Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (249)
En ehkä selittänyt omaa näkökulmaani tarpeeksi hyvin. Leikitään vaikka, että persujen kannattajia on vain kahdenlaisia;
1. Stereotyyppiset persu-äänestäjät, jotka ovat persujen kanssa käytännössä kaikesta samaa mieltä. Seksistisiä, rasistisia ym. Tällaisten ihmisten ajatusmaailmaa en voi sietää.
2. Persu-äänestäjät, jotka eivät ole monessa asiassa persujen kanssa samaa mieltä. Heidän ajatusmaailmansa voi olla vaikkapa hyvin vasemmistolainen, he saattavat itse esim. edustaa jotakin seksuaali- tai sukupuolivähemmistöä tai olla maahanmuuttajia tms. Näiden ihmisten kanssa voisin varmaan tulla toimeen, mutta en ikinä voisi ymmärtää, miksi he kannattavat puoluetta, joka julkiksesti halveksuu heitä, haluaa rajoittaa heidän oikeuksiaan jne.? Ovatko he täynnä itsevihaa vai mikä on syynä sille, että haluavat tehdä hallaa itselleen?
Kummankaan kanssa en voisi seurustella. Haluan kumppanikseni ihmisen, joka ei halveksu minua eikä kannata poliitikkoja, jotka halveksuvat minua.
Paljon mahdollista että toimii. Vastakohdat saavat isoimmat särmät pyöristymään.
Jos persut ovat niin rasistisia ja seksistisiä niin miksi kys. puolueesta löytyy eniten homoja ja niitä joiden kumppani ei ole suomalainen🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee sinusta hyvän puolison? Oikeistolaisena kannatat todennäköisemmin kovia ja "perinteisiä" arvoja. Mitä käy, jos vaimo sairastuu ja menettää työkykynsä? Meinaatko, että vaimo vaan töihin siitä huolimatta, senkin loisiva iilimato.
Meillä on yhteinen budjetti. Eli kaikki rahat pistetään samaan kasaan ja siitä ostetaan mitä tarvitaan. Vaimo on ollut opiskelemassa jolloin olen maksanut kaikein ja nykyisinkin tienaan merkittävästi vaimoani enemmän.
Puolisona olen kuitenkin ehkä hyvä siksi, kun olen hyvä ottamaan toisen huomioon.
Ei kai teil vaan ole yhteistä tiliä? Kai teillä on sitten omatkin? Ja miten "ostetaan, mitä tarvitaan" poikkeaa muiden puolueiden kannattajien jutuista? Vähän sama kuin sanoisit, että otat toiset huomioon, kun et hakkaa ketään humalapäissäsi tai ota väkisin
Kirjoittaja kysyi miksi olen hyvä puoliso. Vastasin siihen, en mihinkään generiseen puoluesoopaan. Nykyaikana toisten ihmisten aito huomiointi ei ole tavallista.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä selittänyt omaa näkökulmaani tarpeeksi hyvin. Leikitään vaikka, että persujen kannattajia on vain kahdenlaisia;
1. Stereotyyppiset persu-äänestäjät, jotka ovat persujen kanssa käytännössä kaikesta samaa mieltä. Seksistisiä, rasistisia ym. Tällaisten ihmisten ajatusmaailmaa en voi sietää.
2. Persu-äänestäjät, jotka eivät ole monessa asiassa persujen kanssa samaa mieltä. Heidän ajatusmaailmansa voi olla vaikkapa hyvin vasemmistolainen, he saattavat itse esim. edustaa jotakin seksuaali- tai sukupuolivähemmistöä tai olla maahanmuuttajia tms. Näiden ihmisten kanssa voisin varmaan tulla toimeen, mutta en ikinä voisi ymmärtää, miksi he kannattavat puoluetta, joka julkiksesti halveksuu heitä, haluaa rajoittaa heidän oikeuksiaan jne.? Ovatko he täynnä itsevihaa vai mikä on syynä sille, että haluavat tehdä hallaa itselleen?
Kummankaan kanssa en voisi seurustella. Haluan kumppanikseni ihmisen, joka ei halveksu minua eikä kan
Seksuaalivähemmistöön kuuluva ystäväni kertoi äänestävänsä persuja, koska kaikki muut puolueet ajavat Suomea tulevaisuuteen, jossa ei voi näkyvästi kuulua seksuaalivähemmistöön. PS-edustajissa on myös julkisesti seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä, jotka PS-kannattajat ovat eduskuntaan ja Eurooppaan äänestäneet, joten tuo näkemys seksuaalivähemmistöjen syrjimisestä on todella kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"
Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.
Persujen hallitustoimien ansiosta töissä käyvän ihmisen elintaso on heikentynyt pl. parhaiten tienaava kärki.
Näköjään ihmisillä on vahvasti väärät käsitykset asioista. Mistähän tuo johtuu. Nykyisen hallituksen aikana on ihmisten ostovoima kasvanut, siis myös keskituloisten.
Ootko huumeissa tai mielosairas, olet täysin harhainen.
Mutta en soita sulle ambulanssia, se ei tulisi koskaan kun rivo-riikka leikkasi niistäkin.
Ei. Seuraan tilastoja, en some-ölinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pieni- ja keskituloisten työehdot ovat huonontuneet ja ostovoima vähentynyt"
Haluaisin muistuttaa että vasemmistopuolueiden äänestäjät äänestivät taktisesti, jotta persut eivät varmasti nouse pääministeripuolueeksi. Tämän takia saitte Kokoomusvetoisen hallituksen joka tekee luonnollisesti kokoomuslaista politiikkaa.
Ostovoimaan sen verran että ostovoima on suomessa kasvanut tämän hallituksen aikana. Sanna Marinin hallituksen aikana se romahti.
Kumma juttu, kun uutisoidaan ihan päinvastaista, ja ihmiset ovat köyhempiä kuin koskaan, työssäkäyvätkin.
Suomessa nyt kirjoitellaan mitä sattuu. Olemme siirtyneet totuuden jälkeiseen elämään. Tilastoista kuitenkin löytyy se totuus.
Eikö persumiehillä yleensä kuitenkin ole tuontisulhaset? Nyt kun Al-Holin ukot pääsi pakoon, niin tuontisulhasista taitaa olla huutava pula?