Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesimittarin luettavuus vuoka-asunnossa

Vierailija
23.01.2026 |

Joku vaikutusvaltaa omaava taho saisi ottaa asiakseen ajaa sellaisen määräyksen voimaan vuokranantajille, että jos vesi laskutetaan kulutuksen mukaan vesimittari pitää olla asukkaalle koko ajan helposti luettavissa esimerkiksi puhelinsovelluksesta tai huoneistossa sisällä olevasta mittarista. Nämä rappukäytävään kattolevyjen alle asennetut mittarit joita asukas ei voi omatoimisesti seurata pitäisi kieltää. Taas tuli tasauslasku puolelta vuodelta ja lisää maksettavaa tuli vaikka korotin jo oma-aloitteisesti vesiennakkoni määrää vuosi sitten. Lisämaksu eittämättä seuraus syyskuukausien kylmiltä kuukausilta jolloin taloyhtiö pihtaa lämmityksen kanssa ja asukkaat joutuvat mm. käyttämään enemmän lämmintä vettäkin lämpiminä pysyäkseen. Omaa vesilaskuani nostaa varmasti käsin tiskaus, pihi vuokranantaja ei hanki huoneistoihin astisnpesukoneita enkä ainakaan itse ala sellaista vuokrahuoneistoon kustantamaan koska en tiedä kuinka pitkään asun tässä asunnossa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. 

Vierailija
2/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet köyhä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet köyhä?

En ole köyhä. Tulen hyvin toimeen tuloillani ja säästöjäkin on. Toiset sijouttavat omaan asuntoon ja toisilla taas voi olla muita sijoutuskohteita.

Vierailija
4/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet köyhä?

Miksi olet tyhmä? T: eri 

Vierailija
5/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin tiskaus on kyllä vettä säästävää..

Vierailija
6/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa ei lämmitellä vaan peseydytään. Jos on kylmä, pyydetään huolto tarkastamaan patterit ja ilmaamaan ne. Tarvittaessa ostetaan lämpimiä vaatteita & villasukat, tai muutetaan muualle.

Vierailija
7/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet köyhä?

En ole köyhä. Tulen hyvin toimeen tuloillani ja säästöjäkin on. Toiset sijouttavat omaan asuntoon ja toisilla taas voi olla muita sijoutuskohteita.

Kannattaa sijoittaa lämpimiin vaatteisiin/peittoihin, ei pitkään kuumaan suihkuun.

Vierailija
8/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisi edes huonelämpötila itse säädettävissä, maksaisi vaikka enemmän.

Vierailija
9/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittari on helppo lukea myös sieltä käytävältä. Luukku aukeaa kyllä ihan helposti. Nappaa vain valokuvan sitten mittareista. Mun ex vuokranantaja oli aivan per€#leen pelle, laiska vässykkä. Ei kyennyt hoitamaan mitään asioita oikein. Vuokralaisen kannattaa kuvata mittarit sisään muuttaessaan. Ja välillä seurata tilannetta. Lue mittarit myös ulos muuton yht. 

Vierailija
10/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä isännöitsijän laskukopio vuokraajalta, siitä näet lukemat. En minä suostuisi maksamaan mitään ilman todisteita asiasta.

Vierailija
11/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta asukkaalla on oikeus olla kartalla reaaliajassa asuntonsa veden kulutuksesta. !!!

Vierailija
12/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että tunnistat itsekin lotraavasi tarpeettomasti, mutta siltikin lisälasku on muiden syytä. Pyydä laskun kulutuslukemat nähtäville ja vähennä suihkutusta.

Vierailija
13/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta asukkaalla on oikeus olla kartalla reaaliajassa asuntonsa veden kulutuksesta. !!!

Edes asunnon omistaja ei näe niitä reaaliajassa. Siinä vaiheessa, kun asukas päättää lämmitellä suihkussa, niin hän tietää maksavansa tasauslaskua.

Vierailija
14/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Kohteet on rakennettu niin eriaikaisesti ja määräykset mitattavuudesta ovat muuttuneet moneen otteeseen. Tuo on asia joka kannattaa selvittää etukäteen jos meinaa asustella suihkussa.

Vierailija
15/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain puolitettua vesilaskut sillä että en valuta yhtään tarpeettomasti vettä eli suihkussakin kastelen itseni,sammutan suihkun ja sitten huuhtelen ja sammutan ja pesen pääosin haalealla vedellä . Muuten käytän kylmää vettä kaikkeen muuhun.

Vierailija
16/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta omakotitaloon silloin. 

Vierailija
17/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin mulla on patterit joista itse säädän lämpötilat. 

Vierailija
18/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että tunnistat itsekin lotraavasi tarpeettomasti, mutta siltikin lisälasku on muiden syytä. Pyydä laskun kulutuslukemat nähtäville ja vähennä suihkutusta.

Jos  mittari olisi näkyvillä siitä voisi kulutusta seurata ja silloin voisi helposti tehdä muutoksia tarpeen tullen veden kulutukseensa. Minä en ole tuhlaava luonne ja esimerkiksi sähkölaskutkin ovat 60 neliön kaksiosta 20 euron luokkaa ja joskus jopa allekin (pörssisähkö).

Vierailija
19/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mittarit ihan näkösällä. Näen myös miten paljon naapurit kuluttavat vettä. 

Vierailija
20/47 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kulutustiedot nähtäväksi isännöitsijältä ja/tai laskua nähtäväksi vuokranantajalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi