JUURI NYT: Tampereen pormestari hyllytti empatiataulun
Perussuomalaiset kutsui empatiataulua sunnuntaina luokkasota- ja rotuerottelupaperiksi.
---
Vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Vilma Järvisalo puolusti hyvinvointisuunnitelmaa Instagramissa sunnuntaina. Hän pitää perussuomalaisten toimintaa pelleilynä.
Vituttaa jo nyt se, että huomenna valtuustossa PS repii poliittista teatteria hyvinvointisuunnitelman osana olevasta empatiataulusta, jota voi käyttää apuna esimerkiksi sen varmistamiseen, että palvelut olisivat saatavilla kaikille kaupunkilaisille, Järvisalo kirjoittaa Instagramin tarinoissa.
Järvisalon mukaan perussuomalaiset on klovnipuolue.
Tämä näiden sirkus on halveksuttavaa, Järvisalo kirjoitta.
Itse olen ihan saatanan tyytyväinen, että meillä halutaan kehittää työkaluja palveluiden ja tamperelaisten hyvinvoinnin parantamiseksi.
---
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9accf657-7f9a-4db6-a039-0fcd5cd02…
---
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke taulukko menee vielä jatkovalmisteluun,onko siis vielä hylätty?Kuinka tämmösiä woke taulukkoja edes sallitaan?Amerikassa woke huuma jo vähentynyt.
Ei ole hylätty ainakaan aamulehden mukaan, vaan vaatii kuulemma lähinnä erilaisia sanavalintoja
Ameriikoissa Trump ei olisi koskaan päässyt valtaan, jos siellä demokraatit eivät olisi syyllistyneet samanlaiseen sontaan kuin Tampereen vasemmisto-valtuusto nyt on tekemässä
Mitä enemmän tietää (ottaa selvää vaikka Agenda 2030:sta ja näkee sen harmaan dystopiaversion iloisilla väreillä painetun vierellä) niin valinnat voivat helpottua.
Tietysti viheruskovaiset erikseen.
Nämä saavat kävellä rotkoon marssin tahtiin koska mikään järkipuhe ei heihin tepsi.
Vierailija kirjoitti:
Persut tekevät poliittista teatteria ja pelleilyä??? Kuka yllättyi?
Ei kukaan.
Viime kädessä ihmisethän vaikuttavat toiminnallaan siis tahdollaan asioiden käytännön toteutukseen.
Näyttäkö vaan siltä että meitä innostetaan omaan ajatteluun tai mihinkään itsenäiseen. Ei näytä. Seuraa johtajaa (tai kaikkitietävää ohjetaulua) on homman nimi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niinkui 50v kolme persujen hallituksen jäsentä EEROLA, TYNKKYNEN JA GAREDEWA RASISTISESTI IVISTELEMÄLLÄ HALVENSIVAT KUVIEN KERA JAPANILAISET JA KOKO MAAILMAN . PÄÄMINISTERI JOUTUI PYYTÄMÄÄN NÄITTEN PASKAMASISTA HALPAA KÄYTÖSTÄ. ANTEEKSI .....SAATANA 👹👹👹👹👹👹👹👹👹
Ajatelkaa miten paljon pahaa SDP, Vihreät ja Vasemmisto saa aikaan kanta-suomalaisen näkökannalta valtaan päästessään. Maamujen hyysäys on ykkösprioriteetti heillä, viis suomalaisista.
Tuossa taulussa kiteytyy se mikä itseäni intersektionaalisessa ajattelussa tökkii, eli lokererointi ja yleistäminen. Olen empatian ja solidaarisuuden puolella sinänsä, enkä koe tarvetta suu vaahdossa puida nyrkkiä vihervasemmistolle. Yritän pitää kritiikkini siksi rakentavana ja asiallisena.
Yleistäminen intersektionaalisessa ajattelussa on riskialtista juurikin siksi, että se "hoikka" ja "valkoihoinen" voi olla suuremmassa avun tarpeessa kuin "lihava" ja "värillinen" jos tilanne nyt näiden yksilöiden kohdalla sattuu olemaan sellainen. Jokainen vaikea tilanne on yksilöllinen, ja ihmiset ovat yksilöllisiä eivät laitettavissa jollekin hemmetin ranking-listalle ominaisuuksiensa perusteella. Lokeroinnin riskinä on puolestaan se, että niitä lokeroita on oikeasti valtava määrä jos sille tielle halutaan lähteä. Valitaanko kampanjan kohteeksi ne trendikkäät ja mediaseksikkäät lokerot (värilliset, sukupuolivähemmistöt, neuroepätyypilliset) ja oho hups - unohdetaan ne tylsät ja perinteiset vammaiset ja muut ryhmät joiden puolesta ei pidetä melua? Eivätkä he myöskään ole se näkyvin ryhmä somessakaan.
Empatian lisääntymistä tässä maassa silti tarvittaisiin, samanlaista yhteishenkeä kuin sotien aikoina. Ja meidän pitää kiinnittää niihin ihmisryhmiin huomiota jotka eivät vaikeinakaan aikoina tee muuta kuin riistävät, tönivät ja ilvehtivät sekä lietsovat eri puraa. He eivät tarvitse empatiaa, vaan vastavoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niinkui 50v kolme persujen hallituksen jäsentä EEROLA, TYNKKYNEN JA GAREDEWA RASISTISESTI IVISTELEMÄLLÄ HALVENSIVAT KUVIEN KERA JAPANILAISET JA KOKO MAAILMAN . PÄÄMINISTERI JOUTUI PYYTÄMÄÄN NÄITTEN PASKAMASISTA HALPAA KÄYTÖSTÄ. ANTEEKSI .....SAATANA 👹👹👹👹👹👹👹👹👹
Nuo kuvat ovat hyvät heidän vaalimainoksiin Helsingin bussipysäkeille esim... Tynkkysen ylpeyden aiheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika järkyttävää, varsinkin toi että
eksoottisen ulkonäön tai ransuilun perusteella pitäisi saada parempaa kohtelua kuin nuut???? Sen ymmärrän että köyhien pitää saada toimenpiteitö, joita ei rikas tarvitse yms. Mutta että ulkonäön perusteella jaotellaan ihmisiä, niin huhhuh. Tajusinko oikein, on hieman sekava kartta. Ja Mitähän kovista vihreä oikeustowoke jutussa leikkii, kun pitänyt kiroilla noin suatanasti? Onko laatinut itse ttollokartan kun menee noin tunteisiin? Niin ja minä oon sdp-äänestäjä, en persu, enkä nurmisen kaltainen wokettajamilleniaali, vaan vanhanliiton maalaisjärkinen X-sukupolven edustaja.
Sun kannattaa vaihtaa puoluetta. Demarit ei ole enää entisellään. Minäkin olen hylännyt ne.
Ei missään nimessä, vaan nyt tehdään SDP:stä suuri ja vahva jälleen. Sellainen mitä Tanskan demarit. Mikään ei muutu jos meillä ei ole maltin vasemmistopuoluetta joka vastustaa mmmuukalaisvyöryä sekä wokea ja muita sairaalloisia tuontitrendejä. Persujä äänrstämällä pääsee vain pohjamutiin kieriskelemaan kieli kokoomuksen persrailossa ja potkimaan suomalaisia päähän. Oikeistoa äänestämällä Suomi ei koskaan nouse takaisin jaloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ON ihan sekaisin.
Ei tuollaisia rasistisia ja ihmisiä lokeroivia julkausuja saa tehdä.
Miettikääs jos taulun otsakkeet olisi muutettu. Vasemmalla reunalla roska sakki, keskellä tavikset ja oikealla menestyjät? Muuten sama taulu ja olis aikamoinen paskamyrsky noussut mitä ylen a-studiossa käsiteltäisiin!
Ilman empatiaa ja toisten kuuntelemista sekä myötätuntoa emme viisastu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Persu sanoo että rasistisia ja ihmisiä lokeroivia julkaisuja ei saa tehdä🤗
Vierailija kirjoitti:
Tuo ohjetaulukko on rakenteellisen rasismin peruskuva, jossa oletetaan esim. ihonvärin perusteella, että joku on reppana
Tai, että homous tai lesbous tekee ihmisestä reppanan. Kelatukea enemmän tarvitsevan ja palveluasioinnissa pidempiä aikoja tarvitsevan, koska normaali asiointiaika ei riitä tälläiselle elämässään epäonnistuneelle. Tuo taulukko on ihan hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa miten paljon pahaa SDP, Vihreät ja Vasemmisto saa aikaan kanta-suomalaisen näkökannalta valtaan päästessään. Maamujen hyysäys on ykkösprioriteetti heillä, viis suomalaisista.
Tässä tätä persujen tyypillistä propagandaa, jossa SDP liitetään vihreiden kanssa yhteen, vaikka ovat töysin vastakkaisia puolueita. Niin sakeeta paskanjauhuuta, mutta uppoaa tietysti tyhmimpiin äänestysikäisiin persujen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa taulussa kiteytyy se mikä itseäni intersektionaalisessa ajattelussa tökkii, eli lokererointi ja yleistäminen. Olen empatian ja solidaarisuuden puolella sinänsä, enkä koe tarvetta suu vaahdossa puida nyrkkiä vihervasemmistolle. Yritän pitää kritiikkini siksi rakentavana ja asiallisena.
Yleistäminen intersektionaalisessa ajattelussa on riskialtista juurikin siksi, että se "hoikka" ja "valkoihoinen" voi olla suuremmassa avun tarpeessa kuin "lihava" ja "värillinen" jos tilanne nyt näiden yksilöiden kohdalla sattuu olemaan sellainen. Jokainen vaikea tilanne on yksilöllinen, ja ihmiset ovat yksilöllisiä eivät laitettavissa jollekin hemmetin ranking-listalle ominaisuuksiensa perusteella. Lokeroinnin riskinä on puolestaan se, että niitä lokeroita on oikeasti valtava määrä jos sille tielle halutaan lähteä. Valitaanko kampanjan kohteeksi ne trendikkäät ja mediaseksikkäät lokerot (värilliset, sukupuolivähemmistöt, neuroepätyypilliset) ja o
Niin, toi siinä just on, että nähtäisiin kaikki oleelliset muuttujat eikä vaan niitä äänekkäimpiä vähemmistöjä. Hyvin toimiva intersektionaalinen analyysi olis just sitä, että ei nähdä vaan jotain 1 tai 2 muuttujaa, vaan löydettäisiin se aito avun tai erityisen tuen tarve, jos sellaista on, niin että tasa-arvo oikeasti toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu sanoo että rasistisia ja ihmisiä lokeroivia julkaisuja ei saa tehdä🤗
Siis muut kuin Persut ei saa.
Bile-Ilmarin mukaan siis jos mä käyn solariumissa, värjään tukkani mustaksi ja kiharran sen, niin mulle kuuluu parempi kohtelu ? Sama jos väitän olevani bi ja äänestäväni piraattipuoluetta, niin sitten taas lisää etuja ja tukia putoaa mun laariin. Helppo homma ja kassa kilisee. Totuus on sitten ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika järkyttävää, varsinkin toi että
eksoottisen ulkonäön tai ransuilun perusteella pitäisi saada parempaa kohtelua kuin nuut???? Sen ymmärrän että köyhien pitää saada toimenpiteitö, joita ei rikas tarvitse yms. Mutta että ulkonäön perusteella jaotellaan ihmisiä, niin huhhuh. Tajusinko oikein, on hieman sekava kartta. Ja Mitähän kovista vihreä oikeustowoke jutussa leikkii, kun pitänyt kiroilla noin suatanasti? Onko laatinut itse ttollokartan kun menee noin tunteisiin? Niin ja minä oon sdp-äänestäjä, en persu, enkä nurmisen kaltainen wokettajamilleniaali, vaan vanhanliiton maalaisjärkinen X-sukupolven edustaja.
Sun kannattaa vaihtaa puoluetta. Demarit ei ole enää entisellään. Minäkin olen hylännyt ne.
Ei missään nimessä, vaan nyt tehdään
Tämä.
Make SDP great again. 🚩💪
Kappas. Vasemmistolaisten rotuerottelu epäonnistui. Noh, ei hätää. Eiköhän laita tuolle taulukolle uuden nimen ja laita sen salaisesti läpi lukittujen ovien takana. #Fasismi