Olen persu mies - väitän olevani hyvä puoliso vasemmistolaiselle naiselle
Nykyaikana on kovasti arvot pinnalla ja ihmiset sulkevat pois poliittisten näkemysten takia puolisoehdokkaita.
Ajattelin haastaa tässä ketjussa tuota ajattelua. Olen persu ja tuttavapiirissäni lähes kaikki naiset kannattavat jotain vasemmistopuoluetta. Keskustelemme paljon politiikasta syvällisellä tasolla eikä meillä ole merkittäviä mielipide-eroja. Pääsääntöisesti vasemmistoa kannattavat naiset pitävät minua hyvänä, empaattisena tyyppinä.
Onko uskottavaa?
Kommentit (183)
"Et siis kykene keskustelemaan näkemyksistäsi persujen hyvästä työstä hallituksessa, vaan keskityt perinteisiin mutkun vasemmistopuolueet, mutkun Sanna jankutuksiin."
Viitasin tuohon kun sinun kirjoitukset eivät ole linjassa esim. tilastokeskuksen kanssa. Eli yritin kertoa sinulle nätisti että asiat mitä pidät totena, ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Ihan mielenkiinnosta miksi et? Itse esimerkiksi äänestän persuja koska he ovat mielestäni ainoa puolue joka on kiinnostunut siitä että myös keski- ja sitä pienempipalkkaiset ihmiset pystyvät elämään omalla palkallaan, ilman sosiaalitukia.
Persut on nyt 2. kertaa hallitusvastuussa heikentäneet pieni- ja keskituloisten elämää.
Yks hailee mitä paskaa te puhutte, koska kuitenkin teette täysin ihmis- ja luontovihamielistä politiikkaa.
Älynne ei riitä omien aikaansaannostenne kriittiseen tarkasteluun, ei edes kovien numeroiden valossa. +100000 työtöntä, +100000 lasta köyhyyteen, valtionvelka kohta tuplattu.
Älyllisesti olet e
Jospa mentäisiin perinteiseen argumentointimalliin, jossa sinä esität kritiikkiä minun esittämiin näkökulmiin, etkä keskity argumentoijan haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin havainnollistit sanomani. Tuossa se isoin ero näkyykin - minä olen vankka asiantuntijalausuntojen ja tutkimustiedon kannattaja. Sinä et ole. "
Eli sinun mielestä esim. 2015 kaikki maahan pyrkineet olivat pelkästään turhaa hakemassa? Tuohan oli asiantuntijoiden yhtenäinen mielipide. Tai yhtenäinen mielipide oli että ainoastaan globalismi on sellainen malli, millä pärjätään. Yms. yms.
Eli lähihistoria on täynnä asioita joissa kaikki asiantuntijat huutavat samaa totuutta ja tulevaisuuden skenariota. Lopulta noin ei olekaan käynyt. Sen jälkeen ei enää palata muistelemaan asioita, kuka oli oikeassa ja kuka ei joten oppimiskokemukset jäävät pois.
Ei, minun mielestäni asiantuntijat eivät ole aukottomasti oikeassa. Mutta kyllä, pidän sitä huomattavasti todennäköisempänä että tehdään yhteiskunnassa hyviä päätöksiä tiedon ja asiantuntijoiden johdolla eikä sen perusteella miten ihmiset ne asiat kokee.
Vierailija kirjoitti:
"Et siis kykene keskustelemaan näkemyksistäsi persujen hyvästä työstä hallituksessa, vaan keskityt perinteisiin mutkun vasemmistopuolueet, mutkun Sanna jankutuksiin."
Viitasin tuohon kun sinun kirjoitukset eivät ole linjassa esim. tilastokeskuksen kanssa. Eli yritin kertoa sinulle nätisti että asiat mitä pidät totena, ei pidä paikkaansa.
Miten vasemmistopuolueet ja Sanna Marin silloin liittyivät tähän asiaan mitä yritit kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muuta heillä ei olekaan, ai niin köyhien kyykytys"
Mielestäni töissä käyvän ihmisen elintaso pitää olla parempi kuin työttömän.
Persujen hallitustoimien ansiosta töissä käyvän ihmisen elintaso on heikentynyt pl. parhaiten tienaava kärki.
Näköjään ihmisillä on vahvasti väärät käsitykset asioista. Mistähän tuo johtuu. Nykyisen hallituksen aikana on ihmisten ostovoima kasvanut, siis myös keskituloisten.
oletko oikeasti noin tyhmä, eikö hävetä täällä vielä pokkana esittää sellaista.
Olisiko tuolla sivulla sellainen kuva jota uskot. Mikäli sinulla on parempia tilastollisia lähteitä, niin pistä linkki: https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/selvitykset/2025/palk…
Sun kanssa on riski että lähdet Anon perässä Venäjälle ja alat uhkailemaan Suomea sodalla.
"Ei, minun mielestäni asiantuntijat eivät ole aukottomasti oikeassa. Mutta kyllä, pidän sitä huomattavasti todennäköisempänä että tehdään yhteiskunnassa hyviä päätöksiä tiedon ja asiantuntijoiden johdolla eikä sen perusteella miten ihmiset ne asiat kokee. "
Väitätkö että esim. mmuuttopolitiikka ja siihen liittyvä tutkimus on ollut korkalaatuista ja tuo on ohjannut poliittista toimintaa siihen että tänne houkutellaan huonon osaamistason ja integointikyvyn omaavia ihmisiä? Ei. Tuo ei ole hyvän akateemisen tutkimuksen lopputulos, vaan tuo on "uskonto". Monien asioiden tilastointia esim. estettiin poliittisesti jotta asiat eivät tulisi näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vasemmistopuolueet ja Sanna Marin silloin liittyivät tähän asiaan mitä yritit kertoa?
Sanna Marinin hallituksen aikana ostovoima laski ja nykyisen hallituksen aikana se on ruvennut nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
"pieni- ja keskituloisten työehdot ovat huonontuneet ja ostovoima vähentynyt"
Haluaisin muistuttaa että vasemmistopuolueiden äänestäjät äänestivät taktisesti, jotta persut eivät varmasti nouse pääministeripuolueeksi. Tämän takia saitte Kokoomusvetoisen hallituksen joka tekee luonnollisesti kokoomuslaista politiikkaa.
Ostovoimaan sen verran että ostovoima on suomessa kasvanut tämän hallituksen aikana. Sanna Marinin hallituksen aikana se romahti.
Jotkut vai äänestää taktisesti mutta mitä nyt oikein selität? Että vasemmistolaiset olisi äänestäneet kokoomusta jotta persut ei vaan saisi enemmän ääniä? Ei ikinä. Vai miten se toimii? Muuten olisivat äänestäänet persuja mutta eivät halunneet niitä pääministeripuolueeksi niin äänestivätkin vasemmistoa?
Ja ostovoima -käppyröitä voit varmaan hakea tietyllä tapaa valituista tilastoista, mutta vain sillä on merkitystä mitä todellisuudessa tapahtuu ja ihmiset eivät enää kuluta ja talous sakkaa. Konkurssiaallot ja Euroopan huonoin työttömyys on täysin tämän hallituksen valitseman politiikan seurausta vaikka kuinka ideologisten lasien läpi yrittäisit katsoa asioita parhain päin ja valikoida "faktoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin hallituksen aikana ostovoima laski ja nykyisen hallituksen aikana se on ruvennut nousemaan.
Huomasitko sen koronan joka sattui sille hallituskaudelle? Jätti-inflaatio ja kauppiaat käytti tilaisuuden hyväkseen nostaakseen aina vaan enemmän kuin tarvitsisi koska siihen totuttiin. Tästä on tukimuksia. Sellaista länsimaata ei varmasti olekaan jossa ostovoima ei olisi mennyt huonompaan suuntaan samalla aikavälillä.
"Muuten olisivat äänestäänet persuja mutta eivät halunneet niitä pääministeripuolueeksi niin äänestivätkin vasemmistoa? "
Mielestäni monen duunarin kannattaisi ääenstää persuja, eikä demareita. Demarit ovat julistaneet että eivät voi mennä hallitukseen persujen kanssa koska he haluavat tuoda seuraavan hallituksen aikana niin paljon ulkomaista työvoimaa tänne, että persut eivät sitä hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen hallitustoimien ansiosta töissä käyvän ihmisen elintaso on heikentynyt pl. parhaiten tienaava kärki.
Näköjään ihmisillä on vahvasti väärät käsitykset asioista. Mistähän tuo johtuu. Nykyisen hallituksen aikana on ihmisten ostovoima kasvanut, siis myös keskituloisten.
Olisiko tuolla sivulla sellainen kuva jota uskot. Mikäli sinulla on parempia tilastollisia lähteitä, niin pistä linkki: https://www.veronmak
Tuonkin jutun mukaan pienituloisten ostovoima on heikentynyt ja keskituloisilla on se on palaamassa Marinin kauden alkupuoliskon tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vieläkään vastannut kysymykseen miksi perussuomalaiset eivät pysty kertomaan toimistaan ilman mutku sannaa ja mutku vasemmistoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuolla sivulla sellainen kuva jota uskot. Mikäli sinulla on parempia tilastollisia lähteitä, niin pistä linkki: https://www.veronmak
Valitettavasti tieto on kokoomuksen ylläpitämästä veronmaksajien keskusliiton oma aviisi, siloiteltua viihdettä.
"Konkurssiaallot ja Euroopan huonoin työttömyys on täysin tämän hallituksen valitseman politiikan seurausta vaikka kuinka ideologisten lasien läpi yrittäisit katsoa asioita parhain päin ja valikoida "faktoja"."
Ostovoima on kasvanut, mutta niin on työttömyyskin. Samoin konkursseja on tullut paljon. Tuosta olen samaa mieltä.
Ihmiset ovat varovaisia koska luotto tulevaisuuteen on huono. Niin on minullakin. AI tulee tekemään pahaa jälkeä työmarkkinassa. Toisaalta inflaatio nosti tuotteiden ja palveluiden hinnat sille tasolle että ihmiset eivät ole niitä enää valmiita maksamaan. Nyt pitäisi tulla sitten firmoista korjausliikkeitä, tai sitten ne vain kaatuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Minä en pystyisi elämään elämääni vakiintuneen ps-kannattajan kanssa ja olen kuitenkin oikeistolainen.
Ihan mielenkiinnosta miksi et? Itse esimerkiksi äänestän persuja koska he ovat mielestäni ainoa puolue joka on kiinnostunut siitä että myös keski- ja sitä pienempipalkkaiset ihmiset pystyvät elämään omalla palkallaan, ilman sosiaalitukia.
Oletko tullut edes järkiisi ja tajunnut riikan sekoiluja seurattuasi, ettei tämä pidä paikkaansa? Persut ovat työläisten pahin vihollinen kuten kokoomuskin, en tiedä pitäskö kommentillesi nauraa vai itkeä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
"Ei, minun mielestäni asiantuntijat eivät ole aukottomasti oikeassa. Mutta kyllä, pidän sitä huomattavasti todennäköisempänä että tehdään yhteiskunnassa hyviä päätöksiä tiedon ja asiantuntijoiden johdolla eikä sen perusteella miten ihmiset ne asiat kokee. "
Väitätkö että esim. mmuuttopolitiikka ja siihen liittyvä tutkimus on ollut korkalaatuista ja tuo on ohjannut poliittista toimintaa siihen että tänne houkutellaan huonon osaamistason ja integointikyvyn omaavia ihmisiä? Ei. Tuo ei ole hyvän akateemisen tutkimuksen lopputulos, vaan tuo on "uskonto". Monien asioiden tilastointia esim. estettiin poliittisesti jotta asiat eivät tulisi näkyviin.
Riippuu täysin tutkimuksesta, missä se on toteutettu ja kuinka iso on otanta. Osa tutkimuksista on laadukasta, osa tutkimuksista on täyttä skeidaa. Sitä varten on omat mittarit millä tutkimusten laadukkuutta ja luotettavuutta voidaan arvoida ja sen takia on tosi tärkeää että niitä tulkitsee ihmiset jotka tutkimuksista ymmärtävä eikä me perinteiset kaduntallaajat. Sitä varten on vertaistutkimukset ja tilastotiede.
M-muuttoon liittyvästä datasta en sano mitään koska ei ole omaa alaani.
Vierailija kirjoitti:
"Muuten olisivat äänestäänet persuja mutta eivät halunneet niitä pääministeripuolueeksi niin äänestivätkin vasemmistoa? "
Mielestäni monen duunarin kannattaisi ääenstää persuja, eikä demareita. Demarit ovat julistaneet että eivät voi mennä hallitukseen persujen kanssa koska he haluavat tuoda seuraavan hallituksen aikana niin paljon ulkomaista työvoimaa tänne, että persut eivät sitä hyväksy.
Juurihan työministerinä ollut Satonen kävi tekemässä valtion laskuun matkoja halpamaihin jotta saisi tänne lisää halpatyövoimaa. Ehkä siellä persujen medioissa joita seuraat asiasta ollaan visusti hiljaa ja syytetään vaan että vasemmistolaiset on niitä jotka tänne kerää halpatyövoimaa koska eivät samalla tavalla puhu yleensä ottaen rumasti muualta tulleista. Ihan niin kuin ALV:täkin korotettiin enemmän kuin mitä oppositio tai asiantuntijat suositteli Euroopan toiseksi suurimmaksi 25.5 prosentiksi, mutta muka vasemmisto on se jonka takia verotus on pielessä?
Ja ALV se vasta tavallisten ihmisten ostovoimaa tuhoaakin kun sitä kertyy kaikesta ja suurin osa rahasta mitä tulee helpommin myös menee keski- ja pienituloisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla persut ovat tällä hallituskaudella tästä asiasta huolehtineet?
Merkittävimmät asiat liittyvät siihen että ulkomailta ei saa enää tuoda ihmisiä töihin suomeen 1700 euron kuukausipalkalla. Tuo on polkenut palkkoja ja aiheuttanut sen että suomalaiset eivät pääse töihin, jos vaativat normaalia palkkaa. Minimirajan koro
Össön sössön marjanpoimijaorjia tuo vain koskee. Edelleen teetetään nollasopparitöitä ja raksatyömaiden alihankkijat töitä virolaisilla/puolalaisilla kiskuriperiaatteella alle TES:n. Nuoret naiset saa enintään vuoden mittaisia pätkätöitä raskaussyrjinnän takia.
100000 uutta työtöntä,saman verran köyhiä lapsia ja miljoona pienituloista alle köyhyysrajan.
Valtionvelka tuplattu.
PS ei kykene muuhun kuin rasismiin ja fasismiin.
"Hyvin havainnollistit sanomani. Tuossa se isoin ero näkyykin - minä olen vankka asiantuntijalausuntojen ja tutkimustiedon kannattaja. Sinä et ole. "
Eli sinun mielestä esim. 2015 kaikki maahan pyrkineet olivat pelkästään turhaa hakemassa? Tuohan oli asiantuntijoiden yhtenäinen mielipide. Tai yhtenäinen mielipide oli että ainoastaan globalismi on sellainen malli, millä pärjätään. Yms. yms.
Eli lähihistoria on täynnä asioita joissa kaikki asiantuntijat huutavat samaa totuutta ja tulevaisuuden skenariota. Lopulta noin ei olekaan käynyt. Sen jälkeen ei enää palata muistelemaan asioita, kuka oli oikeassa ja kuka ei joten oppimiskokemukset jäävät pois.