Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän, vaikka onhan tämä valintojen maailma. Raadan pitkää päivää ja välillä viikonloppuna, brutto pyörii 5000 hujakoilla lisineen, verojen jälkeen jää vajaa 2700 käteen. menojen jälkeen jää 300-500 riippuen kuusta. Serkku makaa läävässään jo viidettä vuotta. Saa asumistuen ja toimeentulotuen, jää yli 600 käyttörahaa kuukaudessa.
Täytyy nyt sanoa, että joku nyt mättää, että sinulla on noin isot menot. Saathan kuitenkin myös kesälomarahoja, on työterveyshuolto, mitä ei ole työttömänä tms. Onko asunto liian kallis tai auto? Joka tapauksessa saat jotain vastinetta sille 2700 eurolle, eli elämänlaatusi on parempi kuin tt-tuen saajalla. Valintasi on nyt sitten tuo.
Vuokraan karvan vajaa tonni, vakuutukset, vesi, netti, puhelin, sähkö =tonni, laskut
Oma syysi kun maksat sikavuokraa jossain kasvukeskuksessa. Uudellamaallakin saa halvan ok-talon lainaa jo hyvin tuolla maksettua. Ja miten ihmeessä saat sähköön menemään tonnin kuussa? Taidat ollakin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä välillä kadehdin. Olen työmarkkinatuella terveyden takia ja avopuoliso tienaa juuri sen verran, etten saa muita tukia. Usein jää lääkkeet apteekkiin, tt-tuensaajalla ei.
Miksi asut tuollaisen m*lkun kanssa? Puolison tehtävä on maksaa ne lääkkeet, koska hänellä on käytännössä osa sinunkin rahoistasi. Ihan itsekeitetty soppa.
Etkö ymmärrä ettei ne puolison rahat välttämättä riitä?
Näiden taloudessa on enemmän rahaa käytettävissä kuin toimeentulotukiasiakkailla ja juuri siksi he eivät tukia saakaan. Heillä on siis varaa maksaa ne lääkkeet itse.
Ei välttämättä ole varaa. Itsekin joudun joskus tinkimään lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
voisin minä pitää työllä ansaitsemani palkan itsekin. en ilolla maksa veroja, joilla sadattuhannet elämäntapaloisten tuet maksetaan.
Resitentti on yks, jonka kuluja maksat? Loinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä välillä kadehdin. Olen työmarkkinatuella terveyden takia ja avopuoliso tienaa juuri sen verran, etten saa muita tukia. Usein jää lääkkeet apteekkiin, tt-tuensaajalla ei.
Miksi asut tuollaisen m*lkun kanssa? Puolison tehtävä on maksaa ne lääkkeet, koska hänellä on käytännössä osa sinunkin rahoistasi. Ihan itsekeitetty soppa.
niinpä ihan omaa syytänne. kannattaa jättää tuollainen köyhä sairas loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso toki maksaa kaikki juoksevat kulut. Välillä vain raha loppuu kesken ja mieluummin jätämme lääkkeet ostamatta, kuin esim vuokran tai sähkölaskun rästiin. Tt-tuki asiakas saa lähettää laskunsa kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellainen, joka ei ymmärrä, miten toimeentulotuki toimii. Pahimpia ovat ne, jotka hakevat, mutta eivät saa, kun käteen jää perusosa tai vähän yli menojen jälkeen. Kuvittelevat, että toimeentulotukea saaville jää jotenkin maagisesti enemmän käteen, kun itsen sijaan Kela maksaa tietyt menot, vaikka perusosa on sama samoissa tilanteissa ellei sitä leikata jostain syystä. Osaa näistå ottaa päähän selvästi se, että käyvät töissä mutta käteen jää sama kuin toimeentulotuella.
Aivan oma lukunsa ovat sitten ne, joilla on kyllä rahaa mutta silti alle perusosan verran käytössä kuussa, kun on asuntolainaa, autolainaa, osamaksua yms. sellaista niin paljon, että suurin osa tuloista menee sinne.
Eikö toimeentulotukea saa esim. terveyskuluihin jos tuloista jää sen peruosan verran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin avopuolison pitää huolehtia. Onhan se vähän kökköä.
Nykykäytäntö pakottaa monet eroon, jolloin sille sairaalle maksetaan sitten myös asumistukea JA tt-tukea jatkossa... Olisiko kuitenkin halvempaa maksaa sairaalle lääkkeet ja polimaksut, joita ei useimmilla kuitenkaan ole joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
"os 1850e ei riitä yhdelle niin syy on peilissä. Tuollahan elättää jo perheenkin."
Oliko listalla joku mielestäsi luksusta?
Ehkä 690 hintainen vuokra-asunto? Labrat meibii? Kun se siivojaa maksaa nekin omasta pussistaan, OMALLA TYÖLLÄÄN.
Miksi siivoja olisi eriarvoisessa asemassa muihin työtätekeviin nähden? Eikö kuulu työterveyden piiriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso toki maksaa kaikki juoksevat kulut. Välillä vain raha loppuu kesken ja mieluummin jätämme lääkkeet ostamatta, kuin esim vuokran tai sähkölaskun rästiin. Tt-tuki asiakas saa lähettää laskunsa kelaan.
Haluatko antaa tarkempaa tietoa, että mikä summa sitten on? Koska luulen että siinä on tiettyjä menoja ja muuta mitä ei katsota kelassa pakolliseksi. Siksi ei saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain mättää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisin minä pitää työllä ansaitsemani palkan itsekin. en ilolla maksa veroja, joilla sadattuhannet elämäntapaloisten tuet maksetaan.
Resitentti on yks, jonka kuluja maksat? Loinen?
aika turha se on, joten melkein loinen. ainakin kansanedustajien avustajien palkkaaminen verorahoilla pitäisi lopettaa.
voitaisiin myös lopettaa 400000 turhaa byrokraattia, jotka pyörittelevät eri tukihakemuksia. tilalle automaattinen kansalaispalkka, joka ei vaadi yhtään paperinpyörittämistä.
Veronmaksajana en näitä kadehdi, mutta vi***tuskäyrä on kyllä korkealla, kun tiedä, mihin maksamani verot aika rankasta työstäni menevät. Hetkellisen avun ymmärrän, mutta en siedä elämäntapalaiskuutta. Toivon, että tulevat hallitukset vähitellen lopettelevat turhia maksuja. Viimeistään siinä vaiheessa kun työpaikkoja on taas tätä hetkeä enemmän tarjolla. Sitten voikin sanoa, että mene sinäkin vetelys töihin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö väärin kadehtia-sanaa.
Kateutta ei ole se, ettei halua elättää vierasta työkykyistä aikuista.
Juuri näin. Toinen juttu on sitten se, löytyykö työpaikkoja. Mutta kyse on tosiaan väsymisestä tilanteeseen, ja sitä varmaan on molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadehtii? Ei kukaan kadehdi. Vit*ttaa vaan maksaa elättäminen.
Miksi? Haluat siis että jos sinäkin saat fudut niin sulla ei ole mitään, kadulla asut ja syöt roskiksesta? Sitäkö toivot myös jälkikasvullekin?
Minä olen aina säästänyt palkasta, pienestäkin. En elä kädestä suuhun. Tekisi hyvää opetella muidenkin. Ei aina voi elää sillä ajatuksella, että yhteiskunta maksaa, jos jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain mättää!
No ne pienet tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain mättää!
No ne pienet tulot.
Jotka ovat kuitenkin enemmän kuin toimeentulotuessa huomioitavat menot. Joten mihin se raha menee, jos ei ole varaa lääkkeisiin? Puolison omiin harrastuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resitentti on yks, jonka kuluja maksat? Loinen?aika turha se on, joten melkein loinen. ainakin kansanedustajien avustajien palkkaaminen verorahoilla pitäisi lopettaa.
voitaisiin myös lopettaa 400000 turhaa byrokraattia, jotka pyörittelevät eri tukihakemuksia. tilalle automaattinen kansalaispalkka, joka ei vaadi yhtään paperinpyörittämistä.
Eli olin oikeassa! Ongelmana ei ole työttömyys, vaan turhat työntekijät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain mättää!
No ne pienet tulot.
Jotka ovat kuitenkin enemmän kuin toimeentulotuessa huomioitavat menot. Joten mihin se raha menee, jos ei ole varaa lääk
Summahan voi olla vain muutamia euroja yli rajan tai allekkin mutta oikeutta toimeentulotukeen ei ole. Rahat menee elämiseen.
Toimeentuloasiakas saa maksusitoumuksen apteekkiin ja saa lähettää laskut kelaan. Myös silmälaseihin saa harkinnanvaraista sekä huonekaluihin ja talvivaatteisiin. Myös muuttoavustuksia voi hakea sekä asunnon perustamiskuluihin tukea. Minusta nämä ovat hyviä etuja. Osan voisi tosin rajata suomen kansalaisille. Pienituloinen joutuu maksamaan kaiken itse tai olemaan ilman jos ei ole varaa ja tt-tuki evätty.
Jahas, joku ilmiantaa täällä asiallisia kommentteja. Mahtaa olla erittäin katkera tukiensaajille, raukka.