Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 lapsen yh saa n.2700e kk tekemättä mitään

Vierailija
21.01.2026 |

Tonnin vuokralla kolmen lapsen yh saa n2700€ kuussa rahaa Vähintään. Tämä laskettu toimeentuenlaskurilla. 

Mitäs sanotte tästä lapsiperhe köyhyydestä mistä paljon puhutaan?

Kommentit (631)

Vierailija
261/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen köyhä nokkii muita köyhiä?

Incel-persu. Leikkaajapuolueen henkisesti jälkeenjäänyt äänestäjä.

Vierailija
262/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunta hyväksyi potkulain."

https://yle.fi/a/74-20200730

Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja. Sulla ei saa olla omaisuutta, jos irtisanotaan 50-vuotiaana tai et saa tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä tulee 3 lapsen yksinhuoltaja huomattavasti vähemmällä vaivalla kuin naisesta. Yhteensä sellaiset 35min  + ~ yhdeksän kuukautta odotusta ja peti yksinhuoltajuudelle on pedattu. 

Siitä vaan uusille urille, jos se tosiaan hyvältä vaihtoehdolta vaikuttaa.

Vierailija
264/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä, mutta ei todellakaan saa lähes kolmea tonnia tukineen, jos on matalapalkka-alalla. Ei välttämättä edes kahden vanhemman perheessä, jos toinen on työtön tai vaikka osa-aikainen. Ei ole mitään kaikille kuuluvaa vähimmäiselintasoa. 

No sitä summa saa pelkkinä tukinakaan. Ei kannat uskoa kaikkea, mitä persut valehtelevat. Oikeasti yh:n tuet ovat reippaasti alle 2 tonnia. 

Vierailija
265/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
266/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miettisit itse, että se työssäkäyvä saa saman verran, mutta lisäksi työssäkäynnistä tulee menoa esim. työmatkat ja vaatteet. Sinä voit koko päivän kotona harrastaa ja tehdä ruokaa. Et väsytä itseäsi työssä, ehdit olla lasten kanssa. Silti saat rahaa yhteiskunnalta. Tuet pitäisi leikata sellaisiksi, ettei kotona oleva saavuta samaa elintasoa kuin työssäkäyvä."

No eipä se tuensaajien vika ole, että sinä olet vapaaehtoisesti suostunut paskalla palkalla töihin. On todella yksinkertaisen ihmisen logiikkaa kuvitella, että tukein leikkaaminen on ratkaisu tiettyjen alojen palkkakuoppaan ja sitä kautta Suomen kilpailukyvyn syväsukellukseen. Puhumattakaan siitä, että jotkut tolvanat kuvittelevat ihmisten kiduttamisen toimivan motivaatorina paskapalkkahommiin siirtymiselle. 

Vierailija
267/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä voit koko päivän kotona harrastaa ja tehdä ruokaa."

Sinäkin voit. Ei tarvitse muuta kuin lopettaa se paskaduuni ja aloittaa elämä ruhtinaallisilla tuilla.

Vierailija
268/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen ei yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, Ove eli osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset. Nuo kaikki vähennykset koskevat myös yli 55-vuotiaita työttömiä."

www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…

Vierailija
269/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta ei todellakaan saa lähes kolmea tonnia tukineen, jos on matalapalkka-alalla. Ei välttämättä edes kahden vanhemman perheessä, jos toinen on työtön tai vaikka osa-aikainen. Ei ole mitään kaikille kuuluvaa vähimmäiselintasoa. 

No sitä summa saa pelkkinä tukinakaan. Ei kannat uskoa kaikkea, mitä persut valehtelevat. Oikeasti yh:n tuet ovat reippaasti alle 2 tonnia. 

Miksi jankutat tätä? Kolmen lapsen yh:n tuet eivät todellakaan ole reippaasti alle 2 000. Kaikkea tuota ei tietenkään makseta toimeentulotukena, mutta tukien (työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisät, elatusmaksut ja tt-tuki) kokonaismäärä on lähempänä 3 000 euroa. En tiedä mistä rautalangasta tämä pitää vääntää. Vai takerrutteko nyt tuohon, kun ap käytti toimeentulotukilaskuria summan selvittämiseen? Hänhän ei väittänyt, että perhe saa toimeentulotukea tuon 2 700 e.

Vierailija
270/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen ei yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, Ove eli osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset. Nuo kaikki vähennykset koskevat myös yli 55-vuotiaita työttömiä."

www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…

Miksi spämmäät tänne linkkejä asioista, jotka kaikki tietävät ilman spämmäystäsikin? 

Vierailija
271/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miettisit itse, että se työssäkäyvä saa saman verran, mutta lisäksi työssäkäynnistä tulee menoa esim. työmatkat ja vaatteet. Sinä voit koko päivän kotona harrastaa ja tehdä ruokaa. Et väsytä itseäsi työssä, ehdit olla lasten kanssa. Silti saat rahaa yhteiskunnalta. Tuet pitäisi leikata sellaisiksi, ettei kotona oleva saavuta samaa elintasoa kuin työssäkäyvä."

No eipä se tuensaajien vika ole, että sinä olet vapaaehtoisesti suostunut paskalla palkalla töihin. On todella yksinkertaisen ihmisen logiikkaa kuvitella, että tukein leikkaaminen on ratkaisu tiettyjen alojen palkkakuoppaan ja sitä kautta Suomen kilpailukyvyn syväsukellukseen. Puhumattakaan siitä, että jotkut tolvanat kuvittelevat ihmisten kiduttamisen toimivan motivaatorina paskapalkkahommiin siirtymiselle. 

Joidenkin on sinutkin elätettävä ja ne muutama Tinder känni vahinko. 

Vierailija
272/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat tätä? Kolmen lapsen yh:n tuet eivät todellakaan ole reippaasti alle 2 000. Kaikkea tuota ei tietenkään makseta toimeentulotukena, mutta tukien (työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisät, elatusmaksut ja tt-tuki) kokonaismäärä on lähempänä 3 000 euroa. En tiedä mistä rautalangasta tämä pitää vääntää. Vai takerrutteko nyt tuohon, kun ap käytti toimeentulotukilaskuria summan selvittämiseen? Hänhän ei väittänyt, että perhe saa to

No ihan siksi, että se on totta. Opettele ymmärtämään, miten tukien logiikka toimii äläkä mölise omia kuvitelmiasi totena. Toinen vaihtoehto on kokeilla elämää työttömänä yh:na. Viimeistään siinä kohtaa tuollaiset fantasiat 3 tonnin tuloista karisevat pois. 

Vierailija
273/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on sinutkin elätettävä ja ne muutama Tinder känni vahinko.&n

Ei kaikkien elämä ole samanlaista kuin sinun. Itse olen työssäkäyvä sinkku, jolla ei ole yhtään lasta.

t. lainaamasi

Vierailija
274/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syntyvyys vähenee.

Peruskouluista loppuu lähivuosina Suomessa puolet. Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."

https://yle.fi/a/74-20182174

Vierailija
275/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on sinutkin elätettävä ja ne muutama Tinder känni vahinko.&n

Kerro heti, mikä taho elättää meitä työssäkäyviä! Kiinnostaa! 

Vierailija
276/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ihan siksi, että se on totta. Opettele ymmärtämään, miten tukien logiikka toimii äläkä mölise omia kuvitelmiasi totena. Toinen vaihtoehto on kokeilla elämää työttömänä yh:na. Viimeistään siinä kohtaa tuollaiset fantasiat 3 tonnin tuloista karisevat pois."

Oletko sinä työtön yh? Et ilmeisesti ole. Minä olen ollut monta vuotta ja nyt olen enää vaan työtön, koska nuorinkin lapseni täytti 18. Minä jos joku tiedän mitä tukia maksetaan, minkä verran ja millä ehdoilla.

En todellakaan siis väitä, että summat olisivat liian isoja, koska niillä pitää elättää koko perhe. Mutta en tiedä mistä syystä sinä väität niiden olevan olemattoman pieniä. Osaatko selittää?

Vierailija
277/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syntyvyys vähenee.

Peruskouluista loppuu lähivuosina Suomessa puolet. Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."

https://yle.fi/a/74-20182174

Opettajat saa potkut töistä.

Vierailija
278/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutinen joillekin: Eronnut ei mitenkään automaattisesti ole yksinhuoltaja. On olemassa sellainenkin asia kuin yhteishuoltajuus. Suurimmalla osalla eronneista on sellainen, jolloin kumpikaan ei saa mitään yh-korotuksia. 

Uutinen sinulle. Nyt sinä puhut paskaa. Suurimmalla osalla eronneista on yhteishuoltajuus, mutta puhekielessä minä olen yksinhuoltaja (lähivanhempi), lapset isällään 2 viikonloppua kuukaudessa. Minä saan kyllä yh-korotuksen vaikka meillä on yhteishuoltajuus. 

Vierailija
279/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ihan siksi, että se on totta. Opettele ymmärtämään, miten tukien logiikka toimii äläkä mölise omia kuvitelmiasi totena. Toinen vaihtoehto on kokeilla elämää työttömänä yh:na. Viimeistään siinä kohtaa tuollaiset fantasiat 3 tonnin tuloista karisevat pois."

Oletko sinä työtön yh? Et ilmeisesti ole. Minä olen ollut monta vuotta ja nyt olen enää vaan työtön, koska nuorinkin lapseni täytti 18. Minä jos joku tiedän mitä tukia maksetaan, minkä verran ja millä ehdoilla.

En todellakaan siis väitä, että summat olisivat liian isoja, koska niillä pitää elättää koko perhe. Mutta en tiedä mistä syystä sinä väität niiden olevan olemattoman pieniä. Osaatko selittää?

Olen tällä hetkellä juurikin 3 lapsen yh. Ihan omasta kokemuksesta tiedän, että mitään 3 tonnin tukia ei ole olemassa. Eikä ylipäätään mitään vakiotukisummaa, jonka kaikki automaattisesti saavat. Tuet lasketaan tapauskohtaisesti. Vain lapsilisä on kaikille sentilleen sama summa. 

Vierailija
280/631 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kela maksaa jatkossa toimeentulotuen vuokran osuuden suoraan vuokranantajalle, jos asiakkaalle on myönnetty Kelasta vuokravakuus nykyiseen asuntoon osana toimeentulotukea."

https://yle.fi/a/74-20207169