Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten hyvinvoinnista ja tasa-arvosta kukaan ei välitä.

Vierailija
23.01.2026 |

En tiedä miksi tästä ei saa puhua ääneen, mutta sanon silti. Tuntuu että nykymaailmassa kaikki menee naisten ehdoilla, ja miehen pitää vaan sopeutua tai olla hiljaa. Kaikki ongelmat kaadetaan miesten niskaan, mutta jos mies valittaa, se on heti heikko tai katkera.

Naiset puhuu tasa-arvosta, mutta käytännössä vaatimukset on ihan eri tasolla. Miehen pitää olla vahva, menestyvä,pitkä, itsevarma ja virheetön, mutta samaa ei odoteta takaisin. Silti miehen pitäisi olla kiitollinen jos saa edes murusia huomiota.

Miehet tekee suurimman osan raskaista töistä, kantaa vastuun, rakentaa tämän yhteiskunnan, mutta silti heitä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina. Kukaan ei kysele miesten jaksamisesta tai yksinäisyydestä, koska se ei kiinnosta ketään.

Välillä tuntuu että miehen arvo mitataan pelkästään sen perusteella, mitä hän voi tarjota. Rahaa, turvaa, statusta. Jos et täytä vaatimuksia, olet näkymätön. Ja silti sanotaan että miehillä on kaikki etuoikeudet.

Tämä ei ole vihaa, tämä on turhautumista. Mutta sitä ei tietenkään saa sanoa. Helpompaa on leimata ja vaieta. Ehkä miehen paikka on nykyään vain olla hiljaa ja hyväksyä, että hänen arvollaan ei ole merkitystä ellei hän ole hyödyllinen.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se suurin ongelma ole siinä että naiset ei osaa asettua miehen asemaan. Miehet tekevät kaiken työn yhteiskunnassa ja naiset vaan nauttii eduista, naisia suositaan kaikkialla osa alueilla ja miehiä syyllistetään. Parisuhdemarkkinat on myös täysin naisten hallussa.

Miehet tekevät kaiken työn yhteiskunnassa?!? Salli mun nauraa. Jos naiset lopettaisivat työnteon, Suomi romahtaisi päivässä.

Montako lasta sinäkin olet synnyttänyt ja hoitanut?

Naiset eivät tee edes lapsia nykyään joten lapsettomat naiset pitäisi laittaa armeijaan tasa-arvoisesti miesten kanssa. Naiset tekee paljon turhaa työtä myös työelämässä. 

Mitä nämä "turhat työt" on?

HR-työt esimerkiksi tulivat yritysmaailmaan siinä vaiheessa kun naiset alkoivat työllistyä laajamittaisesti; aikaisemmin niitä ei nykyistä määrää ollut. Varhaiskasvatusalan työpaikkoja tarvittaisiin huomattavasti vähemmän, mikäli naiset hoitaisivat lapset kotona, samoin hoito- ja sosiaalialan työpaikkoja. 

Vierailija
22/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se suurin ongelma ole siinä että naiset ei osaa asettua miehen asemaan. Miehet tekevät kaiken työn yhteiskunnassa ja naiset vaan nauttii eduista, naisia suositaan kaikkialla osa alueilla ja miehiä syyllistetään. Parisuhdemarkkinat on myös täysin naisten hallussa.

Miehet tekevät kaiken työn yhteiskunnassa?!? Salli mun nauraa. Jos naiset lopettaisivat työnteon, Suomi romahtaisi päivässä.

Montako lasta sinäkin olet synnyttänyt ja hoitanut?

Mikäli miehet lopettaisivat kaiken työnteon, Suomi todellakin romahtaisi päivässä. Jos kaikki miehet häviäisivät maailmasta, naiset kuolisivat kaikki muutamassa kuukaudessa. Jos kaikki naiset häviäisivät, miesten elämä olisi onnetonta kärsimystä, mutta he eläisivät siihen asti kunnes viimeinen mies kuolisi 

Mihin me naiset kuoltaisiin? Te miehethän ette olisi edes tap*amassa meitä ja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tasa-arvo aapeen mielestä on se, että hän saa valita oman kotiorjansa valkkaamalla jonosta ja rivistä kotihommiin naisen.

Vierailija
24/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mies oikeasti halua, että naiset olisivat vaan kotona hoitamassa lapsia. Sanon näin siksi, koska en ole tavannut yhtäkään miestä joka suostuisi elättämään koko perheen yksin. En siis netissä tai oikeassa elämässä. 

Tämä on vain miesten uhoamista kun eivät pysty parempaakaan. 

Vierailija
25/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee tuleeko sulle kysymykseenkään, että miehet hoitaisivat lapsensa kotona?

Vierailija
26/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noin sanoo? Missä noin sanotaan? Antakaa joku lähde, johon viittaatte. 

Tuota asiaahan - teidän tunnetilaanne ja sen takana mahdollisesti olevaa todellisuutta - ei pystytä muuttamaan ennen kuin tiedetään konkreettisesti, missä on vika. Kuka väittää noin, kuka toimii noin? Jotkut henkilöt? Media? Instituutiot? Verovirasto? Mikä?

Listatkaa kaikki tapaukset, jotka todistavat väitettänne. Niiden perusteella ja niiden kautta voidaan asioita lähteä muuttamaan!

Vierailija
27/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa ap pysytellä ihan vain siellä valkoisten poikien teekutsuilla kaltaistesi miesten kanssa. Vauva-palsta on ehkä viimeinen paikka maailmassa, josta löydät samanmielistä porukkaa.

Vierailija
28/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies oikeasti halua, että naiset olisivat vaan kotona hoitamassa lapsia. Sanon näin siksi, koska en ole tavannut yhtäkään miestä joka suostuisi elättämään koko perheen yksin. En siis netissä tai oikeassa elämässä. 

Tämä on vain miesten uhoamista kun eivät pysty parempaakaan. 

Ei suurin osa mies edes kykene elättämään perhettä. Pitää sanoa heipat peleille ja kavereiden kanssa kännäämiselle, koska niitä töitä pitää oikeasti tehdä. Pitää osata säästää ja suunnitella pahan päivän varalle. Pitää varautua tekemään ihan sairas määrä ylitöitä, varsinkin jos haluaa yhtään enemmän kuin yhden lapsen. 

Vierailija
29/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli miehet lopettaisivat kaiken työnteon, Suomi todellakin romahtaisi päivässä. Jos kaikki miehet häviäisivät maailmasta, naiset kuolisivat kaikki muutamassa kuukaudessa. Jos kaikki naiset häviäisivät, miesten elämä olisi onnetonta kärsimystä, mutta he eläisivät siihen asti kunnes viimeinen mies kuolisi 

Mihin me naiset kuoltaisiin? Te miehethän ette olisi edes tap*amassa meitä ja lapsia.

Kaikki infra on miesten varassa. Naiset eivät ilman miestä pystyisi tuottamaan ruokaa eivätkä kuljettamaan sitä syötäväksi, he eivät pysty uusimaan teollisuutta eivätkä edes ylläpitämään sitä, sairaalat ja koko terveydenhoitojärjestelmä romahtaisi, valtamerilaivat jäisivät satamiin, puolustus- ja turvallisuusala halvaantuisi. Ja luuletko tosiaan, että naiset eivät kykenisi tappamaan toisiaan ja jopa lapsia, mikäli olisi hengenhädässä kysymys. Olen muuten itse nainen. 

Vierailija
30/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy välillä lääkärillä niin johan välitetään 

Vierailija
31/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "Miehet tekee suurimman osan raskaista töistä, kantaa vastuun, rakentaa tämän yhteiskunnan, mutta silti heitä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina."

Mutta miten se näyttää tuolla prismoissa ja sittareissa perjantai-iltaisin tai lauantaisin, että duunarimiehet ovat vaimojensa ja lastensa kanssa siellä ostoksilla, ihan hyväntuulisina. Jotenkin tuntuu, ihan tuttujen perusteella, että olipa kyse ammattikoulutason käyneistä duunariperheistä tai kovan rahan "menestyjistä", puolisot tukevat toisiaan. Miehet vaimojaan, vaimot miehiään. 

Ilmaisu "silti heitä pidetään" on ongelmallinen kun se on passiivimuodossa. Kuka pitää miehiä lähtökohtaisesti epäilyttävinä tai korvattavina?

Vierailija
32/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki infra on miesten varassa. Naiset eivät ilman miestä pystyisi tuottamaan ruokaa eivätkä kuljettamaan sitä syötäväksi, he eivät pysty uusimaan teollisuutta eivätkä edes ylläpitämään sitä, sairaalat ja koko terveydenhoitojärjestelmä romahtaisi, valtamerilaivat jäisivät satamiin, puolustus- ja turvallisuusala halvaantuisi. Ja luuletko tosiaan, että naiset eivät kykenisi tappamaan toisiaan ja jopa lapsia, mikäli olisi hengenhädässä kysymys. Olen muuten itse nainen. 

Maanpuolustusala olisi turhaa ilman miehiä. Jos kaikki miehet katoaisivat huomenna, jokainen sota päättyisi ja uusien syttyminen olisi epätodennäköistä. Naisten aloittamia sotia on häviävän vähän verrattuna miesten aloittamiin sotiin. 

Vierailija
33/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi? 

Vierailija
34/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mistähän miehet kantaa vastuun. Vastuu kodista ja lapsista jää yleensä ainakin täysin naisen harteille.

Vierailija
35/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi? 

Olen tutkija. 

Vierailija
36/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät tee elämässä virheitä.

Vierailija
37/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HR-työt esimerkiksi tulivat yritysmaailmaan siinä vaiheessa kun naiset alkoivat työllistyä laajamittaisesti; aikaisemmin niitä ei nykyistä määrää ollut. Varhaiskasvatusalan työpaikkoja tarvittaisiin huomattavasti vähemmän, mikäli naiset hoitaisivat lapset kotona, samoin hoito- ja sosiaalialan työpaikkoja."

Siinä kohtaa kun läntinen maailma ns. modernisoitui 1900-luvulla, tuli tosiaankin paljon uusia työpaikkoja, joista osa oli palveluammatteja. Jos firmaan - vaikka sitten perustehtaaseen - tulee yhtäkkiä tuplasti enemmän ihmisiä, niin tottakai siihen jotakin henkilöstöhallintoa tarvitaan pitämään sitä pakettia kasassa. Ja miehet pitivät ehkä sitten liian pitkään kiinni siitä, että he eivät "naisten hommia" eli palvelutöitä tee - mikä on hassua, kun vielä 1900-luvun alussa ylemmällä keskiluokalla oli miespalvelijoita naispalvelijoiden lisäksi - vaan pitää olla sitä tehdastyötä tai puunhakkaamista. Monessako duunarisuvussa onkaan kirjojen lukemista pidetty naisten hommana? Eikä sitten ole kouluttauduttukaan. No kas, etupäässä miehet sitten kehittelivät insinööriprosesseja eteenpäin ja mikrosiruja pienemmiksi, tehtaita automatisoitiin ja tietokoneet mukaan kuvioihin. Jopa sinne metsurien maille tuli motot tekemään ne "raavaan miehen" työt. Työnjako perustui aikoinaan miesten ja naisten keskimääräiseen voimaeroon, ja kun jo pitkään ne koneet on tehneet ne raskaat työt, eikä suuri osa miehistä halua tehdä nykypäivän raskaita töitä (esim. sairaanhoitajan töitä), niin siinä sitten ollaan. 

Eivätköhän nykyään ne työt mene koulutuksen ja sen taustalla olevan koulutusmyönteisyyden perusteella. Ei ole mitään järkeä laittaa älykkäitä naisia hoitamaan lapsia kotona, ei ainakaan siitä syystä, että keskinkertaiset miehet pääsisivät palkkatöihin. 

Vierailija
38/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustusala olisi turhaa ilman miehiä. Jos kaikki miehet katoaisivat huomenna, jokainen sota päättyisi ja uusien syttyminen olisi epätodennäköistä. Naisten aloittamia sotia on häviävän vähän verrattuna miesten aloittamiin sotiin. 

Ilman maanpuolustusalaa maailmassa olisi anarkia. Luuleeko joku tosissaan, että pelkästään naisista koostuva maailma olisi harmoninen lintukoto. 

Vierailija
39/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman maanpuolustusalaa maailmassa olisi anarkia. Luuleeko joku tosissaan, että pelkästään naisista koostuva maailma olisi harmoninen lintukoto. 

Olen eri, mutta pakkohan sille on olla joku syy, että suurin osa (siis tyyliin 80%) kaikista rikollisista on miehiä. Miehet murhaavat enemmän, he ovat selkeästi väkivaltaisempia, ja heillä on enemmän käytöshäiriöitä kuin naisilla. 

Vierailija
40/91 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien äitinä ainakin itse välitän miehistä ja pojista. Välillä vaan näyttää siltä, että moni mies juurikaan pittää omasta elämästään ja vihaa itseään ja vihaa naisia. Miehet ottavat älyttömiä riskejä kuten ajavat autolla/mopoilla ylinopeutta, tappelevat keskenään, painivat yms. Jos nainen jotakin sanoo vaikka ruokavalioon ehdotuksia terveellisemmästä, miehestä naiset vaan nalkuttaa. En tiedä miten edes auttaa miehiä aina kun ihan samoin  me naiset myös tunnetaan, että pitäisi olla vaan hiljaa. Moni mies valitsee myös mielummin kaverinsa ja bileet vaikka saiskin naisen ja parisuhteen. Silti sinne baariin pitää päästä, hommata salarakas, pettää ja sivusuhde. Ainakin itse arvostan miesten tekemiä asioita ja osaamista, mutta samaa en ole kokenut naisena, yleensä miehet vähättelee minua. Parisuhteissa tuntui aina, että mies laittoi minut kilpailemaan muiden naisten kanssa ja olin pelkkä piika/synnyttäjä siinä kuviossa ilman päätösvaltaa mihinkään. Ainakin meillä suhteessa oli aviomieheni se kenestä pidettiin hyvää huolta, hän sai hyvät lääkäripalvelut yms. minä taas sain osakseni ilkeilyä vähän kaikilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä