Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana aivan alussa eikä mikään enää kiinnosta

Vierailija
23.01.2026 |

Onko tällainen normaalia? Ensimmäinen raskaus kyseessä.

Minua ei kiinnosta tavata ystäviä enää. En tunne olevani fyysisesti kovinkaan väsynyt mutta pahoinvointia on ajoittain. Soittelen ystävieni kanssa, mutta jos he pyytävät näkemään, ei minua kiinnosta. Olen alkanut vetäytyä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni on alkuraskaudesta voimakas väsymys jonka takia ei jaksa eikä kiinnosta tehdä mitään. Kyllä se siitä helpottaa!

Vierailija
2/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Kannattaa hoitaa mielialaansa. Joo hormonit jyllää ,mutta mitä se on kun et saa nukuttua ja vauva itkee 24/7.

Nimimerkillä synnytyksen jälkeisen masiksen sairastanut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 raskautta kokeneena, en ole kokenut mitään tuollaista. 

Vierailija
4/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan mielessä myllertää ja muutos (vaikka olisi toivottu) voi aiheuttaa masentuneisuutta. 

Ole onnellinen jos selviät koko alkuraskauden noin "helpolla" :D minä sain halata vessapönttöä ensimmäiset kuukaudet... 

Vierailija
5/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viitsikö tehdä raskaudesta noin suurta numeroa.

Vierailija
6/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viitsikö tehdä raskaudesta noin suurta numeroa.

Mielipiteesi on validi sitten kun kasvatat itsellesi kohdun.

Vierailija
7/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa niin kova väsymys, että työtkin jäi melkein tekemättä, piti tsempata rutkasti. Sain avun rautalisästä, kun hemoglobiini oli niin alhainen ja sitä seurattiin neuvolakäynneillä. Oli pahoinvointia alussa ja viimeisellä kolmanneksella, paino tippui aina oksennellessa. Muilla iho hehkuu, minulle tuli paha akne. Nenäverenvuotoa. Toinen raskaus on nyt alussa, vielä ei ole muita oireita kuin väsymystä.

Vierailija
8/8 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän samaa. Se liittyi siihen, etten vielä halunnut kertoa asiasta ja tuntui, että kaikki näkevät raskauden heti. Jotenkin sitä halusi piiloutua turvaan hetkeksi. Se meni kyllä ohi ja muissa raskauksissa samanlaista tunnetta ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi