Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko pienipalkkaisessa työssä, jos osakesalkkusi arvo olisi n 800 000€?

Vierailija
22.01.2026 |

Ikää 58, ei velkaa. Auto ja asunto maksettu, kesäasunto Kainuussa, jonne tekisi mieli muuttaa pysyvästi.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittaiset menot on 63 000. 
800 000 ei riittäisi elämiseen kuin noin 13 vuotta. En lopettaisi töitä. 
Eläkeiässä voi sitten elää huoletta kun eläkkeen päälle on säästöt käytettävissä.

Mihin saa yli 60k menemään vuodessa? Mä en saisi vaikka yrittäisin, niin paljoa törsättävää ei ole.

Vierailija
102/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista näkee selvästi, miksi Suomessa porukka on niin saamatonta ja köyhää. Suurempi rahasumma halutaan käyttää. Ei eroteta tuloa ja varallisuutta. 

Raha pitäisi heti pistää haisemaan. O tempora o mores. 

Toisista kommenteista taas huomaa, että palvotaan rahaa. Sitä pitää olla sen itsensä vuoksi. Jos ihminen on esim. lapseton ja pärjää elämässä ilman suuria peruskuluja, niin miksi sitä varallisuutta tarvii kerätä eikä käyttää sitä sen ainoan elämän elämiseen niinkuin itsestä parhaalta tuntuu?

Ehkä sitä varallisuutta kerätään juuri siksi, että voisi jättäytyä pois sieltä työelämästä ja elää juuri niinkuin itse haluaa. Miksi se ainoa elämä pitäisi kuluttaa  huonopalkkaisessa työssä jota vihaa?

No sehän se mun pointtini olikin. Ja mielestäni aloittajalla on jo sen verran rahaa, että voi hyvin jäädä pois ikävästä työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin.Tuollahan pärjää kesät Kainuussa ja talvet etelässä, jos vielä eläke alkaa rullata 65:na ja jos noutaja tulee 85:na jää perillisille/ valtiolle  200ke + kiinteistöt. Kannattaa säästellä itseä jos työ ei ole mielenkiintoista.

Vierailija
104/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin muutoksia voi olla parempi tehdä vähitellen, niin ei tule liian suurta muutosta kerralla ja ehtii sopeutua. 

Työelämästä ei tarvitse jäädä kerralla pois, vaan aluksi esim. 50 % työajalle. 

Kuinka moni työnantaja sallii 50% työajan? 

Vierailija
105/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade sulle jos voit tehdä tuon irtioton. Minäkin, jos vain olisi niitä sijoituksia...

Vierailija
106/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin muutoksia voi olla parempi tehdä vähitellen, niin ei tule liian suurta muutosta kerralla ja ehtii sopeutua. 

Työelämästä ei tarvitse jäädä kerralla pois, vaan aluksi esim. 50 % työajalle. 

Kuinka moni työnantaja sallii 50% työajan? 

Aika moni. Kun töitä on nykyään niin vähän. Voi olla vaan iloinenkin kun saa kuluja karsittua ilman potkuja.

Eri

Vierailija
107/107 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosittaiset menot on 63 000. 
800 000 ei riittäisi elämiseen kuin noin 13 vuotta. En lopettaisi töitä. 
Eläkeiässä voi sitten elää huoletta kun eläkkeen päälle on säästöt käytettävissä.

Mihin saa yli 60k menemään vuodessa? Mä en saisi vaikka yrittäisin, niin paljoa törsättävää ei ole.

Osta kallis auto, moottoripyörä ja vene ja vaihtele niitä vähän ajan välein uudempaan niin saa menemään vielä enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi