Kananmunakikka, joka jokaisen kotikokin pitäisi osata
Osaatko erotella kananmunan valkuaisen keltuaisesta? Katso videolta tärkeimmät tärpit.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla vinkattiin viime pääsiäisenä Hellapoliisina tunnetun Kati Jaakosen ohje sitruuna-marenkileivoksiin.
Marengin ja monen muunkin herkun valmistamista varten kananmunan valkuainen täytyy joskus erotella keltuaisesta. Homma luonnistuu helposti, kun pitää mielessä muutaman tärkeän seikan.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/kananmunakikka-joka-jokaisen…
Kommentit (15)
En syö munia allergian vuoksi. Joten en käsittele munia.
Vierailija kirjoitti:
Miten käyt veskissä?
Ei hitto näitä "niksejä" helpompiakin tapoja on olemassa.
Miksi pitää kädet munaan sotkea, parempiakin tapoja on.
Kahdella kuorenpuolikkaalla saa hyvin homman hoidettua.
Erottamiseen on yksi kätevä kikka, imasee sen keltuaisen jollakin pois sen jälkeen kun muna on rikottu kuppiin.
Osaan erotella. Kopautan kuoren rikki ja erottelen valkuaiset ja keltuaiset käsissä, tykkään tästä enemmän kuin kuorilla pelaamisesta.
Olin joskus hetken kuntouttavassa työtoiminnassa ja kun tein näin, ohjaaja oikein juoksi viereeni ja laittoi kädet käsieni lähelle valmiusasentoon kun oli niin kauhuissaan että eihän se nyt noin onnistu. Ärsytti aikuisena, 20 vuotta kananmunia erotelleena ihmisenä tuo puuttuminen niin, että rauhassa erottelin loppuun enkä sanonut ohjaajalle mitään. Hyvin erottuivat.
Osaan erotella ilman, että sotken käsiäni.
Minulla on tuommonen hieno tupperwaren kananmunaerotin.
Käytän kananmunat kokonaisina, ei niitä tarvi erotella. nykymunat on muutenkin niin surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Videossa näytetään miten keltuaisen saa imaistua tyhjällä muovipullolla.
En viitsi edes avata linkkiä kun en jaksa niitä mainoksia. Ja nää jutut otsikoiden mukaan olen "aina väärin" tehnyt mut olenpahan keltuaiset saanut ihan näppärästi eroteltua valkuaisista silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten käyt veskissä?
Missähän kohtaa sinun vessareissuusi sisältyy munansyönti?
Tai oikeastaan älä kerro.
Tuohan on se vaikea tapa!