Kuinka suuri ikäero on kumppaneilla vielä siedettävä
Tuli vain näin 24-vuotiaana mieleen kun tutkimusmielessä Janni Hussi tuli tinderissä vastaan, eli hänen alhaisin ikä on vähintään kyseisessä iässä vaikka itse syntynyt -91. Kertokaa myös sukupuolenne M/N tyylillä, kiinnostaa.
Kommentit (46)
Mä oon 33v nainen. Oma yläikäraja miehelle on siinä noin 43v. Olen käynyt myös tätä vanhempien kanssa treffeillä, ja niissä on aina tullut tunne, että olen vanhan sedän kanssa treffeillä eikä olla ikäänkuin tasavertaisessa asemassa toisiimme nähden. Että ihan kuin siinä olisi menossa joku kaupankäyntitilanne. Siitä huomaan, jos ikäeroa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu ällöttävältä jos ikäero olisi kaksinumeroinen, 10 vuodessa tapahtuu niin paljon kasvamista ihmisenä, että se tasoero vaan ahdistaisi
Riippuu iästä, henkisestä kypsyydestä ja sen sellaisista. Jos ukko 90 ja akka 70 niin ei se nyt mikään paha ikäero ole.
Ei paha ikäero? Tossa sun esimerkissä sillä akalla on helposti 20v elinaikaa jäljellä, ja ukko taas kuolla kupsahtaa hetkenä minä hyvänsä.
15 vuotta maksimi-ikäero. Tällä on merkitystä erityisesti eläkeiässä, koska jos on suurempi ikäero, niin toinen on vanhus, kun toinen on vielä keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on selväst miestä nuorempi, tulee hänestä aikanaan miehen omaishoitaja.
Ei tarvitse olla selvää ikäeroa. Miehet keskimäärin kuolee nuorempana ja jos on tehnyt raskasta fyysistä työtä ja/tai ollut heikot elintavat niin saa olla avustettavana jo reilusti ennen eläkeikää.
Terveitä elinvuosia miehillä ja naisilla on suunnilleen yhtä paljon. Naiset vain kituvat kauemmin muistisairaina muiden hoidettavana. Yli 85-vuotias nainen aiheuttaa keskimäärin kymmenien tuhansien eurojen terveysmenot. Tämän takia terveydenhuolto on kriisissä.
80 vuotta. Mies 98 ja nainen 18 tai päinvastoin.
Keskimäärin naisilla on noin 5 vuotta pidempi elinajan odote. Yksilöllinen vaihtelu on kuitenkin suurta. Ylivoimainen enemmistö hyvin vanhoiksi eläneistä on naisia, yli 100-vuotiasta noin 90%.