Miesten hyvinvoinnista ja tasa-arvosta kukaan ei välitä.
En tiedä miksi tästä ei saa puhua ääneen, mutta sanon silti. Tuntuu että nykymaailmassa kaikki menee naisten ehdoilla, ja miehen pitää vaan sopeutua tai olla hiljaa. Kaikki ongelmat kaadetaan miesten niskaan, mutta jos mies valittaa, se on heti heikko tai katkera.
Naiset puhuu tasa-arvosta, mutta käytännössä vaatimukset on ihan eri tasolla. Miehen pitää olla vahva, menestyvä,pitkä, itsevarma ja virheetön, mutta samaa ei odoteta takaisin. Silti miehen pitäisi olla kiitollinen jos saa edes murusia huomiota.
Miehet tekee suurimman osan raskaista töistä, kantaa vastuun, rakentaa tämän yhteiskunnan, mutta silti heitä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina. Kukaan ei kysele miesten jaksamisesta tai yksinäisyydestä, koska se ei kiinnosta ketään.
Välillä tuntuu että miehen arvo mitataan pelkästään sen perusteella, mitä hän voi tarjota. Rahaa, turvaa, statusta. Jos et täytä vaatimuksia, olet näkymätön. Ja silti sanotaan että miehillä on kaikki etuoikeudet.
Tämä ei ole vihaa, tämä on turhautumista. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa. Helpompaa on leimata ja vaieta. Ehkä miehen paikka on nykyään vain olla hiljaa ja hyväksyä, että hänen arvollaan ei ole merkitystä ellei hän ole hyödyllinen.
Kommentit (665)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko homma sekin olisi, huolehtia miesten hyvinvoinnista?
Ilmeisesti. Äidin pitäisi sekin hoitaa miesvauvan puolesta.
Sori nyt vaan, mutta minua ei kiinnosta millään tavalla edistää miesten oikeuksia. Teillä on niitä jo aivan tarpeeksi. Hoitakaa asia itse, jos näette tarpeelliseksi.
Minulle riittää, että et tee aktiivisesti työtä, jotta olemassa olevia oikeuksia otettaisiin pois.
Ja näitä nyt pois otettuja tai otettavia oikeuksia on mitkä?
Onhan niitä vuosikymmenten ja -satojen varrella otettu pois. Vaimoa ei enää saa hakata eikä rskata, eikä miehellä/isällä/veljellä enää ole oikeuksia määrätä naisen rahoista, noin esimerkiksi. On tosin surullista, jos joku kokee voivansa elää hyvää elämää vain silloin, kun lainsäädäntö asettaa sen puolen ihmiskunnasta, johon hän sattuu kuulumaan, täysin toisen puolen yläpuolelle. Eri
Se mitä naiset todellisuudessa vaatii on osa maailmasta johon eivät ole osallistuneet rakentamaan. Älkää suostuko aivopesuun enää, tilanne onjo riittävän paha.
Katso etuoikeuspiirakasta kiitos. Siinä valkoinen keskiluokkainen heteromies on etuoikeutetuin olento koko maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä naiset todellisuudessa vaatii on osa maailmasta johon eivät ole osallistuneet rakentamaan. Älkää suostuko aivopesuun enää, tilanne onjo riittävän paha.
Hyvä puoli nykyajassa on, että mieskin voi hyvin olla sinkku tai suhteessa toisen miehen kanssa. Voi unohtaa naiset kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä puoli nykyajassa on, että mieskin voi hyvin olla sinkku tai suhteessa toisen miehen kanssa. Voi unohtaa naiset kokonaan.
Aivan. Pojupimpsaa vaan tulille :3
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon miehet puhuvat ystäviensä kanssa omaan hyvinvointiinsa liittyvistä asioista? Ja miten ystävät auttavat ja tukevat vaikeuksissa toisiaan?
Melko hyvin ainakin itse pyrin tukemaan. Ja olen itsekin saanut hyvältä ystävältä tukea kun oli vaikea hetki ja kyssit tulilla. Hän vei ajelulle ja käytiin saunassa.
Suurin ongelma lienee se, että isolla osalla miehiä ei oikein ole ystäviä. Erityisesti aikuisena on todella vaikea ystävystyä. Duunikaverit on vaan duunikavereita ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
296: Eihän tytöstäkään tule miestä. Miksi tyttö kykenee kunnioittamaan miesopettajaa ja kenties haluamaan itsekin isona opettajaksi, mutta poika ei, jos opettaja on nainen?
Tytöt eivät ole koskaan käyneet yhtä maskuliinista koulujärjestelmää kuin mitä pojat nyt joutuvat käymään feminiinistä koulujärjestelmää. Mutta on totta, että kyllä tytöt ja naiset ovat kautta aikojen halunneet miellyttää poikia ja miehiä, muuten ei olisi olemassa muoti- ja kosmetiikkateollisuutta. Miksi näin on, sitä voi varmaan jokainen tykönään miettiä.
Nykyisin miehetkin haluavat miellyttää naisia. Tietävät hyvin, että muussa tapauksessa ei parisuhdetta välttämättä synny. Kun katsoo nuoria miehiä, niin vain harva kulkee resuisissa vaatteissa, part
Toki aina miesten on täytynyt eskorteerata naisia, mikäli ovat halunneet parisuhteeseen päästä. Aikaisemmassa viestissä oli kyse koulujärjestelmästä ja siihen liittyvästä oman identiteetin rakentamisesta. Siinä pojat tarvitsevat esikuvakseen nimenomaan miehiä, eivät niinkään naisia.
Hauskaa miten naiset suorastaan taistelevat saadakseen syrjiä omia sukunimiään ja antavat miehelle ilomielin kunnian perheestä, vaikka naiset tekevät perheessä KAIKEN TYÖN. Nykyään naiset vielä elättävätkin perheet, kaiken sen entisen työn lisäksi. Näettekö, miten miehet koko ajan vähättelevät naisen panosta? Miltä tuntuu kasvattaa poikia, kun tässä on kiitos? Näiden takia revitte alapäänne, tuhoatte kehonne, menetätte tulonne ja jäätte pois työelämästä. Kasvatatte ominta suurinta vihaajaanne, lukekaa näitä viestejä.
Miehet eivät tee perheessä mitään, silti he ovat "johtajia", sukunimenjatkajia, tärkeämpiä päitä jotka määräävät kaikesta. Sen sijaan miehet koko ajan vähättelevät naisen työtä, vaikka ilman naisia koko ihmiskuntaa ei olisi. :D
Koko keskustelu kyllä todistaa miten teillä ukoilla ei ole yhtäkään tasa-arvo-ongelmaa. Tulette keskusteluun vaatimaan miten miesten töitä pitää arvostaa, samalla kun pilkkaatte ja väitätte naisten panosta maailmaan olemattomaksi. Todistatte taas millaisia kaksinaamaisia käärmeitä olette.
Onneksi en ole miesten kanssa missään tekemisissä. En ikinä jaksaisi tätä draamaa tosielämässä.
Haluatko ap kuulla jotain järkyttävää? Olen nuori nainen ja rakastunut köyhään, lyhyeen ja ei niin menestyneeseen mieheen. Että ei kaikki naiset tavoittele mainitsemasi kaltaista miestä.
Arvostan suunnattomasti miehiä. Insinöörejä, raksamiehiä jne. He pitävät maailman pyörimässä. Naisena arvostan, kun mies kantaa puut kotiin jne. Minä en pystyisi kaikkeen mihin mies pystyy ja sanon sen ihan suoraan. Mutta on naisillekin tarvetta elämässä, kevyemmät työt työelämässä jne. Toki on myös teknisesti päteviä naisia esim. insinööreinä. Itse en kuitenkaan tuohon sakkiin lukeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon miehet puhuvat ystäviensä kanssa omaan hyvinvointiinsa liittyvistä asioista? Ja miten ystävät auttavat ja tukevat vaikeuksissa toisiaan?
Melko hyvin ainakin itse pyrin tukemaan. Ja olen itsekin saanut hyvältä ystävältä tukea kun oli vaikea hetki ja kyssit tulilla. Hän vei ajelulle ja käytiin saunassa.
Suurin ongelma lienee se, että isolla osalla miehiä ei oikein ole ystäviä. Erityisesti aikuisena on todella vaikea ystävystyä. Duunikaverit on vaan duunikavereita ja siinä se.
Toivottavasti tulevaisuudessa on paremmin, kun kaikille lapsille opetetaan tunnetaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ja hyvin sanottu ap!
N24
Lopeta naisena esiintyminen pälli, ei sitä kukaan usko.
Nicepuhetta!
Vierailija kirjoitti:
"Tämä. Suurin osa opettajista on naisia ja koululaitos on feminiininen. pojat tarvitsevat esikuvan joita he voivat katsoa yläspäin"......
No mikä siinä on, ettei poika pysty katsomaan sitä fiksumpaa naista ylöspäin, vaan aina pitää olla mies jota voi kunnioittaa ja katsoa yläspäin?
Onko vika siis kuitenkin pojissa/miehissä itsessään ja siinä, että he luulevat aina olevansa parempia, kun nainen?
Kumma että aina vika löytyy naisesta ja siitä, että pojat ei opi kunnioittamaan tosia ihmisiä, kun koulussa on vain naisia opettamassa ja niitähän ei tarvii kunnioittaa.
Naisilla/tytöillä ei tuota(kaan) ongelmaa ole, vaan he pystyvät kunnioittamaan sekä miehiä, että naisia, jos siihen aihetta on.
Ehkä se "vika" sitten kuitenkin on niissä pojissa/miehissä, kun aina kaikki on niin vaikeata ja aina syy on naisen. Eihän se nyt voi niin olla. Pitäiskö pojille opettaa, että KAIKKIA ihmisiä pitää kunnioittaa, eikä vain miehiä?
Miksi tytöillä ei ole ollut ongelmia tuossakaan asiassa vaikka ennen opettajat oli usein miehiä. Kyllä se naisen malli on saatu kotoa , eikä koulusta.
Olisko tässä poikalasten isillä peiliin katsomisen paikka, jos pojat menee sen takia pilalle, ettei koulussa ole miehen mallia. Kyllä se miehenmalli pitää löytyä niistä läheisistä.
Peruskoululla on keskeinen rooli siinä, että erilaisista lähtökohdista tulevilla lapsilla olisi tasa-arvoisemmat mahdollisuudet pärjätä yhteiskunnassa. Kun sanoo että miehen mallin pitää löytyä läheisistä, se on vähän kuin sanoisi, että maksutonta kouluruokailua ei tarvita, koska kyllä vanhempien pitää pystyä lapsensa ruokkimaan. (Mikä on muuten argumentti, jota esim. USA:ssa ihan oikeasti käytetään)
En ihan oikeasti tiedä, miten tämä asia saa joidenkin aivot nyrjähtämään niin pahasti. Vieläpä usein niiden samojen ihmisten, jotka hyvin tiedostavat samaa sukupuolta olevien esikuvien tärkeyden tytöille/naisille, mutta yhtäkkiä tässä asiassa sukupuolella ei saisi olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan suunnattomasti miehiä. Insinöörejä, raksamiehiä jne. He pitävät maailman pyörimässä. Naisena arvostan, kun mies kantaa puut kotiin jne. Minä en pystyisi kaikkeen mihin mies pystyy ja sanon sen ihan suoraan. Mutta on naisillekin tarvetta elämässä, kevyemmät työt työelämässä jne. Toki on myös teknisesti päteviä naisia esim. insinööreinä. Itse en kuitenkaan tuohon sakkiin lukeudu.
Kaikilla naisilla ei ole miestä ja ihan yksin täytyy ne puut saunaan kantaa, ruohonleikkurit korjata ja naisten hommatkin tehdä. Jotenkin sitä selviää. Jos joku on liian haastavaa yksin, niin naiskaveri tulee avuksi tai sitten homma vaatii asiantuntijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla naisilla ei ole miestä ja ihan yksin täytyy ne puut saunaan kantaa, ruohonleikkurit korjata ja naisten hommatkin tehdä. Jotenkin sitä selviää. Jos joku on liian haastavaa yksin, niin naiskaveri tulee avuksi tai sitten homma vaatii asiantuntijaa.
En minä sitä tarkoittanut. Jos on kavereita niin pärjää aina on mies tai nainen.
Lapsilla on nykyisin vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Mitään ei tarvitse osata eikä tehdä, jos ei halua. Koulusta selviää sluibailemalla ja niin vanhemmat kuin opettajatkin ovat ihan hukassa. Ikävä kyllä moni lapsikin on ihan hukassa ja kun aikuiseksi tultuaan ei enää voikaan tehdä mitä lystää eikä saakaan kaikkea haluamaansa, ei olekaan enää kivaa. Sitten voidaan huonosti, masennutaan tai turvaudutaan päihteisiin. Kun parikymmentä vuotta on voinut olla kuin ellun kana, ei ole mukava huomata, että maailma ei ollutkaan sulle mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli miehet lopettaisivat kaiken työnteon, Suomi todellakin romahtaisi päivässä. Jos kaikki miehet häviäisivät maailmasta, naiset kuolisivat kaikki muutamassa kuukaudessa. Jos kaikki naiset häviäisivät, miesten elämä olisi onnetonta kärsimystä, mutta he eläisivät siihen asti kunnes viimeinen mies kuolisi
Mihin me naiset kuoltaisiin? Te miehethän ette olisi edes tap*amassa meitä ja lapsia.
Kaikki infra on miesten varassa. Naiset eivät ilman miestä pystyisi tuottamaan ruokaa eivätkä kuljettamaan sitä syötäväksi, he eivät pysty uusimaan teollisuutta eivätkä edes ylläpitämään sitä, sairaalat ja koko terveydenhoitojärjestelmä romahtaisi, valtamerilaivat jäisivät satamiin, puolustus- ja turvallisuusala halvaantuisi. Ja luuletko tosiaan, että naiset eivät kykenisi tappamaan toisiaan ja jopa lapsia, mikäli olisi hengenhädässä kysymys. Olen muuten itse nainen. "
Jepjep. Erikoista, et edes sodan aikana ei infra ole romahtanut. Silloin naiset kelpasivat korvaamaan rintamalla olevat miehet. Sodan jälkeen alkoi propaganda ja käytännön toimet sille, et miehet saivat työnsä takaisin naisilta.
Ei sillä, mielestäni kaikkia tarvitaan. Todella omituinen ajatusleikki, et jos toinen sukupuoli hävitetään kokonaan...
Ihmetyttää väite, että yhteiskunnassa ei arvostettaisi miesten tekemää työtä. Yleensä kun on alkanut hirvee ulina, jos naisvaltaisille aloille haluttaisiin palkankorotuksia. Ja vastahan saatiin läpi vientivetoinen palkkamallikin eli muiden alojen palkankorotukset eivät saa olla suurempia kuin vientialojen.
Nykyisin miehetkin haluavat miellyttää naisia. Tietävät hyvin, että muussa tapauksessa ei parisuhdetta välttämättä synny. Kun katsoo nuoria miehiä, niin vain harva kulkee resuisissa vaatteissa, parta kuin joulupukilla ja hiukset likaisina ja takkuisina möhömahaansa kannatellen. Yleensä nuoret miehet ovat varsin tarkkoja ulkonäöstään.