3 lapsen yh saa n.2700e kk tekemättä mitään
Tonnin vuokralla kolmen lapsen yh saa n2700€ kuussa rahaa Vähintään. Tämä laskettu toimeentuenlaskurilla.
Mitäs sanotte tästä lapsiperhe köyhyydestä mistä paljon puhutaan?
Kommentit (631)
Etenkin vauvoille ja pienille lapsille löytyy kirppareilta tai vaikka vintedistä erittäin halvalla. Olen kasvattanut kaksi lasta aikuiseksi eikä todellakaan ole joka kuukausi tarvinnut vaatteita ostaa.
Hienoa, jos sinä olet löytänyt. Itse asun paikkakunnalla, jossa on tasan yksi kirppari. Siellä myydään pääosin aikuisten vaatteita vuodelta 72 tai jotain sinnepäin. Vintediä en ole käyttänyt enkä tule käyttämään. En halua lapsilleni huuhteluaineelta löyhkääviä vaatteita enkä kissa-allergisena voi ottaa riskiä, että vaatteet tulisivat kissataloudesta vaikka toisin ilmoitetaan. Tori-löydöissä joskus käynyt niin ja se oli sama kuin olisin heittänyt rahat suoraan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään jääkään. Vuokra-asunnossa kohtuullisilla menolla tuo summa on se, joka jää, jos saa toimeentulotukea. Se on ihan sama, että mistä se raha kertyy, mutta nuo on perusosat. Jos et edelleenkään tajunnut niin toimeentulotukea maksetaan sen verran, että tuon verran jää. Ja edelleen kohtuullisilla menoilla.
Kätevää! Minäkin saan automaattisesti 1800€/kk toimeentulotukea, koska muilla tuloilla ei ole väliä. Mukavat kymppitonnin tulot tulossa jatkossa. Hyvä, kun kerroit tästä käytännöstä. Oletin itse tyhmänä, että sillä olisi jotain merkitystä, maksetaanko tuen hakijalle palkkatuloja vai ei.
Opettele lukemaan. Ihan selvällä suomenkielellä tuossa sanotaan että TOIMEENTULOTUKEA MAKSETAAN SEN VERRAN, ETTÄ TUON VERRAN JÄÄ. Jos palkkasi on niin pieni, että sekin huomioiden jää perusosa vajaaksi, niin saat kyllä erotuksen tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin vauvoille ja pienille lapsille löytyy kirppareilta tai vaikka vintedistä erittäin halvalla. Olen kasvattanut kaksi lasta aikuiseksi eikä todellakaan ole joka kuukausi tarvinnut vaatteita ostaa.
Miten kahden aikuisen lapsen äiti voi olla noin idi ootti? Etkö tosiaan tajua, että vaatemenot lasketaan jakamalla vuosikulut kuukausitasolle? Näin saadaan summa, joka KESKIMÄÄRIN tarvitaan joka kuukausi vaatekuluihin. Tämä ei tietenkään tarkoita, että joka kuukausi MAKSETAAN sen verran vaaatteista. Mutta kun on oikein pienet tulot, pitää isommat kulut budjetoida kuukausitasolle, ettei ole lokakuussa siinä tilanteessa, että lapselle pitää ostaa uudet kurikset, saappaat ja sadetakki, mutta tilllä on rahaa vain 20€.
Sinähän varsin ystävällinen ihminen olet. Toimeentulotuki ei ole pieni, se riittää kyllä hyvin, kun käyttää järkevästi. Om
Niin? Etkö sinä tollo tajunnut, että se budjetointi on nimenomaan sitä JÄRKEVÄÄ rahankäyttöä? On JÄRKEVÄÄ budjetoida vuoden hankinnat kuukausitasolle, jotta niihin on rahat varattuna, kun oston hetki koittaa. Se, että laskee vaatteisiin menevän noin 50€/kk ei tarkota, että JOKA VTUN KUUKAUSI ostetaan 50 eurolla vaatteita. TAJUATKO???
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, jos sinä olet löytänyt. Itse asun paikkakunnalla, jossa on tasan yksi kirppari. Siellä myydään pääosin aikuisten vaatteita vuodelta 72 tai jotain sinnepäin. Vintediä en ole käyttänyt enkä tule käyttämään. En halua lapsilleni huuhteluaineelta löyhkääviä vaatteita enkä kissa-allergisena voi ottaa riskiä, että vaatteet tulisivat kissataloudesta vaikka toisin ilmoitetaan. Tori-löydöissä joskus käynyt niin ja se oli sama kuin olisin heittänyt rahat suoraan roskiin.
Sitten vaan tarjouksia etsimään, jos ei kelpaa. Olen itse hajuherkkä enkä käytä hajusteellisia pesuaineita. Silti ostan melkein kaikki vaatteeni Vintedistä ja töissäni pitää olla siistit vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt, että jos työttömyyden kohdatessa äidillä on yhtään säästöjä tai asuu omistuskämpässä, tuki on tasan 595 euroa ja lasten lapsilisät (jotka jokainen saa ihan vain sillä perusteella, että on lapsia).
Tukia tulee vasta sitten, kun on kaikki omaisuus ensin syöty. Eli ihmiset ajetaan täyteen köyhyyteen ja oman omaisuuden realisoimiseen sekä täysin yhteiskunnan tukien varaan sitten loppupeleissä. Onko tämä järkevää politiikkaa? Onko järkevää, että työttömyyden kohdatessa, ihminen ajetaan vuokralaiseksi lopulta, jolle on maksettava kalliit vuokrat ja toimeentulot versus pieni tuki, jotta pystyisi asumaan jo omaksi hommatussa kämpässään?
No eihän se nyt käy päinsä, että tukia aletaan maksamaan ihmisille, joilla on omaakin varallisuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään jääkään. Vuokra-asunnossa kohtuullisilla menolla tuo summa on se, joka jää, jos saa toimeentulotukea. Se on ihan sama, että mistä se raha kertyy, mutta nuo on perusosat. Jos et edelleenkään tajunnut niin toimeentulotukea maksetaan sen verran, että tuon verran jää. Ja edelleen kohtuullisilla menoilla.
Kätevää! Minäkin saan automaattisesti 1800€/kk toimeentulotukea, koska muilla tuloilla ei ole väliä. Mukavat kymppitonnin tulot tulossa jatkossa. Hyvä, kun kerroit tästä käytännöstä. Oletin itse tyhmänä, että sillä olisi jotain merkitystä, maksetaanko tuen hakijalle palkkatuloja vai ei.
Opettele lukemaan. Ihan selvällä suomenkielellä tuossa sanotaan että TOIMEENTULOTUKEA MAKSETAAN SEN VERRAN, ETTÄ TUON VERRAN JÄÄ. Jos palkkasi on niin pieni, että sekin huomioiden jää perusosa vajaaksi, niin saat kyllä erotuksen tukena.&
Mutta täällä koko ajan sanotaan, että perusosan määrä on AINA sama. Nytkö se ei sitten olekaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan tarjouksia etsimään, jos ei kelpaa. Olen itse hajuherkkä enkä käytä hajusteellisia pesuaineita. Silti ostan melkein kaikki vaatteeni Vintedist
Ei ole tarvetta. Pystyn ostamaan vaatteet ihan normihinnalla uutena.
Jaa se sama mielenvikainen eksyi nyt näköjään tännekin haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Jos tässä esimerkissä on yksi henkilö joka tukea hakee, on tuen määrä noin 400€. Eli hyväksyttyjen menojen jälkeen pitää jäädä pyöreästi 600€ elämiseen (en muista ihan tarkkaa summaa). Hänellehän jäisi vain 200€, joten siksi loppuosa, eli 400€ tulisi tukena.
Et sitten hoksannut, että kyseessä oli palikkaason esimerkki siitä, millä logiikalla tuki maksetaan. Ihan turha takertua summiin, jotka on heitetty vain esimerkkinä palikalle, joka ei ymmärrä ,että perusosa ei ole kaikille sama.
No kun tuo sinun palikkatason esimerkkihän on ihan päin persettä laskettu! Tuo kenelle kommentoit esitti asian ihan oikein. Sinä olet nyt kyllä itse se, joka ei tätä ymmärrä.
Onko lapsi ikuisesti vauva? Ja äitiyspakkauksesta tulee hyvä määrä vaatetta vauvalle. Siihen päälle kirpparilta bodeja 50 senttiä kappale ja kas kyllä sun vauvalle on vaatetta vauvavuodeksi ilman suurta rahanmenoa. Ja Hope järjestöltä esim saa vaatelahjoituksia jos ihminen ei hallitse rahankäyttöään ja "ei oo varaa ostaa vauvalle vaatteita"(koska rahat kuluu johonkin ihan turhaan)....
**
Jos vauva tarkoittaa sitä, että lapsi kasvaa ja tarvitsee uusia vaatteita useamman kerran vuodesssa niin kyllä, lapsi on vähintään teini-iän loppuun saakka vauva. Harmi vaan, että ne 60cm kokoiset pupukuvioiset haalarit eivät sovi 13-vuotiaalle.
Sinähän varsin ystävällinen ihminen olet. Toimeentulotuki ei ole pieni, se riittää kyllä hyvin, kun käyttää järkevästi. Omista ongelmista on ihan turha angstata muille.