Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"
Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.
Eli jokaisen työttömän elintason tulisi olla huonompi kuin köyhimmän työssäkäyvän?
Tuohon tulee varmaan vastaus "ei se sitä tarkoita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä täysjärkisen persun kanssa voisin vähän seurustella ainakin, olen monesta asiasta persujen kanssa täysin samaa mieltä. Äänestän demareita talousasioiden vuoksi, olen pienipalkkainen.
Noin 15 vuotta sitten heilastelin yhden kesän persun kanssa, oli hemmetin mukava mies, mutta liian kova juoppo ja jutut oli mitä oli.
Demereita äänestävät ovat niin yksinkertaisia, etteivät tajua kaivavansa kuoppaa itselleen. Pienipalkkaiset antavat demareiden riistävän yhä isomman osan pienestä palkastaan.
Kannattaa katsoa mitä jenkkien demarit ovat sekoiluillaan aiheuttaneet maalleen. Onneksi nyt siellä on presidentti, joka saa talouskasvua aikaiseksi ja on saanut monta sekoilua lopetettua.
Jenkeissä ei ole demareita, siinä mielessä miten termi täällä ymmärretään ja mitä Suomen demarit edustaa. Amerikan demokraatit ovat liberaaleja oikeistolaisia ja sijoittuvat vertailussa parhaiten Suomen Kokoomuksen liberaalisiipeen. Siksi onkin huvittavaa miten Magat haukkuu heitä äärivasemmistoksi, samalla kun sikäläinen vasemmisto tuskailee äänestämisen kanssa kun pitää äänestää vain maalle vähemmän haitallista vaihtoehtoa, sen sijaan että voisi äänestää parasta, mutta kun vasemmistolaista vahtoehtoa ei ole tarjolla. Republikaanit saisi sydärin jos kuulisivat Suomen SDP:stä (jotka ovat kuitenkin lähempänä keskustaa kuin mitään laitaa), saati Vasemmistoliitosta.
Voin varmaan olettaa että luulet/väität nassejenkin olevan sosialisteja, koska kansallissosialisti sanasta löytyy sana sosialisti? Logiikkasi mukaan näin ainakin pitäisi olla.
Juuri tuollainen älyllinen epärehellisyys ja chicken brain ymmärrys politiikasta ei vetoa Persuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on."
Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.
Yleisen keskustelutason pohjaltä pääteltynä voisi sanoa, että fiksummat naiset löytyvät oikeistosta.
Se on sun mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"
Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.
Eli jokaisen työttömän elintason tulisi olla huonompi kuin köyhimmän työssäkäyvän?
Tuohon tulee varmaan vastaus "ei se sitä tarkoita".
Hyvä että ymmärsit.
Vierailija kirjoitti:
Persumies olisi parasta mitä vasemmistonainen voi saada, hieman järjen ja realismin ääntä elämään.
Kellä tässä olikaan pillupula?
Ei Demarinaisella vaan ulipersulla. Tajua jo: et kelpaa koska olet
1. Tyhmä
2. Itsekäs ja ilkeä
Mene etsimään itsellesi itsesi kaltainen n a t s i h u o r a. Kai niitä jossain böndellä piilee. Ja mieskin käy, koska te misogyynit olette enimmäkseen kaappihomoja.
Minulle ei ole tullut vastaan vasemmistolaisia kunnioittavaa persua. Ja toisen kunnioitus on parisuhteen perusedellytys. En siis usko alun väitteeseen.
Persumies heiluttaa seksikkäästi lannettaan - siellä on vassarinaisellekin näpäkkää puolivalmistetta tarjolla. Vihervassarinaiset lankeaa polvilleen, lutkuttaa ja kiittää jumalia kaikesta hyvästä annista suupieliään pyyhkien.
Vierailija kirjoitti:
"USA on kaksipuoluejärjestelmä, jossa republikaanit ovat äärioikeistoa ja demokraatit Suomen Kokoomusta enemmän oikealla. Katso sinä mitä äärioikeisto tekee USA:ssa: pidättää laittomasti ja murhaa omia kansalaisia.
Valehtelu, typeryys ja itsekkyys ovat persutyypillisiä. Myös: kyvyttömyys itsereflektioon, mikä taas estää henkisen kehittymisen ja aikuistumisen.
Persu on kuin TRUMP: 6-vuotiaan tasoinen uhmaikäinen miesvauva kerjäämässä muilta huomiota, tässä ketjussa P I L L U A. "
Eikö ole sitten järkyttävää, että 80% amerikkalaisista hyväksyvät ja tukevat Trumpin tekemään politiikkaa ja 50% amerikkalaisista pitävät hänestä myös henkilönä. Ilman vasemmistopropagandaa hänestä pidettäisi henkilönä vieläkin enemmän.
Demokraattien suosio on romahtanut, koska ovat siirtyneet niin vasemmalle.
ICE etsiija pidättää laittomasti maahan tulleita rikollisia, mutta kuten täällä Suom
VALEITA V A J A K K I PERSUN VIHATUUTISTA.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kun kaksi vassaria seurustelee, niin tulee koko ajan riitaa rahasta, kun kumpikaan ei halua maksaa kuin Max puolet yhteistyöstä kuluista ja ollaan niin tarkkoja siitä, ettei makseta yhtään ylimääräistä.
Tämä on yksi suurin syy miksen ottaisi persumiestä, harhaiset käsitykset ja jutut vassuista, vasurit sitä ja vassut tätä, vihervassuista puhumattakaan, joka on ihan oma taruolentonsa. . Kelloja ei ole vedetty sataan vuoteen ja yhdistetään ihan ihme juttuja vasemmistopuolueiden äänestäjiin ja edustajiin, kun on netissä säksätetty idioottien wokeinfluensserien kanssa tms. Kuka jaksaa näitä äärilaitojen tynkkysiä ja miisa nuorgameja ym pipipäitä, EI KUKAAN. Mutta täytyy muistaa että todellisuus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin."
Tuo on ihan ymmärrettävää. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tai äänestää samaa puoluetta. Tässä ketjussa kuitenkin herättelin keskustelua siitä, onko oikeasti äänestyskäyttäytyminen se joka kannattaa ottaa poissulkevaksi tekijäksi parisuhdetta hakiessa.
Se riippuu ihmisen luonteesta, haittaako häntä se, että ollaan erimielisiä. Jotkut suhtautuvat politiikkaan hyvin intohimoisesti ja äärimmillään vaativat, että puoliso äänestää samaa puoluetta jota itsekin kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut vastaan vasemmistolaisia kunnioittavaa persua. Ja toisen kunnioitus on parisuhteen perusedellytys. En siis usko alun väitteeseen.
Voipi olla että ne eivät mainosta sinun seurassa äänestyskäyttäytymistään. Toisaalta jos toinen rupeaa suorilta haukkumaan, niin usein ei tule rakentavaa keskustelua. Tuokin voi olla syy miksi sinä et ole kohdannut kunnioittavaa keskustelua mutta minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kun kaksi vassaria seurustelee, niin tulee koko ajan riitaa rahasta, kun kumpikaan ei halua maksaa kuin Max puolet yhteistyöstä kuluista ja ollaan niin tarkkoja siitä, ettei makseta yhtään ylimääräistä.
Siinäpä sitä sito tietous taas vasemmistosta.
Mielikuvitus ja realiteetit on aina menneet persuloideilla sekaisin.
Niiden harhaisuuskin on syy jättää ukot marginaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin."
Tuo on ihan ymmärrettävää. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tai äänestää samaa puoluetta. Tässä ketjussa kuitenkin herättelin keskustelua siitä, onko oikeasti äänestyskäyttäytyminen se joka kannattaa ottaa poissulkevaksi tekijäksi parisuhdetta hakiessa.
Se riippuu ihmisen luonteesta, haittaako häntä se, että ollaan erimielisiä. Jotkut suhtautuvat politiikkaan hyvin intohimoisesti ja äärimmillään vaativat, että puoliso äänestää samaa puoluetta jota itsekin kannattaa.
Noita on nykyään paljon. Luulen että tuo on ns. identiteettipolitiikan tulosta. Politikot lietsovat vastakkainasettelua jotta saavat suosiota. Ihmiset sitten leiriytyvät noihin poteroihin. Todellisuudessa oikeasti erot eivät ole niin merkittäviä, mutta tuo on "tylsä asia", joka ei saa tunteita heräämään äänestäjissä. Siksi lietsotaan tikusta kohua.
Ainakin itselläni on paljon muita, huomattavasti merkittävämpiä kriteerejä puolisolle. Tai siis oli. Olen ollut pitkään parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat synnynnäisesti hieman persuja, miehet ovat sellaisia lihaa syöviä metsästäjiä, jotka mökkeilevät, juovat kaljaa ja katsovat jääkiekkoa ja korjailevat bensa-autoja.
Naiset taas syntyvät sellaisiksi humaaneiksi vasemmistolaisiksi johon kuuluu mm suojelevat äidinvaistot ja romantiikka.
Nämä ovat niitä kromosomien aiheuttamia biologisia eroja, jotka meissä asuvat, vaikka emme äänestäisi tai kannattaisi mitään puoluetta.
En tiedä miksi tuo sai niin paljon alapeukkuja mutta olen samaa mieltä. Biologiaan nämä erot palautuvat, sama trendi on muissakin maissa. Naiset ovat keskimäärin hieman empaattisempia ja haluavat muillekin hyvää, miehillä on taas enemmän kilpailuviettiä ja oma pärjääminen usein etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on, koska äänestämällä PS edistät rasismia, fasismia ja misogyniaa sekä heikennät köyhien ja keskituloistenkin asemaa. Ja lisäät valtion velkaantumista.
Miksi helvetissä yksikään nainen tuota haluaisi? Nainen ajattelee tulevaisuutta, sinä elät menneessä. PS tuhoaa tulevaisuutta. Pudottaa lapsia köyhyyteen. Seuraus näkyy
Tuolla perusteella kyseenalaistan järkevyyden äänestää demareita, vihreitä ja vasemmistoliittoa. Siellä pidetään perinteisesti visusti piilossa kaikenlainen naisiin ja lapsiin kohdistuva laiton toiminta.
Kuvataan alaikäisiä tyttöjä suihkussa, annetaan arvonimiä pedareille, kyykytetään avustajia seksuaalisen häirinnän lisäksi, talousrikollisena pääset jopa pääministeriksi jne. Lista on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi suurin syy miksen ottaisi persumiestä, harhaiset käsitykset ja jutut vassuista, vasurit sitä ja vassut tätä, vihervassuista puhumattakaan, joka on ihan oma taruolentonsa. . Kelloja ei ole vedetty sataan vuoteen ja yhdistetään ihan ihme juttuja vasemmistopuolueiden äänestäjiin ja edustajiin, kun on netissä säksätetty idioottien wokeinfluensserien kanssa tms. Kuka jaksaa näitä äärilaitojen tynkkysiä ja miisa nuorgameja ym pipipäitä, EI KUKAAN. Mutta täytyy muistaa että todellisuus on eri asia.
Huomaatko olevasi aivan samanlainen, ainoastaan toisessa ääripäässä?
incel-akan ulinat
et kelpaa edes persuille, koska hekin valitsevat ennemmin ulkomaalaisen naisen
"Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa. "
Miten tuo käytännössä näkyy arjessa?
Minun henkilökohtainen parinvalintani ei ole poliittista rasismia.