Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Ihan mielenkiinnosta miksi et? Itse esimerkiksi äänestän persuja koska he ovat mielestäni ainoa puolue joka on kiinnostunut siitä että myös keski- ja sitä pienempipalkkaiset ihmiset pystyvät elämään omalla palkallaan, ilman sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Ihan mielenkiinnosta miksi et? Itse esimerkiksi äänestän persuja koska he ovat mielestäni ainoa puolue joka on kiinnostunut siitä että myös keski- ja sitä pienempipalkkaiset ihmiset pystyvät elämään omalla palkallaan, ilman sosiaalitukia.
Millä tavalla persut ovat tällä hallituskaudella tästä asiasta huolehtineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se epäsivistynyt käytös jota puoluejohto harrastaa ja populismi. Populismiin syyllistyy muutkin puolueet mutta tuota ala-arvoista käytöstä en hyväksy. Tökkii myös asioiden rankka yksinkertaistaminen ja tapa puhua mutu-tuntumilla tutkimustiedon sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävimmät asiat liittyvät siihen että ulkomailta ei saa enää tuoda ihmisiä töihin suomeen 1700 euron kuukausipalkalla. Tuo on polkenut palkkoja ja aiheuttanut sen että suomalaiset eivät pääse töihin, jos vaativat normaalia palkkaa. Minimirajan korotus ei ollut järkyttävän suuri, mutta parempaan suuntaan. Kaikki muut vastustivat tuota.
Toinen asia liittyy asumistukien leikkaukseen. Tuo aiheutti hetken tuskaa, mutta nyt vuokrien rakentointi on taittunut laskuun ja myös asuntojen hinnat ovat ruvenneet laskemaan. Tuokin on hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se epäsivistynyt käytös jota puoluejohto harrastaa ja populismi. Populismiin syyllistyy muutkin puolueet mutta tuota ala-arvoista käytöstä en hyväksy. Tökkii myös asioiden rankka yksinkertaistaminen ja tapa puhua mutu-tuntumilla tutkimustiedon sijasta.
Kaiketi ymmärrät että politiikka on täynnä populismia. Vielä pahempaa populismia löytyy muista puolueista.
Pitäisikö meidän läpikäydä kiistanalaisia poliittisia kysymyksiä lähihistoriasta ja verrata sitä sitten siihen miten oikeasti tapahtui? Mielestäni tuo on arvokkaampaa analyysiä kuin esim. nojata asiantuntijoiden mielipiteisiin, jotka ovat olleet ennustuksissaan väärässä aina ennenkin.
Persu ja uskottava ei sovi samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko argumentoida hieman tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävimmät asiat liittyvät siihen että ulkomailta ei saa enää tuoda ihmisiä töihin suomeen 1700 euron kuukausipalkalla. Tuo on polkenut palkkoja ja aiheuttanut sen että suomalaiset eivät pääse töihin, jos vaativat normaalia palkkaa. Minimirajan koro
Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys
"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"
Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävimmät asiat liittyvät siihen että ulkomailta ei saa enää tuoda ihmisiä töihin suomeen 1700 euron kuukausipalkalla. Tuo on polkenut palkkoja ja aiheuttanut sen että suomalaiset eivät pääse töihin, jos vaativat normaalia palkkaa. Minimirajan koro
Sinulta on mennyt ohi, että muuten tällä hallituskaudella on oikein hartiavoimin tehty töitä, jotta tänne saataisiin niitä matalapalkkaisia vierasperäisiä työntekijöitä samaan aikaan kun suomalaisia on ja jää yhä enemmän työttömäksi?
Muutenkin, nuo kaksi pientä esimerkkiä eivät oikein vielä riitä tuolla perusteella persujen äänestämiseen, koska muutenhan he ovat toimillaan pitäneet huolen, että pieni- ja keskituloisten työehdot ovat huonontuneet ja ostovoima vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiketi ymmärrät että politiikka on täynnä populismia. Vielä pahempaa populismia löytyy muis
Hyvin havainnollistit sanomani. Tuossa se isoin ero näkyykin - minä olen vankka asiantuntijalausuntojen ja tutkimustiedon kannattaja. Sinä et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko argumentoida hieman tarkemmin.
Nehän käänti takkinsa heti kun hallitukseen pääsivät.
Vierailija kirjoitti:
Persujen hallitustoimien ansiosta töissä käyvän ihmisen elintaso on heikentynyt pl. parhaiten tienaava kärki.
Vierailija kirjoitti:
Kerro se kaikille heille jotka on tällä hallituskaudella saaneet potkut.
"pieni- ja keskituloisten työehdot ovat huonontuneet ja ostovoima vähentynyt"
Haluaisin muistuttaa että vasemmistopuolueiden äänestäjät äänestivät taktisesti, jotta persut eivät varmasti nouse pääministeripuolueeksi. Tämän takia saitte Kokoomusvetoisen hallituksen joka tekee luonnollisesti kokoomuslaista politiikkaa.
Ostovoimaan sen verran että ostovoima on suomessa kasvanut tämän hallituksen aikana. Sanna Marinin hallituksen aikana se romahti.
"Sinulta on mennyt ohi, että muuten tällä hallituskaudella on oikein hartiavoimin tehty töitä, jotta tänne saataisiin niitä matalapalkkaisia vierasperäisiä työntekijöitä samaan aikaan kun suomalaisia on ja jää yhä enemmän työttömäksi?"
Sinua harmittaa kun suomeen päästetään ukrainalaisia. Mikä vasemmistopuolue on kieltäytynyt antamasta ukrainalaisille pakolaisille turvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen hallitustoimien ansiosta töissä käyvän ihmisen elintaso on heikentynyt pl. parhaiten tienaava kärki.
Näköjään ihmisillä on vahvasti väärät käsitykset asioista. Mistähän tuo johtuu. Nykyisen hallituksen aikana on ihmisten ostovoima kasvanut, siis myös keskituloisten.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kyytejä vailla se vassaritypykin vain on.
Olet oiva esimerkki persun ajatusmaailmasta joiden äö on alhainen.
Vierailija kirjoitti:
"pieni- ja keskituloisten työehdot ovat huonontuneet ja ostovoima vähentynyt"
Haluaisin muistuttaa että vasemmistopuolueiden äänestäjät äänestivät taktisesti, jotta persut eivät varmasti nouse pääministeripuolueeksi. Tämän takia saitte Kokoomusvetoisen hallituksen joka tekee luonnollisesti kokoomuslaista politiikkaa.
Ostovoimaan sen verran että ostovoima on suomessa kasvanut tämän hallituksen aikana. Sanna Marinin hallituksen aikana se romahti.
Et siis kykene keskustelemaan näkemyksistäsi persujen hyvästä työstä hallituksessa, vaan keskityt perinteisiin mutkun vasemmistopuolueet, mutkun Sanna jankutuksiin.
Tämä on jännä, että kun persuilta kysyy mitä sellaista persut ovat tehneet, joka hyödyttää suomalaisia, ei kerrota mitä he ovat tehneet, vaan aletaan osoittelemaan mitä muut ovat tehneet. Varmaan juuri tämän älyllisesti laiskan keskustelutyylin takia monet vähänkin laaja-alaisempaan keskusteluun kykenevät naiset karsastavat perussuomalaisten kannattajia kumppaneina.