Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-vaimo syyllistää kun en ole isä hänen syrjähyppynsä tulokselle

Vierailija
21.01.2026 |

Olimme yhdessän 8 vuotta, ja liiton aikana syntyi tytär joka on nyt 5-vuotias. Syksyllä minulle selvisi että en olekaan lapsen biologinen isä, ja koko maailmani romahti...Erosimme ja minä muutin pois.

Nyt ex-vaimo syyllistää minua siitä kun en pidä yhteyttä lapseen. Hän sanoo etten saa tehdä näin lasta kohtaan, ja ettei lapsi ymmärrä muuta kuin että minä olen isänä ollut syntymästä asti.

En vain kykenen tämän petoksen jälkeen tapaamaan tuot lasta...Kumpi tässä on kohtuuton, ex-vaimo vai minä?

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia dna-testit pakollisiksi synnärillä.

Naiset jostain syystä vastustaa ideaa🤔🤔

Vierailija
22/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja voimia ap. Toivottavasti asia ratkeaa kannaltasi parhain päin. Isyystesti jokaiselle synnytyssairaalassa olisi oikeudenmukainen, kuten täällä on jo siitä keskusteltu aiemmin. Tällöin mies saisi päättää adoptoiko käenpoikasen tietoisesti. 

Arvasinhan minä.

T. Edellinen kommentoija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi jotain uutta, tai etsi ne tuhannet muut kommentit edellisistä paskaketjuistasi, niin ei tarvitse taas jauhaa samaa shittiä kaltaisesi vajukin kanssa.

Vierailija
24/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ap. on sitten vaatinut oikeudelta isyytensä kumoamista ja todisteena on DNA-testit, joiden mukaan ap. ei ole lapsen biologinen isä? 

Tässä on enemmänkin kyse siitä miten wx-vaimon mielestä en saa hylätä lasta tällä tavalla, kun olen ollut sosiaalinen isä tytön syntymästä asti

Et saakaan. Lapsi on syytö siihen, että alkuperänsä on mitä on. Etkö mukaan yhtään tunne mitään kouraisua omassatunnossa, kun rankaiset lasta tällä tavalla. Jos noin vain voit hylätä lapsen, niin mitään tunnesidettä ei koskaan kehittynytkään, tai sitten olet vain paskiainen, jolle kaikki on kerrasta poikki vain koska exä teki väärin. Hänen kanssaan ei tarvitse olla enää tekemisissä, mutta lapsen kohtelu on kohtuutonta. 

Jos olet mies, niin painu olemaan osa lapsesi elämää jatkossakin. M

Sen äidin omatunto pitäisi kolkuttaa. Hän on AINOA tässä tapauksessa joka on toiminut väärin. T. Äiti itsekin.

Vierailija
25/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, sulla ei ole mitään velvollisuutta lähteä toisen miehen kakaroita elättämään.

Vierailija
26/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ap. on sitten vaatinut oikeudelta isyytensä kumoamista ja todisteena on DNA-testit, joiden mukaan ap. ei ole lapsen biologinen isä? 

Tässä on enemmänkin kyse siitä miten wx-vaimon mielestä en saa hylätä lasta tällä tavalla, kun olen ollut sosiaalinen isä tytön syntymästä asti

Et saakaan. Lapsi on syytö siihen, että alkuperänsä on mitä on. Etkö mukaan yhtään tunne mitään kouraisua omassatunnossa, kun rankaiset lasta tällä tavalla. Jos noin vain voit hylätä lapsen, niin mitään tunnesidettä ei koskaan kehittynytkään, tai sitten olet vain paskiainen, jolle kaikki on kerrasta poikki vain koska exä teki väärin. Hänen kanssaan ei tarvitse olla enää tekemisissä, mutta lapsen kohtelu on kohtuutonta. 

Jos olet mies, niin painu olemaan osa lapsesi elämää jatkossakin. M

Näin sinä sanot, mutta et niin itsekään tekisi.

Vierailija
27/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään miehet jopa kiertävät sinkkuäidit kaukaa.

Vierailija
28/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, itsellä on myös juurikin 5 vuotias tytär, jos nyt selviäisi että ei ole minun niin vaimo lentäis vttuun mutta en minä tuota likkaa silti hylkäis, minä sen oon tähänkin asti kasvattanu eikä se hänen vikaa ole.

Vierailija
29/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, haluatko pitää tytön elämässäsi vai et? Jos et, häivy niin pian kuin voit ja lakkaa hakemasta jotain ihme uhrisympatioita tällä palstalla. Jos taas haluat, niin kohtele lasta kuin omaasi. 

Jos selviäisi nyt, että se mies, jota olet koko ikäsi pitänyt isänäsi, ei olekaan isäsi, niin katkaisisitko välit häneen vain siksi, että biologista sidettä ei ole? Tai ymmärtäisitkö sosiaalista isääsi, joka ei halua olla kanssasi tekemisissä sinun kanssasi vain ja ainoastaan sen takia, että äitisi ho roili?? Ts. osaatko asettua pienen lapsen asemaan? 

Kyllä nykyään on surkeaa luetun ymmärtäminen. Ap.llä on naisen kanssa yhdessä tehty 5v tytär ja sitten on poika, nuorempi, joka on syrjähypyn tulos. Tottakai ap tytärtään tapaa. Mutta ei hänen tuota poikaa tarvitse tavata.

Vierailija
30/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole valinnut isäänsä. Eikä äitiään.

Tunnen tällaisen pariskunnan. Mies sekosi kun kuuli ettei lapsi ole hänen, mutta lapsen biologinen isä teki itsemurhan. Lapsi otettiin huostaan.

Vierailija
31/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tietysti haluais pitää sut ilmaisena lapsenlikkana, että pääsee itse baanalle.

Vierailija
32/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään ei olisi tapahtunut jos tehtäisiin automaattisesti isyystesti lapsen synnyttyä. Eihän siinä äidillä ole mitään pelättävää jos on ollut uskollinen.

Hauska fakta, El Salvadorin presidentti Bukele teki viime vuoden lopussa isyystestin pakolliseksi. Samaan aikaan Ranskassa isyystestiä johon tuomari/oikeuslaitos ei ole myöntänyt lupaa ovat laittomia.

Vierailija
33/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalleni on käynyt samalla tavalla. Ei ollut edes epäilyjä isyydestä, kunnes naisen kaverit paljastivat asian. Teetettiin dna-testi ja niin vain oli heppu kasvattanut toisen poikaa omanaan 7 vuoden ajan. Ero tuli ja lusikat pistettiin jakoon, mutta vielä tänä päivänäkin mies tapaa lasta säännöllisesti ja pitää omanaan. Lapsi ei tiedä mitään. En tiedä kertovatko, kun hänelle tulee ikää lisää. Kumppanina mies ei ehkä itsekään ollut mikään helmi, mutta (vale)isänä on aivan mahtava. Pisteet hänelle siitä. Ja avioliitossa kun lapsi syntyi, niin mies on automaattisesti merkitty lapsen isäksi. 

Miksi kostat viattomalle lapselle hänen äitinsä teot? Elarithan joudut automaattisesti maksamaan, kun olet valtion mielestä lapsen virallinen isä.

Vierailija
34/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aviolain mukaan lapsen isä vaikket biologisesti olekaan? Joudutko maksamaan lapsen elatuksen ?

Vierailija
35/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä on kohtuuton. 

On kohtu.

Vierailija
36/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, itsellä on myös juurikin 5 vuotias tytär, jos nyt selviäisi että ei ole minun niin vaimo lentäis vttuun mutta en minä tuota likkaa silti hylkäis, minä sen oon tähänkin asti kasvattanu eikä se hänen vikaa ole.

Monella miehellä ottaa liian koville se että "mitä kaveritkin ajattelis" että pystyisivät olemaan noin suoraselkäisiä.

Vierailija
37/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa sen lapsen puolesta. Se on täysin syytön tilanteeseen ja hänelle sinä olit isä. Ainakin näin tekstistä ymmärsin.

Mä itse tapaisin lasta varmaan siltikin mutta - miehet...

Vierailija
38/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Vaikkakin isän teko on ihan oikein ja "tytärkin" sen kyllä ymmärtää aikuisena, niin nyt tuolla salailulla naikkonen sai kahden ihmisen elämät pilattua. Sekä hylätyn "tyttären" että hylänneen isän.

Näkisin että ex-vaimo olisi tässä tuomittava petoksesta ja hänen tulisi hyvittää sekä "tyttären" että ex-miehen mielipaha.

Vierailija
39/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja voimia ap. Toivottavasti asia ratkeaa kannaltasi parhain päin. Isyystesti jokaiselle synnytyssairaalassa olisi oikeudenmukainen, kuten täällä on jo siitä keskusteltu aiemmin. Tällöin mies saisi päättää adoptoiko käenpoikasen tietoisesti. 

Ei todellakaan mitään isyystestiä kaikille lapsille jonkun todella pienen vähemmistön takia joka huo raa ympäriinsä.

Vierailija
40/130 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä Kylä-harakka jutut ole jo puitu tällä palstalla?

Tuskin tätä yksittäistapausta (jollei ole trolli). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan