Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (183)
Tiedän yhden pariskunnan, 70-80-vuotiaita, jossa mies kannattaa SDP:tä ja nainen Kokoomusta. Eivät ikinä ole puhuneet politiikasta keskenään jostain kumman syystä. 😂
Keskimäärin lika barn leka bäst. Ei aina, mutta monesti. PS ideologia poikkeaa sen verran vahvasti muiden puolueiden linjasta niin eihän se ole ihmekään että moni sitä karsastaa. Yleensä ihmiset haluavat harmonisen parisuhteen eikä mitään taistelutannerta.
"Riippuu täysin tutkimuksesta, missä se on toteutettu ja kuinka iso on otanta. Osa tutkimuksista on laadukasta, osa tutkimuksista on täyttä skeidaa. Sitä varten on omat mittarit millä tutkimusten laadukkuutta ja luotettavuutta voidaan arvoida ja sen takia on tosi tärkeää että niitä tulkitsee ihmiset jotka tutkimuksista ymmärtävä eikä me perinteiset kaduntallaajat. Sitä varten on vertaistutkimukset ja tilastotiede."
Olen pitkälti samaa mieltä. Silti jopa vertaisarvioidut tutkimukset voivat olla täyttä roskaa. Esimerkiksi "suklaansyönti laihduttaa" tapaus toi tuon mielestäni hyvin esiin.
Kyllä minä täysjärkisen persun kanssa voisin vähän seurustella ainakin, olen monesta asiasta persujen kanssa täysin samaa mieltä. Äänestän demareita talousasioiden vuoksi, olen pienipalkkainen.
Noin 15 vuotta sitten heilastelin yhden kesän persun kanssa, oli hemmetin mukava mies, mutta liian kova juoppo ja jutut oli mitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin lika barn leka bäst. Ei aina, mutta monesti. PS ideologia poikkeaa sen verran vahvasti muiden puolueiden linjasta niin eihän se ole ihmekään että moni sitä karsastaa. Yleensä ihmiset haluavat harmonisen parisuhteen eikä mitään taistelutannerta.
Väitän että oikeasti ei ole mitään suurta eroa asioista, mikäli asioista keskustellaan kunnolla, eikä vain huudella ääriesimerkkejä, kuuntelematta toisia.
Minulla on persuja *aiemmin* äänestänyt mies, eikä hänellä ainakaan ole empatiassa tai älyssä mitään vikaa.
Mutta jos joku NYT aikoo äänestää persuja massiivisen petturuuden ja takinkäännön jälkeen, kun on päivänselvää etteivät he sen enempää halua parantaa suomalaisten hyvinvointia ja menestystä kuin vähentää hait*amaahanmuuttoa (väkivaltaiset p akolaiset ja "p akolaiset", halpatyövoima) niin epäilen kyllä älykkyyttä heikoksi. Tai persoonaa niin kehittymätömäksi, että äänestetään omaa maata vastaan koska luullaan jauhottavansa sillä jotain paria wokea mt-potilasta, joiden näkemyksiä edes suurin osa visusti vasemmalla olevista ei jaa. : /
Ei tainnut tulla vieläkään selvitystä siihen millä tavalla persut ovat parantaneet tällä hallituskaudella suomalaisten pieni- ja keskituloisten asemaa?
Vierailija kirjoitti:
Persu ja uskottava ei sovi samaan lauseeseen.
Mutta persu ja pillupula sopivat. Raiskareita, ahdistelijoita, oedoja, ammuskelijoita koko fasistijengi täynnä. Eikä Purralla mitään mielenkiintoa perata näiden eduskunnassa tekemiä seksuaalirikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän että oikeasti ei ole mitään suurta eroa asioista, mikäli asioista keskustellaan kunnolla, eikä vain huudella ääriesimerkkejä, kuuntelematta toisia.
Riippuu varmaan ihmisestä. Itselleni esim tuo ettei uskota tai halua kuunnella tieteitä on iso kynnyskysymys. Se on perustavanlähtöinen ero katsoa maailmaa enkä vaan pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on niin suuri ero omaani.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden pariskunnan, 70-80-vuotiaita, jossa mies kannattaa SDP:tä ja nainen Kokoomusta. Eivät ikinä ole puhuneet politiikasta keskenään jostain kumman syystä. 😂
Kai ne edes yhdessä katsoo vaalipaneeleita töllöstä yms, luulis että sillon sanainen arkku aina avautuis puolin ja toisin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut tulla vieläkään selvitystä siihen millä tavalla persut ovat parantaneet tällä hallituskaudella suomalaisten pieni- ja keskituloisten asemaa?
Joo, ei tullut. Pelkkää perinteistä mutku Sannaa ja mutku vasemmistoa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan ihmisestä. Itselleni esim tuo ettei uskota tai halua kuunnella tieteitä on iso kynnyskysymys. Se on perustavanlähtöinen ero katsoa maailmaa enkä vaan pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on niin suuri ero omaani.
Tuo on hokema, ei fakta. On hieman surullista että olet mennyt tuollaiseen. Käytännössähän tuota juttua syötetään vasemmistopuolueista, mutta eihän se tarkoita että asia olisi faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmaksi, mutta jos et jaksa lukea, niin toiseen kertaan kirjoittaminen tuskin muuttaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmaksi, mutta jos et jaksa lukea, niin toiseen kertaan kirjoittaminen tuskin muuttaa tilannetta.
Mutta eiväthän ne olleet mitään oikeita esimerkkejä. Ostovoima ei ole noussut pienituloisilla ja keskituloisilla se on palaamassa oletettavasti tämän vuoden aikana Marinin alkukauden tasolle. Asumistuen leikkaukset ovat taas ajaneet pienituloisia toimeentulotuen piiriin.
Ovatko nämä sinusta oikeasti pieni- ja keskituloisten elintasoon merkittäviä parannuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä täysjärkisen persun kanssa voisin vähän seurustella ainakin, olen monesta asiasta persujen kanssa täysin samaa mieltä. Äänestän demareita talousasioiden vuoksi, olen pienipalkkainen.
Noin 15 vuotta sitten heilastelin yhden kesän persun kanssa, oli hemmetin mukava mies, mutta liian kova juoppo ja jutut oli mitä oli.
Demereita äänestävät ovat niin yksinkertaisia, etteivät tajua kaivavansa kuoppaa itselleen. Pienipalkkaiset antavat demareiden riistävän yhä isomman osan pienestä palkastaan.
Kannattaa katsoa mitä jenkkien demarit ovat sekoiluillaan aiheuttaneet maalleen. Onneksi nyt siellä on presidentti, joka saa talouskasvua aikaiseksi ja on saanut monta sekoilua lopetettua.
Vierailija kirjoitti:
"Muuten olisivat äänestäänet persuja mutta eivät halunneet niitä pääministeripuolueeksi niin äänestivätkin vasemmistoa? "
Mielestäni monen duunarin kannattaisi ääenstää persuja, eikä demareita. Demarit ovat julistaneet että eivät voi mennä hallitukseen persujen kanssa koska he haluavat tuoda seuraavan hallituksen aikana niin paljon ulkomaista työvoimaa tänne, että persut eivät sitä hyväksy.
Disinformaatio + vihapuhe = persu.
Siksi ei ikinä persua.
Miehet ovat synnynnäisesti hieman persuja, miehet ovat sellaisia lihaa syöviä metsästäjiä, jotka mökkeilevät, juovat kaljaa ja katsovat jääkiekkoa ja korjailevat bensa-autoja.
Naiset taas syntyvät sellaisiksi humaaneiksi vasemmistolaisiksi johon kuuluu mm suojelevat äidinvaistot ja romantiikka.
Nämä ovat niitä kromosomien aiheuttamia biologisia eroja, jotka meissä asuvat, vaikka emme äänestäisi tai kannattaisi mitään puoluetta.
"Mutta eiväthän ne olleet mitään oikeita esimerkkejä. Ostovoima ei ole noussut pienituloisilla ja keskituloisilla se on palaamassa oletettavasti tämän vuoden aikana Marinin alkukauden tasolle. "
Olisiko sinun mielestä ollut parempi että ostovoiman kasvua ei olisi tapahtunut, vaan se olisi jäänyt sille tasolle mitä se oli Sanna Marinin hallituksen loppuaikana? Vai haluatko vain ymmärtää tarkoituksella väärin jotta keskustelusta häviäisi järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, rn minäkään usko, päinvastoin uskon että suuriosa on esim mmuutosta samaa mieltä niiden kanssa, mutta äänestävät muita puolueita kun persut on niin kokoomuslainen, eikä pienrn ihmisen asialla. Minä esim olen just tällanen.
En tunne ketään joka pitäisi nykyajan "kansainvälistymistä" ja "sukupuolten moninaisuutta" hyvänä saati järkevänä asiana. Mutta persuja ei voi äänestää kun eivät aja suomalaisten tavisten asiaa, eivötkä osaa käyttäytyä, kukaan ei ota koko puouetta vakavasti. Täynnä rikollisia, pedareita ja huru-ukkoja, vaikka vastustavatkin monia järjettömiä asioita, ovat vastenmielisiä ja ylimielisiä käytökseltään. Mietäänpä jottain tyrkkystäkin, voiko tekopyhempää trollia olla. Tai psyko-riikka, kehtaa nauraa työttömille ja köyhille dakset kädess, päästään sairas.
Siinä taas yksi joka ei ymmärrä lukemaansa ja kuulemaansa, ja jos lukee pelkästään oman nassepuolueen julkaisuja, on tulos tässä.