realismin ääntä elämään.

Vierailija
90/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sinun olisi järkevä etsiä nainen sieltä omista persupiireistäsi, ei se pelkkä miesten puolue ole. Vai pelkäätkö että muija laittaa sinut kustantamaan kaiken koska sehän on sitä konservatismia?

Vierailija
91/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.

Miksipä nainen ottaisi persun, jolla on naisviha-asenne noin pinnassa :D

Miksi ottaisin persun, joka piittaa vain itsestään ja terskannupistaan?

Miksi ottaisin oersun, joka tuhoaa lyhytnäköisesti luontoa ja heikentää lasten koulutusmahdollisuuksia? 

En helvetissä ota. Mieskumppani on aina tuntemattomia riskejä täynnä, mutta persujen riskit onneksi näkyvät jo kaukaa.

Vierailija
92/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"USA on kaksipuoluejärjestelmä, jossa republikaanit ovat äärioikeistoa ja demokraatit Suomen Kokoomusta enemmän oikealla. Katso sinä mitä äärioikeisto tekee USA:ssa: pidättää laittomasti ja murhaa omia kansalaisia.

Valehtelu, typeryys ja itsekkyys ovat persutyypillisiä. Myös: kyvyttömyys itsereflektioon, mikä taas estää henkisen kehittymisen ja aikuistumisen. 

Persu on kuin TRUMP: 6-vuotiaan tasoinen uhmaikäinen miesvauva kerjäämässä muilta huomiota, tässä ketjussa P I L L U A. "

Eikö ole sitten järkyttävää, että 80% amerikkalaisista hyväksyvät ja tukevat Trumpin tekemään politiikkaa ja 50% amerikkalaisista pitävät hänestä myös henkilönä. Ilman vasemmistopropagandaa hänestä pidettäisi henkilönä vieläkin enemmän.

Demokraattien suosio on romahtanut, koska ovat siirtyneet niin vasemmalle.

ICE etsiija pidättää laittomasti maahan tulleita rikollisia, mutta kuten täällä Suomessakin, sielläkin vasemmisto haluaa pitää kynsin hampain rikolliset maassa, että edes ne äänestäisivät.

Vierailija
93/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksipä nainen ottaisi persun, jolla on naisviha-asenne noin pinnassa :D

Miksi ottaisin persun, joka piittaa vain itsestään ja terskannupistaan?

Miksi ottaisin oersun, joka tuhoaa lyhytnäköisesti luontoa ja heikentää lasten koulutusmahdollisuuksia? 

En helvetissä ota. Mieskumppani on aina tuntemattomia riskejä täynnä, mutta persujen riskit onneksi näkyvät jo kaukaa.

Ihan vain huomiona. Kirjoituksen perusteella et vaikuta lottovoitolle parisuhdemarkkinoilla.

Miksi kuvittelet että esim. minä olisin naisvihamielinen? Siksi kun kannatan tasa-arvoa?

Vierailija
94/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen. 

Olet sairaalloisen ahdasmielinen - suorastaan poliittiseen rasismiin syyllistyvä.

Vierailija
95/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"USA on kaksipuoluejärjestelmä, jossa republikaanit ovat äärioikeistoa ja demokraatit Suomen Kokoomusta enemmän oikealla. Katso sinä mitä äärioikeisto tekee USA:ssa: pidättää laittomasti ja murhaa omia kansalaisia.

Valehtelu, typeryys ja itsekkyys ovat persutyypillisiä. Myös: kyvyttömyys itsereflektioon, mikä taas estää henkisen kehittymisen ja aikuistumisen. 

Persu on kuin TRUMP: 6-vuotiaan tasoinen uhmaikäinen miesvauva kerjäämässä muilta huomiota, tässä ketjussa P I L L U A. "

Eikö ole sitten järkyttävää, että 80% amerikkalaisista hyväksyvät ja tukevat Trumpin tekemään politiikkaa ja 50% amerikkalaisista pitävät hänestä myös henkilönä. Ilman vasemmistopropagandaa hänestä pidettäisi henkilönä vieläkin enemmän.

Demokraattien suosio on romahtanut, koska ovat siirtyneet niin vasemmalle.

ICE etsiija pidättää laittomasti maahan tulleita rikollisia, mutta kuten täällä Suom

Trumpin kannatus Yhdysvalloissa on 35 prosenttia, ja kaikki muukin tuossa oli paskaa.

Vierailija
96/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En tarkoita. Tällä hetkellä vallalla oleva lääketieteen näkemys että biologinen ja sosiaalinen sukupuoli ovat kaksi eri asiaa vaikka niistä puhutaankin iloisesti sekaisin."

Sosiaalinen sukupuoli ei ole lääketieteellinen näkemys.

Ihmisen biologiaan liittyy vahvasti aivotoiminta. Sinunkin rujo identiteettisi syntyy aivoissa, joita et kovin häävisti osaa käyttää.

(Psykiatria on lääketieteen erikoisala. )

Ihmisen määritteleminen lääketieteen näkökulmasta onkin uutta. Joko se "biologia" kului persuilla loppuun?

Vierailija
97/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on persuja *aiemmin* äänestänyt mies, eikä hänellä ainakaan ole empatiassa tai älyssä mitään vikaa.

Mutta jos joku NYT aikoo äänestää persuja massiivisen petturuuden ja takinkäännön jälkeen, kun on päivänselvää etteivät he sen enempää halua parantaa suomalaisten hyvinvointia ja menestystä kuin vähentää hait*amaahanmuuttoa (väkivaltaiset p akolaiset ja "p akolaiset", halpatyövoima) niin epäilen kyllä älykkyyttä heikoksi. Tai persoonaa niin kehittymätömäksi, että äänestetään omaa maata vastaan koska luullaan jauhottavansa sillä jotain paria wokea mt-potilasta, joiden näkemyksiä edes suurin osa visusti vasemmalla olevista ei jaa. : /

Miten älyllisesti kehittymätön on ihminen, joka kuvittelee, että persut yksin voisivat saada aikaan suuria muutoksia?

Varmaan melkoisen, onhan selvää, ettei äänestyskäytös muuta suuria linjoja. Olemme kuitenkin miehen kanssa melko nuoria ja kyllä minä ainakin kaksvitosena vielä kuvittelin, että vaikka raha ja kansainvälinen eliitti ohjailee suuria linjoja, olisi äänelläni jokin vaikutus. 

Mutta jos siis pysytään niissä muutettavissa olevissa Suomen sisäisissä pienissä tai suurissa asioissa, miten selität persujen innon tuoda silmät kiiluen tänne halpatyövoimaa ja p akolaisia ja osallistua kaikenmaailman suhmurointeihin kuten terveydenhuollon yksityistämiseen ja alasajoon?

Heidänhän nimenomaan piti olla jotain erilaista ja uutta, oikea vaihtoehto. Tähän kai moni meni. En minä, mutta... Se miten siinä voi edelleen roikkua on sitten vähän mystisempää. Ellei ole itse tosi varakas ja osana jotain hyvävelihimmeliä ja äänestelemässä oman epätyöpaikkansa puolesta muiden kiiltävien syöttöporsaiden seassa. 

Vierailija
98/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Purran "köyhiltä ei oteta" ja se, että persut valehtelivat ennen vaaleja, että tukevat kiky-maksujen siirtoa työnantajille,minkä peruivat ennakkoäänestuksen jälkeen."

Ennen vaaleja en kuullut Purran puhuvan tuollaista. Katsoin useita haastatteluita, joissa hän kertoi kuinka taloutta pitää sopeuttaa. Minua miellytti realistinen talouspolitiikka joten äänestin persuja. Eivätkä he ole minua pettäneet.

Nyt pitäisi sitten ihmisten tehdä oma osansa. Perustakaa firmoja, kansanvälistykää yms.

Vierailija
99/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat synnynnäisesti hieman persuja, miehet ovat sellaisia lihaa syöviä metsästäjiä, jotka mökkeilevät, juovat kaljaa ja katsovat jääkiekkoa ja korjailevat bensa-autoja.

Naiset taas syntyvät sellaisiksi humaaneiksi vasemmistolaisiksi johon kuuluu mm suojelevat äidinvaistot ja romantiikka.

Nämä ovat niitä kromosomien aiheuttamia biologisia eroja, jotka meissä asuvat, vaikka emme äänestäisi tai kannattaisi mitään puoluetta.

Ei. Näin ihmiset kasvatetaan kieroon niillä ahtailla sukupuolilokeroilla, joita oikeisto haluaa ylläpitää. 

Siksihän miehet voivat huonosti kun eivät ikinä kykene  "miehen mittaa" saavuttamaan eivätkä viihdy heilke ulkoapäin pakotetussa roolissa. 

Naiset on murtautuneet lokerosta ulos yli sata vuotta sitten ja rulettaa kaikilla elämän osa-alueilla (paitsi rikollisuudessa ja syrjäytymisessä).

Eniten ahdasta lokerointia tulee vasemmalta. He ovat lokeroineet seksuaalivähemmistöt, ihonvärin, sukupuolet jne jne.

Jostain vakavasta häiriöstähän se kertoo, kun osa lapsista ja aikuisista eivät itsekään tiedä mihin lokeroon kuuluisivat ja ovat aivan tuuliajolla.

Vierailija
100/183 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta miksi et? Itse esimerkiksi äänestän persuja koska he ovat mielestäni ainoa puolue joka on kiinnostunut siitä että myös keski- ja sitä pienempipalkkaiset ihmiset pystyvät elämään omalla palkallaan, ilman sosiaalitukia.

HEH, HEH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä