Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten hyvinvoinnista ja tasa-arvosta kukaan ei välitä.

Vierailija
23.01.2026 |

En tiedä miksi tästä ei saa puhua ääneen, mutta sanon silti. Tuntuu että nykymaailmassa kaikki menee naisten ehdoilla, ja miehen pitää vaan sopeutua tai olla hiljaa. Kaikki ongelmat kaadetaan miesten niskaan, mutta jos mies valittaa, se on heti heikko tai katkera.

Naiset puhuu tasa-arvosta, mutta käytännössä vaatimukset on ihan eri tasolla. Miehen pitää olla vahva, menestyvä,pitkä, itsevarma ja virheetön, mutta samaa ei odoteta takaisin. Silti miehen pitäisi olla kiitollinen jos saa edes murusia huomiota.

Miehet tekee suurimman osan raskaista töistä, kantaa vastuun, rakentaa tämän yhteiskunnan, mutta silti heitä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina. Kukaan ei kysele miesten jaksamisesta tai yksinäisyydestä, koska se ei kiinnosta ketään.

Välillä tuntuu että miehen arvo mitataan pelkästään sen perusteella, mitä hän voi tarjota. Rahaa, turvaa, statusta. Jos et täytä vaatimuksia, olet näkymätön. Ja silti sanotaan että miehillä on kaikki etuoikeudet.

Tämä ei ole vihaa, tämä on turhautumista. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa. Helpompaa on leimata ja vaieta. Ehkä miehen paikka on nykyään vain olla hiljaa ja hyväksyä, että hänen arvollaan ei ole merkitystä ellei hän ole hyödyllinen.

Kommentit (665)

Vierailija
641/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo sanonut, että miehen pitäisi kestää kumppaniaan, vaan että sinä et kestä tasavertaista kumppania vaan haluat alistetun kynnysmaton, jotta kotona voisi vallita se rauha. Ihan omia sanojasi. Turha alkaa osoitella toisia kirjoittajia.

Jotenkin tuo "oksua suuhun" ajatus, että kumppania on vaan kestettävä.

Pitääkö naistenkin? ;D

Hieman hassua. Mies kertoo ensin  itse avoimesti, ettei halua tasavertaista kumppania, eikä se sua häiritse. Mutta heti kun joku muu  ( sinun kuvitelmissasi nainen) kertoo miehen haluavan tuota,  siitä tulee sulle "oksennus suuhun". Miksi sama asia onkin yhtäkkiä niin järkyttävä?

Koska omaa mielipidettä ei ole eikä tule kun henkinen kehitys on jäänyt lapsen asteelle.  Kollektiivi sanelee hänelle mitä mieltä asioista tulee olla, oiva uhri aktivisteille erilaisiin lahkoihin houkuteltavaksi.

Satutäti siellä lepyttylee loukattua egoaan satuilemalla sille.

Vierailija
642/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen homomiehenä seurannut vähän ulkopuolisen silmin tätä meneillään olevaa naiset vs miehet -taistoa. Naisviha on totta, mutta kyllä mielestäni nykyään myös miesvihakin on totta. Ketä kaikki se viha hyödyttää? Miksi molemmat sukupuolet tuntevat niin voimakasta kaunaa toista kohtaan? Jos joku yrittää puuttua jommankumman sukupuolen kokemiin epäkohtiin, niin vastauksena on että kyllä toisella sukupuolellakin on samoja epäkohtia. Tekeekö se niistä epäkohdista sitten jotenkin oikeutettuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro yksikään asia jonka sinä muka miehenä olet kohtuuttomasti joutunut "kärsimään.". Niitä ei ole olemassakaan. Ihan kuin sinulla muka ei tasa-arvo toteutuisi. On ihme kiima ja vimma päästä uhriutumaan.

Vierailija
644/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen homomiehenä seurannut vähän ulkopuolisen silmin tätä meneillään olevaa naiset vs miehet -taistoa. Naisviha on totta, mutta kyllä mielestäni nykyään myös miesvihakin on totta. Ketä kaikki se viha hyödyttää? Miksi molemmat sukupuolet tuntevat niin voimakasta kaunaa toista kohtaan? Jos joku yrittää puuttua jommankumman sukupuolen kokemiin epäkohtiin, niin vastauksena on että kyllä toisella sukupuolellakin on samoja epäkohtia. Tekeekö se niistä epäkohdista sitten jotenkin oikeutettuja?

Ehkä suosittelen että h*nttari pidät pääsi kiinni, ja et todellakaan tule naisille manspleimaamaan. Joo, naiset ei koe ahdistelua kun sinä faggot et sitä koe eiks nii?

Vierailija
645/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suosittelen että h*nttari pidät pääsi kiinni, ja et todellakaan tule naisille manspleimaamaan. Joo, naiset ei koe ahdistelua kun sinä faggot et sitä koe eiks nii?

Tätä on feminismi.

Vierailija
646/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on feminismi.

Jos ihan huvikseen katselet kuinka paljon h*nttarimiehet vihaavat naisia niin miksi pitäisi naisten olla näitä neitejä puolustelemassa? Ei muuta kuin korkkarit jalkaan ja puolustakaa ihan ite itseänne, ei naisten tarvitse kaikkea tehdä teidän eteen.

Vierailija
647/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on feminismi.

Jos ihan huvikseen katselet kuinka paljon h*nttarim

Siihen on syynsä miksi miehet sanoutuvat irti feminismistä.

Vierailija
648/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja hyvin sanottu ap! 

N24

Pick me, pick me!!! Äänestätkö vielä persuja ja otat perseeseen? 

Vierailija
649/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisviha johtaa usein murhiin, pahoinpitelyihin sun muuhun väkivaltaan. "Miesviha" , se että munateline pahoittaa netissä mielensä. Huomaatko eron?

Vierailija
650/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisviha johtaa usein murhiin, pahoinpitelyihin sun muuhun väkivaltaan. "Miesviha" , se että munateline pahoittaa netissä mielensä. Huomaatko eron?

Tätä on feminismi.

Vierailija
651/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit pariskunnat keskustevat keskenään asioistaan, myöskin siitä, mitä toivovat toisen tekevän tai miten käyttäytyvän taikka miten nimenomaan ei. Se ei ole käskyttämistä ja tottelemista, vaan toiveidensa kertomista ja perustelemista. Emme pomputa huviksemme toisiamme kuin simputtajat, vaan vakuutamme toisemme siitä, että on hyvä tehdä niin tai näin. Tämä kumpaankin suuntaan.

Mitä siinä vaiheessa, kun mies vetää rajan toiminnallesi?

Esim. miestä loukkaava käytös muiden läsnäollessa, toistuva seksistä kieltäytyminen ilman mitään syytä, ulkonäköön liittyvät seikat yms.

En ole mikään murrosikäinen, joka tahallaan tekisi päinvastoin kuin mitä pyydetään. Eli en mitään kohtauksia laita pystyyn. Silti joskus on jälkeenpäin sanomista, puolin ja toisin. Joskus riidellään ja sitten sovitaan. Seksi ei ole oikeus, se on mahdollista vain, jos molemmat haluavat.

Vierailija
652/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä, jos rupeat huolehtimaan omasta hyvinvoinnista? Näin tekee moni nainenkin. Ihan itse ja ilman kenenkään apua. 

Vierailija
653/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 33 sivua te olette jaksaneet väitellä palstan vakioincelin kanssa tyhjänpäiväisestä asiasta. Jatkakaa toki, jos koette sen hyödylliseksi, mutta tämä kiihkoinceli ei tule lopettamaan koskaan, koska ei sillä ole mitään muuta elämää, kuin riehua tällä palstalla.

Vierailija
654/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on onnellisimpia sinkkuina ja miehet aasialaisten kanssa, joten eikö tämän voisi jo antaa olla.

Vierailija
655/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit pariskunnat keskustevat keskenään asioistaan, myöskin siitä, mitä toivovat toisen tekevän tai miten käyttäytyvän taikka miten nimenomaan ei. Se ei ole käskyttämistä ja tottelemista, vaan toiveidensa kertomista ja perustelemista. Emme pomputa huviksemme toisiamme kuin simputtajat, vaan vakuutamme toisemme siitä, että on hyvä tehdä niin tai näin. Tämä kumpaankin suuntaan.

Mitä siinä vaiheessa, kun mies vetää rajan toiminnallesi?

Esim. miestä loukkaava käytös muiden läsnäollessa, toistuva seksistä kieltäytyminen ilman mitään syytä, ulkonäköön liittyvät seikat yms.

En ole mikään murrosikäinen, joka tahallaan tekisi päinvastoin kuin mitä pyydetään. Eli en mitään kohtauksia laita pystyyn. Silti joskus on jälkeenpäin sanomista, puolin ja toisin. Joskus riidellään ja sitten sovitaan. Seksi ei ole oikeus, se on mahdollista vain, jos molemmat haluavat.

Parisuhteessa uskollisuus ei ole mikään oikeus.

Vierailija
656/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys, täällä on jo toinen homomies!

Hienosti havainnoit ketjua, tämä on tosiaan todella hirveää luettavaa. Sääliksi käy heteroita nykyajassa, jos tämä keskustelu VÄHÄÄKÄÄN kuvaa nykyajan menoa.

Tosin voi olla, että nämä mies-naiskeskustelut vetää juuri niitä ärsyttävimpiä yksilöitä puoleensa. 

Vierailija
657/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys, täällä on jo toinen homomies!

Hienosti havainnoit ketjua, tämä on tosiaan todella hirveää luettavaa. Sääliksi käy heteroita nykyajassa, jos tämä keskustelu VÄHÄÄKÄÄN kuvaa nykyajan menoa.

Tosin voi olla, että nämä mies-naiskeskustelut vetää juuri niitä ärsyttävimpiä yksilöitä puoleensa. 

Kyllä valitettavasti tilanne on näin heteromiehenkin silmissä.  Ei enää koskaan parisuhdetta.

Vierailija
658/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun miehet ihmettelevät, että mihin miestä enää tarvitaan kun naisetkin elättää itsensä, niin kyllähän hyvään perhe-elämään jos ei nyt välttämättä tarvitse, niin lämmin ja turvallinen mies on todella isoksi hyödyksi. Toki on vaikea olla sellainen, jos oma isän malli on ollut ihan muuta"

Ei isää mihinkään tarvita. Lapsi tarvitsee äidin, isät pääasiassa hylkäävät lapsensa tai ovat muuten haitallisia. Joku "miehen mallikin" on täysin turha käsite. Toisista porukkaa koko sakki, itse pysyttelen heistä erossa.

Vierailija
659/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun miehet ihmettelevät, että mihin miestä enää tarvitaan kun naisetkin elättää itsensä, niin kyllähän hyvään perhe-elämään jos ei nyt välttämättä tarvitse, niin lämmin ja turvallinen mies on todella isoksi hyödyksi. Toki on vaikea olla sellainen, jos oma isän malli on ollut ihan muuta"

Ei isää mihinkään tarvita. Lapsi tarvitsee äidin, isät pääasiassa hylkäävät lapsensa tai ovat muuten haitallisia. Joku "miehen mallikin" on täysin turha käsite. Toisista porukkaa koko sakki, itse pysyttelen heistä erossa.

Kaikki tämä on selvää, kunnes sen teinin räkä roikkuu YH-mamman kulmakarvoista. :D

Vierailija
660/665 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä jaksa lukea, sinänsä aiheellinen keskustelunaihe mutta aina joku psykoosipotilas muuttaa asian jankutukseksi viiden sivun jälkeen