Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?

Vierailija
23.01.2026 |

Tässä ei ole yhtään mitään kadehdittavaa.

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, mutta meillä ainakin kustaan roskiin. Toimeentulopummit ei meidän jätteitä syö ! Menkööt töihin !

Tulevassa Perus-Suomessa köyhyyden valinneet kriminalisoidaan <3

Vierailija
142/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että veetuttaa maksella muiden elämistä, ei ole kadehtimista. 

Outoa sitä sellaiseksi edes kuvitella. 

Monilla vassareilla kateus on ainoa tunne, jonka itsessään tunnistaa ja siksi on aina epäilemässä muitakin ihmisiä kateelliseksi. 

Kun rosvo varastaa lompakon, normaali ihminen tuntee suuttumusta siitä, että rosvo käyttäytyi epäreilusti viemällä toisen lompakon,  vassari tulee kateelliseksi rosvolle, kun rosvo sai lompakon.

Ja ajattele, vassarit asuvat päässäsi. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtia on suurimman osan kohdalla väärä sana. Tuskin kukaan kadehtii kädestä suuhun elävän elintasoa, mutta voi kokea hyvin epätasa-arvoiseksi sen, että joutuu itse kalliisti maksamaan nettopalkastaan niistä hyödykkeistä, jotka toinen saa vastikkeetta. Osa toimeentuloasiakkaistakin varmasti kadehtii sitä, miksi terve ja työkykyinen ihminen saa toimeentulotuesta hyvin puhumalla tai sopivalla perhetaustalla, syntyperällä tms saman kuin hän, joka on oikeasti liian sairas pärjätäkseen työelämässä tai joutuu hoitamaan läheisiään kotona. 

Miksi toimeentuloasiakas tai "köyhä" kadehtii sitä, että toinen tienaamallaan rahalla ostaa sitä mihin on varaa?

Vierailija
144/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, mutta meillä ainakin kustaan roskiin. Toimeentulopummit ei meidän jätteitä syö ! Menkööt töihin !

No nyt on kovaa settiä persukikkareelta. 🤣😆🤣

Vierailija
145/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki parempituloiset ja rikkaat 🤣

On tää hullu maailma. 

Luulevat ilmeisesti, että toimeentulotuki on jotenkin erityisen suuri?

No on se aika suuri jos kaikkien asumis- ja sairaskulujen päälle annetaan vielä 600 euroa per kk hurvittelurahaa.

Tällä hurvittelurahalla syödään, maksetaan laskut ja välttämättömät menot! Hurvitteluun ei paljoa jää! 

Vierailija
146/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työuupunut veronmaksaja, jolle jää saman verran käteen.

Mihin ihmeeseen oikein hassaat rahasi sitten??

Tuntipalkkakaan ei mahda olla suuren suuri! 

Vierailija
147/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän, vaikka onhan tämä valintojen maailma. Raadan pitkää päivää ja välillä viikonloppuna, brutto pyörii 5000 hujakoilla lisineen, verojen jälkeen jää vajaa 2700 käteen. menojen jälkeen jää 300-500 riippuen kuusta. Serkku makaa läävässään jo viidettä vuotta. Saa asumistuen ja toimeentulotuen, jää yli 600 käyttörahaa kuukaudessa.

Mielummin otat siis 600 e käteen kuin 2700 e käteen? Eikö 2700 e ole isompi summa kuin 600 e? Toisekseen toimeentuloasiakkaalla ei jää 600 e käteen vaan välttämättömien laskujen jälkeen se on paljon pienempi summa. 

ei pidä paikkaansa: perusosa, siis yksin asuvan aikuisen käteenjäävä osuus asumiskulujen ja mm puhelin-ja tevreyskulujen jälkeen on muistaakseni 628 ja risat. Löytyy ihan googlaamalla tt-tuen perusosa.

Vierailija
148/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että veetuttaa maksella muiden elämistä, ei ole kadehtimista. 

Outoa sitä sellaiseksi edes kuvitella. 

Monilla vassareilla kateus on ainoa tunne, jonka itsessään tunnistaa ja siksi on aina epäilemässä muitakin ihmisiä kateelliseksi. 

Kun rosvo varastaa lompakon, normaali ihminen tuntee suuttumusta siitä, että rosvo käyttäytyi epäreilusti viemällä toisen lompakon,  vassari tulee kateelliseksi rosvolle, kun rosvo sai lompakon.

Tekeekö työttömyys vassariksi?

Kuvittelemasi vassarit kuvittelet työttömiksi?

Ei työtön ole välttämättä vasemmiston kannattaja. Eli katkeruutesi vasemmistoa kohtaan saa sinut hyökkäämään työttömien ja muiden toimeentulotuella elävien kimppuun. 

Tukehdu pullaasi. 😂

Vierailija
149/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehtia on suurimman osan kohdalla väärä sana. Tuskin kukaan kadehtii kädestä suuhun elävän elintasoa, mutta voi kokea hyvin epätasa-arvoiseksi sen, että joutuu itse kalliisti maksamaan nettopalkastaan niistä hyödykkeistä, jotka toinen saa vastikkeetta. Osa toimeentuloasiakkaistakin varmasti kadehtii sitä, miksi terve ja työkykyinen ihminen saa toimeentulotuesta hyvin puhumalla tai sopivalla perhetaustalla, syntyperällä tms saman kuin hän, joka on oikeasti liian sairas pärjätäkseen työelämässä tai joutuu hoitamaan läheisiään kotona. 

Miksi toimeentuloasiakas tai "köyhä" kadehtii sitä, että toinen tienaamallaan rahalla ostaa sitä mihin on varaa?

Mä kadehdin ainakin siksi, että mulla ei ole mahdollisuutta tienata. Työssäkäyvä taas voi milloin vaan jäädä töistä pois ja muuttaa elämänsä. 

Ap

Vierailija
150/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän, vaikka onhan tämä valintojen maailma. Raadan pitkää päivää ja välillä viikonloppuna, brutto pyörii 5000 hujakoilla lisineen, verojen jälkeen jää vajaa 2700 käteen. menojen jälkeen jää 300-500 riippuen kuusta. Serkku makaa läävässään jo viidettä vuotta. Saa asumistuen ja toimeentulotuen, jää yli 600 käyttörahaa kuukaudessa.

Mielummin otat siis 600 e käteen kuin 2700 e käteen? Eikö 2700 e ole isompi summa kuin 600 e? Toisekseen toimeentuloasiakkaalla ei jää 600 e käteen vaan välttämättömien laskujen jälkeen se on paljon pienempi summa. 

ei pidä paikkaansa: perusosa, siis yksin asuvan aikuisen käteenjäävä osuus asumiskulujen ja mm puhelin-ja tevreyskulujen jälkeen on muistaakseni 628 ja risat. Löytyy ihan googlaamalla tt-tuen perusosa

Niin, mikäli sinulla on niin halpa asunto. Monilla ei ole halpaa asuntoa. Moni ei edes saa halpaa asuntoa esim. luottotiedottomille ei anneta halpaa asuntoa. Toisekseen halvalla ei tunnetusti saa hyvää eli halvat asunnot ovat usein turvattomia lääviä, homeisia, turvattomia, maantasoasuntoja levottomilla paikoilla. Niitäkö kadehdit? Siitä perusosasta joutuu myös maksamaan ruoan, netin, puhelimen, joukkoliikeneliput, hygienian.

Vierailija
151/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kadehdin ainakin siksi, että mulla ei ole mahdollisuutta tienata. Työssäkäyvä taas voi milloin vaan jäädä töistä pois ja muuttaa elämänsä. 

Ap

Yritä hankkiutua niihin 9 e/pv tukitöihin. Ei tarvitsisi sitten enää kadehtia?

Vierailija
152/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esimerkiksi halvemmissa asunnoissa ei saa tienata kunnolla. Jos olet köyhä ulosotossa ja asut halvassa tulorajoitetussa asunnossa niin et saa tienata etkä lyhentää ulosottovelkaasi tai muuten saat häädön. Heitäkö kadehdit?

Vierailija
153/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiminen on olkiukko, jolla yritetään vaientaa liiallista tukien jakamista kritisoivat ihmiset. Kadehtiiko vanhempi lastansa, jos kieltäytyy ostamassa lapselle kallista puhelinta? No ei kadehdi, vaan haluaa käyttää omat itse tienaamansa rahat järkevämmin eikä pidä perusteltuna kustantaa lapselle korkeampaa elintasoa kuin itselleen.

Ihan samalla tavalla ei ole kadehtimista paheksua sitä, että tukien avulla perheet voivat saada korkeamman elintason kuin työssä käymällä. Sen ei vaan pidä mennä niin. 

Vierailija
154/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki parempituloiset ja rikkaat 🤣

On tää hullu maailma. 

Luulevat ilmeisesti, että toimeentulotuki on jotenkin erityisen suuri?

No on se aika suuri jos kaikkien asumis- ja sairaskulujen päälle annetaan vielä 600 euroa per kk hurvittelurahaa.

Tällä hurvittelurahalla syödään, maksetaan laskut ja välttämättömät menot! Hurvitteluun ei paljoa jää! 

600 euroa ruokakauppaan on todella kova luku. Meillä ei ole varaa siihen per nuppi. Perheen nettotulot n. 4000/kk 3 henkeä. 

Vierailija
155/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan semmonen joka käy aamusta iltaan töissä ja saa vähemmän rahaa.

Vierailija
156/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kovaa settiä persukikkareelta. 🤣😆🤣

Niin, paljastuu oikeistolaisten aito henki, eli nazzius tavoitteet..Toki ton textin kirjailijassa vaikuttaa jylläävän vähintään muutama legioona saastaisia henkiä.

VIHA=MURHAn synti Herramme Jeesuksen eli Elävän Jumalan sanojen mukaisesti.

Vierailija
157/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka itse itsensä elättävät, eivätkä elä toisten rahoilla taakkana vuodesta toiseen. Hetkelliseen hätään ok.

Varsinkin pääomatuloilla itse itsensä elättävät.

Vierailija
158/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen kadehtii töissä raatajaa ja vaatii häntä elättämään työhaluttomat loikoilijat ?

Mä ainakin kadehdin työssäkäyviä. Elämä on paljon helpompaa silloin, kun on työpaikka ja säännölliset tulot.

Ap

Mulla palkka alle tonnin enkä saa mitään tukia. Tällä pitää lapsetkin elättää. 

Jos on alle tonnin ja vielä lapsia elätettävänä on melko varmaa, että jotain tukea saisit, esimerkiksi asumistuessa lasten osuus huomioidaan ja tuki on silloin isompi kuin yksinasuessa. Oletko ottanut selvää Kelasta mihin olisit oikeutettu? Tietenkin asumiskuluja täytyy olla ja lasten asua samassa osoitteessa kuin tuen saaja. Tietenkin myös riippuu onko alle tonnin palkka jatkuvaa vai vain esimerkisi silloin tällöin ja palkka muuten suhteellisen normaali. Yksittäinen, esimerkiksi yhden kuukauden pieni palkka, ei aina oikeuta tukeen, koska tiliotteet vaaditaan useammalta kuukaudelta. Jokinen tapaus on erilainen, ei voi tietää jonkun muun ihmisen perusteella. 

Neuvoisin kysymään tosiaan saisitko jotain tukea. 

Vierailija
159/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehtiminen on olkiukko, jolla yritetään vaientaa liiallista tukien jakamista kritisoivat ihmiset. Kadehtiiko vanhempi lastansa, jos kieltäytyy ostamassa lapselle kallista puhelinta? No ei kadehdi, vaan haluaa käyttää omat itse tienaamansa rahat järkevämmin eikä pidä perusteltuna kustantaa lapselle korkeampaa elintasoa kuin itselleen.

Ihan samalla tavalla ei ole kadehtimista paheksua sitä, että tukien avulla perheet voivat saada korkeamman elintason kuin työssä käymällä. Sen ei vaan pidä mennä niin. 

Se mikään olkiukko ole vaan esim. et ymmärrä mitä edellä kirjoitin koska olet ymmärtämätön pakana. Kateus on SYNTI, varsinkin rikkaan maan rikkaamman kateus itseään köyhempää, riikkaassa, kylmässä eli muutenkin lähes elinkelvottomassa pakanamaassa sorrettua kohtaan, josta Elävä Jumala tulee teitä sydämettömiä pakanoita vielä rankaisemaan.

Vierailija
160/216 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen kadehtii töissä raatajaa ja vaatii häntä elättämään työhaluttomat loikoilijat ?

Mä ainakin kadehdin työssäkäyviä. Elämä on paljon helpompaa silloin, kun on työpaikka ja säännölliset tulot.

Ap

Mulla palkka alle tonnin enkä saa mitään tukia. Tällä pitää lapsetkin elättää. 

Nyt en usko. Jos sulla on lapsia niin saat lapsilisiä. Jos et saa toimeentulotukea niin sulla on omaisuutta, mikä pitää ensin myydä. Sulla on kuitenkin perhe, todennköisesti kumppani ja on lapsia. Haluaisitko mielummin elämän, jossa ei ole lapsia, ei kumppania, ei ystäviä, ei töitä, ei ketään eikä mitään?

Ainakin pitäisi myös saada elatustukea Kelasta ellei lasten toinen vanhempi niitä maksa. Yksinhuoltajana ilman jotain muuta tuloa tai omaisuutta olet miltei varmasti oikeutettu myös muuhun Kelan etuuteen. Jos lapset asuvat luonasi. Suomessa ei kukaan joudu elättämään pelkällä alle tonnin palkalla itseään ja lapsiaan. Eri asia jos on taloudessa asuu toinenkin henkilö, vaikkei olisi lasten vanhempi. Tilanteet vaikuttavat tukiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan