3 lapsen yh saa n.2700e kk tekemättä mitään
Tonnin vuokralla kolmen lapsen yh saa n2700€ kuussa rahaa Vähintään. Tämä laskettu toimeentuenlaskurilla.
Mitäs sanotte tästä lapsiperhe köyhyydestä mistä paljon puhutaan?
Kommentit (607)
Näissä "kaikki saavat summan x" jankutuksissa unohtuu aina, että tukien määrä ei ole vakio. Asumistuki on euroissa mitattuna ihan eri suuruinen Helsingissä kuin mitä se on vaikka Outokummussa. Pelkästään asumistuesta tuloihin voi tulla satojen eurojen ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No ihan siksi, että se on totta. Opettele ymmärtämään, miten tukien logiikka toimii äläkä mölise omia kuvitelmiasi totena. Toinen vaihtoehto on kokeilla elämää työttömänä yh:na. Viimeistään siinä kohtaa tuollaiset fantasiat 3 tonnin tuloista karisevat pois."
Oletko sinä työtön yh? Et ilmeisesti ole. Minä olen ollut monta vuotta ja nyt olen enää vaan työtön, koska nuorinkin lapseni täytti 18. Minä jos joku tiedän mitä tukia maksetaan, minkä verran ja millä ehdoilla.
En todellakaan siis väitä, että summat olisivat liian isoja, koska niillä pitää elättää koko perhe. Mutta en tiedä mistä syystä sinä väität niiden olevan olemattoman pieniä. Osaatko selittää?
Olen tällä hetkellä juurikin 3 lapsen yh. Ihan omasta kokemuksesta tiedän, että mitään 3 tonnin tukia ei ole olemassa. Eikä ylipäätään mitään vakiotukisummaa, jonka kai
Kerro sitten paljonko saat rahaa kuukaudessa kokonaisuudessaan.
"Kerro sitten paljonko saat rahaa kuukaudessa kokonaisuudessaan."
Olen kertonut moneen kertaan, mutta sinä vain huudat, että "kyllä saat kolmetonnia, koska minä niin sanon!"
"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijoiksi työllisyyspalveluihin."
www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijoiksi työllisyyspalveluihin."
Aina on pitänyt, jos haluaa saada tt-tuen täysimääräisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut moneen kertaan, mutta sinä vain huudat, että "kyllä saat kolmetonnia, koska minä niin sanon!"
Kerro nyt vaan. En jaksa kahlata koko keskustelua läpi. Asutko omistusasunnossa? Käytkö töissä? Oletko sopinut lasten etävanhemman kanssa poikkeavista elareista? Oletko edes hakenut toimeentulotukea?
"Alle 25- vuotiaan työttömyysturva.
Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."
https://www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyot…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vaan. En jaksa kahlata koko keskustelua läpi. Asutko omistusasunnossa? Käytkö töissä? Oletko sopinut lasten etävanhemman kanssa poikkeavista elareista? Oletko edes hakenut toimeentulotukea?
Sivusta: Luepa vaikka ketjun otsikko. Se vastaa jo muutamaan kysymykseesi. Sitten kun luet vielä aloituksen, saat lisää vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."
Jos ei hae, leikataan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä etävanhemman? Olen yksinhuoltaja. Ei lapsillani ole mitään etävanhempaa. Muilta osin en ala sinulle elämääni avata. Ei se minun tulojani kolmeentonniin nosta, vaikka kertoisin sinulle emättimen syvyydestä lähtien kaiken.
Nuo ei tarvis yhtään mitään. Niin vıtuttaa nuo koko yh-äidit. Ensin porsitaan mukelot ja sitte erotaan isästä. Ala-asteen luokastakin saattaa puolet olla eroperheen lapsia. Enää naisille ei ydinperhe ole etusijalla, vaan omat mielihalut. Sitten ulıstaan yhteiskuntaa apuun maksajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Kyllä on. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei nosta täyttä opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Kyllä on. Tiedän kokemuksesta.
Ei ole. Täällä on siitä ihan omia ketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ei tarvis yhtään mitään. Niin vıtuttaa nuo koko yh-äidit. Ensin porsitaan mukelot ja sitte erotaan isästä. Ala-asteen luokastakin saattaa puolet olla eroperheen lapsia. Enää naisille ei ydinperhe ole etusijalla, vaan omat mielihalut. Sitten ulıstaan yhteiskuntaa apuun maksajaksi.
Olet siis sitä mieltä, että lapset pitäisi t'ppaa nälkään vain koska niiden isä ei ole ottanut vastuuta?
Ei ole. Täällä on siitä ihan omia ketjuja.
Kyllä on. Vauvapalstan ketjut eivät muuta Kelan linjauksia. 2kk annettiin aikaa ilmoittautua työkkäriin, sen jälkeen tuki olisi alentunut 20%
Opiskelijoille voi tulla raha ongelmia kesällä, jos ei saa kesätöitä. Uusien sääntöjen mukaan toimeentulotukea leikataan kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä "kaikki saavat summan x" jankutuksissa unohtuu aina, että tukien määrä ei ole vakio. Asumistuki on euroissa mitattuna ihan eri suuruinen Helsingissä kuin mitä se on vaikka Outokummussa. Pelkästään asumistuesta tuloihin voi tulla satojen eurojen ero.
Toimeentulotuen perusosat on samat koko Suomessa eikä ole millään mahdollista, että joku tuilla elävä saisi niitä vähemmän rahaa. Ei mitenkään mahdollista.
Yh-vanhemman ja kolmen alle 10-vuotiaan perusosat on 1 700 euroa, ja jos lapset on isompia niin vielä vähän enemmän.
(Ja tuohon päälle tonnin asumiskulut niin summa on 2 700 euroa erilaisina tukina).
"Kela maksaa jatkossa toimeentulotuen vuokran osuuden suoraan vuokranantajalle, jos asiakkaalle on myönnetty Kelasta vuokravakuus nykyiseen asuntoon osana toimeentulotukea."
https://yle.fi/a/74-20207169