Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?

Vierailija
23.01.2026 |

Tässä ei ole yhtään mitään kadehdittavaa.

Kommentit (302)

Vierailija
241/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välillä kadehdin. Olen työmarkkinatuella terveyden takia ja avopuoliso tienaa juuri sen verran, etten saa muita tukia. Usein jää lääkkeet apteekkiin, tt-tuensaajalla ei. 

Vierailija
242/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin minä pitää työllä ansaitsemani palkan itsekin. en ilolla maksa veroja, joilla sadattuhannet elämäntapaloisten tuet maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omakotitaloon saa asumistukea. Pieni palkka on ollut jo vuosia.

Eikö omakotitalossa asuminen ole kallista vaikka talo olisi maksettu jo?

Miten olet pystynyt talon maksamaan pienestä palkasta?

Asumistuki ei muuten katso asumismuotoa, ja aiemmin omistusasuntoonkin on saanut asumistukea, sain tietää vasta jälkikäteen myytyäni rivitaloasuntoni. Asumistuki olisi kattanut ainakin yhtiövastikkeen, ei kuitenkaan lainan lyhennyksiä. Ihan järkevästi toimi asumistuki kyllä, asua saa, muttei kerryttää omaisuutta.

T: Nykyinen toimeentulotuen saaja.

Miksi olisi kallista? En ole missään sanonut että en ole koskaan saanut isompaa palkka, enhän muuten olisi lainaakaan saanut.

Lähinnä sitä mietin, että kannattaako asua omakotitalossa pienipalk

Tämähän on halvin mahdollinen asumismuoto.

Sinulla on omaisuutta, joten rahasta valittaminen tuntuu vähän no, oudolta. Olet aiemmin saanut hyvää palkkaa, mutta onko pieni palkka oma valintasi vai miksi palkkasi on pudonnut?

Vierailija
244/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"os 1850e ei riitä yhdelle niin syy on peilissä. Tuollahan elättää jo perheenkin."

Oliko listalla joku mielestäsi luksusta?

Ehkä 690 hintainen vuokra-asunto? Labrat meibii? Kun se siivojaa maksaa nekin omasta pussistaan, OMALLA TYÖLLÄÄN.

Vierailija
245/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä välillä kadehdin. Olen työmarkkinatuella terveyden takia ja avopuoliso tienaa juuri sen verran, etten saa muita tukia. Usein jää lääkkeet apteekkiin, tt-tuensaajalla ei. 

Silloin avopuolison pitää huolehtia. Onhan se vähän kökköä.

Vierailija
246/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut tuollaisen m*lkun kanssa? Puolison tehtävä on maksaa ne lääkkeet, koska hänellä on käytännössä osa sinunkin rahoistasi. Ihan itsekeitetty soppa.

Vierailija
247/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että vaikkapa kuolemansairas voisi kadehtia tervettä- jopa köyhää sellaistakin.

Myös elämäänsä tukehtuva ylisuorittaja saattaisi kadehtia.

Mutta tämä, että oikeisto muka vihaa köyhiä, on vain kiusaajaluonteisten meriselitys ällöttävälle tarpeelleen päästä rääkkäämään kanssaihmisiä.

Vierailija
248/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se että saat muka vain 400e toimeentulotukea ja asumistukea. "

Mikä siinä ihmetyttää?

Ap

Koska se ei pidä paikkaansa 

Miten niin ei pidä paikkansa. Perustele miksei voi saada toimeetulotukea ja asumistukea vain 400 €.

Ei Kelan maksimituet mikään automaatio ole. 

Ei ole mitään 600 euron "hurvittelurahaa."

Vierailija
249/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisin minä pitää työllä ansaitsemani palkan itsekin. en ilolla maksa veroja, joilla sadattuhannet elämäntapaloisten tuet maksetaan.

Mikset pidä? Mikään ei estä sua muuttamasta maahan missä ei ole sosiaaliturvaa. Johon myös sinulla oikeus jos huonosti käy. 

Vierailija
250/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat työtään vihaavat. En todellakaan vapaaehtoisesti vaihtaisi tuohon. 

Vaikka olisit kuinka ahkera niin joissain töissä et saa edes kahtatonnia vaikka tekisit joka päivä 12h ylitöitä ja miten sellaista jaksaa edes?

Elimistö menee ihan sekaisin pikkuhiljaa. Kun ei ede ahkeruudella saa rahaa, niin kannattaako rehkiä`?

Ylityöliiä ei maksella ja oletetaan että jäädään puolipakolla ylitöihin tekemään hyväntekeväisyyttä. Samaan aikaan lapsi kasvaa ihan pellolla itsekseen ilman valvontaa yms.

Elämää on sen työelämänkin ulkopuolella ja pitäisi taloudelliesti pärjäillä. 

Kyllä mä valitsisin mieluummin tuet kun eräänlaiset työt. Se on ihan selvä että työlistetty vanhempi ei ole täysin jaksava vanhempi.

Vierailija
251/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kadehdin, koska tukien varassa elävänä opiskelijana joudun nostamaan tuhansia euroja lainaa joka vuosi saadakseni kaiken sen minkä saisin ilman lainaa jos eläisin toimeentulotuen varassa. 

Lopeta opiskelu, jos kajehtia pitää! 

Vierailija
252/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mua ei taas haittaa pätkääkään. Mieluusti maksan koska itsekin tukia nostanut. Sitä varten se on, vai oletko joku ennustaja?

Vierailija
253/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.

Joo tältä tuntuu aina kun maksaa menoja jotka toimeentuloasiakas saa maksuun. Olen töissä ja mietin viikottain pitäisikö vain luovuttaa toiveesta että palkka nousee ja jäädä toimeentulotuelle. Silloin jäisi edes vähän käyttörahaa. Niin paljon kuin työttömiä mollataan nii minuun häpeä sossun asiakkuudesta on iskostettu jo lapsuudessa joten elän vieläkin niukemmin ja teen työtä jota vihaan.  Tietysti mielummin nauttisin elämästäni kuin olisin yhteiskunnan hyödyke. Mutta se häpeä.

Älä puhu potaskaa. Mistä tahansa palkasta jää enemmän kuin tt-asiakkaan alle 500 euroa kuussa. Oma syysi jos olet ottanut liian isoja lainoja. Tt-asiakas ei saa lainaa, eikä edes säästää, siitä vaan kokeilemaan sellaista elämää.

Vierailija
254/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut tuollaisen m*lkun kanssa? Puolison tehtävä on maksaa ne lääkkeet, koska hänellä on käytännössä osa sinunkin rahoistasi. Ihan itsekeitetty soppa.

Etkö ymmärrä ettei ne puolison rahat välttämättä riitä?

Vierailija
255/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellainen, joka ei ymmärrä, miten toimeentulotuki toimii. Pahimpia ovat ne, jotka hakevat, mutta eivät saa, kun käteen jää perusosa tai vähän yli menojen jälkeen. Kuvittelevat, että toimeentulotukea saaville jää jotenkin maagisesti enemmän käteen, kun itsen sijaan Kela maksaa tietyt menot, vaikka perusosa on sama samoissa tilanteissa ellei sitä leikata jostain syystä. Osaa näistå ottaa päähän selvästi se, että käyvät töissä mutta käteen jää sama kuin toimeentulotuella.

Aivan oma lukunsa ovat sitten ne, joilla on kyllä rahaa mutta silti alle perusosan verran käytössä kuussa, kun on asuntolainaa, autolainaa, osamaksua yms. sellaista niin paljon, että suurin osa tuloista menee sinne. 

Vierailija
256/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.

Joo tältä tuntuu aina kun maksaa menoja jotka toimeentuloasiakas saa maksuun. Olen töissä ja mietin viikottain pitäisikö vain luovuttaa toiveesta että palkka nousee ja jäädä toimeentulotuelle. Silloin jäisi edes vähän käyttörahaa. Niin paljon kuin työttömiä mollataan nii minuun häpeä sossun asiakkuudesta on iskostettu jo lapsuudessa joten elän vieläkin niukemmin ja teen työtä jota vihaan.  Tietysti mielummin nauttisin elämästäni kuin olisin yhteiskunnan hyödyke. Mutta se häpeä.

Älä puhu potaskaa. Mistä tahansa palkasta jää enemmän kuin tt-asiakkaan alle 500 euroa kuussa. Oma syysi jos olet ottanut liian isoja lainoja. Tt-asiakas ei saa lainaa, eikä edes

Ei jää jos palkka on pieni.

Vierailija
257/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä ettei ne puolison rahat välttämättä riitä?

Näiden taloudessa on enemmän rahaa käytettävissä kuin toimeentulotukiasiakkailla ja juuri siksi he eivät tukia saakaan. Heillä on siis varaa maksaa ne lääkkeet itse.

Vierailija
258/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat, koska heidän elämä on arvokasta hyväpalkkaisen työn kautta rahallisesti, mutta he eivät tajua että köyhä ei voi myydä "aikaansa" koska sitä ei osta kukaan. 

Esim. sellaiset perheet joissa lapsilisiä on kerätty pörssiin 18 vuotta ja ne käytetään tähtilapsen asunnons ostoon opiskelujen alkaessa. Köyhä yh-äiti osti ruokaa ja lastentarvikkeita 18 vuotta ja siitä meni alv valtiolle koko ajan. 

Varakkaat itse nostavat mieluiten kopiokone-rahaa (korkoa korolle) tyhjästä- mitä enemmän päätomatuloja, sitä arvostetumpi ihminen on nyky-Suomessa. 

Nyt en hoksaa sitä, miksi mainitsemasi kajehtivat?

Vierailija
259/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo puolison elatusvelvollisuus on pahasti vanhentunut nykysysteemissä juurikin sairauskulujen osalta. Se olisi pitänyt korjata ajoissa, nyt sitä ei tulla tekemään. 

Vierailija
260/302 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kenelläkään yksinasuvalla köyhällä ole varaa noin kalliiseen kämppään! Sähkölasku 70 euroa?

"

ai 690 euron vuokra?

Minä luin täältä koko alkuvuoden 2024 ettei pääkaupunkiseudulla ole yhden ainutta asuntoa jossa vuokra olisi alle 700 euroa. Ei siis pientä, suurta, vanhaa, kuppaista ikkunatonta varastoa, ei mitään! Kaikissa on vuokra vähintään 750 euroa ja ihmiset joutuvat katuojaan jos asumistukea leikataan.

Nyt 690 onkin työssäkäyvälle aivan ylettömän kallis asunto :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän