Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti

Vierailija
23.01.2026 |

Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.

Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopii palstan klassikko:

Jätä se sika.

Ihan rehellisesti, tuollainen on henkistä väkivaltaa. Ei sitä tarvitse sietää.

M 66

No eikä sovi.

M-61

Vierailija
22/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen. 

Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti. 

Ap kertoo, että hänellä on taipumus riidellä, ja tehdä se siten, ettei puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti.

Tämä on myös aggressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaa toisen rajoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en oo enää minkäänlaisessa suhteessa. 18 vuoden avioliitto ja läjä muita lyhyempiä suhteita. Ei enää ikinä. Aion elää loppuelämäni yksin ja rauhassa. Omassa, ihanassa kodissa. Eipä kukaan läimäyttele edes käsiä.

Vierailija
24/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen siis tulisi tehdä?

Paikalta ei saa poistua, ei saa pyytää rauhoittumaan, ei saa itse huutaa, ei saa lyödä, ei saa yhtään mitään, pitää vain kuunnella, kun nainen karjuu, huutaa, kimittää, metelöi ja on aina oikeassa?

Jos et kykene riitelemään asiallisesti, ei kenenkään tarvitse elää kanssasi. Toivottavasti mies tajuaa, että et ole mikään välttämättömyys, elämä ilman sinua on mukavaa ja helppoa. Ja lisäksi riidatonta.

Vierailija
25/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on saatu äänen korottaminen, lyömällä pelottelu ja vielä vanhojen riitojen kaivelu samaan keskusteluun. Mitähän seuraavaksi keksit?

Vierailija
26/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok, kun ei kuitenkaan läimäytä kasvoihin.

Ai että muka ok, jos huutaminen ei ole?

Vierailija
27/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli huudat ja haukut häntä ja hänen pitäisi vain kuunnella sitä hiljaa. Mieti omaa käytöstäsi.

Vierailija
28/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tekisi noin toista tai ei ainakaan kolmatta kertaa, vaan jo toisen kerran jälkeen tulisi entinen.

Kannattaako elää sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa joudut riitelemään?

Vierailija
29/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen mies, jätä se.

Vierailija
30/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekis kerrankin niin ei tulis toista kertaa. Toi on pelottelua. En halua miestä joka yrittää pelotella.

Vierailija
31/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin alkaa riidan aikana kerätä kierroksia kun koen että toinen ei kerta kaikkiaan kuuntele tai ainakaan kuule mitä sanon. Jauhaa vain sitä omaa totuuttaan, kaasuvalottaa minkä kerkeää, vääntää vaikka mustan valkoiseksi kunhan itse on aina se täydellinen ja oikeassa. Äänen korottaminen ei saa sitä toista kuulemaan yhtään paremmin mutta niin mulle siinä vaan aina käy. Volyymi nousee. Pitäisi osata jotenkin puhaltaa peli poikki niin että molemmat vetää vähän henkeä, jonka jälkeen on aina mahdollista keskustella rakentavammin. Sitä se sun mies kai yrittää, vaikkakin sua pelottavalla tavalla. Mun puoliso ei tee mitään tuollaista vaan mitä enemmän mulla nousee ääni, sitä korostetumman rauhallinen ja veemäinen hän on, mikä entisestään ärsyttää minua. Ihan kamala tapa riidellä ja kuluttaa ainakin minua, varmaan häntäkin. 

En edes tiennyt että mussa on tällainen puoli kun aiemmassa suhteessani ei oikeastaan riidelty koskaan.&

Niin, joitakin ihmisiä ärsyttää se, että toinen ei lähde riitaan ja räyhäämiseen ja kiukutteluun mukaan millään. Sekös se vasta ärsyttää. Tyyneys, hallittuus, kypsyys, aikuismainen rauhallisuus ja järkevyys nähdään tunnevammaisuutena, passiivisaggressiivisuutena, ylimielisyytenä jne jne.

Vierailija
32/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehen siis tulisi tehdä?

Paikalta ei saa poistua, ei saa pyytää rauhoittumaan, ei saa itse huutaa, ei saa lyödä, ei saa yhtään mitään, pitää vain kuunnella, kun nainen karjuu, huutaa, kimittää, metelöi ja on aina oikeassa?

Jos et kykene riitelemään asiallisesti, ei kenenkään tarvitse elää kanssasi. Toivottavasti mies tajuaa, että et ole mikään välttämättömyys, elämä ilman sinua on mukavaa ja helppoa. Ja lisäksi riidatonta.

Mitenkäs sitten kun on lapsia? Niille ei saa huutaa, ei saa lyödä, ei saa yhtään mitään, pitää vain kuunnella kun lapsi karjuu, huutaa, kimittää, metelöi ja on aina oikeassa? Elämä ilman lapsia on kyllä varmasti sinulle mukavaa ja helppoa. Ja lisäksi riidatonta.

Vierailija
33/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutavaa naista en pitkään katsoisi, ei tuollaista tarvitse sietää. 

Vierailija
34/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli huudat ja haukut häntä ja hänen pitäisi vain kuunnella sitä hiljaa. Mieti omaa käytöstäsi.

Mistä tämän keksit? En ole huutanut tai haukkunut.

ap

Vierailija
35/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kuivalyönti on vähemmän aggressiivista?

Vierailija
36/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tekisi noin toista tai ei ainakaan kolmatta kertaa, vaan jo toisen kerran jälkeen tulisi entinen.

Kannattaako elää sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa joudut riitelemään?

Viimeksi hän tuli painamaan työläppärini kiinni ja sitä enne otti tuolin altani, siten että se meni rikki.

ap

Vierailija
37/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, joitakin ihmisiä ärsyttää se, että toinen ei lähde riitaan ja räyhäämiseen ja kiukutteluun mukaan millään. Sekös se vasta ärsyttää. Tyyneys, hallittuus, kypsyys, aikuismainen rauhallisuus ja järkevyys nähdään tunnevammaisuutena, passiivisaggressiivisuutena, ylimielisyytenä jne jne."

Kun et yhtään tiedä mitä mun puoliso mulle sanoo, vaikkakin tyynesti ja rauhallisesti, niin et ole millään tavalla pätevä sanomaan että siinä ei ole mitään korjattavaa. 

Toki ei hänkään näe itsessään mitään korjattavaa. Vain minussa. Oli kyse sitten riitelemisestä tai mistä tahansa muusta. 

Kiitos kommentistasi. Jo valmiiksi lyötyä on tietenkin aina helppo lyödä. Tyynesti ja rauhallisesti. 

Vierailija
38/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä saat riehua ja heilua tunnekuohuissasi riidan aikana aivan mielesi mukaan mutta mies ei.  Tasa-arvoa.

Vierailija
39/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopii palstan klassikko:

Jätä se sika.

Ihan rehellisesti, tuollainen on henkistä väkivaltaa. Ei sitä tarvitse sietää.

M 66

Myös huutaminen on henkistä väkivaltaa.

En huutanut. Alkuun puhuin jopa todella varovasti, koska minua pelotti että asiasta tulee riita. Ja niin siitä tulikin ;(

ap

Huoooooooooooh 🤦

Vierailija
40/230 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen. 

Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti. 

Ap kertoo, että hänellä on taipumus riidellä, ja tehdä se siten, ettei puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti.

Tämä on myös aggressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaa toisen rajoja.

Niin?

Molemmat voisivat jättää toisensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän