3 lapsen yh saa n.2700e kk tekemättä mitään
Tonnin vuokralla kolmen lapsen yh saa n2700€ kuussa rahaa Vähintään. Tämä laskettu toimeentuenlaskurilla.
Mitäs sanotte tästä lapsiperhe köyhyydestä mistä paljon puhutaan?
Kommentit (631)
Tiedätkö että myös työssä käyvä 3 lapsen yksinhuoltaja saa vähintään saman verran? Jos palkka ja elarit ja lapsilisät ja muut tuet ei oo vähintään tuon niin siihen voi hakea toimeentulotukea päälle. Kaikilla oikeus vähintään samaan vähimmäiselintasoon. Ilmeisesti kuvittelet myös että tuo koko summa kuuluu äidille? Ymmärrätkö että tuolla summalla pitää ruokkia ja vaatettaa 3 kasvavaa lasta. Vaatteiden ostaminen käytettynä vie paljon aikaa, lasten kasvatus vie paljon aikaa, ruoka ja kulkeminen on helkkarin kallista. Ei oo helppoa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani saa oman eläkkeen lisäksi leskeneläkettä, hänellä on omistusasunto, kesämökki ja loma-osake Malagassa.
Ja teki yli 40v töitä saadakseen kaiken tuon.
Ok, tee perässä äläkä kadehdi
Vierailija kirjoitti:
Kai mä nyt ne perusasiat tunnen, koska olen itse entinen yh ja joutunut elämään tuilla. Tuon verran tulee rahaa tilille, en ottanut kantaa siihen millä nimellä se tulee eikä muualta tulleet eurot vähennä toimeentulotuen perusosia millään tavalla.
Otithan :D Kirjoitit selkeällä suomen kielellä, että pelkkä toimeentulotuen perusosa on 2 000€ ja siihen päälle tulee muut tuet. Kyllä tuo on kannanottamista sekä siihen, millä nimellä raha tulee että siihen, miten muulta tulevat eurot vaikuttavat. Lisäksi puhuit itsesi pussiin väittämällä, että pelkkä toimeentulotuki on 2 000€, mutta samaan aikaan oma tukesi oli vain 1900€ :D
Neljän hengen perheessä toimeentulotuen perusosat on 2 000 euroa ja siihen päälle maksetaan vielä asumiskulut (kaikki nämä rahat eivät tule toimeentulotukena).
Minulla ei ole ollut neljän hengen perhettä vaan kahden hengen perhe, joten sain kokonaisuudessaan rahaa n. 1 900 euroa erilaisina tukina.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi asua lapsensa äidin kanssa, jolloin mieskin pääsee osalliseksi tuista. Eronnutkin saa tukia. Ei ole mitään pimppilisää, joka tukiin laitetaan, vaan ne ovat miehille ja naisille samat.
Ihanko totta? yksinhuoltajat on pajon useammin naisia,siitä se ero koostuu.mies aloittaa useammin alusta ja jättää naiselle ja lapsille valmiin pohjan.
No mistäköhän se johtuisi, että noin on? Olisiko vaikka siitä, että liian moni mies on pikkuvauvan tasolla ja juoksee pakoon heti, kun pitäisi ottaa vastuuta omista siitoksistaan. Hyvin harva huvin vuoksi yksinhuoltajaksi alkaa. Ei se ole niin helppoa ja mukavaa kuin incepennnut täällä fantasioivat.
Samanlaiset ihmiset hakeutuu aina kaltaistensa seuraan. Jos olet vaan saanut tuollaisia miehiä elämääsi, niin mitä s
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta en ole saanut elämääni tuollaisia miehiä. Enkä varsinkaan lapsia. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se toki vaikeaa, kun et edes uskalla naisille puhua.
Olen nainen,joten ei ongelmaa.Onko sinulla se ongelma,nainen?
Täällä kyllä kirjoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
Ja sinä se jaksat,kuuluu aiheeseen tai ei😁
Maksat mielellasi 40 miljardia palkkasi eläkemaksusta eläkeläisten kesämökkeihin ja Espanjan Malagan matkoihin, mutta 800 miljoonaa toimeentulotukea on liikaa. Tiedätkö, että osa eläkeläisistäkin saa toimeentulotukea eli kutsut myös heitä sossupummiksi.
Nämä ovat sinun mielipiteitäsi,jos et itse huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen joillekin: Eronnut ei mitenkään automaattisesti ole yksinhuoltaja. On olemassa sellainenkin asia kuin yhteishuoltajuus. Suurimmalla osalla eronneista on sellainen, jolloin kumpikaan ei saa mitään yh-korotuksia.
Ei. Yh-korotuksen saa myös yhteishuoltaja, jos samassa taloudessa ei ole kirjoilla toista aikuista.
Ei saa, koska yhteishuoltaja ei ole yksinhuoltaja. TERMIT HALTUUN!
Yh-korotuksen saa myös yhteishuoltaja yllä mainitussa tilanteessa. Ole hyvä ja tarkista Kelan sivuilta ennen kuin jatkat väärän tiedon levittämistä.
Silloinhan se ei ole yh eli yksinhuoltajakorotus, vaan lähivanhemmuuslisä.
Voit valittaa vaikka Kelalle termin harhaanjohtavuudesta.
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24-vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai mä nyt ne perusasiat tunnen, koska olen itse entinen yh ja joutunut elämään tuilla. Tuon verran tulee rahaa tilille, en ottanut kantaa siihen millä nimellä se tulee eikä muualta tulleet eurot vähennä toimeentulotuen perusosia millään tavalla.
Otithan :D Kirjoitit selkeällä suomen kielellä, että pelkkä toimeentulotuen perusosa on 2 000€ ja siihen päälle tulee muut tuet. Kyllä tuo on kannanottamista sekä siihen, millä nimellä raha tulee että siihen, miten muulta tulevat eurot vaikuttavat. Lisäksi puhuit itsesi pussiin väittämällä, että pelkkä toimeentulotuki on 2 000€, mutta samaan aikaan oma tukesi oli vain 1900€ :D
Neljän hengen perheessä toimeentulotuen perusosat on 2 000 euroa ja siihen päälle maksetaan vielä asumiskulut (kaikki nämä rahat eivät tule toimeentulotukena).
Minulla ei ole ollut neljän hengen perhettä vaan kahde
Väärin. Neljän hengen toimeentulotuen perusosa voi olla 2 000€. Mutta: Muita tukia ei makseta siihen päälle, vaan jokainen muu euro vähentää tuota perusosan määrää. Esimerkiksi, jos perhe saa asumistukea vaikka 700€, toimeentulotukea tulee 1 300€. Siitä sitten pois yh-korotukset, elatusmaksut ja lapsilisät, jolloin toimeentulotukea saakin jotain 500€ pintaan. Yllättävän moni ei tiedä, että toimeentulotuessa ei ole mitään pohjasummaa, jonka päälle muut tulot maksetaaan, vaan toimeentulotuki on täydentävä tuki, jolla paikataan muiden tukien jättämää vajetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut neljän hengen perhettä vaan kahde
Yhtäkään tukea ei makseta toimeentulotuen PÄÄLLE. Mitä kohtaa tästä et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
Ja sinä se jaksat,kuuluu aiheeseen tai ei😁
Maksat mielellasi 40 miljardia palkkasi eläkemaksusta eläkeläisten kesämökkeihin ja Espanjan Malagan matkoihin, mutta 800 miljoonaa toimeentulotukea on liikaa. Tiedätkö, että osa eläkeläisistäkin saa toimeentulotukea eli kutsut myös heitä sossupummiksi.
Nämä ovat sinun mielipiteitäsi,jos et itse huomannut.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä.
Eikö ole hyvä, saat maksaa 500 euron yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta putkiremontista loppuelämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hommaa itse kolme lasta ja jää yksinhuoltajaksi, jos noin harmittaa.
Miehenä se on aika vaikeaa.
Et siis viitsi edes yrittää.
Ei kun mä en pääse yrittämään. Olen inhottava ja haisen pahalta. Lisäksi minulla on pieni ja kiero.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta 18-24-vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Hallituskin uutisoi kuinka eläkeläisten tileillä on isot varallisuudet. Eläkeläinen voi sitten 80-vuotiaana ostaa näitä myyntiin tulevia perikuntien asuntoja esim. sähkölämmitys omakotitaloja.
Hyvä
Vierailija kirjoitti:
Mun eläke nousi 2 €/kk ja verotus kiristyi 30€. Eläke bruttona 1450€.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa AP:n mainitsemassa 3 lapsen yh saa 1000 vuokralla yli 2700 toimeentulotukea.
Määrällisesti joo, 2700 euroa.
MUTTA
tuohon 2700e sisältyy lapsilisät yh-korotuksella, elatusmaksut, asumistuet (ja mahdolliset muut tuet) eliyksistään toimeentulotukea ei saa noin paljoa!!
Se on vaan laskuri joka arvio noin suutaansa, ei se laskuri voi tietää mihin muihin tukiin perhe on oikeutettu ensin, sillä se toimeentulotuki on se viimeinen oljenkorsi.
Moni virheellisesti luulee, että tuon 2700 euron päälle tulee vielä ne lapsilisät, elaerit, asumistuet yms ja se on VÄÄRÄ olettomus!!
Itse saan 3 lapsen yyhoona pikkusen enemmän, kun tuo kun isommat lapset joista saa muutaman roposen enemmän kuin pienistä lapsista. Taloudessa on 3 teiniä ja minä, täytyy sanoa että kaikki rahaa menee mikä myös tulee, ei jää mitään säästöön!! Tuosta reilu 2800 menee vuokraan Helsingissä 1200e (Hekan neliö), loput
Miettisit itse, että se työssäkäyvä saa saman verran, mutta lisäksi työssäkäynnistä tulee menoa esim. työmatkat ja vaatteet. Sinä voit koko päivän kotona harrastaa ja tehdä ruokaa. Et väsytä itseäsi työssä, ehdit olla lasten kanssa. Silti saat rahaa yhteiskunnalta. Tuet pitäisi leikata sellaisiksi, ettei kotona oleva saavuta samaa elintasoa kuin työssäkäyvä.
Valtiolla töissä oleva tuttu on nyt myynyt perintöosaketta sisarensa kanssa 9 kuukautta. Mitä veikkaatte joutuuko ottamaan lainaa ja ostamaan sisaren pois?
Lyhyt oppitunti siitä, miten toimeentulotuen määrä lasketaan: Summataan yhteen kaikki perheen tulot (asumistuki, lapsilisät, työttömyyskorvaus jne.). Vähennetään tuosta summasta toimeentulotuessa hyväksyttävät menot (sähkölasku, vakuutukset, hyväksyttävä osa vuokrasta jne.). Erotuksena saadaan toimeentulotuen määrä.
Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta en ole saanut elämääni tuollaisia miehiä. Enkä varsinkaan lapsia. Sori siitä.
Oletkin valinnut juuri itsellesi sopivan ketjun...
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että myös työssä käyvä 3 lapsen yksinhuoltaja saa vähintään saman verran? Jos palkka ja elarit ja lapsilisät ja muut tuet ei oo vähintään tuon niin siihen voi hakea toimeentulotukea päälle. Kaikilla oikeus vähintään samaan vähimmäiselintasoon. Ilmeisesti kuvittelet myös että tuo koko summa kuuluu äidille? Ymmärrätkö että tuolla summalla pitää ruokkia ja vaatettaa 3 kasvavaa lasta. Vaatteiden ostaminen käytettynä vie paljon aikaa, lasten kasvatus vie paljon aikaa, ruoka ja kulkeminen on helkkarin kallista. Ei oo helppoa elämää.
Muuten samaa mieltä, mutta ei todellakaan saa lähes kolmea tonnia tukineen, jos on matalapalkka-alalla. Ei välttämättä edes kahden vanhemman perheessä, jos toinen on työtön tai vaikka osa-aikainen. Ei ole mitään kaikille kuuluvaa vähimmäiselintasoa.
1600 netto oma eläke + leskeneläke.