Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän työnhaku

Vierailija
04.03.2024 |

Onko sitä? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin päin eli työ hakee työttömiä

Vierailija
2/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä legendaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yli sataa paikkaa ennenkuin työllistyin.  Joten sanoisin että kyllä - riiittävä määrä hakijoita tulee jokaiseen työpaikkaan. 

Ongelma on siinä että työttömän hakemusta ei usein luetakaan. Kun on kerran karsiutunut jonkun firman yt-neuvotteluissa, se on ikuinen polttomerkki. Se kertoo että jossain työryhmässä olit se huonoin, sen jälkeen pitää aloittaa pohjalta. Luoda oma maineensa työntekijänän uudelleen. Saat enintään reilusti alemman tasoisen paikan mistä lähdit, ja enitnään väliaikaisen. Muutaman sijaisuuden jälkeen huomaat että ansiosidonnainen lopahtaa, ja sitten on pakko tehdä ihan mitä tahansa. Ura lähtee nollasta, ja jos ajattelet nousevasi uudelleen sille tasolle mistä lähdit, niin odotus on turha - ikä tulee vastaan. Olet se akateeminen kummajainen joka yrittää päteä osaamisellaaan ja muistella vanhoja aikoja jolloin olit iso pomo, mutta ihmiset välttelevät sinua. Riittää kun pidät huolta niistä kopiokoneista ja muista tilata ajoissa kahvia ja kermaa!  

Vierailija
4/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla. Ei ole osaamista, ei koulutusta, ei työhistoriaa, eikä nuoruutta. Sama kirjoitanko tuhat vai kolme hakemusta. En saa niihin vastausta, enkä pääse edes haastatteluun. Miksi siis tekisin yhtäkään hakemusta?

Vierailija
5/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hommaa. 

Vierailija
6/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan vapaaehtoisesti töihin mene...

Vierailija
7/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ryö? Japaninmaatako höliset?

Vierailija
8/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti töitä haen mutten saa. Olin liian pitkään edellisessä työssä, jossa en edennyt mihinkään. Työ pilasi työllistettävyyteni. Edes työnohessa opiskellut yliopisto-opinnot eivät auttaneet, eikä työttömänä opiskeltu ammatillinen perustutkinto. 

Ollaan sitten työtön. Toki haen jatkuvasti töitä, mutta yhtä tyhjän kanssahan tämä on.

Vierailija
9/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mukaa kun työvoiman tarve oikeastaan vähenee (AI yms asiat) niin kriteerit työntekijöille kovenee

Vierailija
10/10 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan paska työntekijä. Sitten pitäisi valehdella olevansa niin saakelin osaava ja tehokas. Ei jaksais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi