Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti
Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.
Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.
Kommentit (230)
"Olen vain temperamenttinen :)"
Ja sitten se räyhää muille.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te edes riitelette??
Emmä haluu kertoo yksityisassoo
Ei ole vielä väkivaltaa, mutta ei todellakaan ok. Itse en tuollaista hyväksyisi. Tuosta seuraava askel on että läimäyttää sua naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä väkivaltaa, mutta ei todellakaan ok. Itse en tuollaista hyväksyisi. Tuosta seuraava askel on että läimäyttää sua naamaan.
Kuulostaa enemmän ja enemmän siltä että ap:ta olisi pitänyt jonkun läimäyttää naamaan jo vuosikymmeniä sitten. Niin on viaton riitoihinsa.
Huudathan sinäkin hänelle, vaikka hän on monta kertaa pyytänyt lopettamaan. Ette kumpikaan ollenkaan kunnioita toistenne rajoja ja koskemattomuutta. Erotkaa.
Vierailija kirjoitti:
Huudathan sinäkin hänelle, vaikka hän on monta kertaa pyytänyt lopettamaan. Ette kumpikaan ollenkaan kunnioita toistenne rajoja ja koskemattomuutta. Erotkaa.
Hänellä on mielestään naisena oikeus olla täysin holtiton käytökseltään aivan täysin ilman seuraamuksia.
Äärettömän etuoikeutetun elämän seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa enemmän ja enemmän siltä että ap:ta olisi pitänyt jonkun läimäyttää naamaan jo vuosikymmeniä sitten. Niin on viaton riitoihinsa.
Ahaa, mistähän tämän päättelit? Koska halusin puhua riidatta siitä, mikä minua jäi vaivaamaan edellisessä riidassa? Eikö minulla ole oikeus yrittää puhua ja selvittää sellainen asia.
Olet aika väkivaltainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopii palstan klassikko:
Jätä se sika.
Ihan rehellisesti, tuollainen on henkistä väkivaltaa. Ei sitä tarvitse sietää.
M 66
Ja sinä olet neiti - ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen siis tulisi tehdä?
Paikalta ei saa poistua, ei saa pyytää rauhoittumaan, ei saa itse huutaa, ei saa lyödä, ei saa yhtään mitään, pitää vain kuunnella, kun nainen karjuu, huutaa, kimittää, metelöi ja on aina oikeassa?
Jos et kykene riitelemään asiallisesti, ei kenenkään tarvitse elää kanssasi. Toivottavasti mies tajuaa, että et ole mikään välttämättömyys, elämä ilman sinua on mukavaa ja helppoa. Ja lisäksi riidatonta.
Mitenkäs sitten kun on lapsia? Niille ei saa huutaa, ei saa lyödä, ei saa yhtään mitään, pitää vain kuunnella kun lapsi karjuu, huutaa, kimittää, metelöi ja on aina oikeassa? Elämä ilman lapsia on kyllä varmasti sinulle mukavaa ja helppoa. Ja lisäksi riidatonta.
Olet aivan oikeassa, lapsen vanhemman tulee olla aikuinen ja osoittaa vahvuutta ja viisautta, eikä vajota lapsen tasolle kiukuttelemaan. Eikä varsinkaan alentua lyömään, se on rikoslaissa kielletty ja selvä lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, mistähän tämän päättelit? Koska halusin puhua riidatta siitä, mikä minua jäi vaivaamaan edellisessä riidassa? Eikö minulla ole oikeus yrittää puhua ja selvittää sellainen asia.
Olet aika väkivaltainen.
ap
Niin olenkin. En suvaitse lainkaan manipulaatiota mitä sinä olet ilmeisen taitava käyttämään aseenasi. Et ansaitse parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on mielestään naisena oikeus olla täysin holtiton käytökseltään aivan täysin ilman seuraamuksia.
Äärettömän etuoikeutetun elämän seurauksia.
Niin tarkoitat että minulla ei ole oikeutta puhua siitä mikä minua jäi vaivaamaan, ilman että huomio siirretään äänensävyyni.
Mies saa uhkailla erolla, viedä tuolin altani kun istun töissä, niin että se menee rikki. Saa väkisin painaa läppärini kiinni. Saa läimäyttää kovaa käsiaan kasvojeni edessä.
Niinkö?
ap
On ok. Nainen nyt riittää, käyttäydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika väkivaltainen.
ap
Niin olenkin. En suvaitse lainkaan manipulaatiota mitä sinä olet ilmeisen taitava käyttämään aseenasi. Et ansaitse parisuhdetta.
Miten minä manipuloin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tekisi noin toista tai ei ainakaan kolmatta kertaa, vaan jo toisen kerran jälkeen tulisi entinen.
Kannattaako elää sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa joudut riitelemään?
Viimeksi hän tuli painamaan työläppärini kiinni ja sitä enne otti tuolin altani, siten että se meni rikki.
ap
Miehen käytös kuulostaa kauhealta, ei kannata jatkaa tuollaisessa suhteessa. Minun eksäni nautti kun sai minut raivostumaan. Hän siis vääristeli ja manipuloi niin kauan, että se onnistui. Tajusin tuon vasta jälkeenpäin samoin kuin muun henkisen väkivallan. Missään muussa suhteessa en ole huutanut riidellessä. Nykyisessä suhteessani emme edes riitele.
Lue kirja Why does he do that. Ehkä siinä on jotain teihinkin sopivaa. Minun korviini miehen käytös kuulostaa henkiseltä väkivallalta, mutta vaikea tietysti näin lyhyistä kuvauksista varmaksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin alkaa riidan aikana kerätä kierroksia kun koen että toinen ei kerta kaikkiaan kuuntele tai ainakaan kuule mitä sanon. Jauhaa vain sitä omaa totuuttaan, kaasuvalottaa minkä kerkeää, vääntää vaikka mustan valkoiseksi kunhan itse on aina se täydellinen ja oikeassa. Äänen korottaminen ei saa sitä toista kuulemaan yhtään paremmin mutta niin mulle siinä vaan aina käy. Volyymi nousee. Pitäisi osata jotenkin puhaltaa peli poikki niin että molemmat vetää vähän henkeä, jonka jälkeen on aina mahdollista keskustella rakentavammin. Sitä se sun mies kai yrittää, vaikkakin sua pelottavalla tavalla. Mun puoliso ei tee mitään tuollaista vaan mitä enemmän mulla nousee ääni, sitä korostetumman rauhallinen ja veemäinen hän on, mikä entisestään ärsyttää minua. Ihan kamala tapa riidellä ja kuluttaa ainakin minua, varmaan häntäkin.
En edes tiennyt että mussa on tällainen puoli kun aiemmassa suhteessani ei oikeastaan riidelty koskaan.&
Meillä jos käy noin toimin juuri kuten aloittajan mies. Tämä yleensä aiheuttaa hänessä sen, että lopettaa riitelyn. Meillä nimittäin hän ei osaa muuten lopettaa. Vaikka itse yrittäisin poistua tilanteesta, hän vain tulee perässä ja jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tekisi noin toista tai ei ainakaan kolmatta kertaa, vaan jo toisen kerran jälkeen tulisi entinen.
Viimeksi hän tuli painamaan työläppärini kiinni ja sitä enne otti tuolin altani, siten että se meni rikki.
ap
Miehen käytös kuulostaa kauhealta, ei kannata jatkaa tuollaisessa suhteessa. Minun eksäni nautti kun sai minut raivostumaan. Hän siis vääristeli ja manipuloi niin kauan, että se onnistui. Tajusin tuon vasta jälkeenpäin samoin kuin muun henkisen väkivallan. Missään muussa suhteessa en ole huutanut riidellessä. Nykyisessä suhteessani emme edes riitele.
Lue kirja Why does he do that. Ehkä siinä on jotain teihinkin sopivaa. Minun korviini miehen käytös kuulostaa h
"Niin tarkoitat että minulla ei ole oikeutta puhua siitä mikä minua jäi vaivaamaan, ilman että huomio siirretään äänensävyyni."
Tästä voidaan rivien välistä päätellä mistä suunnasta se henkinen väkivalta tulee, olen aivan täysin varma että tuo asia joka vaivaa on aivan jokaikisen riidan vakioaihe.
Vierailija kirjoitti:
Halveksiva ja alentava ele.
Minusta huutaminen päin toisen naamaa on halveksivaa ja alentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lue kirja Why does he do that. Ehkä siinä on jotain teihinkin sopivaa. Minun korviini miehen käytös kuulostaa h
Minuakin hämmentää todella paljon se miten nämä tilanteet menevät. Mies siis ihan oikeasti ärtyi kun kerroin miten pahalta se tuntui mitä hän sanoi edellisessä riidassa. Ja käänsi asian siihen miten minun asian esiin ottaminen loukkaa häntä. Hän siis käänsi asian häneen ja syytti minua. Kun tilanne menee pidemmälle, hänestä tulee todella pelottava. Pelkään hänen reaktioita ja minun on jo valmiiksi vaikea aloittaa puhumaan asioista. Hän saa minut aina tuntemaan että tein väärin. Vaikka puhuisin kuinka rauhallisesti.
En jotenkin voi uskoa tätä. En enää tiedä mikä on totta.
ap
"Niin, joitakin ihmisiä ärsyttää se, että toinen ei lähde riitaan ja räyhäämiseen ja kiukutteluun mukaan millään. Sekös se vasta ärsyttää. Tyyneys, hallittuus, kypsyys, aikuismainen rauhallisuus ja järkevyys nähdään tunnevammaisuutena, passiivisaggressiivisuutena, ylimielisyytenä jne jne."
Tyyneys paras taktiikka perheessä, jossa volyymi helposti nousee.