Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten hyvinvoinnista ja tasa-arvosta kukaan ei välitä.

Vierailija
23.01.2026 |

En tiedä miksi tästä ei saa puhua ääneen, mutta sanon silti. Tuntuu että nykymaailmassa kaikki menee naisten ehdoilla, ja miehen pitää vaan sopeutua tai olla hiljaa. Kaikki ongelmat kaadetaan miesten niskaan, mutta jos mies valittaa, se on heti heikko tai katkera.

Naiset puhuu tasa-arvosta, mutta käytännössä vaatimukset on ihan eri tasolla. Miehen pitää olla vahva, menestyvä,pitkä, itsevarma ja virheetön, mutta samaa ei odoteta takaisin. Silti miehen pitäisi olla kiitollinen jos saa edes murusia huomiota.

Miehet tekee suurimman osan raskaista töistä, kantaa vastuun, rakentaa tämän yhteiskunnan, mutta silti heitä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina. Kukaan ei kysele miesten jaksamisesta tai yksinäisyydestä, koska se ei kiinnosta ketään.

Välillä tuntuu että miehen arvo mitataan pelkästään sen perusteella, mitä hän voi tarjota. Rahaa, turvaa, statusta. Jos et täytä vaatimuksia, olet näkymätön. Ja silti sanotaan että miehillä on kaikki etuoikeudet.

Tämä ei ole vihaa, tämä on turhautumista. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa. Helpompaa on leimata ja vaieta. Ehkä miehen paikka on nykyään vain olla hiljaa ja hyväksyä, että hänen arvollaan ei ole merkitystä ellei hän ole hyödyllinen.

Kommentit (665)

Vierailija
441/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on niin, että valkoinen länsimainen mies on erittäin etuoikeutettu. Se ei estä sitä, että ryhmässä on myös huonosti pärjääviä, mutta turha siitä on meitä naisia syyttää.

Ap:lla vaikuttaa olevan huono itsetunto ja riittämättömyyden tunne. Niistä sitten vetää laaja-alaisia johtopäätöksiä maailmasta ylipäätään. 

Vierailija
442/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kiinnostuneita kukin omasta hyvinvoinnistaan. Kukin vastaa itse itsestään. Jos et itse huolehdi hyvinvoinnistasi, niin miksi ihmeessä se ketään muutakaan kiinnostaisi?

Naisten pitäisi se tehdä. Äitin tai jonkun muun naisen. Miehet ovat niin onnettomia ja kylenemättömiä pohjimmiltaan, että eivät kykene siihen itse. Paras hyvinvointi on sinkkunaisella, huonoin on sinkkumiehellä ja parisuhteessa olevalla naisella. Miehet ovat siis loisia jotka imevät naisten hyvinvoinnin naisten kustannuksella, ja siltikin ap vinkuu ja valittaa ja noin moni on samaa mieltä???? Miksi naisten pitäisi uhrata oma hyvinvointinsa miesten takia? Miksi miehet eivät tee sitä ihan itse?

Hmm. Tällä logiikalla minun siis pitäisi jättää vaimoni, jotta hän alkaisi voida paremmin? Ilman minua koska olen loinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisten miesten pitäis löytää toisensa ja alkaa huolehtia toisistaan. 

Se ei ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävää, eikä tällaiselle toiminnalle ole juuri kanavia.

Vierailija
444/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kiinnostuneita kukin omasta hyvinvoinnistaan. Kukin vastaa itse itsestään. Jos et itse huolehdi hyvinvoinnistasi, niin miksi ihmeessä se ketään muutakaan kiinnostaisi?

Naisten pitäisi se tehdä. Äitin tai jonkun muun naisen. Miehet ovat niin onnettomia ja kylenemättömiä pohjimmiltaan, että eivät kykene siihen itse. Paras hyvinvointi on sinkkunaisella, huonoin on sinkkumiehellä ja parisuhteessa olevalla naisella. Miehet ovat siis loisia jotka imevät naisten hyvinvoinnin naisten kustannuksella, ja siltikin ap vinkuu ja valittaa ja noin moni on samaa mieltä???? Miksi naisten pitäisi uhrata oma hyvinvointinsa miesten takia? Miksi miehet eivät tee sitä ihan itse?

Hmm. Tällä logiikalla minun siis pitäisi jättää vaimoni, jotta hän alkaisi voida paremmin? Ilman minua koska olen loi

Sika!!!!

Vierailija
445/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän sössykkä valita.

Penis ja kivekset on otettu hoitoarvioihin mukaan, sen sijaan emätintä ja kohtua ei.

Vierailija
446/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävää, eikä tällaiselle toiminnalle ole juuri kanavia.

Mikä ei ole hyväksyttävää? Pitää olla itse aktiivinen. 

Esim. naiset ja homot ovat omalla aktivismillaan muuttaneet yhteiskuntaa ja itse luoneet niitä kanavia. 

Vierailija
447/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä ihan tällaistakaan ajattelua. On ihan yhtä paljon meitä yksinäisiä naisia, eikä meillekään sanota noin. 

Itse olen sitä mieltä, että tärkeintä on huolehtia itsestään. Silloin pystyy valikoimaan seuransa ja jos ei hyvää seuraa löydä, pärjää kyllä ilmankin, vaikkei se olekaan sitä kaikkein laadukkaimpaa elämää.

Tämän ajatustavan toivoisin miestenkin sisällyttävän elämiinsä. Siihen ei kuulu minkäänlaista vihaa vastakkaista sukupuolta kohtaan, päinvastoin suuri arvostus.

Vierailija
448/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. naiset ja homot ovat omalla aktivismillaan muuttaneet yhteiskuntaa ja itse luoneet niitä kanavia. 

Pienituloinen, matalan älykkyysosamäärän mies ei tilastollisesti ole kovin etuoikeutettu, mutta woke-narratiivin mukaan valkoinen mies on aina etuoikeutettu. Tästä löytyy pari hauskaa meemiäkin, jossa hyvin pukeutuneet eliittiin kuuluvat naiset kävelevät viemäriaukosta kurkistavan likaisen miehen ohi, ja puhekuplassa lukee "stop oppressing us!"

Osin tästä johtuen ja osittain incelien naisvihasta johtuen miesasialiikkeet joutuvat helposti huonoon valoon. Sekä hyvin pärjäävät miehet että naiset ilkkuvat huonosti pärjääviä miehiä. Karrikoiden naisten ja vähemmistöjen ongelmat ovat yhteiskunnan rakenteista johtuvia, miesten ongelmat ovat oma syy, ja he ovat paskansa ansainneet.

Siinä olet aivan oikeassa, että ei yhteiskunta muutu ilman aktivismia. Miehet eivät ole kuitenkaan mikään sorrettu vähemmistö kuten vaikkapa homot aikanaan, joten mitään kovin selkeää eturyhmää ei ole helppo luoda. Ja siinä, missä vaikkapa naiset tai lapset herättävät sympatiaa, huonosti voivat miehet ovat sellaisia surkeita reppanoita, jotka herättävät lähinnä myötähäpeää. Ei heitä kukaan halua auttaa, edes toiset miehet. Parempi vaan, jos poistaisivat itsensä päiviltä niin eivät olisi täällä pilaamassa meidän kunnon ihmisten viboja. 

En ole itse huonosti pärjäävä mies, olen perheellinen ja käyn töissä, mutta aika sokea saa olla, jos ei tällaisia yhteiskunnallisia pohjavirtauksia jotenkin havaitse. 

Vierailija
449/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hirmu yllätys, että miesten oma tapa toimia on sekin naisten vika. Mikään ei ole koskaan miesten oma vika. Ryyppääminen, pskan ruuan syöminen, liikkumattomuus, koulttautumattomuus, syrjäytyminen.....kaikki on naisten, äidin tai sen kun ei saa pillua,  tai yhteiskunnan vika"

Sinulla näyttää olevan tuo jatkuva ulina ihan veressä.

Vierailija
450/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä ihan tällaistakaan ajattelua. On ihan yhtä paljon meitä yksinäisiä naisia, eikä meillekään sanota noin. 

Itse olen sitä mieltä, että tärkeintä on huolehtia itsestään. Silloin pystyy valikoimaan seuransa ja jos ei hyvää seuraa löydä, pärjää kyllä ilmankin, vaikkei se olekaan sitä kaikkein laadukkaimpaa elämää.

Tämän ajatustavan toivoisin miestenkin sisällyttävän elämiinsä. Siihen ei kuulu minkäänlaista vihaa vastakkaista sukupuolta kohtaan, päinvastoin suuri arvostus.

Yksinäisillä naisilla ei olekaan ongelmaa pitää huolta itsestään. Miehelle ei kelpaa asuinkaveriksi toinen mies, koska mies tietää sen mahdollisesti johtavan siihen, että joutuu itse ns. naisen rooliin eli toimimaan kotipiikana aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
451/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hirmu yllätys, että miesten oma tapa toimia on sekin naisten vika. Mikään ei ole koskaan miesten oma vika. Ryyppääminen, pskan ruuan syöminen, liikkumattomuus, koulttautumattomuus, syrjäytyminen.....kaikki on naisten, äidin tai sen kun ei saa pillua,  tai yhteiskunnan vika"

Incelit incelöi. Tuliko yllätyksenä?

Keksitkö tuon ihan itse?

Vierailija
452/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Tällä logiikalla minun siis pitäisi jättää vaimoni, jotta hän alkaisi voida paremmin? Ilman minua koska olen loi

Mistä lähtien trollien puheissa muka jotain järkeä olisi ollut?

Vierailija
453/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloinen, matalan älykkyysosamäärän mies ei tilastollisesti ole kovin etuoikeutettu, mutta woke-narratiivin mukaan valkoinen mies on aina etuoikeutettu. Tästä löytyy pari hauskaa meemiäkin, jossa hyvin pukeutuneet eliittiin kuuluvat naiset kävelevät viemäriaukosta kurkistavan likaisen miehen ohi, ja puhekuplassa lukee "stop oppressing us!"

Osin täst

Eli intersektionalistinen feminismi kelpaa silloin, kun valkoinen heteromies haluaa todistella olevansa sorrettu useiden muiden ominaisuuksiensa suhteen? 

Vierailija
454/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin menee. 

Tehdään parhaamme, itsellemme. Kun ei piittaa naisista niin sitä pärjää oikein mainiosti.

Hyvää palkkaa tarvitsee vain kun siinä vierellä on loinen joka vielä lisääntyy.

Itselläni on hyvä palkka, mies alkoi loiseksi, kun lisäännyimme. Miehelle tuli pari vuotta myöhemmin yllätysero.

Tietysti kultaseni, tietysti.

Mutta sehän on totta, naaraat ottavat eron kun mies joutuu työttömäksi.

Rakkaus katoaa välittömästi kun mies ei tuo perheen rahoja talouteen.

Välittömästi.

#naisvihanäkyväksi 

Vierailija
455/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli intersektionalistinen feminismi kelpaa silloin, kun valkoinen heteromies haluaa todistella olevansa sorrettu useiden muiden ominaisuuksiensa suhteen?"

Ei niinkään, vaan kyseessä on melko läpimätä ideologia. Tosiasiassa ihmisen taustoja ja haasteita on ainakin pintapuolisesti melko vaikea arvioida, joten etuoikeushierarkiat menevät tosielämässä väkisinkin metsään.

Ehkä olisi parempi kohdata ihmiset ihan ihmisinä ja pyrkiä mahdollisuuksien tasa-arvoon keinotekoisten positiivisen syrjinnän mekanismien sijaan.

Vierailija
456/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole koskaan nähnyt intersektionaalista feministiä puolustamassa heikossa asemassa olevia miehiä, jos he eivät kuulu johonkin afrikkalaiseen etnisyyteen.

Pikemminkin mies on aina vääränlainen etuoikeutettu ja ongelma. Paitsi he, jotka sukupuolestaan luopuvat. Mikä meitä vaivaa-vasemmistofeministipodcastin biologiset miehetkin ovat muunsukupuolisia, ja sanovat suoraan että vihaavat miehiä (monien muiden ohella). Ja jos identifioituu mieheksi, on automaattisesti sortaja.

Mikä tällaisessa ideologiassa olisi miehelle houkuttelevaa?

Vierailija
457/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli intersektionalistinen feminismi kelpaa silloin, kun valkoinen heteromies haluaa todistella olevansa sorrettu useiden muiden ominaisuuksiensa suhteen?"

Ei niinkään, vaan kyseessä on melko läpimätä ideologia. Tosiasiassa ihmisen taustoja ja haasteita on ainakin pintapuolisesti melko vaikea arvioida, joten etuoikeushierarkiat menevät tosielämässä väkisinkin metsään.

Ehkä olisi parempi kohdata ihmiset ihan ihmisinä ja pyrkiä mahdollisuuksien tasa-arvoon keinotekoisten positiivisen syrjinnän mekanismien sijaan.

Se tosiaan ihmetyttää miksi kukaan kuvittelisi positiivisen syrjinnän tuottavan mitään hyvää. Edelleen syrjitään. Tällä tavalla siitä syrjinnästä tehdään vaan valtavirtaa. Hyväksyttyä. Siihen jopa kannustetaan. Ihmiset keskimäärin ovat vähän tyhmiä. Lampaita.

Vierailija
458/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, laita vaan lähteitä, jossa intersektionaaliset feministit jotenkin puolustaisivat heikossa asemassa olevia miehiä.

... ja syvä hiljaisuus laskeutuu 

Vierailija
459/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole koskaan nähnyt intersektionaalista feministiä puolustamassa heikossa asemassa olevia miehiä, jos he eivät kuulu johonkin afrikkalaiseen etnisyyteen.

Pikemminkin mies on aina vääränlainen etuoikeutettu ja ongelma. Paitsi he, jotka sukupuolestaan luopuvat. Mikä meitä vaivaa-vasemmistofeministipodcastin biologiset miehetkin ovat muunsukupuolisia, ja sanovat suoraan että vihaavat miehiä (monien muiden ohella). Ja jos identifioituu mieheksi, on automaattisesti sortaja.

Mikä tällaisessa ideologiassa olisi miehelle houkuttelevaa?

Lyhyt vastaus? Ei mitään.

Onneksi ne fiksut miehet näkevät tämän. Ovat itse asiassa aina nähneet.

Jättäytyvät itse pois "markkinoilta".

Antaa muiden pelleillä niin paljon kuin sielu sietää. Minä kierrän sellaiset ihmiset kaukaa.

Vierailija
460/665 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja hyvin sanottu ap! 

N24

No mutta sinähän voit omalta osaltasi korjata tilannetta.

AP valittaa, että miehet eivät saa tarpeeksi huomiota. Jos sinäkin olet sitä mieltä, niin anna ihmeessä miehille huomiota. Ihan kaikille miehille, myös niille syrjäytyneille. Sillähän tämä ongelma ratkeaa.

Miehille se huomio= mahdollisimman paljon irtotussua.