Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin lika barn leka bäst. Ei aina, mutta monesti. PS ideologia poikkeaa sen verran vahvasti muiden puolueiden linjasta niin eihän se ole ihmekään että moni sitä karsastaa. Yleensä ihmiset haluavat harmonisen parisuhteen eikä mitään taistelutannerta.
Väitän että oikeasti ei ole mitään suurta eroa asioista, mikäli asioista keskustellaan kunnolla, eikä vain huudella ääriesimerkkejä, kuuntelematta toisia.
Riippuu varmaan ihmisestä. Itselleni esim tuo ettei uskota tai halua kuunnella tieteitä on iso kynnyskysymys. Se on perustavanlähtöinen ero katsoa maailmaa enkä vaan pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on niin suuri ero omaani.
Tuo on hokema, ei fakta. On hieman surullista että olet mennyt tuollaiseen. Käytännössäh
Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on persuja *aiemmin* äänestänyt mies, eikä hänellä ainakaan ole empatiassa tai älyssä mitään vikaa.
Mutta jos joku NYT aikoo äänestää persuja massiivisen petturuuden ja takinkäännön jälkeen, kun on päivänselvää etteivät he sen enempää halua parantaa suomalaisten hyvinvointia ja menestystä kuin vähentää hait*amaahanmuuttoa (väkivaltaiset p akolaiset ja "p akolaiset", halpatyövoima) niin epäilen kyllä älykkyyttä heikoksi. Tai persoonaa niin kehittymätömäksi, että äänestetään omaa maata vastaan koska luullaan jauhottavansa sillä jotain paria wokea mt-potilasta, joiden näkemyksiä edes suurin osa visusti vasemmalla olevista ei jaa. : /
Miten älyllisesti kehittymätön on ihminen, joka kuvittelee, että persut yksin voisivat saada aikaan suuria muutoksia?
Vierailija kirjoitti:
"Mutta eiväthän ne olleet mitään oikeita esimerkkejä. Ostovoima ei ole noussut pienituloisilla ja keskituloisilla se on palaamassa oletettavasti tämän vuoden aikana Marinin alkukauden tasolle. "
Olisiko sinun mielestä ollut parempi että ostovoiman kasvua ei olisi tapahtunut, vaan se olisi jäänyt sille tasolle mitä se oli Sanna Marinin hallituksen loppuaikana? Vai haluatko vain ymmärtää tarkoituksella väärin jotta keskustelusta häviäisi järki?
Ei, vaan haluan niitä konkreettisia esimerkkejä miten pieni- ja keskituloisten asiat ovat parantuneet perussuomalaisten toimesta. Luettelemasi asiat ovat olleet toistaiseksi lähinnä kosmeettisia ja kokonaisuus jää miinukselle, kun on tehty enemmän pieni- ja keskituloisten asemaa ja elintasoa heikentävää politiikkaa.
"Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin."
Tuo on ihan ymmärrettävää. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tai äänestää samaa puoluetta. Tässä ketjussa kuitenkin herättelin keskustelua siitä, onko oikeasti äänestyskäyttäytyminen se joka kannattaa ottaa poissulkevaksi tekijäksi parisuhdetta hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on persuja *aiemmin* äänestänyt mies, eikä hänellä ainakaan ole empatiassa tai älyssä mitään vikaa.
Mutta jos joku NYT aikoo äänestää persuja massiivisen petturuuden ja takinkäännön jälkeen, kun on päivänselvää etteivät he sen enempää halua parantaa suomalaisten hyvinvointia ja menestystä kuin vähentää hait*amaahanmuuttoa (väkivaltaiset p akolaiset ja "p akolaiset", halpatyövoima) niin epäilen kyllä älykkyyttä heikoksi. Tai persoonaa niin kehittymätömäksi, että äänestetään omaa maata vastaan koska luullaan jauhottavansa sillä jotain paria wokea mt-potilasta, joiden näkemyksiä edes suurin osa visusti vasemmalla olevista ei jaa. : /
Miten älyllisesti kehittymätön on ihminen, joka kuvittelee, että persut yksin voisivat saada aikaan suuria muutoksia?
Ei tuollaista kukaan varmaan luulekaan, eikä tuossa lainaamassasi kommentissakaan moista epäilystä esitetty. Puhuttiin vain persujen suorittamasta takinkäännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin lika barn leka bäst. Ei aina, mutta monesti. PS ideologia poikkeaa sen verran vahvasti muiden puolueiden linjasta niin eihän se ole ihmekään että moni sitä karsastaa. Yleensä ihmiset haluavat harmonisen parisuhteen eikä mitään taistelutannerta.
Väitän että oikeasti ei ole mitään suurta eroa asioista, mikäli asioista keskustellaan kunnolla, eikä vain huudella ääriesimerkkejä, kuuntelematta toisia.
Riippuu varmaan ihmisestä. Itselleni esim tuo ettei uskota tai halua kuunnella tieteitä on iso kynnyskysymys. Se on perustavanlähtöinen ero katsoa maailmaa enkä vaan pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on niin suuri ero omaani.
Tarkoitatko tieteillä sitä, että sukupuolia on useita kymmeniä?
Luulisi, että kun kaksi vassaria seurustelee, niin tulee koko ajan riitaa rahasta, kun kumpikaan ei halua maksaa kuin Max puolet yhteistyöstä kuluista ja ollaan niin tarkkoja siitä, ettei makseta yhtään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en ole sanonut että kaikki Perussuomalaiset ovat tiedevastaisia. Mutta puolueessa on paljon tiedevastaisia ja näkyviä osapuolia joka on itselleni merkittävä kynnyskysymys pysyä puolueesta erossa. Näin siis vaikka oikeistolainen olen itsekin."
Tuo on ihan ymmärrettävää. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tai äänestää samaa puoluetta. Tässä ketjussa kuitenkin herättelin keskustelua siitä, onko oikeasti äänestyskäyttäytyminen se joka kannattaa ottaa poissulkevaksi tekijäksi parisuhdetta hakiessa.
Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tieteillä sitä, että sukupuolia on usei
En tarkoita. Tällä hetkellä vallalla oleva lääketieteen näkemys että biologinen ja sosiaalinen sukupuoli ovat kaksi eri asiaa vaikka niistä puhutaankin iloisesti sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat synnynnäisesti hieman persuja, miehet ovat sellaisia lihaa syöviä metsästäjiä, jotka mökkeilevät, juovat kaljaa ja katsovat jääkiekkoa ja korjailevat bensa-autoja.
Naiset taas syntyvät sellaisiksi humaaneiksi vasemmistolaisiksi johon kuuluu mm suojelevat äidinvaistot ja romantiikka.
Nämä ovat niitä kromosomien aiheuttamia biologisia eroja, jotka meissä asuvat, vaikka emme äänestäisi tai kannattaisi mitään puoluetta.
Ei, vaan Persuus on mielenvikaisuutta. T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on.
Suomalaisilla naisilla nyt muutenkin on tapana etsimällä etsiä vikoja miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat synnynnäisesti hieman persuja, miehet ovat sellaisia lihaa syöviä metsästäjiä, jotka mökkeilevät, juovat kaljaa ja katsovat jääkiekkoa ja korjailevat bensa-autoja.
Naiset taas syntyvät sellaisiksi humaaneiksi vasemmistolaisiksi johon kuuluu mm suojelevat äidinvaistot ja romantiikka.
Nämä ovat niitä kromosomien aiheuttamia biologisia eroja, jotka meissä asuvat, vaikka emme äänestäisi tai kannattaisi mitään puoluetta.
Vasemmistolaisethan haluavat, ettei lapsia tehdä ollenkaan. Ja romantiikkakin taitaa olla haaveilua kommunismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä täysjärkisen persun kanssa voisin vähän seurustella ainakin, olen monesta asiasta persujen kanssa täysin samaa mieltä. Äänestän demareita talousasioiden vuoksi, olen pienipalkkainen.
Noin 15 vuotta sitten heilastelin yhden kesän persun kanssa, oli hemmetin mukava mies, mutta liian kova juoppo ja jutut oli mitä oli.
Demereita äänestävät ovat niin yksinkertaisia, etteivät tajua kaivavansa kuoppaa itselleen. Pienipalkkaiset antavat demareiden riistävän yhä isomman osan pienestä palkastaan.
Kannattaa katsoa mitä jenkkien demarit ovat sekoiluillaan aiheuttaneet maalleen. Onneksi nyt siellä on presidentti, joka saa talouskasvua aikaiseksi ja on saanut monta sekoilua lopetettua.
Sinä oot just sen lajin persu, jonka kanssa en edes seurustelisi. Ihan piipaa piipaa ja latvasta heittää, edes hauskalta ja mukavalta et vaikuta luonteen puolesta, kuten se persumies jonka kanssa yhden kesän vietin.
"Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on."
Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä täysjärkisen persun kanssa voisin vähän seurustella ainakin, olen monesta asiasta persujen kanssa täysin samaa mieltä. Äänestän demareita talousasioiden vuoksi, olen pienipalkkainen.
Noin 15 vuotta sitten heilastelin yhden kesän persun kanssa, oli hemmetin mukava mies, mutta liian kova juoppo ja jutut oli mitä oli.
Demereita äänestävät ovat niin yksinkertaisia, etteivät tajua kaivavansa kuoppaa itselleen. Pienipalkkaiset antavat demareiden riistävän yhä isomman osan pienestä palkastaan.
Kannattaa katsoa mitä jenkkien demarit ovat sekoiluillaan aiheuttaneet maalleen. Onneksi nyt siellä on presidentti, joka saa talouskasvua aikaiseksi ja on saanut monta sekoilua lopetettua.
USA on kaksipuoluejärjestelmä, jossa republikaanit ovat äärioikeistoa ja demokraatit Suomen Kokoomusta enemmän oikealla.
Katso sinä mitä äärioikeisto tekee USA:ssa: pidättää laittomasti ja murhaa omia kansalaisia.
Valehtelu, typeryys ja itsekkyys ovat persutyypillisiä. Myös: kyvyttömyys itsereflektioon, mikä taas estää henkisen kehittymisen ja aikuistumisen.
Persu on kuin TRUMP: 6-vuotiaan tasoinen uhmaikäinen miesvauva kerjäämässä muilta huomiota, tässä ketjussa P I L L U A.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Näin ihmiset kasvatetaan kieroon niillä ahtailla sukupuolilokeroilla, joita oikeisto haluaa ylläpitää.
Siksihän miehet voivat huonosti kun eivät ikinä kykene "miehen mittaa" saavuttamaan eivätkä viihdy heilke ulkoapäin pakotetussa roolissa.
Naiset on murtautuneet lokerosta ulos yli sata vuotta sitten ja rulettaa kaikilla elämän osa-alueilla (paitsi rikollisuudessa ja syrjäytymisessä).
Vierailija kirjoitti:
"Ei se välttämättä kaikille ole poissulkeva tekijä. Mutta monille naiselle on."
Tiedän. Mielestäni tuo on outoa ja osin naisille itselleen vahingollista. Fiksumminkin voisi valita puolison.
Olen jossain määrin eri mieltä siitä että kriteeri olisi vahingollinen. Omassa tuttavapiirissäni valtaosa naisista on onnellisesti parisuhteessa vaikka nirsoja olivatkin (ml. itseni). Monet reippaasti jo toistakymmentä vuotta parisuhteessa, pari jo kolmattakymmentä.
"En tarkoita. Tällä hetkellä vallalla oleva lääketieteen näkemys että biologinen ja sosiaalinen sukupuoli ovat kaksi eri asiaa vaikka niistä puhutaankin iloisesti sekaisin."
Sosiaalinen sukupuoli ei ole lääketieteellinen näkemys.
Tässä ketjussa on ollut disinformaatiota ja vihapuhetta muilta kuin persuilta.