Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette keskustelusta ja sen tasosta. Pilasiko persut tämänkin keskustelun asiattomuuksillaan?
Itse ainakin koen näin. Ensimmäisellä sivulla (mahdollisesti jo poistettu viesti) uhkasi vassareita ruiskaamisella. Seuraavalla sivulla alkoi mutku Sannattelu ja valehtelu siitä mitä SDP ajaa poliittisesti. Jne.. Ei tuollaisen kanssa pysty keskustelemaan asiallisesti jotka elää ihan jossain toisessa todellisuudessa kuin tavalliset ihmiset.
"Esim töissä en jaksa kuunnella persujen ulkomaalaisjuttuja ja valkoista heteromies uhriutumista. En varmasti jaksaisi kuunnella sitä parisuhteessa senkään vertaa.
Enkä itse yritä puolustaa sukupuolten moninaisuuttaa tms. Koska siitä.keskusteöusta ei koskaan tulisi loppua. Niin jotenkin emme ymmärrä toisiamme, koska näemme asiat niin valtavan eri tavalla. "
Miksi miesten valittaminen omista asioista pistetään automaattisesti uhriutumiseksi? Eihän naisiakaan leimata uhriutujiksi, jos he ilmaisevat tyytymättömyyttään asioihin?
Toisaalta parisuhteen vinkkelistä ymmärrän jos koet olevasi muunsukupuolinen, niin se kyllä haittaa jos puoliso kokee sinut vain naisena.
Vierailija kirjoitti:
"Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa. "
Miten tuo käytännössä näkyy arjessa?
Persumies hakkaa ja potkii naista, joka ei ole tehnyt ruokaa ja kattanut pöytää nätiksi tasan klo 17.00, koska on pitänyt hakea lapset tarhasta ja käydä kaupassakin töitten jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette keskustelusta ja sen tasosta. Pilasiko persut tämänkin keskustelun asiattomuuksillaan?
Itse ainakin koen näin. Ensimmäisellä sivulla (mahdollisesti jo poistettu viesti) uhkasi vassareita ruiskaamisella. Seuraavalla sivulla alkoi mutku Sannattelu ja valehtelu siitä mitä SDP ajaa poliittisesti. Jne.. Ei tuollaisen kanssa pysty keskustelemaan asiallisesti jotka elää ihan jossain toisessa todellisuudessa kuin tavalliset ihmiset.
Ensimmäisellä sivulla ei ole ollut tuollasta viestiä missään vaiheessa. Sanna viittaus tuotiin sinulle esiin kun väitit että ostovoima on laskenut tämän hallituksen aikana, vaikka oikeasti niin ei ole. Se että korjaa sinun disinformaatiota, ei kokonaisuutena laske keskustelun tasoa, vaikka sinä niin koet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persumies olisi parasta mitä vasemmistonainen voi saada, hieman järjen ja realismin ääntä elämään.
Kellä tässä olikaan pillupula?
Ei Demarinaisella vaan ulipersulla. Tajua jo: et kelpaa koska olet
1. Tyhmä
2. Itsekäs ja ilkeä
Mene etsimään itsellesi itsesi kaltainen n a t s i h u o r a. Kai niitä jossain böndellä piilee. Ja mieskin käy, koska te misogyynit olette enimmäkseen kaappihomoja.
Aika järkyttävää tekstiä. Naisen kirjoittama? Onhan se helppoa rakentaa olkiukko ja tapella sitä vastaan kun ei haluta todellisuutta kohdata. Liekkö yleinen vasemmistonaisen sielunmaisema?
Varmaan, koska ajattelen saman suuntaisesti. En kyllä olisi noin asiaa ilmaissut. Esim tuo loppu, valitettavasti pidän persuja mustavalkoisesti ajattelevina. Mustavalkoinen ajattelu on tyypillistä vähemmän älykkäille. Myös ilkeinä. Koen, että.persujen politiikka on enemmän jotain vastaan ja harvemmin puolesta vaikka muuta selitetään. Ja persujen monet vitsit ja ulostulot kuulostaa minusta ilkeiltä. En tiedä miten asian hienotunteisemmin esittäisin. Niin ettei se loukkaa persuja.
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Valtaosa äänestäjistä ei vouhota, joten ei aina voi tietää, mitä puoluetta joku on äänestänyt. Naapurisikin voi olla persu. Silloin kun persut nousivat, paikallispolitiikassa siihen liittyi paljon entisiä vasemmistoliittolaisia. Toki 15 vuoden takainen vasemmistoliitto on eri puolue kuin nykyään. Duunaripuolue on muuttunut vihreiden apupuolueeksi. Puolueen menestys riippuu täysin siinä vaikuttavista henkilöistä, ei aatteesta. Duunarit ovat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut vastaan vasemmistolaisia kunnioittavaa persua. Ja toisen kunnioitus on parisuhteen perusedellytys. En siis usko alun väitteeseen.
Kommenttien perusteella on hyvin kyseenalaista, jos vasemmistolainen vaatii itsensä kunnioittamista. Kunnioitus pitää ansaita.
Siinähän se pointti on, ettei aloittaja ole oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
"Esim töissä en jaksa kuunnella persujen ulkomaalaisjuttuja ja valkoista heteromies uhriutumista. En varmasti jaksaisi kuunnella sitä parisuhteessa senkään vertaa.
Enkä itse yritä puolustaa sukupuolten moninaisuuttaa tms. Koska siitä.keskusteöusta ei koskaan tulisi loppua. Niin jotenkin emme ymmärrä toisiamme, koska näemme asiat niin valtavan eri tavalla. "
Miksi miesten valittaminen omista asioista pistetään automaattisesti uhriutumiseksi? Eihän naisiakaan leimata uhriutujiksi, jos he ilmaisevat tyytymättömyyttään asioihin?
Toisaalta parisuhteen vinkkelistä ymmärrän jos koet olevasi muunsukupuolinen, niin se kyllä haittaa jos puoliso kokee sinut vain naisena.
Ei miesten valittaminen ole väärin. Mutta aika outoa on " valkoinen heteromies on kaikkein suuri uhri tässä maailmassa"-asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole tullut vastaan vasemmistolaisia kunnioittavaa persua. Ja toisen kunnioitus on parisuhteen perusedellytys. En siis usko alun väitteeseen.
Kommenttien perusteella on hyvin kyseenalaista, jos vasemmistolainen vaatii itsensä kunnioittamista. Kunnioitus pitää ansaita.
Väärin. Kaikkia ihmisiä tulee lähtökohtaisesti kunnioittaa ihmisinä. Sen jälkeen kunnioituksen voi menettää käyttäytymällä kunniattomasti.
Miten kukaan voisi kunnioittaa sinua jos lähestyt ihmisiä öykkäröiden vaatien että sinua kunnioitetaan ennen kuin suostut kunnioittamaan heitä, että se hyvä kohtelu tulee jotenkin ansaita sinua mielistelemällä? Antisosiaalinen käyttäytymismalli.
Tiedän että muiden kunnioittaminen on vieras ajatus ihmiselle joka jopa poliittisesti kannattaa aatetta jonka mukaan ihmiset voidaan tuomita ulkoisiin seikkoihin vedoten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos arvot ovat kovin erilaisia, niin vaikea elää yhdessä. Vasemmistolaisten liberaalisuus ei kohtaa persujen konservatiivisuuden kanssa. Liian iso ristiriita arjessa. "
Miten tuo käytännössä näkyy arjessa?
Persumies hakkaa ja potkii naista, joka ei ole tehnyt ruokaa ja kattanut pöytää nätiksi tasan klo 17.00, koska on pitänyt hakea lapset tarhasta ja käydä kaupassakin töitten jälkeen?
En tosiaankaan sanonut tai ajatellut noin. Mutta ilmeisesti noissa kahdessa kommentissa näkyy se miksi kaksi ihmistä ei kohtaa.
"Ei miesten valittaminen ole väärin. Mutta aika outoa on " valkoinen heteromies on kaikkein suuri uhri tässä maailmassa"-asenne. "
Esimerkiksi meidän työnantaja sorsii rakenteellisesti miehiä, asettamalla todella korkealla tavoitteet naisten % määrästä. Nyt kun yrityksessä jaetaan potkuja, on päälliköiden tavoitteet sidottu siihen että naisten osuus kasvaa.
Mielestäni tuollaisesta rakenteellisesta syrjimisestä saa keskustella, ilman että se on uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Valtaosa äänestäjistä ei vouhota, joten ei aina voi tietää, mitä puoluetta joku on äänestänyt. Naapurisikin voi olla persu. Silloin kun persut nousivat, paikallispolitiikassa siihen liittyi paljon entisiä vasemmistoliittolaisia. Toki 15 vuoden takainen vasemmistoliitto on eri puolue kuin nykyään. Duunaripuolue on muuttunut vihreiden apupuolueeksi. Puolueen menestys riippuu täysin siinä vaikuttavista henkilöistä, ei aatteesta. Duunarit ovat vähissä.
Ei toki voikaan. Mutta omassa parisuhteessani on aina puhuttu myös omasta puoluekannasta. Itselleni politiikka on tärkeää joten myös äänestyskäyttäytymisestä on luontevaa puhua. Ei pakosta vaan siksi että se tulee luontevasti puheeksi.
"muiden kunnioittaminen on vieras ajatus ihmiselle joka jopa poliittisesti kannattaa aatetta jonka mukaan ihmiset voidaan tuomita ulkoisiin seikkoihin vedoten."
Voisitko kuvata tuota väittämää vähän tarkemmin? Mistä maasta puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
incel-akan ulinat
et kelpaa edes persuille, koska hekin valitsevat ennemmin ulkomaalaisen naisen
Persuilla tosiaan on tuontivaimoja ja tiedämne kyllä syyn siihen.
Lue aloitus ja laita jäitä myssyyn ja housuun. Ei sullekaan naiset jonota.
Jokaisella ehkä omat syynsä ulkomaalaiseen puolisoon. Itselläni syitä olivat rehellisyys, uskollisuus, perinteiset arvot, siveellisyys, itsensä arvostaminen ja kunnioittaminen, perhekeskeisyys, iloinen asenne elämään, toisten kunnioittaminen, yhden miehen nainen (oli siis neitsyt), siinä muutamia syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä persu, siellä vilppi, valhe ja Putinin viides kolonna.
T 90% suomalaisista ja 100% naisista.
Korjasin. AP unohti, että hänen piti markkinoida olevansa hyvä mies jollekulle vasurinaiselle.
En ole nähnyt yhtään virkettä, jossa hän perustelisi tätä.
"Järjen ääni" on tyhjää sanahelinää kun siitä inttää tutkitusti tyhmimmän ja rikollisimman puolueen kannattaja, joka ei erota tosiasioita ja omia fiiliksiään toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin koen näin. Ensimmäisellä sivulla (mahdollisesti jo poistettu viesti) uhkasi vassareita ruiskaamisella. Seuraavalla sivulla alkoi mutku Sannattelu ja valehtelu siitä mitä SDP ajaa poliittisesti. Jne.. Ei tuollaisen kanssa pysty keskustelemaan asiallisesti jotka elää ihan jossain toisessa todellisuudessa kuin tavalliset ihmiset.Ensimmäisellä sivulla ei ole ollut tuollasta viestiä missään vaiheessa. Sanna viittaus tuotiin sinulle esiin kun väitit että ostovoima on laskenut tämän hallituksen aikana, vaikka oikeasti niin ei ole. Se että korjaa sinun disinformaatiota, ei kokonaisuutena laske keskustelun tasoa, vaikka sinä niin koet.
Aivan varmasti oli. Minä ilmoitin sen asiattomaksi. Persu sanoi että vassarit tarvitsee vain ns. kyytiä. Ja koska vassarinaiset täällä ilmoittaneet haluttomuutensa Persuja kohtaan, tuon voi tulkita raiskausuhkaukseksi.
Loppu viestistäsi on pelkkää paskaa, ei edes vastannut syytökseen. Ne persujen asiattomat viestit on vielä kenentahansa itse luettavissa, koska valheellisen tiedon levittäminen ei varsinaisesti riko palstan sääntöjä vaikka onkin huonoa keskustelukulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persumies olisi parasta mitä vasemmistonainen voi saada, hieman järjen ja realismin ääntä elämään.
Kellä tässä olikaan pillupula?
Ei Demarinaisella vaan ulipersulla. Tajua jo: et kelpaa koska olet
1. Tyhmä
2. Itsekäs ja ilkeä
Mene etsimään itsellesi itsesi kaltainen n a t s i h u o r a. Kai niitä jossain böndellä piilee. Ja mieskin käy, koska te misogyynit olette enimmäkseen kaappihomoja.
Aika järkyttävää tekstiä. Naisen kirjoittama? Onhan se helppoa rakentaa olkiukko ja tapella sitä vastaan kun ei haluta todellisuutta kohdata. Liekkö yleinen vasemmistonaisen sielunmaisema?
Ei liene. Tuollaset ääripään riehujat ja persuja natsittelevat on yhtä harhoissaan kuin persut jotka keksii valeita siitä mitä vasurit tekee ja ajattelee. En tiä meneekö nallekarkit tasan vai ei, mutta ihmiset on kyllästyneitä ja vihaisia molemmin puolin, ja se näkyy harhaisten liiottelujen suoltamisessa molemmin puolin netissä.
Minä en tunne itse demareita äänestävänä naisena mitään yhteyttä sen paremmin persuja natsittelevaan monisukupuoliwokettajaan, kuin demareita haukkuvaan persuun.
Vierailija kirjoitti:
"Ei miesten valittaminen ole väärin. Mutta aika outoa on " valkoinen heteromies on kaikkein suuri uhri tässä maailmassa"-asenne. "
Esimerkiksi meidän työnantaja sorsii rakenteellisesti miehiä, asettamalla todella korkealla tavoitteet naisten % määrästä. Nyt kun yrityksessä jaetaan potkuja, on päälliköiden tavoitteet sidottu siihen että naisten osuus kasvaa.
Mielestäni tuollaisesta rakenteellisesta syrjimisestä saa keskustella, ilman että se on uhriutumista.
Ehdottomasti. Niinhän minä tuossa sanoin: "Ei miesten valittaminen ole väärin"
Vierailija kirjoitti:
"Älä puutu naisten valintoihin. Naiset on oikeutetusti valinneet olla huolimatta sinua. Sinä käytännössä raiskaat täällä, yrität pakottaa parisuhteeseen eli seksiin kanssasi. Tasa-arvon käsitettäkään et tajua."
Olen onnellisesti parisuhteessa.
Olet ap ja yrität pakottaa naisia raiskattavaksesi.