Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SDP:n empatiataulussa reppanoiksi ja elämässäpärjäämättömiksi määrittelemät ryhmät

Vierailija
20.01.2026 |

Etniseen vähemmistöön kuuluvat

Vuokra- tai kerrostaloaluella asuvat

Asunnottomat

Digitaalisia palveluja käyttämättömät

Alle 18-v ja yli 75-v

Paperittomat

Lihavat ja alipainoiset

Sellaiset joilla ei ole tutkintoa

Sellaiset jotka kokevat olevansa mieleltään haavoittuvia (herkät ihmiset)

Vihapuheen tai epäluottamuksen kautta hiljennetyt

Neurokirolla olevat

Perheettömät

Åänestämättömät tai eduskunnan ulkopuolisen puolueen kannattajat

Viittomakieliset, suomea tai englantia osaamattomat

Päihteidenkäyttäjät

Seksuaalivähemmistöön kuuluvat

Yksinäiset ja ulkopuoliset

Sukupuolisekoilijat

Sairaat tai aistivammaiset

Työelämän ulkopuolella olevat (vaikka olisi sijoittaja tai eläkeläinen)

Näkyvästi uskontoryhmään tai katsomusryhmään kuuluvat

Pienituloiset

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011759081.html

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taulu on osoitus valkoisen miehen ylivoimasta ja osaamisesta. Tällä yritetään oikeutta valkoisen miehen ylivoimasta johtuvan hyvinvoinnin laiton rajoittaminen.

Jos joku voi jo hyvin niin miten sitä hänen hyvinvointia on muka rajoitettu? Halutko sitten mielummin kärsiä jostakin sairaudesta tai vammasta? Valkoinen mies ei ole täydellinen, valkoinen mies voi olla myös alkoholia käyttävä, henkisesti tai fyysiesti väkivaltainen. Pelkkä valkoinen mies ei kuvasta juuri muuta kuin sitä hänen omaa hyvinvointiaan. Täällä elää muitakin kuten esim. naisia, lapsia, äitejä, vanhuksia.  Koko maailma ei pyöri valkoisen miehen ympärillä eikä voi väittää, että valkoinen mies kaikkea osaisi vaikka monia asioita osaakin. Tuo on itsepetosta ja yksi syy siihen miksi esim. naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei saada kitkettyä. SDP ei ole mikään vilpitön heikompiaan auttava puolue vaan heikommista hyötyvä puolue. Monellakaan keskiluokkaisella ei olisi töitä ilmaan heikommaksi  luokiteltua populaatiota. Suurin osa keskiluokkaisista ja tutkijoista jäisi työttömäksi ilman heikompaa kiusaamaansa aineistoa. Koska heitä ei enää tarvittaisi. Työttömäksi jäisivät työvoimatoimiston väki, kelan väki, Sostt, opettajat, hoitajat, lääkärit, psykologit, tarhantädit jne jne. Ainoa kenellä tällä olisi sitten hyvä olla olisi jotkut valkoiset miehet ylivertaisuus harhassaan kuvitellen että vain heitä tarvitaan ja maailma on vain heille. 

Vierailija
42/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tämä homomiehen tekemä? Sukupuolivähemmistöön kuuluva nainen ei ole tekijän mielestä samalla viivalla kuin sukupuolivähemmistöön kuuluva mies :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatia ei kuulu politiikkaan

Riikka

Empatiataulu ei kuulu minnekään.

-Minä

Ei tietenkään. Empatia ei kuulu mihinkään. Väkivalta on aliarvostettu keino ongelmanratkaisussa..

Jussi

Vierailija
44/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ryhmittelyä voidaan tulevaisuudessa käyttää myös muuhun tarkoitukseen, kuten hyvää tarkoittavien pakollisten toimenpiteiden kohdentamiseen tai muuhun ihanaan. Buu buu buumeri tai li li lihava, ota viileesti! Profilointi best! T. Bile-Ilmari 

Vierailija
45/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on taas väärin luettu

Vierailija
46/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka

-Minä

Ei tietenkään. Empatia ei kuulu mihinkään. Väkivalta on aliarvostettu keino ongelmanratkaisussa..

Jussi

Keskustellaanko itse aiheesta välillä eli SDP:n ihmisiä eri ominaisuuksien ja arvojen mukaan jakava empatiataulu on aiheena tällä kertaa?

Vierailija
47/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka

-Minä

Jussi

Sosialidemokratiassa ja Tampereella pitää kaupungin työntekijälle kertoa empatiasta ja määrätä pormestarin taholta kenelle sitä tarjotaan. Meillä muualla Suomessa ihmiset ovat yhdenvertaisia ja on se #oikeusvaltio jossa ihmisen paino tai mielipide ei avaa tai sulje ovia.

Vierailija
48/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas väärin luettu

Jos näin on, niin miksi Ilmari joutui perääntymään ja poistamaan taulun?

Vierailija
49/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sittenkin tosiaan kohdattaisiin ihmiset ihan ykslöinä jakamatta heitä tällä tavoin kategorioihin ja luomatta heitä kohtaan ennakkoasenteita tällaisilla tauluilla? Veikkaisin että minä keskituloisena heteromiehenä en ole mitenkään sen vahvemmassa asemassa kuin vaikkapa rikas homomies Benjamin Peltonen joka on tämän uhrikategoriataulun mukaan jotenkin minua enemmän oikeutettu empatiaan.

Vierailija
50/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tämä homomiehen tekemä? Sukupuolivähemmistöön kuuluva nainen ei ole tekijän mielestä samalla viivalla kuin sukupuolivähemmistöön kuuluva mies :D

> Miehen aivan varmasti. Perheetön on yksi empatiaa herättävistä asioista, mutta vaikkapa töissä käyvä pikkulasten totaali-yh yksin vastuussa kaikesta, joka ei saa öisin paljon nukkua, ei ansaitse empatiaa tai minkäänlaisia pehmennyksiä mihinkään. 

Vierailija
51/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka

-Minä

Laatijoidensa peräsuoleen kuitenkin.

Vierailija
52/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin, että ps oli nasupuolue. Kyllä vasen laita kirii toimintatavoissa. 

Vierailija
53/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sittenkin tosiaan kohdattaisiin ihmiset ihan ykslöinä jakamatta heitä tällä tavoin kategorioihin ja luomatta heitä kohtaan ennakkoasenteita tällaisilla tauluilla? Veikkaisin että minä keskituloisena heteromiehenä en ole mitenkään sen vahvemmassa asemassa kuin vaikkapa rikas homomies Benjamin Peltonen joka on tämän uhrikategoriataulun mukaan jotenkin minua enemmän oikeutettu empatiaan.

Myös Antti Tuisku on sinua oikeutetumpi erityiseen huomiointiin ja moni kansanedustaja. Vaan kylläpä hävettäisi olla Tampereella vaikkapa Annika Saarikko, koska hänkin ansaitsee parempaa empatiaa koska on lihava. 

Vierailija
54/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muuten menee lihavuuden raja? Laitetaanko asiakas puntariin kaupungilla asioidessaan?  

Vierailija
55/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän listan mukaan perheetön ja työtön mt narkki tarvitsee kipeämmin asunnon kuin asunnoton päihteetön perhe. 

Jaiks. 

Vierailija
56/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli vähemmistöt  alkaa olla jo niin arkipäivää niin mitä oikein vielä odottavat?

Vierailija
57/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kun luulin, että ps oli nasupuolue. Kyllä vasen laita kirii toimintatavoissa. 

Niinpä. Ajatelkaas, jos PS olisi tuonut julkisuuteen tällaisen taulukon, jossa määritellään kaikki muut valkoisen heteromiehen alapuolella oleviksi. Nyt vihervasemmisto teki sen ihan itse.

Vierailija
58/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli vähemmistöt  alkaa olla jo niin arkipäivää niin mitä oikein vielä odottavat?

Olet siis kaupungin asuntojonossa? Leikkaa lerssi pois niin pääset jonossa ensimmäiseksi!

T: Bilmari

Vierailija
59/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP ei ole enää vasemmistopuolue vaan Bidenin joukon amerikkalaisen "liberalsismin" ajaja. Sukupuolivähemmistöjen positiivinen kohtelu tarkoittaa alistumista transkultin aktivistien ohjelmaan eli lasten kemiallisen kastraation ja hormonikuurien ajamista. Sukupuolen omailmoitushan ajettin jo läpi Marinin aikana eduskunnan laajan woke-rintaman sekä pelkuri-opportunistien voimin. 

Vierailija
60/93 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muuten menee lihavuuden raja? Laitetaanko asiakas puntariin kaupungilla asioidessaan?  

Rouvan aamupaino on tänään täpärästi alle lihavuuden rajan. Teille ei ole tänään tarjolla empatiaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi