Joku kurkkii asunnostamme sisään, kun valot on päällä
Olen matkatöissä ja kotona melko epäsäännöllisesti. Olen huomannut lumeen painuneista jäljistä, että joku kyttää asunnostamme sisään säännöllisesti aina minun ollessa kotona. Kun tulen reissusta niin jälkiä ei koskaan näy lumessa. Kyseessä kerrostalo. Joku siis haluaa tiirailla, kun olen kotona.
Tietääkö kukaan mitä asialle voisi tehdä?
Ihan helvetin epäasiallista.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhot kiinni
Ei kaikissa asunnoissa ole verhoja tai semmoisia ei voi asentaa
Aivan varmasti voi asentaa. Verhotanko tai sälekaihtimet.
Kerro miten asennat verhotangon asuntoon jossa 5 metrin huonekorkeus ja ikkunan lattiasta kattoon?
Jos et itse pysty niin asennuspalveluita on saatavissa.
Ei mistään edes saa 5 metrin verhoja eikä lasiin voi mitään tankoa asentaa. .
Saa ostaa kangasta ja ompelee tai ompeluttaa. Toisekseen miksi pitäisi koko viisi metriä edes verhoilla peittää ? Tuleeko joku yli viisi metrinen kurkkimaan ikkunoista ?
Kiinnitä vaikka teipillä siihen ikkunaan sellainen karmean ruma naamari. Sellainen järkyttävän näköinen pellenaamari saattais olla hyvä. Laita se sellaiselle korkeudelle että sen tirkistelijän katse osuu siihen. Kannattaa laittaa se sälekaihtimien sisäpuolelle eli niin, että se näkyy sieltä kaihtimien rakosista sille mulkoilijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhot kiinni
Kuinka asennat lasiin verhotangon? Sitä paitsi ei läheskään kaikissa asunnoissa saa porata seinään mitään.
Mulla on joka ikkunassa 2 verhokiskot, sälekaihtimet ja parissa vielä rullakaihdinkin.
Enpä kerrokaan, millä ne on kiinnitetty.
Istu pimeässä, kuvaa kurkkijat, tee rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä vaikka teipillä siihen ikkunaan sellainen karmean ruma naamari. Sellainen järkyttävän näköinen pellenaamari saattais olla hyvä. Laita se sellaiselle korkeudelle että sen tirkistelijän katse osuu siihen. Kannattaa laittaa se sälekaihtimien sisäpuolelle eli niin, että se näkyy sieltä kaihtimien rakosista sille mulkoilijalle.
Siihen jotkut tekosilmät tehosteeksi.
Minunkin ikkuna on sellaisella tasolla, että isokokoinen ihminen näkee kyllä ikkunan alareunasta sisään. Kesäaikaan en laita verhoja kiinni, enkä paljon talvellakaan ole laittanut. Kunnes huomasin joskus talviaamuna, että jalanjälkiä oli ilmestynyt yön aikana lumeen ikkunan alle. Ei nyt sentään kukaan ole ihan ikkunan alla seisonut, mutta ikkunan ohi vaikuttaa olevan joku kulkureitti. Olen alkanut huolehtia siitä, ettei sieltä sisään suoraan näkisi. Ko. ikkunasta on suora näköyhteys sänkyyni, jos sieltä joku haluaa katsella. Nykyään voi olla kaikenlaista viiripäätä liikkeellä, joten parempi laittaa näköestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhot kiinni
Kerro miten asennat verhotangon asuntoon jossa 5 metrin huonekorkeus ja ikkunan lattiasta kattoon?
Ei kukaan lähtökohtaisesti tuollaisessa talossa pystyisi asumaan ellei sinne saisi joko verhoja tai sälekaihtimia .
Vierailija kirjoitti:
Siis joku kurkkii asunnostanne sisään? Siis on siellä asunnossa ja kurkkii sieltä? Todella kammottavaa, miten se joku pääsee asuntoonne?
Ja mihin sisään se kurkkii asunnosta?
Muutamalla kympillä saa tallentaviavalvontakameroita tilattua netin kautta. Asenna semmoinen niin saat selville, kuka kurkkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhot kiinni
miks ei voi laittaa verhokiskot ja nipsut- paksut valoa läpäisemättömät paksut verhot.
tai rullaverhot--niissäkin läpäisemätön vaihtoehto. sälekaihdin huono, vaikka tietty kääntösuunta estää yläkerroista näkyä alahuoneistoon ja toisinpäin. eli kun muutat kait sä jotkut verhot hankit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhot kiinni
taukki, ratkaisu on
Vierailija kirjoitti:
Tottakai meillä on kaihtimet, mutta sieltä raoista kyllä näkee mikäli tunkee naamansa ikkunaan kiinni. Ei ole kyse mistään koiranulkoiluttajista, kun kengän kärjet on talossa kiinni.
Ap
Kun käännät kaihtimen levyjen kuperan puolen ulospäin, ei jää mitään rakoja, joista kurkistella.
Kun laittaa äkkiä valot pois, näkee sen naaman ja toinen ottaa siitä valokuvan. :)
Mene kytikselle ja kysy hiipparilta että milläs asioilla sitä ollaan.
Hyi! Laita ikkunoihin vartiointifirman tarrat.
Verhot, kaihtimet ja valo pois? Muutto?
Kiitos hyvistä vinkeistä! Muutama hyvä ehdotus tuli vielä. Pistän toteutukseen.
Ap
Missä ei saa porata seinään ? Millä perusteella ? Jos on pelkkää lasia siihenkin saa verhot kyllä jos haluaa, Google auttaa. Ja jos on alhaalta ylös asti pelkkää lasia koko seinä ei lasit ole suoraan kadulle