SDP:n empatiataulussa reppanoiksi ja elämässäpärjäämättömiksi määrittelemät ryhmät
Etniseen vähemmistöön kuuluvat
Vuokra- tai kerrostaloaluella asuvat
Asunnottomat
Digitaalisia palveluja käyttämättömät
Alle 18-v ja yli 75-v
Paperittomat
Lihavat ja alipainoiset
Sellaiset joilla ei ole tutkintoa
Sellaiset jotka kokevat olevansa mieleltään haavoittuvia (herkät ihmiset)
Vihapuheen tai epäluottamuksen kautta hiljennetyt
Neurokirolla olevat
Perheettömät
Åänestämättömät tai eduskunnan ulkopuolisen puolueen kannattajat
Viittomakieliset, suomea tai englantia osaamattomat
Päihteidenkäyttäjät
Seksuaalivähemmistöön kuuluvat
Yksinäiset ja ulkopuoliset
Sukupuolisekoilijat
Sairaat tai aistivammaiset
Työelämän ulkopuolella olevat (vaikka olisi sijoittaja tai eläkeläinen)
Näkyvästi uskontoryhmään tai katsomusryhmään kuuluvat
Pienituloiset
Kommentit (93)
Siis oliko tämä homomiehen tekemä? Sukupuolivähemmistöön kuuluva nainen ei ole tekijän mielestä samalla viivalla kuin sukupuolivähemmistöön kuuluva mies :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatia ei kuulu politiikkaan
Riikka
Empatiataulu ei kuulu minnekään.
-Minä
Ei tietenkään. Empatia ei kuulu mihinkään. Väkivalta on aliarvostettu keino ongelmanratkaisussa..
Jussi
Samoja ryhmittelyä voidaan tulevaisuudessa käyttää myös muuhun tarkoitukseen, kuten hyvää tarkoittavien pakollisten toimenpiteiden kohdentamiseen tai muuhun ihanaan. Buu buu buumeri tai li li lihava, ota viileesti! Profilointi best! T. Bile-Ilmari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka
-Minä
Ei tietenkään. Empatia ei kuulu mihinkään. Väkivalta on aliarvostettu keino ongelmanratkaisussa..
Jussi
Keskustellaanko itse aiheesta välillä eli SDP:n ihmisiä eri ominaisuuksien ja arvojen mukaan jakava empatiataulu on aiheena tällä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka
-Minä
Jussi
Sosialidemokratiassa ja Tampereella pitää kaupungin työntekijälle kertoa empatiasta ja määrätä pormestarin taholta kenelle sitä tarjotaan. Meillä muualla Suomessa ihmiset ovat yhdenvertaisia ja on se #oikeusvaltio jossa ihmisen paino tai mielipide ei avaa tai sulje ovia.
Vierailija kirjoitti:
Johan on taas väärin luettu
Jos näin on, niin miksi Ilmari joutui perääntymään ja poistamaan taulun?
Mitä jos sittenkin tosiaan kohdattaisiin ihmiset ihan ykslöinä jakamatta heitä tällä tavoin kategorioihin ja luomatta heitä kohtaan ennakkoasenteita tällaisilla tauluilla? Veikkaisin että minä keskituloisena heteromiehenä en ole mitenkään sen vahvemmassa asemassa kuin vaikkapa rikas homomies Benjamin Peltonen joka on tämän uhrikategoriataulun mukaan jotenkin minua enemmän oikeutettu empatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko tämä homomiehen tekemä? Sukupuolivähemmistöön kuuluva nainen ei ole tekijän mielestä samalla viivalla kuin sukupuolivähemmistöön kuuluva mies :D
> Miehen aivan varmasti. Perheetön on yksi empatiaa herättävistä asioista, mutta vaikkapa töissä käyvä pikkulasten totaali-yh yksin vastuussa kaikesta, joka ei saa öisin paljon nukkua, ei ansaitse empatiaa tai minkäänlaisia pehmennyksiä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka
-Minä
Laatijoidensa peräsuoleen kuitenkin.
Ja minä kun luulin, että ps oli nasupuolue. Kyllä vasen laita kirii toimintatavoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sittenkin tosiaan kohdattaisiin ihmiset ihan ykslöinä jakamatta heitä tällä tavoin kategorioihin ja luomatta heitä kohtaan ennakkoasenteita tällaisilla tauluilla? Veikkaisin että minä keskituloisena heteromiehenä en ole mitenkään sen vahvemmassa asemassa kuin vaikkapa rikas homomies Benjamin Peltonen joka on tämän uhrikategoriataulun mukaan jotenkin minua enemmän oikeutettu empatiaan.
Myös Antti Tuisku on sinua oikeutetumpi erityiseen huomiointiin ja moni kansanedustaja. Vaan kylläpä hävettäisi olla Tampereella vaikkapa Annika Saarikko, koska hänkin ansaitsee parempaa empatiaa koska on lihava.
Missä muuten menee lihavuuden raja? Laitetaanko asiakas puntariin kaupungilla asioidessaan?
Tämän listan mukaan perheetön ja työtön mt narkki tarvitsee kipeämmin asunnon kuin asunnoton päihteetön perhe.
Jaiks.
Sukupuoli vähemmistöt alkaa olla jo niin arkipäivää niin mitä oikein vielä odottavat?
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun luulin, että ps oli nasupuolue. Kyllä vasen laita kirii toimintatavoissa.
Niinpä. Ajatelkaas, jos PS olisi tuonut julkisuuteen tällaisen taulukon, jossa määritellään kaikki muut valkoisen heteromiehen alapuolella oleviksi. Nyt vihervasemmisto teki sen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli vähemmistöt alkaa olla jo niin arkipäivää niin mitä oikein vielä odottavat?
Olet siis kaupungin asuntojonossa? Leikkaa lerssi pois niin pääset jonossa ensimmäiseksi!
T: Bilmari
SDP ei ole enää vasemmistopuolue vaan Bidenin joukon amerikkalaisen "liberalsismin" ajaja. Sukupuolivähemmistöjen positiivinen kohtelu tarkoittaa alistumista transkultin aktivistien ohjelmaan eli lasten kemiallisen kastraation ja hormonikuurien ajamista. Sukupuolen omailmoitushan ajettin jo läpi Marinin aikana eduskunnan laajan woke-rintaman sekä pelkuri-opportunistien voimin.
Vierailija kirjoitti:
Missä muuten menee lihavuuden raja? Laitetaanko asiakas puntariin kaupungilla asioidessaan?
Rouvan aamupaino on tänään täpärästi alle lihavuuden rajan. Teille ei ole tänään tarjolla empatiaa!!
Jos joku voi jo hyvin niin miten sitä hänen hyvinvointia on muka rajoitettu? Halutko sitten mielummin kärsiä jostakin sairaudesta tai vammasta? Valkoinen mies ei ole täydellinen, valkoinen mies voi olla myös alkoholia käyttävä, henkisesti tai fyysiesti väkivaltainen. Pelkkä valkoinen mies ei kuvasta juuri muuta kuin sitä hänen omaa hyvinvointiaan. Täällä elää muitakin kuten esim. naisia, lapsia, äitejä, vanhuksia. Koko maailma ei pyöri valkoisen miehen ympärillä eikä voi väittää, että valkoinen mies kaikkea osaisi vaikka monia asioita osaakin. Tuo on itsepetosta ja yksi syy siihen miksi esim. naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei saada kitkettyä. SDP ei ole mikään vilpitön heikompiaan auttava puolue vaan heikommista hyötyvä puolue. Monellakaan keskiluokkaisella ei olisi töitä ilmaan heikommaksi luokiteltua populaatiota. Suurin osa keskiluokkaisista ja tutkijoista jäisi työttömäksi ilman heikompaa kiusaamaansa aineistoa. Koska heitä ei enää tarvittaisi. Työttömäksi jäisivät työvoimatoimiston väki, kelan väki, Sostt, opettajat, hoitajat, lääkärit, psykologit, tarhantädit jne jne. Ainoa kenellä tällä olisi sitten hyvä olla olisi jotkut valkoiset miehet ylivertaisuus harhassaan kuvitellen että vain heitä tarvitaan ja maailma on vain heille.