Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten hyvinvoinnista ja tasa-arvosta kukaan ei välitä.

Vierailija
23.01.2026 |

En tiedä miksi tästä ei saa puhua ääneen, mutta sanon silti. Tuntuu että nykymaailmassa kaikki menee naisten ehdoilla, ja miehen pitää vaan sopeutua tai olla hiljaa. Kaikki ongelmat kaadetaan miesten niskaan, mutta jos mies valittaa, se on heti heikko tai katkera.

Naiset puhuu tasa-arvosta, mutta käytännössä vaatimukset on ihan eri tasolla. Miehen pitää olla vahva, menestyvä,pitkä, itsevarma ja virheetön, mutta samaa ei odoteta takaisin. Silti miehen pitäisi olla kiitollinen jos saa edes murusia huomiota.

Miehet tekee suurimman osan raskaista töistä, kantaa vastuun, rakentaa tämän yhteiskunnan, mutta silti heitä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina. Kukaan ei kysele miesten jaksamisesta tai yksinäisyydestä, koska se ei kiinnosta ketään.

Välillä tuntuu että miehen arvo mitataan pelkästään sen perusteella, mitä hän voi tarjota. Rahaa, turvaa, statusta. Jos et täytä vaatimuksia, olet näkymätön. Ja silti sanotaan että miehillä on kaikki etuoikeudet.

Tämä ei ole vihaa, tämä on turhautumista. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa. Helpompaa on leimata ja vaieta. Ehkä miehen paikka on nykyään vain olla hiljaa ja hyväksyä, että hänen arvollaan ei ole merkitystä ellei hän ole hyödyllinen.

Kommentit (665)

Vierailija
261/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun miehet voisivat luetella kaikki ne ammattialat, joihin naiset eivät pysty kouluttautumaan, oppimaan ja työskentelemään. Toivon runsasta osanottoa.

Ei sellaisia ole. Mutta jotkut ammatit eivät ole suosittuja.

Kuten hoitoala ei ole miesten suosiossa.

Vierailija
262/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja hyvin sanottu ap! 

N24

Olet ap. Miksi et itse välitä? Miksi te miehet ette itse tee mitään asioittenne eteen? Ulisette ja valitatte ja syyttelette öitä, naisia ja yhteiskuntaa asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kiinnostuneita kukin omasta hyvinvoinnistaan. Kukin vastaa itse itsestään. Jos et itse huolehdi hyvinvoinnistasi, niin miksi ihmeessä se ketään muutakaan kiinnostaisi?

Miehet on juurikin tämmöisiä. Heitä kiinnostaa vain oma napa, ja vain se. Ei edes oma perhe tai lähipiiri. Naisia taas kiinnostaa kaikkien hyvinvointi, jopa miesten. Siksi mm parisuhde edistää miesten hyvinvointia, terveyttä ja onnellisuutta, miesten ei. 

Vierailija
264/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon miehet puhuvat ystäviensä kanssa omaan hyvinvointiinsa liittyvistä asioista? Ja miten ystävät auttavat ja tukevat vaikeuksissa toisiaan? 

Vierailija
265/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Olet ap. Miksi et itse välitä? Miksi te miehet ette itse tee mitään asioittenne eteen? Ulisette ja valitatte ja syyttelette öitä, naisia ja yhteiskuntaa asiasta?

Ei siis tehdä mitään? Että tällaista tasoa sitä taas jatketaan.

Vierailija
266/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä itseään ei kiinnosta omasta hyvinvoinnistaan huolehtiminen harvoja poikkeksia lukuunottanatta. Miehet odottaa, että tulee nainen eli äiti- pillu joka tekee sen. Kaikki yhteiskunnan hyvinvointiin tähtäävät palvelut, kuten terveydenhuolto, koulutus ja sosiaalitoimi ja liikuntapalvelut on tarkoitettu myös miehille, mutta he eivät käytä niitä

Näitä esimerkkejä valitettavasti lähipiirissä on paljon. 

Vierailija
267/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä itseään ei kiinnosta omasta hyvinvoinnistaan huolehtiminen harvoja poikkeksia lukuunottanatta. Miehet odottaa, että tulee nainen eli äiti- pillu joka tekee sen. Kaikki yhteiskunnan hyvinvointiin tähtäävät palvelut, kuten terveydenhuolto, koulutus ja sosiaalitoimi ja liikuntapalvelut on tarkoitettu myös miehille, mutta he eivät käytä niitä

Näitä esimerkkejä valitettavasti lähipiirissä on paljon. 

Kertooko tuo lähipiiristäsi, vai miehistä yleensä?

Vierailija
268/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät viitsi edes kauppakasseja kantaa. Meillä minä joudun kantamaan kun mies on huono kuoluinen. Mutta muutenkin minä naisena teen ja kannan paljon kaikkea ja kiipeän tikkaille katonrajaan. 

Entä te muut naiset?

Meillä on ollut 6 henkinen perhe ja ostokset sen mukaisia. 

Minä olen kantanut joka ikisen kauppakassin autoon ja kodin pihassa sisälle. Ja niitä kasseja oli kerralla 5-6.

Kerran pyysin mieheltä, että kannatko auton perästä muutaman kassin, kun mies sopivasti sattui auton viereen. Mitä luulette, kantoiko? No ei, suuttui oikeastaan ja karjaisi, että hän on menossa äidilleen käymään.

Minä teen lumityöt yleensä aina (toki tykkään niistä) ja niin kauan, kun nurmikko leikattiin työnnettävillä koneilla, minä leikkasin toisella ja mies toisella. Nyt on päältä ajettava ja mies haluaa ajaa. Mies ei anna minun koskea koko koneeseen, koska haluaa pitää vallantunteen, että en pärjäisi ilman häntä, kun en osaa käyttää leikkuria. Kyllä osaisin jos vaan saisin käyttää. 

Tuon lisäksi olen aina hoitanut ruuanlaitot, pyykkihuollot aina yksin. Mies kyllä vaihtaa lamput jos sellaine sattuu särkymään. 

Pystyisin senkin tekemään, mutta olen sitä mieltä, että jos minä teen vielä senkin, niin mihin minä sitten miestä enää tarviin ?

Mulla on parikin siskoa, jotka on leskiä ja ihan hyvin ne on pärjänneet ilman miestäkin.  heilläkin kyllä oli jo miehen eläessäkin sellainen työnjako, että naiset teki oikeastaan kaiken. 

Semmosta se ainakin noilla vanhemman sukupolven miehillä on. Passattavia vähän joka asiassa. Enemmän  vaivaa, kuin hyötyä.

Voihan ne tietenkin silti olla rakkaita, ei siinä mitään. 

Vierailija
269/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten hyvinvointiin ja masennuksiin ja terveyteen pitää kiinnittää paljon enemmän huomiota. Miehillä on miesten sairaudet, jotka ovat vaarallisia jos niitä ei hoideta. Mikä lääkäri on varta vasten miesten lääkäri. 

Koko väestöllä pitää olla yhtäläiset oikeudet hyvään terveydenhoitoon. On nähtävä vaivaa katvealueiden poistamiseksi.

Vierailija
270/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyisin opetetaan tunteiden sanoittamista jo päiväkodissa.  Tulevaisuudessa miehet osaavat paremmin ilmaista itseään sanallisesti ja uskaltavat paremmin puhua tunteistaan toistensakin kanssa.  Toivottavasti osaavat myös paremmin hakea apua ongelmiinsa. 

Vierailija
271/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Koska peli on rigattu miehiä vastaan niin pahasti.

Jos teet töitä, valtio varastaa 60-80% ja tulonsiirtää ne julkisen sektorin kautta naisille. 

Vaihtoehdoksi jää ideologinen työttömyys, ulkomaat tai pimeät työt. 

Vierailija
272/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuorten miesten kriisi ihan tutkittu tosiasia. Ja kaikkien ongelma. Johtuu monista syistä, mutta he maksavat boomerimiesten velkoja, vaikkeivat ole niihin syyllisiä. 

Vierailija
273/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Jos teet töitä, valtio varastaa 60-80% ja tulonsiirtää ne julkisen sektorin kautta naisille. 

Tai sitten hakeudut itse julkiselle sektorille töihin.  Onhan siellä paljon miehiäkin, jos ei hoivahommiin halua. 

Vierailija
274/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Jaa.

Miksi sitten oikeastaan kaikki tuntemani miehet käyvät ihan tavallisissa töissä(kuen naisetkin)  ja molemmat maksaa samalla lailla veroa.

Olisko nyt kuitenkin niin, että sinä  olet se olematon marginaali jolle jää vain vaihtoehdoksi nuo  mainitsemasi työttömyys (? eläisit siis itsekin niillä veronsiiroilla jotkaa voisivat vielä olla naisten maksamia).

Noita ulkomaita en ymmärrä. Luuletko, että joku sinut siellä elättää vai, että siellä sun ei tarvii maksaa veroa? 

Mo Monaco tietenkin olisi sellainen veroparatiisi, mutta ei taida olla ihan sinun tulilla saavutettavissa. 

Sitä paitsi olen melko varma, että olet työtön ja elät itsekin veronsiirroilla. 

Vierailija
275/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä,  jos miehet hakeutuisi enemmän aloille,  joissa ihmisten hyvinvointi on keskeisessä roolissa.  

Vierailija
276/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi ajaa rekan alle jos käy huono tuuri ja syntyy tähän komumaahan.

Vierailija
277/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se suurin ongelma ole siinä että naiset ei osaa asettua miehen asemaan. Miehet tekevät kaiken työn yhteiskunnassa ja naiset vaan nauttii eduista, naisia suositaan kaikkialla osa alueilla ja miehiä syyllistetään. Parisuhdemarkkinat on myös täysin naisten hallussa.

Miehet tekevät kaiken työn yhteiskunnassa?!? Salli mun nauraa. Jos naiset lopettaisivat työnteon, Suomi romahtaisi päivässä.

Montako lasta sinäkin olet synnyttänyt ja hoitanut?

Mikäli miehet lopettaisivat kaiken työnteon, Suomi todellakin romahtaisi päivässä. Jos kaikki miehet häviäisivät maailmasta, naiset kuolisivat kaikki muutamassa kuukaudessa. Jos kaikki naiset häviäisivät, miesten elämä olisi onnetonta kärsimystä, mutta he eläisivät siihen asti kunnes viimeinen mies kuolisi sukupuuttoon. 

Eivät eläisi. Kyllä he kuolisivat väkivallan seurauksena, tauteihin tai nälkään. Jotkut miehet toki eläisivät hyvinkin. Voi hyvin arvata ketkä. 

Vierailija
278/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen peruskoulu ei ole paras vaihtoehto pojille.  Liian vapaata ja liian helposti pääsee luokalta toiselle.  Jos vanhemmatkaan ei vaadi eikä edes kannusta,  moni poika menee sieltä missä aita on matalin ja näin jo ennen rippikouluikää tulee tyrittyä koko tulevaisuus.  Ei pääsekään opiskelemaan haluamalleen alalle ja jos jatko-opinnot ei kiinnosta,  edessä on usein pitkäaikaistyöttömyys ja syrjäytyminen. Nuori mies ihmettelee,  miten lyhyt rillipäinen koulukaveri, jolle tuli kouluaikoina irvailtua, pääsi lääkikseen ja menestyy elämässään. Mokoma spädä vielä meni naimisiin,  hankki lapsia,  on omakotitalo ja muutaman vuoden välein uusi Tesla. Voihan se tuntua epäreilultakin 🤔

Vierailija
279/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuorten miesten kriisi ihan tutkittu tosiasia. Ja kaikkien ongelma. Johtuu monista syistä, mutta he maksavat boomerimiesten velkoja, vaikkeivat ole niihin syyllisiä. 

Kyseessä ei kuitenkaan ole naisten ja miesten välinen ongelma, eikä myöskään sukupolvien välinen.

Oikea vastakkainasettelu on köyhät vastasn rikkaat. Jos katsot maailman rikkaimpia ihmisiä, ovat he kaikki miehiä, nuorehkojakin, ja koko ajan rikastuvat lisää sillä aikaa, kun te etsitte syntipukkeja väärästä suunnasta. 

Vierailija
280/665 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kiinnostuneita kukin omasta hyvinvoinnistaan. Kukin vastaa itse itsestään. Jos et itse huolehdi hyvinvoinnistasi, niin miksi ihmeessä se ketään muutakaan kiinnostaisi?

Miehet on juurikin tämmöisiä. Heitä kiinnostaa vain oma napa, ja vain se. Ei edes oma perhe tai lähipiiri. Naisia taas kiinnostaa kaikkien hyvinvointi, jopa miesten. Siksi mm parisuhde edistää miesten hyvinvointia, terveyttä ja onnellisuutta, miesten ei. 

Hyvin kiteytetty. Ja hirveä ulina, jos nainen keski-iässä päättää, että 40-50 vuotta vain muiden tarpeisiin keskittymistä on tarpeeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme